SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Roken in sauna's
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    SaunaGids forum index -> Doet er niet toe
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Roken in sauna's geheel verbieden?
Ja
68%
 68%  [ 11 ]
Nee
31%
 31%  [ 5 ]
Het maakt mij niet uit
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 16

Auteur Bericht
saunamedewerkers
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 16, 2005 10:42 am    Onderwerp: Roken in sauna's Reageer met quote

In sommige stukjes staan opmerkingen over de rookruimtes.

Dat je als niet roker door het een rooktuimte moet gaan om in het restaurant te komen of dat de afzuiging niet echt goed blijkt te zijn en dat je daar als niet roker last van hebt in het niet rokersgedeelte.
Wat zou de beste oplossing zijn volgens jullie?

Het roken in alle sauna's geheel vebieden of niet?

Nu las ik dat sauna NIJen‘LD ook geheel rookvrij was en zijn jullie dan van mening dat bezoekers sauna's gaan mijden omdat er niet gerookt mag worden?

Greetz
1ofUS
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Resia
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 16, 2005 11:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb "ja" gekozen. Maar eigenlijk zou ik willen kiezen: Ja, behalve in een voor rokers bestemde ruimte. Welke even comfortabel is als een niet-rokersruimte en met goede ventilatie. Maar wel afgesloten!
Ik ken een sauna waar ze - toen die nieuwe rokerswet van kracht werd - meteen actie hebben ondernomen. Voorheen was de gehele restaurant/rustruimte niet rookvrij en een kleine ruimte wel. Nu is de kleine ruimte voor rokers en het restaurant is rookvrij. Ook is er nog een stille rookvrije rustruimte. En hoewel er voorheen veel gerookt werd, merkte ik na deze wijziging dat de rokersruimte niet volop gebruikt wordt, maar de niet-rokersruimte wel. De rokers lijken zich dus heel makkelijk te hebben aangepast. Meestal zag ik ze even een sigaretje roken in de rokersruimte, om daarna weer in de niet-rokersruimte te gaan zitten.

Er moet, vind ik, dus wel een ruimte zijn waar gerookt mag worden. Ik zie het anders al voor me: rokershangplekken in de tuin van de sauna! Ik zie de berg peuken al gestaag groeien...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
saunafem
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Za Apr 02, 2005 9:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

ja, roken is vies Exclamation
Naar boven
prinses43
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Ma Okt 24, 2005 10:23 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, ik mag na een rondje sauna graag een sigaretje roken, en ben wel zo eerlijk dat als een sauna geheel rookvrij is, ik naar een andere sauna ga. Houd de ruimtes wel gescheiden voor wel en niet-rokers.
Naar boven
Pieter
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Ma Okt 24, 2005 10:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Voor mij hoeft het roken niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
levensgenieter
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Do Dec 22, 2005 6:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind dat het erg prettig is als er ruimte's zijn waar totaal geen rooklucht hangt.
En dit voornamelijk in een restaurant of bar gedeelte.
Met goede afzuiging is dit goed op te lossen.
Mensen die zelf roken vinden vaak de geur die blijft hangen ook niet lekker.
of vinden ze het juist zo lekker om in zo'n rooklokaal te vertoeven?
Wink
Naar boven
Tony53
Los entree

BerichtGeplaatst: Vr Jan 20, 2006 10:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind eigenlijk dat roken in een sauna geheel niet toegestaan moet zijn.
Naar boven
prinses43
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Zo Jan 22, 2006 1:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rook ook niet in de sauna zelf, alleen in de rustruimte en buiten Wink
Trouwens....... dat hebben ze in Barendrecht perfekt geregeld, een aparte ruimte voor rokers met een hele goede afzuiging!
Naar boven
Rene1010
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Zo Jan 22, 2006 2:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren in Spa Wellness Weesp geweest, roken nergens toegestaan. Zo zou het overal moeten zijn
Naar boven
Sarjenka
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Zo Jan 22, 2006 2:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij zit het nog in de planning om alle horecagelegenheden ook rookvrij te maken in de toekomst. Ik juich dat ernstig toe... De reden om vooral niet naar een kroeg te gaan (ok, da's geen sauna, maar toch), is ondermeer vanwege mensen die roken.

Nou ja, waarschijnlijk ga ik dan in de toekomst zonder dat stinkgerook nog niet, want een 2e waar ik me aan irriteer zijn mensen die gedronken hebben en luidruchtig zijn Very Happy Enne: ik drink alleen maar water; kan ik net zo goed thuis doen, da's goedkoper en uiteindelijk gezelliger voor de kroeggangers (als ik er niet kom Very Happy)

Maar in een sauna vind ik roken niet moeten kunnen, omdat het niet samen gaat: sauna is gezond en roken is ongezond.
Naar boven
Frankie
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Zo Jan 22, 2006 6:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ben het helemaal met sarjenka eens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
saunamiep
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Feb 27, 2006 11:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat moet iedereen toch lekker zelf weten hoe ie zn dagje sauna invult ???
Als de rest er maar geen last van heeft. Er zijn ook mensen die heel ongezond doen in de sauna door nooit en te nimmer goed te koelen...nee das lekker gezond dan als je plat op je snater onderuit gaat.
dus laten we nu niet schijnheilig doen over wat gezond is en niet gezond.Jeetje !!

BTW...ik rook trouwens zelf niet..(geef alvast ff antwoord op jullie vraag)
[/quote]
Naar boven
Gast

BerichtGeplaatst: Za Mrt 04, 2006 5:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Die rokers moeten niet zo zeuren, de relaxruimte in Son is het eerste deel voor rokers en het tweede voor niet rokers. Dus vanuit de saunaruimte moet je eerst door het rokersgedeelte (wat echt vies is) voordat je in de frisse lucht terecht komt. Moeten ze omdraaien, dan ruiken ze pas hoe smerig die lucht is.

Wie??
Naar boven
Anna
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Za Mrt 04, 2006 6:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Sarjenka schreef:
Volgens mij zit het nog in de planning om alle horecagelegenheden ook rookvrij te maken in de toekomst. Ik juich dat ernstig toe... De reden om vooral niet naar een kroeg te gaan (ok, da's geen sauna, maar toch), is ondermeer vanwege mensen die roken.

Maar in een sauna vind ik roken niet moeten kunnen, omdat het niet samen gaat: sauna is gezond en roken is ongezond.

Helemaal mee eens! Wij gaan nog maar heel weinig uit vanwege die enorme stank. Als er een algeheel rookverbod zou zijn (zoals b.v in Italie, echt een verademing!) zouden wij veel meer uitgaan. Want in een kroeg hangen vinden wij heel gezellig.
In TH stond het ons ook tegen dat er in het horecagedeelte gerookt werd. Hoe goed de afzuiging ook is, ik blijf er last van houden. Gelukkig was het Grand Cafť wel rookvrij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Rene1010
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Za Mrt 04, 2006 10:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

om nog maar te zwijgen van de stinkende asbakken in de tuin
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    SaunaGids forum index -> Doet er niet toe Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 1 van 6

Ga naar: