SaunaGids forum index
Alles over de sauna
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Veluwse bron bezoek 05-09-2014

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sandeman
10 Badenkaart


Geregistreerd op: 2-4-2011
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: Di Sep 09, 2014 6:12 pm    Onderwerp: Veluwse bron bezoek 05-09-2014 Reageer met quote

Afgelopen vrijdag naar de Veluwse bron geweest.

Omstreeks 10:30 komen we aan en parkeren de auto. Bij de entree worden we verwelkomt met “bonjour” en een klein glaasje jus de orange in verband met het Franse thema. Door de draaideur komend een kleine “verrassing”, een lange slinger van ongeveer 40 personen voor ons. Staan allemaal te wachten om in te kunnen checken, kleine 20 minuten later staan we binnen.

Wat een mooi resort is het toch, lekker veel sauna’s waar genoeg keus is voor de beginnende, dan wel de wat gevorderde sauna-ganger. Buiten oogt alles lekker ruimtelijk, we hebben het geluk dat het heerlijk weer is, besluiten een ligbedje op te zoeken. Helaas zijn alle ligbedden bezet, maar ook veel door handdoeken die overduidelijk geplaatst zijn om te reserveren. Bij de huisregels staat uitdrukkelijk vermeld dat dit niet toegestaan is, helaas hebben een groot aantal mede sauna-gangers niet het fatsoen zich daar aan te houden. Ik vind het overigens een verantwoordelijkheid voor de medewerkers van Veluwse Bron om daar dan ook wat mee te doen, je kunt het niet aan de gasten overlaten om dit te “handhaven”. Het is triest dat het eigenlijk moet maar ík voel me niet geroepen om handdoeken van anderen te verwijderen, dus vind ik dit (zoals gezegd) de verantwoordelijkheid van Veluwse bron, óf je zorgt er voor dat er genoeg (= meer) ligbedden zijn.

Genoeg daarover, na een aantal sauna-gangen te hebben gehad besluiten we buiten op het terras te gaan lunchen. We bestellen wat te drinken (cola light en Jus de orange) en wat te eten (broodje gerookte kip en een uitsmijter). Het drinken word bezorgd, tijdens het neerzetten daarvan laat de serveerster twee glazen karnemelk van haar dienblad schuiven die (met alle denkbare gevolgen) op het salontafeltje belanden, gevolg: glazen stuk, tafel en lounge-set compleet onder de karnemelk alsook mijn benen en badjas. Terwijl de serveerster zich meerdere malen hardop afvraagt wat er, voor het eerst sinds een jaar, fout gaat, raap ik de scherven her en der op. Voor de duidelijkheid, excuses worden niet aangeboden. Niet dat dat voor mij perse had gehoeven, dit soort dingen gebeurt nu eenmaal, maar was wel net zo netjes geweest. Wat ook netjes zou zijn geweest was een doekje om mijn benen en badjas af te poetsen, deze bleef helaas uit. Ik ben daarop maar onder de douche gesprongen om me af te spoelen, de badjas maar uitgespoeld want van de zurige karnemelklucht werd ik niet zo heel vrolijk.
Ik vind overigens dat dit anders opgelost had moeten worden, Veluwse Bron had op zijn minst een badjas van het resort (voor die dag) kunnen aanbieden. Zij zullen toch ook begrijpen dat het geen feest is om nog een hele dag door te brengen in een badjas die met de minuut zuurder gaat ruiken? Ik heb nog per email deze verbeterpuntjes bij de Veluwse Bron neergelegd, de reactie die ik kreeg was een erg standaard e-mail:


Het is spijtig van u te vernemen dat uw bezoek aan de Veluwse Bron niet geheel naar wens is verlopen. Onze medewerkers doen altijd hun uiterste best om onze gasten een fijne dag te bezorgen. Wij vinden het vervelend dat onze medewerkers niet correct gehandeld hebben na het betreffende voorval. Onze oprechte excuses hiervoor. Wij hebben uw opmerkingen met de floormanagers besproken en zij gaan er alles aan doen om herhaling te voorkomen.

Wij hebben uw klacht met de directie besproken. De directie heeft afdeling Facilitair op de hoogte gesteld over uw e-mail en zullen alles in werk stellen om herhaling te voorkomen en de hygiëne nauwkeurig te waarborgen.

Helaas kunnen wij niet terugdraaien wat er is gebeurd. Wel gaan wij er alles aan doen dit in de toekomst niet meer voor te laten komen. Wij danken u daarom nogmaals dat u onderstaande mail gestuurd heeft.

Wij vertrouwen erop uw opmerking naar tevredenheid beantwoord te hebben en zien u graag weer in de Veluwse Bron. Heeft u nog vragen, opmerkingen of andere suggesties dan kunt u contact opnemen met een van onze frontoffice medewerkers, telefonisch bereikbaar op 0578-688 888 of per mail op [email protected].

Met vriendelijke groet,
Veluwse Bron


Er word helaas niet in gegaan op de specifieke dingen die ik heb aangegeven (ook nog een ander puntje, kom ik dadelijk op, verderop in de review). Krijg door deze reactie niet echt de indruk dat er écht naar mijn e-mail is gekeken. Had op zijn minst een gratis arrangement verwacht van een paar honderd euro (rustig aan, is maar grapje
Serieuze note: Ik heb zelf op een backoffice van een groot customerservice gewerkt en weet dus uit ervaring dat enig aanbod (hoe klein ook) wel degelijk een ander gevoel van customer-experience overbrengt. Enne, met de directie overlegd? serieus? die hebben niets beters te doen?

Anyway, s’middags hebben we nog heerlijk van een aantal sauna’s gebruik gemaakt, heerlijke opgietingen beleefd door Anies (?) wat een goede muzieksmaak, saunagang met Carlos Santana, ook die van Thea, goede uitleg vooraf, het bekende stukje fruit én een cooldown in het meertje . Mijn vrouw heeft nog deelgenomen aan een klankschalen-sessie. Die was “ok” zij gaf aan bij andere thermen betere meegemaakt maar dat is natuurlijk een persoonlijke smaak. Waar zij wel wat moeite mee had is dat diegene die de sessie verzorgde haar zweet over mijn vrouw druppelde. Kan ik me voorstellen maar weet eerlijk gezegd ook niet hoe dit bij anderen gaat.

Diner hebben we overigens ook gebruikt bij de Veluwse Bron, we hebben gebruik gemaakt van het diner-buffet. Die was heerlijk (net als de lunch overigens) wat ons wel opviel was de enorme hoeveelheid (grote stofvlokken) die over de vloer rolde. Dat was niet het enige , op de roomdividers, die op armhoogte naast je tafeltje staan, lag ook een dikke laag stof. Voor de duidelijkheid, ik heb het niet over een laag stof wat in 1,2 dagen ontstaat. Sommige hadden “getekend” in het stof, dus ik ben niet de enige geweest die het is opgevallen. Jammer, erg jammer ,vooral omdat het in het restaurant is. Daar dien je er (in mijn ogen) zeker voor te zorgen dat het onberispelijk schoon is.

We hebben ondanks dit toch een heerlijke dag gehad in Veluwse bron. die we rond 22:00 hebben afgesloten. (blijft wel door je hoofd spoken)

zou ik wat veranderen aan Veluwse bron? Zeker! de stoomsauna “boven”. Daar is een waterval in gemaakt wat verschrikkelijk veel herrie maak, van rust is daar geen sprake, tevens laat alle verf van de vloer los. Aangezien daar niemand te vinden was over de dag zijn we niet de enige die deze stoomcabine links laten liggen.

Tot de volgende review!

Groet,

San (kritische consument, let wel, kritisch niet onredelijk) Laughing Laughing


Laatst aangepast door sandeman op Do Sep 18, 2014 6:25 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Han
Site Admin


Geregistreerd op: 17-10-2004
Berichten: 1078

BerichtGeplaatst: Di Sep 09, 2014 7:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie review.
Jammer dat een ongelukje door het personeel je bezoek wat heeft verpest.
Ik vind het zeker niet acceptabel dat men niet even excuses en een droge badjas heeft aangeboden. Dit kost niks en je houdt een tevreden gast.

De ligbedden ...
Een alom bekend probleem, dit komt overal voor ook bij de Zwaluwhoeve hoewel ze daar toch veel bedden hebben staan. Meer denk ik dan bij de Veluwse Bron.

Ik pik gewoon een bedje in en leg de handdoek wel aan de kant. Niet als iemand een paar minuten weg is maar wel als het te lang duurt.
Het personeel kan hier weinig aan doen anders moeten ze met een stopwatch naast ieder bedje gaan staan, dat kan niet. Vandaar dat "eigen rechter" spelen soms noodzakelijk is.

Je kunt nog op de email va de Veluwse Bron reageren dat je het antwoord niet erg passend vindt op je klacht, wellicht doen ze er nog iets mee.
_________________
Saunacultuur: maak Nederland badkledingvrij!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
sandeman
10 Badenkaart


Geregistreerd op: 2-4-2011
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: Wo Sep 10, 2014 10:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

Han schreef:
Mooie review.
Jammer dat een ongelukje door het personeel je bezoek wat heeft verpest.
Ik vind het zeker niet acceptabel dat men niet even excuses en een droge badjas heeft aangeboden. Dit kost niks en je houdt een tevreden gast.

De ligbedden ...
Een alom bekend probleem, dit komt overal voor ook bij de Zwaluwhoeve hoewel ze daar toch veel bedden hebben staan. Meer denk ik dan bij de Veluwse Bron.

Ik pik gewoon een bedje in en leg de handdoek wel aan de kant. Niet als iemand een paar minuten weg is maar wel als het te lang duurt.
Het personeel kan hier weinig aan doen anders moeten ze met een stopwatch naast ieder bedje gaan staan, dat kan niet. Vandaar dat "eigen rechter" spelen soms noodzakelijk is.

Je kunt nog op de email va de Veluwse Bron reageren dat je het antwoord niet erg passend vindt op je klacht, wellicht doen ze er nog iets mee.


Mwah, verpest valt nog wel mee. Ik weet zelf hoe kritisch ik kan zijn Smile
Als mij opvalt dat handdoeken uren gladgestreken op bedjes liggen dan worden deze niet "actief" gebruikt. Als je een huisregel hanteert dan moet je die ook handhaven, je kunt het niet aan je gasten overlaten met als waarschijnlijk gevolg dat deze daardoor ruzie met andere gasten krijgen toch?

Ik heb inderdaad nog een reactie gestuurd, dus ik wacht nog even af.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
whulsbergen
Jaarkaart


Geregistreerd op: 20-4-2009
Berichten: 338

BerichtGeplaatst: Wo Sep 17, 2014 12:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De gereserveerde handdoeken blijft een bron van ergernis. Sauna's willen gasten niet voor het hoofd stoten door hun handdoeken weg te halen. Maar daardoor nemen ze juist de aso's in bescherming en zijn het de mensen die wel netjes hun handdoek weghalen die geen plekje hebben.

En de oplossing is o zo simpel

Stap 1: Vermeld duidelijk (en echt OVERduidelijk, dus ook bordjes in de tuin etc), dat vanwege de gastvrijheid ligbedden die te lang onbezet zijn, worden opgeruimd en dat de spullen op locatie xx terug te vinden zijn.

Stap 2: Zeg dit tegen IEDERE bezoeker bij het binnen komen op mooie en naar verwachting drukke dagen.

Stap 3: Handhaven maar. Als het goed is, weet het bedienend personeel echt wel hoe lang een stoeltje leeg is. Wat is te lang? Zelf vind ik het nog wel kunnen om een saunarondje te doen terwijl je je spullen laat liggen, dus zeg een half uur lijkt me redelijk.


En natuurlijk moet het doel wel overeind blijven, en dus geen klantje pesten op rustige dagen of dat je een drankje gaat halen, nog even langs het toilet en dan je ligstoel al opgeruimd aantreft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
whulsbergen
Jaarkaart


Geregistreerd op: 20-4-2009
Berichten: 338

BerichtGeplaatst: Wo Sep 17, 2014 12:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

O en over die badjas, dat is wel een vreemd verhaal. Maar heb je wel zelf gevraagd om een doekje of een nieuwe badjas? Niks zeggen en dan achteraf klagen zou ik wel wat flauw vinden namelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
sandeman
10 Badenkaart


Geregistreerd op: 2-4-2011
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: Wo Sep 17, 2014 12:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

whulsbergen schreef:
O en over die badjas, dat is wel een vreemd verhaal. Maar heb je wel zelf gevraagd om een doekje of een nieuwe badjas? Niks zeggen en dan achteraf klagen zou ik wel wat flauw vinden namelijk.


Ik heb niet gevraagd om een doekje, ik ben zelf maar gaan douchen omdat ik het te lang vond duren. Lijkt me overigens niet meer als normaal dat indien je gast vol zit met karnemelk omdat jij iets fout hebt gedaan, je het uit eigen initiatief / fatsoen het aanbied.

Het gaat ook om het hele plaatje, de hygiene vind ik persoonlijk nog het "ergste" van allemaal, stofvlokken over de vloer, een dikke laag stof in het restaurant, plukken haar in de douche-ruimtes. Er staan overal wissers maar heb géén medewerker gezien die er ook wat mee deed. Ik voelde me daarover overigens ook niet geroepen om de vloer te gaan wissen...had ik ook kunnen doen ipv daarover achteaf te klagen Wink Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
sandeman
10 Badenkaart


Geregistreerd op: 2-4-2011
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: Do Sep 18, 2014 6:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

Han schreef:

Je kunt nog op de email va de Veluwse Bron reageren dat je het antwoord niet erg passend vindt op je klacht, wellicht doen ze er nog iets mee.


Heb ik gedaan, hierna echter geen enkele reactie meer gehad van Veluwse Bron, en dát vind ik wel érg slecht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Han
Site Admin


Geregistreerd op: 17-10-2004
Berichten: 1078

BerichtGeplaatst: Do Sep 18, 2014 4:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

sandeman schreef:
Han schreef:

Je kunt nog op de email va de Veluwse Bron reageren dat je het antwoord niet erg passend vindt op je klacht, wellicht doen ze er nog iets mee.


Heb ik gedaan, hierna echter geen enkele reactie meer gehad van Veluwse Bron, en dát vind ik wel érg slecht.


Zeker vreemd, misschien kun je beter een Tweet sturen, over het algemeen worden die wel gelezen.

Over de reinheid heb ik nog wat op te merken gehad. Ik heb ook regelmatig dames zien rondlopen die de zaak aan het schoonmaken waren.
Misschien was er op jouw dag een onderbezetting o.i.d.
_________________
Saunacultuur: maak Nederland badkledingvrij!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
sandeman
10 Badenkaart


Geregistreerd op: 2-4-2011
Berichten: 19

BerichtGeplaatst: Do Sep 18, 2014 6:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Han schreef:
sandeman schreef:
Han schreef:

Je kunt nog op de email va de Veluwse Bron reageren dat je het antwoord niet erg passend vindt op je klacht, wellicht doen ze er nog iets mee.


Heb ik gedaan, hierna echter geen enkele reactie meer gehad van Veluwse Bron, en dát vind ik wel érg slecht.


Zeker vreemd, misschien kun je beter een Tweet sturen, over het algemeen worden die wel gelezen.

Over de reinheid heb ik nog wat op te merken gehad. Ik heb ook regelmatig dames zien rondlopen die de zaak aan het schoonmaken waren.
Misschien was er op jouw dag een onderbezetting o.i.d.


ook gedaan (een paar keer) en geen reactie. Ben me er overigens van bewust dat het een momentopname is. Maar dat er niet gepoetst werd was duidelijk te zien aan de plukken haar in de douche-ruimtes. Begrijp me niet verkeerd, ik heb de review niet geplaatst om VB at te branden want het blijft heer;ijk vertoeven daar. Heb het bij VB ook aangegeven als verbeterpunten, als daar niets mee gedaan word dan zal de kwaliteit snel afglijden,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group