SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Brand in BSP
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Doet er niet toe
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
erkend zweter
Los entree

BerichtGeplaatst: Wo Jun 08, 2005 12:08 am    Onderwerp: Brand in BSP Reageer met quote

Op dinsdag 7 juni is bij Beauty Sauna Peize brand uit gebroken. Op het momnet van de brand waren er geen personen in het pand aanwezig in verband met een personeelsuitje, wat elders gehouden werd.

Over de oorzaakk van de brand is nog geen duidelijkheid.

Hieronder volgt de tekst van www.112drenthe.com

Peize - Grote brand legt sauna Peize lam.

Gezocht meer foto's

Omwonenden roken al uur een brandlucht in omgeving van de sauna in peize, omdat er die dag geen opening was (wegens personeels feest) werd de brand pas in latere fase ondekt.
Buren gingen op onderzoek uit en ondekten de brand en gaven om 20.55 alarm.
brandweer Peize rukten direct uit en Dienstdoende OVD werd direct opgeroepen.
Binnen 5 minuten werd de binnenbrand - Middelbrand - Grote binnen-brand en korpsen van Roden, Norg, Assen, Groningen en zuidlaren ten ondersteuning opgeroepen.
Uiteindelijk is zelf Rampterreinverlichting set uit Zuidlaren ter ondersteuning opgeroepen.

Mede door de vele Brandweerwagens, ambulance en politiewagens was het zwart van ramp-touristen en was het voor de hulpverleners niet meer mogelijk om met blus en ondersteunings voertuigen bij de brand te komen.

Ramptouristen werden door politie op afstandgehouden, maar veel jeuchtige kijken vonden het nodig via de weilanden op onveiligafstand van de brand te komen.
Om 22.44 was het pand als verloren te beschouwen omdat de vlammen aan alle zijde uit het dak van de sauna kwamen.

Later meer info over verdere plannen omtrent BSP.

The other one
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ChrisV
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Wo Jun 08, 2005 6:32 am    Onderwerp: Brand in Sauna Peize Reageer met quote

Beste mensen van Sauna Peize,

Ik denk, dat ik namens alle vaste bezoekers spreek, wanneer ik op deze plaats mijn sympathie voor eigenaar Paul de Haan en alle medewerkers betuig en de hoop uitspreek, dat de sauna snel en nog mooier weer opgebouwd wordt.

Chris

P.S.
In het Dagblad van het Noorden was vandaag (9/6) al een plaatje van de wederopbouw afgedrukt, en in het roddelcircuit hoorde ik, dat het plan is, dat de sauna over 4 maanden weer opengaat. Ga zo door!
CV
Naar boven
medewerker
Gast

BerichtGeplaatst: Do Jun 09, 2005 9:36 pm    Onderwerp: Re: Brand in Sauna Peize Reageer met quote

ChrisV schreef:
Beste mensen van Sauna Peize,

Ik denk, dat ik namens alle vaste bezoekers spreek, wanneer ik op deze plaats mijn sympathie voor eigenaar Paul de Haan en alle medewerkers betuig en de hoop uitspreek, dat de sauna snel en nog mooier weer opgebouwd wordt.

Chris

P.S.
In het Dagblad van het Noorden was vandaag (9/6) al een plaatje van de wederopbouw afgedrukt, en in het roddelcircuit hoorde ik, dat het plan is, dat de sauna over 4 maanden weer opengaat. Ga zo door!
CV

bedankt voor je reactie we gaan ervoor enstaan binnenkort weer voor iedereen paraat
medwerker sauna bsp
Naar boven
erkend zweter
Los entree

BerichtGeplaatst: Vr Aug 19, 2005 9:26 pm    Onderwerp: update Reageer met quote

Even een korte update over de gang van zaken tijdens de wederopbouw van Beauty Sauna Peize.

Op dit moment zijn we nog niet begonnen met de sloop van het afgebrande gedeelte. Hopenlijk is alles een dezer dagen rond met de verzekering en kan de sloop beginnen. Wat de wederopbouw zef btreft, we zijn op dit moment nog in gesprek met de architect en denken na over de nieuwe opzet. De opening zal dus nog even op zich laten wachten, wij hopen volgend jaar in de zomer weer open te kunnen voor onze gasten.

Zo gauw hier meer over bekend is volgt er meer informatie.

Via deze weg willen wij als peroneel van beauty Sauna Peize idereen bedanken voor hun steun en medeleven die wij in de afgelopen drie maanden hebben mogen ontvangen. Wij zien jullie graag terug bij de opning.

Medewerkers BSP
Naar boven
Jan W
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Ma Aug 22, 2005 6:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Beste mensen in Peize,
Wij hopen dat de sloop en vooral de opbouw in Peize snel van start gaat.
Het zou fijn zijn dat er in het noorden weer een mooie sauna bijkomt.
Maak het, indien mogelijk Surprised , minimaal zo goed als voor de brand Confused dan komt het bezoek ook wel weer op gang.
sucses ermee
Naar boven
Jan W
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Vr Nov 11, 2005 8:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe ver zijn ze in Peize???? Question Question
Naar boven
Jan W
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Za Dec 17, 2005 1:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gaat het ooit nog goed komen in Peize of......... Rolling Eyes
Naar boven
ton1957
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Zo Dec 18, 2005 8:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geen idee??? Op de site staat er niet echt iets concreets wanneer ze weer open gaan. Crying or Very sad
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Za Jan 28, 2006 10:41 am    Onderwerp: Wederopbouw van BSP Reageer met quote

Na lang wachten en aanhoren van geruchten, die rondzingen in diverse sauna's in het Noorden, hierbij dan toch een redelijk "officieel" bericht in het Dagblad van het Noorden van vandaag, van de hand van journalist Rinze de Jong. Ik citeer:

"Directie sauna blijft ijzig kalm onder geruchten
Uitblijven van herbouw beautycentrum Peize zou te maken hebben met geldgebrek

Nog steeds is niet duidelijk hoe groot de exacte schade was, die de brand in Beauty Sauna Peize vorige jaar juni veroorzaakte. Volgens directeur Ad Vrielink van het saunacentrum, dat grotendeels afbrandde, is er nog geen overeenstemming met de verzekeraar."

En in een kader: "Directeur Vrielink hoopt, dat het nieuwe saunacentrum eind dit jaar open gaat. "De architekt heeft een aantal ontwerpen gemaakt, Als alle procedures zijn afgerond, gaan we zo gauw mogelijk aan de slag" De nieuwe sauna zal niet veel afwijken van de oude. "Hooguit wat moderner en wellicht iets groter". "

Einde citaat.

In de rest van het stuk vermeldt Vrielink (die meneer ken ik overigens niet) dan nog, dat er vrijwel overeenstemming is met de verzekeraar. In elk geval, ik denk, dat ik namens alle vaste bezoekers spreek, dat ik hoop, dat de herbouw nu snel en voortvarend ter hand genomen wordt.

Chris
Naar boven
Jan W
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Za Jan 28, 2006 12:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat heb je goed Chris, volgens mij zitten er meer mensen te wachten op Peize maar dit is dan eindelijk een goed bericht nu maar hopen dat alles in kannen en kruiken komt Rolling Eyes
Naar boven
Julie
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Za Jan 28, 2006 4:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Instinctief reageer ik dat deze brand niet zo maar is ontstaan en dat op een dag dat ze personeelsdag hebben. Weird!

Hopen erop dat dit gewoon vette pech is..

>>>Was ik nu maar te saunaŽn, instead of talking about...<<<
Naar boven
ChrisV
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 24, 2006 6:20 pm    Onderwerp: Wederopbouw Beauty Sauna Peize van start Reageer met quote

Blijkens alweer een bericht in het Dagblad van het Noorden van vandaag en ook berichten van andere saunagangers in andere sauna's in het noorden, die ik van gezicht ken, is inmiddels de wederopbouw van start gegaan. In de loop van de maand mei hoopt men de sauna althans gedeeltelijk te heropenen. Het binnen-gedeelte, dat bij de brand het meeste te lijden gehad heeft, moet geheel herbouwd worden, dus dat zal wel wat langer duren.
Naar boven
ChrisV
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Ma Mei 15, 2006 5:19 pm    Onderwerp: Heropening Beauty Sauna Peize aanstaande Reageer met quote

Hallo allemaal,

De heropening van de sauna in Peize is op vrijdag 2 juni a.s., vrijwel op de dag een jaar nadat de sauna afbrandde. Hierbij het nieuws op de website van de sauna, die verder wel voor zichzelf spreekt:

http://www.beautysaunapeize.nl/

Groeten, Chris
Naar boven
ton1957
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Do Mei 18, 2006 9:16 pm    Onderwerp: Re: Heropening Beauty Sauna Peize aanstaande Reageer met quote

ChrisV schreef:
Hallo allemaal,

De heropening van de sauna in Peize is op vrijdag 2 juni a.s., vrijwel op de dag een jaar nadat de sauna afbrandde. Hierbij het nieuws op de website van de sauna, die verder wel voor zichzelf spreekt:

http://www.beautysaunapeize.nl/

Groeten, Chris

Kijk......dat is nog eens goed nieuws!! Moet ik dan maar weer eens gauw naar toe gaan.
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Jun 27, 2006 8:00 am    Onderwerp: Na de brand Reageer met quote

Maandag 26-6 voor de eerste maal, na de brand, weer eens in Peize geweest, nog een beetje klein maar best al wel mooi.
Er in nu een nieuwe, erg grote, kelo-sauna een licht-sauna en en houtgestookte.
Het zwembad is net als voorheen, binnen en buiten, ťťn bubbelbad is koud en ťťn is warm.
De tuin is net als voorheen, erg ruim, en eten en drinken kun je daar ook prima.
Het douchen is in, schone, containers een beetje behelpen maar dat lukt ook best.
Al met al gaan ze weer de goede weg op en de werklui zijn druk aan het werk met, naar wij hopen, de rest op te bouwen.
De prijs is trouwens nu half geld Ä 12,25 en dat is ook genoeg voor een (nu nog) kleine sauna, dus het is weer de moeite waard om eens te gaan kijken.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Doet er niet toe Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: