SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Sauna en naaktstrand en naturistencamping?
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag & Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Ik ga graag naar:
Alleen de sauna
26%
 26%  [ 25 ]
Zowel naar de sauna als het naakstrand
49%
 49%  [ 47 ]
Zowel naar de sauna als het naakstrand als een naturistencamping
24%
 24%  [ 23 ]
Totaal aantal stemmen : 95

Auteur Bericht
Freddy-L
Los entree

BerichtGeplaatst: Wo Nov 23, 2005 9:43 am    Onderwerp: Reageer met quote

Sauna en naaktstranden bezoek ik regelmatig. Heb ook gedurende een jaar of 10 wekelijks het naaktzwemuur in een van de zwembaden bezocht.
Naturistencamping zou ik graag willen, maar ik krijg mijn vrouw niet mee; ook niet naar het naaktstrand trouwens, en met wat moeite ca. 1x per jaar naar de sauna.

Fred L.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Eric Dompelbad
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Di Nov 29, 2005 8:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga regelmatig naar het naaktstrand en ben afgelopen jaar voor het eerst een weekje op een naturistencamping geweest in Brielle. Ik moet zeggen dat het heel goed beviel en ik ga het zeker vaker doen. Het is gewoon heel relaxed dat je niet hoeft na te denken wat je aantrekt, je krijgt een lekkere bruine bips en dan nog de mensen. Het is toch een ander volkje dan de hedendaagse gestreste personen. Naturisten zijn echt levensgenieters en is is op zo'n camping op en top relaxen! Ik kan het echt iedereen aanraden!

Weet je wat het ergste is van alles??

Dat je aan het eind van de week je kleding weer aan moet trekken. Dat is dan echt geen pretje Sad Dat zit dan echt niet lekker. Dus dat motiveerd je gelijk om snel weer te gaan!

Ik zou zeggen probeer het eens, wat heb je te verliezen.. Question
Resia
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Di Nov 29, 2005 10:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wij gaan momenteel alleen maar naar de sauna. Het strand vinden we niets, teveel zand, te druk en vies water. Ik ben wel nieuwsgierig hoe het zou zijn om idd een week lang geen kleding te dragen. Eerlijk gezegd lijkt het me heerlijk, maar we moeten wel een huizenhoge drempel over. Dus het zal nog wel even duren voordat we die stap nemen.
Naar boven
ton1957
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Wo Nov 30, 2005 6:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

Resia schreef:
Het strand vinden we niets, teveel zand, te druk....

Te druk op een naaktstrand???

Denk dat je bedoelt een badpakkenstrand, maar goed daar mag je dan ook niet bloot liggen. Als naturisten moeten we altijd een eind lopen voordat we bij ons eigen stukje strand zijn aangekomen. Maar druk is het daar dan zeker niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger
Theo
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Wo Nov 30, 2005 10:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

Resia schreef:
...Ik ben wel nieuwsgierig hoe het zou zijn om idd een week lang geen kleding te dragen. Eerlijk gezegd lijkt het me heerlijk, maar we moeten wel een huizenhoge drempel over. Dus het zal nog wel even duren voordat we die stap nemen....

Die drempel, moet je gewoon een keer nemen. Heel kleinschalig, voor een weekeindje of zo.
Het was voor ons ook een drempel, maar we zijn heel erg blij dat we hem vorig jaar genomen hebben.
Echt gewoon doen. Je zult het fantastisch vinden.
Naar boven
Erik N.
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Vr Okt 06, 2006 1:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Op het naaktstrand van Hoek van Holland is het op warme dagen net zo
druk als op het geklede strand. Op Scheveningen zie je dan op den duur
meer geklede als naakte mensen op het naaktstrand. Kent iemand dat ?
Op Scheveningen zie je mij niet meer, op Hoek van Holland verpesten
de homo's, vooral in en bij de duinen de sfeer.
Geef mij de sauna maar.
Naar boven
Assepoes
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Vr Okt 06, 2006 5:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wil zeker in de toekomst eens naar het naaktstrand. Zal dan wel alleen moeten gaan, mijn vriend houd niet van zon en strand namelijk.
Dus ALS ik mijn rijbewijs volgend jaar zomer heb en we hebben zo'n zomer als het hier in juli was, ga ik eens een poging wagen om bij Muiden naar het strand te gaan (Zilverstrand geloof ik?). Mocht niet niet bevallen, kan ik altijd nog naar de andere kant van de weg gaan (Almeerderzand), dat is een 'gekleed' strand namelijk Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Harold
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Zo Jan 10, 2010 10:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

Erik N. schreef:
Geef mij de sauna maar.

Ik ben wel van plan dit jaar voor het eerst naar het naaktstrand te gaan. Ben door de sauna over een hele drempel heen. Scheveningen leek me best lekker, maar als ik de opmerking van Eric zo lees is dat geen goed plan. Of het moet daar door de jaren heen veranderd zijn.
Heeft er iemand suggesties voor wel leuke naaktstranden, of natuurzwembaden waar naakt toegestaan is?

Grtz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Zo Jan 10, 2010 1:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Harold schreef:
Erik N. schreef:
Geef mij de sauna maar.

Ik ben wel van plan dit jaar voor het eerst naar het naaktstrand te gaan. Ben door de sauna over een hele drempel heen. Scheveningen leek me best lekker, maar als ik de opmerking van Eric zo lees is dat geen goed plan. Of het moet daar door de jaren heen veranderd zijn.
Heeft er iemand suggesties voor wel leuke naaktstranden, of natuurzwembaden waar naakt toegestaan is?

Grtz

Als je richting Scheveningen wil gaan, dan zou het naaktstrand nabij Kijkduin wellicht een betere optie kunnen zijn. Daar lees ik betere reacties over dan over Scheveningen. Verder hoeft Hoek van Holland ook nog niet zo slecht te zijn, mits je maar bij de duinen wegblijft. Dan is er nog Zandvoort welke wat commerciŽler en drukker is. In Zeeland zitten er enkele naakstranden die aardig moeten zijn, maar waar ik geen ervaring mee heb en ook te weinig recensies over heb gelezen. Tenslotte, wat Noordzee stranden betreft heb je het naaktstrand bij Schoorl aan Zee (boven Bergen aan Zee), het naaktstrand bij Callantsoog (was het 1e in Nederland) en de naaktstranden op de waddeneilanden, deze zijn uitstekend.
Wat de natuurzwembaden betreft vind ik de Maarsseveense plassen heel mooi, er is daar een zeer uitstekend 'betaald' naaktstrand en er zijn 2 best aardige 'onbetaalde' naaktstrandjes. Betaald, omdat het een onderdeel is van het officiŽle strandbad waar men een entreeprijs voor betaald en onbetaald omdat die daar buiten vallen. Beide liggen aan de achterkant= noordkant van de plas. Het water is zeer helder en van uitstekende kwaliteit. Wat dichter bij huis voor jou ben ik wat minder bekend, weet wel dat het naaktstrand bij de E3 plas helaas gesloten is, dat er in Zuid Limburg (o.a. zuidelijk van Maastricht) een mooie plas moet zijn, bij Den Bosch het Engelenmeer en natuurlijk vlak bij mij , bij Nijmegen de Bisonbaai.
Wellicht dat Jan Kroes hier van het forum nog wel wat tips heeft dichter bij huis voor jou. Wink
Naar boven
Harold
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Zo Jan 10, 2010 9:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de info Kevin. Very Happy
Naar boven
Jan Kroes
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Ma Jan 11, 2010 8:48 am    Onderwerp: Reageer met quote

kevin8 schreef:
Wellicht dat Jan Kroes hier van het forum nog wel wat tips heeft dichter bij huis voor jou. Wink

Helaas, wij zijn geen strandgangers, hebben een fijne tuin.
Dan moet je even op de naturismeforums vragen, of bij de NFN kijken.
Naar boven
femke
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Ma Jan 11, 2010 12:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga uiteraard graag naar de sauna en ben in het verleden ook wel eens op een naaktstrand geweest Een nudisten camping heb ik echter nog nooi van binnen gezien.
Naar boven
Jongen87
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Ma Jan 11, 2010 9:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Regelmatig bezoek ik de sauna en ben op vakantie's ook wel vaker op naaktstranden geweest. Komende zomer wil ik ook in Nederland naar het naaktstrand (als iemand nog tips heeft voor een goed strand hoor ik het graag). Op een naturistencamping ben ik nooit geweest. Eerlijk gezegt lijkt het me ook niks, ben niet zo'n campingtype. Wat me wel heerlijk lijkt is een clothing optional resort.
Naar boven
Harold
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Ma Jan 11, 2010 9:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jongen87 schreef:
Regelmatig bezoek ik de sauna en ben op vakantie's ook wel vaker op naaktstranden geweest. Komende zomer wil ik ook in Nederland naar het naaktstrand (als iemand nog tips heeft voor een goed strand hoor ik het graag). Op een naturistencamping ben ik nooit geweest. Eerlijk gezegt lijkt het me ook niks, ben niet zo'n campingtype. Wat me wel heerlijk lijkt is een clothing optional resort.

Als je een paar antwoorden naar boven scrolt, heeft kevin een paar goede strandlocaties gegeven.
Naar boven
Heatwave
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Zo Jul 04, 2010 9:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wij gaan al puur zo'n poos heel regelmatig naar de sauna maar pas sinds deze zomer ook naar het naaktstrand.
Tot nu toe steeds naar Bergen aan Zee en dat bevalt ons prima. De sfeer is relaxed, het strand schoon, niet bomvol met mensen en ook heel belangrijk op loopafstand (600 meter) van de parkeerplaats.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag & Antwoord Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: