SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Baby mee naar sauna

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Kindvriendelijk- Prive - Met badkleding etc.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
eeetje
Los entree

BerichtGeplaatst: Zo Jul 21, 2013 1:17 pm    Onderwerp: Baby mee naar sauna Reageer met quote

Ik heb een zoontje van 6 maanden die helaas nog niet aan de fles wil. Nu zijn wij zelf erg toe aan een dagje sauna. Wie weet een sauna waar je je kind in de kinderwagen mee mag nemen? Uiteraard gaat hij niet mee de sauna in!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo Jul 21, 2013 3:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt me geen aangename beleving voor een baby in een saunacomplex. Je kunt beter een goede oppas regelen zodat jullie onbezorgd van de sauna kunnen genieten.

De meeste sauna's kennen bovendien een leeftijdsgrens voor kinderen van bv 6 jaar.
Deze grens is ingesteld voor het welzijn van de kinderen zelf (verdrinkingsgevaar, of kans op brandwonden), maar ook voor de rust van de overige gasten.

Iets oudere kinderen zijn in staat om zich rustig te gedragen bij hele kleintjes is dat lastiger.
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Zo Jul 21, 2013 8:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien dat je anders naar een complex kunt gaan waar ze ook hotelfaciliteiten hebben. Je kunt dan wellicht ook een kamer reserveren/boeken waar je de baby rustig kunt laten slapen terwijl jij een rondje maakt en je partner of (een) vriend oppast en anders kun je naar de Veluwse Bron, die hebben, volgens mij, tegenwoordig ook een professionele kinder oppas voor kinderen tot 5 jaar.
Veel saunaplezier alvast, mocht het allemaal lukken.
Wink
Naar boven
whulsbergen
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Ma Jul 22, 2013 6:36 am    Onderwerp: Reageer met quote

Thermae Son heeft een kinderopvang: http://www.thermaeson.nl/pagina/187/Kinderopvang/

Wij hebben ook een zoontje van 6 maanden, en een opa en oma en wat vrienden die het fantastisch vinden om daar een dag op te passen, dus dat werkt ook.
Naar boven
PoppeSchuitema
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Ma Jul 22, 2013 8:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bij ons in Winterswijk is ook de baby van harte welkom
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Ma Jul 22, 2013 9:16 am    Onderwerp: Reageer met quote

PoppeSchuitema schreef:
Bij ons in Winterswijk is ook de baby van harte welkom

Smile Smile
Naar boven
vakantie-koblenz
Los entree

BerichtGeplaatst: Di Sep 10, 2013 10:20 pm    Onderwerp: Re: Baby mee naar sauna Reageer met quote

eeetje schreef:
Ik heb een zoontje van 6 maanden die helaas nog niet aan de fles wil. Nu zijn wij zelf erg toe aan een dagje sauna. Wie weet een sauna waar je je kind in de kinderwagen mee mag nemen? Uiteraard gaat hij niet mee de sauna in!

Hallo jullie allema,
baby mee na de sauna....
geen enkel probleem (ouder dan 4 maanden) als het kindje gezond is...
In Duitsland heb je babysauna > 75į droog > eerst 6 min. later 8min.
en ook sprookjessauna (kinderen tussen 3-6 jaar) > 85į met opgietingen (zacht)
Ik heb twee kinderen (22 en 10 jaar oud) en de beste ervaringen!!!!
Dochter nu 22 jaar (nu nog regelmatige saunist het hele jaar door) was 8 jaar elkaar nooit ziek en ons zoon zegt zelf dat hij lekker ontspannen is en dat hij zich beter kan concentreeren op de opvolgende dagen.('Idea')

JAMMER, kinderen hier in NL mogen meest pas met 16 jaar na de sauna want de saunas hier zijn te commerciel ingesteld>>>wat een bulshit!!!javascript ('Evil or Very Mad')
Wij hebben hier kennis gemaakt met saunas die er qua prijs best aan de hooge kant zitten en denken er goed te zijn > en wie en wat kom je daar tegen??? Mensen met veel te kleine handdoeken, erg knus bezig zijn enz....
Waarom mogen onze kinderen niet leren verstandig met hun lichaam om te gaan, vroeg kennis maken met regels en de bijhorende hygiene???

Ik hoop dat de saunacultuur zich hier toch nog ERG gaat veranderen ten gunsten en de gezondheid voorde volgende generaties die het goede hanteren van de saunaregels geleerd hebben!!!('Surprised')

succes groetjes Mareike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr Sep 13, 2013 2:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mareike,
Je reactie is overdreven.
Een baby meenemen naar de sauna is zinloos, je kunt immers zelf nauwelijks opletten wat er met je baby gebeurt.
Het is veel beter thuis een betrouwbare oppas te regelen.

Kinderen in de sauna (>6 jaar en MET een zwemdiploma) zijn over het algemeen wel welkom in de meeste sauna's.
Per sauna dus even navragen of opzoeken hoe het hiermee zit.

De saunacultuur is naar mijn mening dus best gezond in Nederland in tegenstelling tot veel andere landen.
Het enige probleem hier zijn de badkledingdagen, dit is wel ongezond en onhygiŽnisch.
Dus als je je kinderen wilt opvoeden is uitleg daarover onmisbaar.
Erik Gloudemans
Los entree

BerichtGeplaatst: Ma Okt 07, 2013 8:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb in Brasschaat Badhuis vlakbij Antwerpen wel eens een stel met maxi cosi met baby erin gezien. Zij wisselden onderling af wie de cabine inging terwijl de ander zat te lezen. De baby lag in het begin rond te kijken en te spelen daarna diep in slaap.

Mijn voorkeur zou het echter niet hebben, ik regel liever een oppas zodat ik lekker kan ontspannen. Op een gegeven moment kun je je kindje natuurlijk wel meenemen naar speciale familiedagen waar ook meer kinderen zijn. En dat kan al onder de 16. kwestie van informeren bij verschillende sauna's. Waarbij ik vermoed dat het beter lukt bij de kleinere sauna's
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Kindvriendelijk- Prive - Met badkleding etc. Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: