SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Sauna Devarana

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
EdB
Los entree

BerichtGeplaatst: Do Sep 22, 2011 9:21 am    Onderwerp: Sauna Devarana Reageer met quote

Deze week ben ik voor het eerst naar Sauna Devarana geweest.
Het bezoek startte met een poging online een arrangement te reserveren voor 2 personen. Helaas kun je alleen de entree online boeken maar geen arrangement. Dit doe je door op een link te klikken waardoor je vervolgens een mail moet sturen.
Vervolgens op zoek naar een telefoonnummer maar die is er niet. Op de site staat namelijk het volgende:
We hebben er voor gekozen telefonisch niet bereikbaar te zijn. Wanneer u vragen/opmerkingen heeft kunt u deze stellen via onderstaande mail adressen.
Niet erg klantvriendelijk natuurlijk...... Confused Dus maar een mail gestuurd met het verzoek mij te bellen en dit werkte dan gelukkig wel zodat ik alsnog kon boeken.

Uiteindelijk op de afgesproken dag naar Den Bosch en ingecheckt. We treffen een fraaie sauna met veel faciliteiten op een relatief klein terrein. Op de doordeweekse dag was het heerlijk rustig, ik heb echter geen idee hoe het in het weekend is en of je dan nog relaxen kunt.
Alles is goed verzorgt en schoon en zet er prima uit. Wat opvalt is dat je weinig personeel tegenkomt maar des te meer camera's. Werkelijk in iedere hoek hangt er wel een. Zelf in het restaurant (en wat kun je daar nu doen!?) hangen er meerderen!
Maar toen ik staand voor het urinoir naar boven keek zag ik tot mijn stomme verbazing en eigenlijk ook tot mijn ontsteltenis ook daar zo'n irritante camera!! Dit urinoir bevind zich overigens niet in een apart hokje maar in de toiletruimte waar ook de wasbak te vinden is. De camera hangt echter niet boven die wasbak maar precies daar waar men goed zicht heeft op uw urinelozing. Embarassed
De vraag die zich opdringt is of we nu te maken hebben met een ziekelijke fetisj van de eigenaar of hangt dat ding daar echt om de veiligheid, rust en orde te waarborgen?! Waar is men bang voor en schendt dit de privacy niet te veel?

In de voorwaarden die op de site te vinden is staat hierover het volgende:
Sauna Devarana ziet toe op de veiligheid, rust en orde binnen het sauna complex. Ten einde deze te waarborgen en ongewenst gedrag zoveel mogelijk te voorkomen maakt Sauna Devarana gebruik van camera toezicht. Bij de ingang wordt de gast hier door middel van borden op attent gemaakt.

Ik snap best veel en ben ook gebaat bij veiligheid, rust en orde maar wil toch wel onbespied mijn blaas kunnen legen...... Rolling Eyes
Ik ben maar niet gaan kijken op het afgesloten toilet, wie weet waar daar de camera hangt. Shocked Ik doe mijn boodschap wel thuis dit keer.....

Al met al een keurige sauna die aan te raden is mbt de faciliteiten en aankleding, het ziet er werkelijk prachtig uit!

De wijze van boeken moet m.i. heel snel op de schop want die is niet meer van deze tijd en wellicht is het een goed idee totdat die verbetering is aangebracht een telefonische breekbaarheid te realiseren?

Het cameratoezicht gaat m.i. echt te ver en hiermee overschrijdt men voor mij eenvoudigweg de regels van het fatsoen. Dit kan echt niet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Do Sep 22, 2011 9:42 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wat het camera toezicht betreft, in Ridderode te Santpoort hangen er ook de nodige. En ik denk dat Andries het gebruik van veel camera's gewoon is gaan vinden door de jaren heen met zijn handel. Maar laten we wel wezen een saunabedrijf als Ridderode of Deverana is geen Bo-rent waar ik mij camera's kan voorstellen ivm. diefstal. Ik kreeg laatst een folder in de bus over de Bo-rent autoverhuur. Zou Andries ook in iedere auto camera's hebben laten plaatsen ivm mogelijk (in zijn ogen) ongewenst gedrag in de auto. Confused
Een beetje camera toezicht, o.k., maar je kunt ook veel te ver doorschieten, waar hier overduidelijk sprake van lijkt te zijn. Het wachten is nu op een hack en dan kunnen we allemaal online meekijken. Ze wisten zelfs Diginotar te kraken.... Rolling Eyes
Naar boven
MartijnBrabant
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Do Sep 22, 2011 12:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik sluit me hier bij aan. Ik ben er ook geweest en ik vond het ook TE. Het schiet het doel echt voorbij.
1 of 2 cameras is onvoldoende.
10 tot 20 cameras zou wel volstaan
50 tot .... cameras is werkelijk helemaal overdreven en onzinning.

Tevens vind ik dat cameras gebieden af zouden moeten dekken en zeker niet, zoals ook reeds geschreven, heel gericht.
groen
Los entree

BerichtGeplaatst: Wo Jul 25, 2012 1:52 pm    Onderwerp: Eerste keer Deverana: gemengde gevoelens Reageer met quote

Afgelopen maandag gingen wij voor de 1e keer naar Deverana. Ook wij vonden het vreemd dat het niet mogelijk was om telefonisch te reserveren. We wilden meer info over een arrangement alvorens dat te boeken, dus dat arrangement hebben we uiteindelijk niet geboekt.
We waren onder de indruk van het mooie complex en de veelheid aan sauna's en baden.
Onze eerst sauna-ervaring daar was echter heel eng. In de zoutkristallengrot (onder de grond) vielen ineens alle lichten uit. Het was aardedonker. Ook een noodlampje dat de deur aanwees, was er niet. Gelukkig waren we maar met 4 mensen, maar we wilden er wel allemaal snel uit. Op de tast naar de deur dus. Ik wil er niet aan denken hoe dat zou zijn als de sauna vol had gezeten. We hebben dit gemeld bij de balie en er werd nota van genomen, maar er was weinig inleving. Een reactie als "wat vervelend voor u" bleef zelfs achterwege. Wij zagen ook weinig saunapersoneel.
Ik boekte de behandeling met de doktersvisjes. Bij het melden in het beauty gedeelte was de enige reactie "daar zijn ze, gaat u maar zitten". Verder niets, geen uitleg, niet de vraag of ik die behandeling eerder had gedaan, niets. Ik kreeg wel antwoord op mijn vragen. Na afloop wou ik graag een handdoek, maar de reactie was "dat ik wel met mijn natte voeten in mijn slippers mocht, hoor, dat is niet erg". Tja, fris met dat vissenwater aan mijn voeten.
De muziek bij het kruidenbad deed het niet, terwijl dat wel stond aangegeven.
In het restaurant waren niet alle obers heel klantgericht. Niet lachen, je 5x je hand laten opsteken voor je bestelling werd opgenomen... terwijl het heel rustig was. Gelukkig was er ook 1 ober die wel echt vriendelijk was.
Onze beste ervaring bij Deverana was de opgieting: deze werd heel professioneel gedaan, met uitleg vooraf, tips voor het afkoelen achteraf, iedereen die tussendoor naar buiten ging werd gevraagd of die persoon zich goed voelde. Hťťl anders dan de opgietingen die we bij Thermae 2000 hebben gehad.
De camera's waren ons niet opgevallen, maar inderdaad wel een vervelend gevoel als het zo is.
Wij vonden Deverana een prachtig complex, maar het meeste personeel straalt helaas weinig betrokkenheid uit, en dat is bij een echte luxesauna onmisbaar.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: