SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Waar stoor JIJ je aan in de sauna?
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Tips, reactie's, opmerkingen etc.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Waar stoor JIJ je aan in de sauna?
1. Klantonvriendelijkheid: Receptie/thermenmedewerkers/horecamedewerkers
11%
 11%  [ 16 ]
2. Publiek (bv. kletsen in de sauna of deur open laten staan van cabine, groeperingen)
38%
 38%  [ 52 ]
3. Onverzorgdheid of slecht onderhouden sauna
33%
 33%  [ 45 ]
4. Betaalbaarheid (bv. duur entree, eten/drinken of behandelingen)
12%
 12%  [ 17 ]
5. Cabines die het niet (goed) doen
2%
 2%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 134

Auteur Bericht
Gast

BerichtGeplaatst: Di Jan 04, 2005 4:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, beta 4 is niet annoniem. Laughing laat mij me lekker druk maken en mijn mening geven op dit forum.

Wat ik echt niet begrijp is het gezeur over futiliteiten over sauna,s, misschien simpel gedacht maar als mij iets niet bevalt leg ik het op de plaats waar het hoort namelijk bij de sauna zelf, mijn ervaring is dat er dan ook iets mee gebeurd.

Als ik een supermarkt niet hygienisch vind of te druk of het publiek staat me niet aan "dan zie je mij daar niet", dat is voor de sauna niet anders Exclamation

Mijn motto is: geniet van het leven en leven en laten leven en dat doe ik dus ook en ik kan genieten van mensen die genieten, dus zeur eens wat minder Very Happy
Naar boven
merel
Gast

BerichtGeplaatst: Do Feb 17, 2005 11:56 am    Onderwerp: storen of ergeren... Reageer met quote

De kriebels krijg ik van een sauna met vieze randen in de baden en stinkende kussens in de relaxruimtes. Daar stoor ik mij aan en dan ergert het mij als het een paar maanden later niks aan is veranderd.. Is er een vieze-sauna- side?
Naar boven
Sarjenka
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Mrt 01, 2005 8:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kom in de sauna voor mijn rust... Ik stoor me dan aan mensen die de gruwelijke tijd op behoorlijk luide toon hun verhaal blijven doen. Gelukkig is dat in de sauna waar ik tegenwoordig kom (in Dronten) niet echt het geval. Ik vermijd damesdagen, omdat ik denk dat dan vaak moeders met dochters en vriendinnenclubjes aanwezig zijn en dan weet je het wel) ok, ik wil niemand over 1 kam scheren hoor Very Happy Maar het is wel een feit dat een groepje meer lawaaiig is, dan 1 of 2 personen. Ik zou mezelf er namelijk ook schuldig aan (kunnen) maken (onbewust) als ik met een clubje zou zijn.

Wanneer ik van de sauna gebruik maak, dan probeer ik als het ware "onzichtbaar" te zijn, zonder dat dit inbreuk maakt op mijn gevoel van totale ontspannenheid; ik ben dus vooral met mijzelf bezig, maar wel op zo'n manier dat niemand last van me heeft.

Afgelopen zondag was ik met manlief naar de sauna in Dronten; het was er relatief druk (in vergelijking met een doordeweekse dag), maar nog steeds aangenaam rustig. Wat mij opviel en wat ik erg asociaal vond, was dat een aantal dames een paar relaxstoelen zich toeeigenden door hun handdoeken en boekjes erop te gooien om vervolgens zeker een half uur weg te blijven. Die stoelen zijn voor het gebruik van een ieder en je kan ze dus niet reserveren. Nu was het in dit geval niet een heel groot probleem, omdat er plek genoeg was, maar ik vind het dus absoluut niet kunnen dat mensen dat doen.

Ikzelf heb ooit eens woorden met een man gehad toen ik in de muzieksauna in Hierden zat. Ik maakte een korte opmerking dat de pianomuziek die er speelde, mij niet erg rustig maakte; even van te voren had ik blijkbaar ook al iets gezegd (alles op gedempte toon!! en bovendien was er geen "stilte" bordje aanwezig) en toen kreeg ik serieus de wind van voren: "Wil je nu eindelijk eens stil zijn"... En op dat moment viel dat serieus in het verkeerde keelgat. Nou ja... je gaat natuurlijk niet ordinair ruzie maken, maar ik was zwaar beledigd... Als iemand last van mij heeft, dan heb ik liever dat het even op een nette manier word gezegd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Julie
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Mrt 01, 2005 8:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou ook diep beledigd zijn. Het lijkt dan ineens de omgekeerde wereld. Ik geloof je meteen dat je het netjes hebt aangekaart, gezien je eerdere postings!

>>>Was ik nu maar te saunaŽn, instead of talking about...<<<
Naar boven
Eelco
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 14, 2005 4:06 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hier op inspringend..... er is wel degelijk een bordje met de boodschap stilte ....... (muzieksauna in Hierden)

Ik kan me er ook namelijk aan storen dat mensen denken dat ze hele conversaties kenne houden en zeker als ze in groepen zijn.....

En ik weet wat ik zeg, want ik heb mensen daar er op aangesproken....

En het is niet alleen in Hierden zo.... heel veel mensen (zeker in groepjes) nemen het niet zo nauw met de boodschap stilte (sauna)....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Sarjenka
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Mrt 15, 2005 11:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eelco schreef:
Hier op inspringend..... er is wel degelijk een bordje met de boodschap stilte ....... (muzieksauna in Hierden)

nu je het zegt, klopt dat ook... maar dat bordje hing er nog niet toen ik er was op het moment van mijn aanvaring...

En geen probleem dat je iemand aanspreekt op zijn geklets, maar dat mag best op een respectvolle manier.
Naar boven
Fred
Los entree

BerichtGeplaatst: Ma Aug 01, 2005 9:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Mijn eerste mening sinds ik me aangemeld heb en dan met name vanwege het feit dat ik vorige week bij het Elysium een nogal dikachtig persoon achter mij had liggen, die ook nog eens even vond dat hij door zijn achterste wat lucht af kon voeren. Ik begrijp dat iedereen er is voor een totale ontspanning, maar dit vond ik toch wel mega te gek. Evil or Very Mad

groeten,

Fred
Naar boven
Fred
Los entree

BerichtGeplaatst: Ma Aug 01, 2005 9:41 am    Onderwerp: Oops Reageer met quote

Oops, sorry, ik lees net mijn bericht nog een keer na en het lijkt er toch wel een beetje op, dat ik hier zwaardere personen beledig.. Mijn excuses hiervoor. Embarassed Het ging hier met name om wat de persoon in kwestie deed en niet hoe hij er verder uitzag.
Naar boven
Sarjenka
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Do Aug 04, 2005 2:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

je kunt met " wijzig bericht " je bericht aanpassen... zo kun je evt. overbodige woorden gewoon verwijderen en hoef je het niet nogmaals te benadrukken...
Naar boven
levensgenieter
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Vr Aug 05, 2005 10:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

wat mij tot nu toe het meeste stoort is de onvriendelijkheid bij verschillende sauna's van het personeel.(het personeel dat vriendelijk is hoeft zich hier zeker niet door aangesproken te voelen!) Crying or Very sad

verder vind ik dat de sauna's netjes moeten zijn geen schimmels en alles moet goed werken(een storing kan altijd wel eens -geen probleem)

als je verder in een sauna wilt babbelen kijk dan om je heen en je weet meestal genoeg,
en anders vraag het even beleefd of iemand zich er aan stoort.

Ik ben van mening dat je in principe in iedere sauna --- zolang er andere bij zitten --- stil bent. Confused

zo moeilijk is dat toch niet. Rolling Eyes
Naar boven
Sarjenka
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Vr Aug 05, 2005 11:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dat laatste geldt dan misschien voor jou, maar als je de Finse saunacultuur neemt, dan is het bijna uit den boze om " stil " te zijn. Sauna is daar een sociale - en dagelijkse - aangelegenheid, zelfs onder het genot van bier (of nog sterker) in de sauna... Maar goed, de saunacultuur in Finland kun je niet echt vergelijken met die in Nederland en Belgie.
Naar boven
Ed
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2005 2:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik stoor me toch het meest aan het kletsen in een sauna...je gaat toch immers voor je rust en ontspanning naar de sauna. Die 15 minuutjes die je dan ligt te zweten kunnen best zonder geklets. Kun je je echt niet inhouden ga dan ergens aan de bar zitten.
Naar boven
Mark
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2005 3:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Leven en laten leven, die 10 minuten zijn toch zo om.
Naar boven
Julie
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2005 5:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat wordt wel een heel vaak gebruikt zinnetje... 'leven en laten leven'.

Dat die 10 minuten om zullen gaan, dat is zeker. Ben alleen niet van mening dat je jezelf moet wegcijferen en je maar moet inhouden. Ik zou zelf ook niet zo snel geirriteerd zijn, mits er grenzen overschreden worden. Als ik al wat rust nodig heb en een beetje geprikkeld, dan kan ik 2 dingen doen. De sauna uit lopen of netjes vragen of het wat minder kan.

Sociaal vind ik dat iedereen rekening met elkaar moeten houden. Soms weten mensen niet eens dat ze een stoorfactor zijn. En daarvoor hebben wij het magisch communicatie middel, praten voor. Rekening houden met de ander, is dat zo veel gevraagd?

>>>Was ik nu maar te saunaŽn, instead of talking about...<<<
Naar boven
levensgenieter
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2005 5:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Very Happy helemaal mee eens Julietje Razz
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Tips, reactie's, opmerkingen etc. Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14  Volgende
Pagina 3 van 14

Ga naar: