SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Kindervriendelijke sauna nabij Leiden

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Kindvriendelijk- Prive - Met badkleding etc.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
flipje
Los entree

BerichtGeplaatst: Ma Mei 30, 2011 10:27 am    Onderwerp: Kindervriendelijke sauna nabij Leiden Reageer met quote

Hallo,
al een tijdje ga ik eens in de zoveel tijd naar een sauna hier in Leiden. Nu heeft mijn dochter gevraagd of zij ook eens mee mag. Zij is 13 jaar oud. Wij willen dit zeker aanmoedigen. Mijn zoon van 8 wil dan ook mee.

Probleem is dat mijn dochter niet naar de sauna in Leiden wil, bang bekenden tegen te komen.
Wij zijn nu op zoek naar een sauna waar zowel mijn zoon als dochter ook welkom zijn. Het liefst ook een sauna waar we ervan uit kunnen gaan dat er leeftijdsgenoten van mijn kinderen zijn. mn voor mijn dochter zou het minder beladen zijn als er andere meisjes van ongeveer haar leeftijd rondlopen.

Het liefst binnen een uur rijden van Leiden, maar we rijden graag wat verder voor een leukere sauna. Ook zou het mooi zijn als er overnachtingen mogelijk zijn; niet voor nu maar voor de toekomst.

We weten dat in de meeste sauna's wel kinderdagen zijn, maar mogelijk gaan we ook weekendjes doen. Dus liever een sauna waar ze alle dagen welkom zijn.

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties, alvast bedankt,
flipje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
whulsbergen
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Ma Mei 30, 2011 2:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De enige sauna waar me echt opviel dat er ook jongere kinderen waren, is Sauna de Heuvelrug in Veenendaal. Dat is ongeveer een uur vanaf Leiden.

De meeste sauna's hebben geen eigen hotel, maar vaak wel goede banden met een hotel in de buurt waar je dan weer korting kan krijgen.
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma Mei 30, 2011 6:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tsja, kom ik toch (weer) op de Zwaluwhoeve in Hierden uit.

Vanaf Leiden volgens mij wel te doen in een uurtje, hotel tegen de Zwaluwhoeve aan, en kinderen zijn altijd welkom. (vanaf 6 jaar).
Vooral in de weekenden en vakantieperiodes zie je regelmatig ook gezinnen met kinderen. En als ze zich rustig gedragen (dus geen bommetje...) dan is het geen probleem.
flipje
Los entree

BerichtGeplaatst: Di Mei 31, 2011 7:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

Allereerst bedankt voor jullie reactie.

Jullie zeggen dat er bij deze sauna's veel kinderen zijn. Geldt dat ook voor kinderen van ongeveer mijn dochters leeftijd, dus ongeveer 13 jaar? Of zijn dat meer jongere kinderen?

Gelukkig zijn ze allebei redelijk rustig, dus ik weet zeker dat ze zich zullen gedragen.
Naar boven
Bigfoot
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di Mei 31, 2011 9:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

Af en toe zie je wel eens kinderen in de puber-leeftijd maar toch niet al te vaak. Dus ik zou er niet van uit gaan.
Naar boven
flipje
Los entree

BerichtGeplaatst: Di Mei 31, 2011 2:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Daar was ik al bang voor ja. Maar het was toch te proberen.
Dan maar hopen dat ze zich niet al te opgelaten voelt als ze eenmaal in de sauna ligt.
Bedankt,
flipje
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di Mei 31, 2011 7:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

flipje schreef:
Allereerst bedankt voor jullie reactie.

Jullie zeggen dat er bij deze sauna's veel kinderen zijn. Geldt dat ook voor kinderen van ongeveer mijn dochters leeftijd, dus ongeveer 13 jaar? Of zijn dat meer jongere kinderen?

Gelukkig zijn ze allebei redelijk rustig, dus ik weet zeker dat ze zich zullen gedragen.

Ik heb niet gezegd veel kinderen want dat is niet zo.
Er zijn kinderen in verschillende leeftijden, ook pubers.
Het zijn er alleen niet veel, hooguit een paar procent van het totaal aan bezoekers.
Ook wel begrijpelijk omdat er vooral voor jongen kinderen niet veel te doen is in een sauna complex. Het is geen speeltuin of pretpark.
Je kunt dus rustig je kinderen meenemen maar ze zullen zich wel aan moeten passen.
Adtje K
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Di Mei 31, 2011 7:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben een keer op een zondag in Almere La Mer geweest en daar waren veel gezinnen met kinderen vanaf een jaar af 7.
was wel duidelijk te merken dat die kinderen vaker mee waren geweest.
Totaal geen last of over last bezorgt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger
flipje
Los entree

BerichtGeplaatst: Wo Jun 01, 2011 6:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Er zijn kinderen in verschillende leeftijden, ook pubers.
Het zijn er alleen niet veel, hooguit een paar procent van het totaal aan bezoekers.

Eigenlijk vind ik een paar procent al best veel, de sauna waar wij heen gaan zie ik eigenlijk nooit kinderen of pubers. Maar goed, sorry dat ik je fout citeerde, was niet verkeert bedoeld.

Zoals ik al zei weet ik zeker dat ze zich zullen gedragen. Zo niet dan stappen we snel weer op. We willen ze toch de kans geven om zelf een keer een sauna mee te maken.
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Wo Jun 01, 2011 9:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

flipje schreef:
.......We willen ze toch de kans geven om zelf een keer een sauna mee te maken.

Ik zou willen dat mijn ouders dat vroeger eens gedaan hadden. Ik heb het helaas allemaal zelf moeten ontdekken, maar daar uiteraard zeker geen spijt van gehad.
Ik vind het trouwens ook heel goed van je om de kinderen al in een vroeg stadium kennis te laten maken met de sauna. Het is trouwens jammer dat Vitalizee in Scheveningen enkele jaren geleden failliet is gegaan, daar kwamen (vooral op zondag) ook nog wel eens kinderen/pubers.
Verder is er ook nog een saunabedrijf in Warmond waar 's zondags kinderen (7 tot 12 jaar) welkom zijn tussen 10:30u. en 18.00u. voor 13euro:
http://www.saunawarmond.nl/index.html
Ik ben er nog nooit geweest, dus ik weet niet of het wat is. Wel weet ik dat het vlak voor Dekker Warmond ligt, een grote houthandel en sport/tennis park.
Wink
Naar boven
whulsbergen
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Wo Jun 01, 2011 11:21 am    Onderwerp: Reageer met quote

Zelf zou ik met kinderen niet heel snel naar zo'n kleine sauna als Warmond gaan. Maar het is maar wat je wil natuurlijk.

Bij Sauna van Egmond in Haarlem is wat meer te doen zoals een bioscoop, en bij Thermen Bussloo is zelfs een zandstrand en meer(tje). Al is die laatste wel weer ver reizen en van beiden weet ik niet wat de regels mbt kinderen zijn. Ik kan me geen kinderen herinneren van toen ik er was maar heb er ook niet op gelet.

*edit: ik zie dat Bussloo minimaal 12 jaar is*
Naar boven
grijzewolf
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Zo Jun 05, 2011 8:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Han schreef:

Vanaf Leiden volgens mij wel te doen in een uurtje, hotel tegen de Zwaluwhoeve aan, en kinderen zijn altijd welkom. (vanaf 6 jaar).

Han ik weet niet wat voor auto jij hebt of dat je over een helikopter beschikt maar vanuit leiden rij je echt niet in een uurtje naar Hierden. Zelf woon ik 30 km dichterbij Hierden en mij lukt het echt niet binnen anderhalf uur. (je hebt al ruim een half uur nodig tegenwoordig om voorbij Amsterdam te komen)
Maar..... denk dat flipje hier best uit de voeten kan met de kids, als ze de reistijd/ en sauna drukte er voor over heeft.
grijzewolf
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Zo Jun 05, 2011 8:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

SPA Wellness weesp is een betere optie denk ik. en ruim binnen het uur te berijden
vanuit Leiden:

Bron site Spa welness:
SPA Wellness is alle dagen open voor gemengd publiek, badkleding is niet toegestaan.Very Happy

Kinderen zijn bij ons op alle dagen welkom mits zij in het bezit zijn van een zwemdiploma en zich uiteraard als "saunagast" gedragen.d.w.z. dat andere gasten geen overlast van hen mogen ondervinden. De normaal geldende huisregels zijn voor kinderen gelijk aan volwassenen. Kinderen betalen Ä 14,25 voor de sauna entree
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma Jun 06, 2011 5:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

grijzewolf schreef:
Han schreef:

Han ik weet niet wat voor auto jij hebt of dat je over een helikopter beschikt maar vanuit leiden rij je echt niet in een uurtje naar Hierden. Zelf woon ik 30 km dichterbij Hierden en mij lukt het echt niet binnen anderhalf uur. (je hebt al ruim een half uur nodig tegenwoordig om voorbij Amsterdam te komen)
Maar..... denk dat flipje hier best uit de voeten kan met de kids, als ze de reistijd/ en sauna drukte er voor over heeft.

Je hebt gelijk, het is verder dan 1 uur rijden. 1 1/2 uur zo'n beetje.
Maar goed, als je de extra reistijd ervoor over hebt is de ZH wel een optie.
Afgelopen vrijdag ben ik nog geweest en ook toen waren er aardig wat ouders met kinderen vooral ook vanwege de soort vakantie ivm Hemelvaartsdag ervoor.

Op een gewone doordeweekse dagen gaan kinderen naar school en dus niet naar de sauna, vandaar dat je ze dan ook niet ziet. Blijven de vakantie periodes over. Dat verschijnsel zie je vaker, ook al omdat er in de regio veel campings zijn waarbij de gasten eens een dagje uit gaan naar de sauna.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Kindvriendelijk- Prive - Met badkleding etc. Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: