SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Spa Sereen
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Di Aug 23, 2011 12:37 pm    Onderwerp: Spa Sereen Reageer met quote

Gisteren was ik bij de Maarsseveense plassen en ben toen toch nog een beetje ad-hoc, rond 16.00u. naar Spa Sereen gegaan. Ik weet niet of er al anderen van hier er ook al geweest zijn?
Aan het pand, architectuur (aan de buitenkant) meen ik toch een beetje gelijke stijl met Thermen Tilburg te ontdekken. Maar dat komt natuurlijk ook doordat ik van die connectie afweet.
Bij binnenkomst werd ik allervriendelijkst en vooral goed geholpen. Tot in of eind oktober geldt nog de verlaagde entreeprijs van 19,50euro omdat die afgebrande panoramasauna nog niet volledig weer is opgebouwd. Het blijkt toch weer meer werk te zijn dan dat men van tevoren had gedacht. Alle overige faciliteiten werkten wel naar behoren en alles ziet er spik en span uit. De opgietingen heb ik nog niet meegemaakt en heb ook nog niet uitgebreid gegeten, dit bewaar ik voor een volgende keer.
Dit zijn mijn eerste plus en minpunten:
Ligging:
- Prachtig gelegen aan de achteringang van de Maarsseveense plassen naast het naturisten strandje.
-Zeer slecht bereikbaar per OV
-Wel goed bereikbaar per taxi (25-30 euro van/naar Utrecht CS) en regiotaxi (+/- 5,50 euro van/naar Utrecht CS) en uiteraard ook goed per auto, fiets of lopend te bereiken.
-Past architectonisch zeer goed in de omgeving, en dat is een pluspunt, want als je ook met een commerciële recreatieschap te maken hebt, dan moet je maar altijd afwachten wat het allemaal wordt.
-Goede parkeervoorzieningen.
Saunafaciliteiten:
pluspunten:
-Hele mooie saunacabine (zoutkristal) die niet superheet is en met een serene rust uitstralend Boeddhabeeld inclusief bijpassende klanken (zeer beschaafd) op de achtergrond.
-Hele fijne infraroodsauna met het juiste afkoeladvies voor deze sauna, namelijk lauwwarm!!!! (detail wat mij dan weer opvalt)
-In verschillende saunacabines van die heerlijk liggende HaLu saunakussens/hoofdsteunen. In dit geval zelfs de verbeterde versie met een wat breder onderplankje.
-Zeer ruime mooie opzet
-Mooie kleedruimtes met een systeem van polsbandjes waarbij je zelf je kastje kunt uitzoeken uit de beschikbare kastjes. (Dus kun je de saunamedewerker niet meer de schuld geven voor het feit dat je allemaal in hetzelfde hoekje een kastje hebt als je je weer gaat aankleden)
Minpunten:
-De 2 drinkfonteintjes geven doorgaans hooguit lauwarm water met een wellicht wat te klein straaltje. Het drinkfonteintje wat je het eerste tegenkomt komende vanuit het restaurant geeft nog het meest koele water als je maar even geduld hebt.
-Er zouden hier en daar wel wat bordjes mogen worden opgehangen waarop aangegven staat dat je bij het wisselen van baden eerst even moet douchen.
-Ook een paar bordjes met routing info, als ik die niet over het hoofd heb gezien, zouden geen kwaad kunnen.
-Een bordje op die boeddha saunacabine dat die tussendeuren (een stuk) open moeten blijven is ook geen overbodige luxe.
Horeca: Hier heb ik nog niet veel ervaring mee, wel heb ik een goede blik op de kaart kunnen werpen.
Pluspunten:
-Op een minpunt na wat betreft de glaasjes (kraanwater?) ziet de drankenkaart er goed uit en is tevens fatsoenlijk geprijsd.
Pluspunten voor mij bijv.:
-Geen Heineken/Amstel/Brand+Vrumona frisdanken (Pepsi/Sourcy/7up etc.) maar een Inbev (voluit Anheuser Bush Inbev) drankenpakket: Hertog Jan, Jupiler, Coca Cola, Chaudfontaine etc. En daarnaast een heuse wijnkaart.
-De Bitterballen smaakte goed en waren normaal geprijsd.
-Goede vlotte en nette bediening, je polsbandje wordt gescand voor de bestelling.
-Ruime opzet
-Er kan rekening gehouden worden met bepaalde dieetwensen.
Minputen:
-Een glas water (kraanwater??!) voor 0,75 euro op de kaart. Er zitten danwel 2 stukjes citroen in evenals een paar ijsklontjes, maar die hoeven van mij gewoon niet. In mijn stamsauna kun je onbeperkt gratis glaasjes water aan de bar krijgen. De mensen die een of meerdere glaasjes water bestellen, bestellen in meer dan 95% van de gevallen ook nog wel andere consumpties en/of wat te eten. Het is gewoon enorm belangrijk dat je je vocht goed kan blijven aanvullen, zeker ook als die 2 drinkfonteintjes niet optimaal hiervoor zijn.
-Ook hier lijkt mij de soep weer te hoog geprijsd. Vraag me trouwens af of je bij de Bouillabaise die op de kaart staat ook daadwerkelijk een originele Bouillabaise krijgt, gevuld met mediterane vis en schaal/schelpdieren, croûtons, een originele rouille en afgemaakt met een scheutje pastis zoals het hoort. Als iemand ervaring heeft, laat het dan weten. Hij staat namelijk wel voor een flinke prijs op de kaart.
-Sommige gerechten zoals verschillende voorgerechten lijken aan de hoge kant geprijsd, de kleine gerechten en tussendoortjes/snacks e.d. lijken dan weer fatsoenlijk geprijsd.
De volgende keer doe ik ook mee met een paar opgietingen en eet ik wat uitgebreider, zodat ik een wat beter oordeel hierover kan geven.
Voorlopig conclusie, cijfer: een ruime 7,5 en kan misschien wel een 8 worden.
Let erop dat na eind oktober/begin november als die panorama sauna weer gereed is, de gewone entreeprijs weer gaat gelden.
Website: http://www.spasereen.nl/C9-HOME.html
Wink

Laatst aangepast door kevin8 op Do Aug 25, 2011 2:39 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
whulsbergen
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Aug 23, 2011 1:34 pm    Onderwerp: Re: Spa Sereen Reageer met quote

Mooie uitgebreide recensie! Vond je het nog bijzonder druk of rustig?

De discussie over water kun je in bijna elke sauna wel voeren. Vaak moet je flesjes mee naar binnen smokkelen om tussen de saunagangen door wat water te kunnen drinken zonder een paaltarief te betalen.

De prijs is natuurlijk helemaal mooi, maar dat is in elke Horeca-gelegenheid hetzelfde. Want Spa-Blauw en kraanwater zijn in Nederland exact hetzelfde. De inkoopprijs voor Spa-blauw zal echter iets hoger zijn, namelijk 10 ct tov vrijwel 0 ct. Op zich vind ik 75 cent voor een glas water nog best redelijk als je in het restaurant zit en bediend wordt. Maar bijvullen van flesjes voor gebruik in het sauna-gebied zelf zou gewoon service moeten zijn, ook uit het oogpunt van gezondheid.

Het is eigenlijk toch maf dat je van vele honderden liters drinkwater gebruik kan maken tijdens zo'n dag, bijvoorbeeld onder de douche en bij wc-gebruik. Maar dat men ineens geld gaat vragen als je een paar slokjes wil drinken.
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Di Aug 23, 2011 6:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@Whulsbergen: Toen ik kwam overdag was er nog wel de nodige aanloop, 's avonds werd het wel snel een heel stuk rustiger. Het zal wel komen doordat het maandag was en het weer heeft wellicht ook nog een rol gespeeld. Met de drukte viel het dus nog alleszins mee. Ik denk dat dat ook nog moet groeien. Wat ik ook altijd grappig vind is dat je ook vaak aan de saunaslippers kunt zien dat men ook al elders naar de sauna gaat of ging. Vele dragen namelijk de saunaslippers die men gekregen heeft bij de Zwaluwhoeve, Saunadrôme Putten, de Thermen&Beauty group, Elysium etc. Ik stel me dan ook de situatie voor dat zo'n gast of stel voor het eerst in een bepaalde sauna komt met zulke slippers aan en de betreffende medewerker doodleuk de vraag stelt of ze bekend zijn met het saunagebeuren.
Wat je over het water schreef ben ik het helemaal mee eens.
Ik drink trouwens nogal eens graag een sportdrankje als Aquarius, AA groen of Gatorade. Aangezien ik die wel vaak nog wat te zoet vind vraag ik vaak wat extra water erbij om het ietsje minder zoet te maken. In mijn stamsauna weten ze inmiddels dat als ik een Aquarius (vaak orange of lemon) bestel, ik hem dan in een iets groter Duvel glas wil met ijs en wat extra water erbij.
Ik zag trouwens wel af en toe mensen met een flesje water lopen en een enkeling die met enige moeite het flesje gevuld kreeg bij het drinkfonteintje. Wat ik trouwens ook niet onvermeld moet laten is dat het dompelbad gelukkig wel goed koud was en dat er een bak staat met ijsklontjes. Grappig genoeg niet de ijscrush zoals je die elders wel eens ziet, maar hier gewone ijsklontjes zoals je die ook in de horeca ziet.
Verder ook nog even vermelden dat waar men die saunacabine opnieuw aan het bouwen is, men het heeft afgeschermd met een paar hele grote schermen met een vrolijk bloemen motief. Ik vond de sfeer en het publiek trouwens ook heel relaxed.
Ik hoop trouwens dat ook zij in de toekomst mee gaan doen met (enkele) kortingsacties en ook aantrekkelijke aanbiedingen en arrangementen gaan krijgen.
Wink
Naar boven
Sauna_fan
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Aug 23, 2011 6:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga er zeer binnenkort eens een kijkje nemen, lijkt me zeker de moeite waard !
Naar boven
jort
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Do Aug 25, 2011 10:21 am    Onderwerp: Re: Spa Sereen Reageer met quote

kevin8 schreef:
Horeca: Hier heb ik nog niet veel ervaring mee, wel heb ik een goede blik op de kaart kunnen werpen.
Pluspunten:
-Op een minpunt na ziet de drankenkaart er goed uit en is tevens fatsoenlijk geprijsd.
-Geen Heineken/Amstel/Brand+Vrumona frisdanken (Pepsi/Sourcy/7up etc.) maar een Inbev (voluit Anheuser Bush Inbev) drankenpakket: Hertog Jan, Jupiler, Coca Cola, Chaudfontaine etc. En daarnaast een heuse wijnkaart.
-De Bitterballen smaakte goed en waren normaal geprijsd.
-Goede vlotte en nette bediening, je polsbandje wordt gescand voor de bestelling.
-Ruime opzet
-Er kan rekening gehouden worden met bepaalde dieetwensen.
Minputen:
-Een glas water (kraanwater??!) voor 0,75 euro op de kaart. Er zitten danwel 2 stukjes citroen in evenals een paar ijsklontjes, maar die hoeven van mij gewoon niet. In mijn stamsauna kun je onbeperkt gratis glaasjes water aan de bar krijgen. De mensen die een of meerdere glaasjes water bestellen, bestellen in meer dan 95% van de gevallen ook nog wel andere consumpties en/of wat te eten. Het is gewoon enorm belangrijk dat je je vocht goed kan blijven aanvullen, zeker ook als die 2 drinkfonteintjes niet optimaal hiervoor zijn.
-Ook hier vind ik de soep weer te hoog geprijsd. Vraag me trouwens af of je bij de Bouillabaise die op de kaart staat ook daadwerkelijk een originele Bouillabaise krijgt, gevuld met mediterane vis en schaal/schelpdieren, croûtons, een originele rouille en afgemaakt met een scheutje pastis zoals het hoort. Als iemand ervaring heeft, laat het dan weten. Hij staat namelijk wel voor een flinke prijs op de kaart.-Sommige gerechten zoals verschillende voorgerechten lijken aan de hoge kant geprijsd, de kleine gerechten en tussendoortjes/snacks e.d. lijken dan weer fatsoenlijk geprijsd.
De volgende keer doe ik ook mee met een paar opgietingen en eet ik wat uitgebreider.
Voorlopig conclusie, cijfer: een ruime 7,5 en kan misschien wel een 8 worden.
Let erop dat na eind oktober/begin november als die panorama sauna weer gereed is, de gewone entreeprijs weer gaat gelden.
Website: http://www.spasereen.nl/C9-HOME.html
Wink

wat is in jouw ogen dat minpunt? geen heineken?

Tja als ik uitbater zou zijn zou ik ook geen gratis glazen water gaan schenken, er zijn toch fonteintjes en dan vullen mensen zelf hun flesje maar.

Je hebt hem niet eens geproefd maar je vind hem te hoog geprijsd, als je ergens een mening over hebt vind ik dat je moet weten waar je over praat, dus minimaal geprobeerd moet hebben.
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Do Aug 25, 2011 2:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@Jort: ik had wellicht beter kunnen schrijven lijkt mij in plaats van vind ik. Maar aan de andere kant heb ik wel de borden voorbij zien komen en dan sterkt dat wel mijn vermoeden. Binnenkort ga ik echt uitgebreider eten, ik ben alleen wat huiverig om daar uiteindelijk misschien teveel geld aan uit te geven en dan achteraf toch niet zo tevreden te zijn. Wat de drankenkaart betreft bedoelde ik juist dat alleen die glaasjes water het enige minpunt is. Zoals het er nu staat, komt het blijkbaar wat verwarrend over. Ik persoonlijk ben juist meer tevreden met de gemaakte keuze.
Als een bedrijf geen gratis glaasjes water wil serveren, laat die het dan houden bij de gewone merk mineraalwaters. En zorg voor betere/beter werkende drinkfonteintjes.
Ik zal de tekst trouwens wat aanpassen zodat het wat duidelijker wordt.
Wink
Naar boven
jort
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Vr Aug 26, 2011 7:31 am    Onderwerp: Reageer met quote

kevin8 schreef:
@Jort: ik had wellicht beter kunnen schrijven lijkt mij in plaats van vind ik. Maar aan de andere kant heb ik wel de borden voorbij zien komen en dan sterkt dat wel mijn vermoeden. Binnenkort ga ik echt uitgebreider eten, ik ben alleen wat huiverig om daar uiteindelijk misschien teveel geld aan uit te geven en dan achteraf toch niet zo tevreden te zijn. Wat de drankenkaart betreft bedoelde ik juist dat alleen die glaasjes water het enige minpunt is. Zoals het er nu staat, komt het blijkbaar wat verwarrend over. Ik persoonlijk ben juist meer tevreden met de gemaakte keuze.
Als een bedrijf geen gratis glaasjes water wil serveren, laat die het dan houden bij de gewone merk mineraalwaters. En zorg voor betere/beter werkende drinkfonteintjes.
Ik zal de tekst trouwens wat aanpassen zodat het wat duidelijker wordt.
Wink

Wat betreft dat water vind ik het wel een goede aanvulling op de merken mineraalwaters waar je voor een zelfde hoeveelheid dubbel tot drie dubbel voor zal moeten gaan betalen.
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Vr Aug 26, 2011 8:42 am    Onderwerp: Reageer met quote

Natuurlijk kan dat een goede aanvulling zijn, maar verkoop dan desnoods gewoon een karaf of karafje water voor pak 'm beet 1 euro of anderhalve euro, maar niet een los glas en nog belangrijker: vermeld gewoon duidelijk wat voor water je serveert. In Tilburg hebben ze het bijvoorbeeld over 'Eau de Tilburg'. In mijn stamsauna waar je de glaasjes water gratis krijgt aan de bar kun je ook voor een normale schappelijke prijs een grote kan water met ijs bestellen. Je krijgt er dan een of meerdere glazen bij en/of citroenschijfjes en/of geloof ik verse munt erin. Wink
Naar boven
Bigfoot
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr Aug 26, 2011 9:14 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wat een gedoe over die glaasjes water. Ik vind het op zich wel prima dat je die voor zo'n laag bedrag kan kopen ipv een flesje spa blauw van 2,50 euro. Zelf vul ik altijd mijn bidon en drink daar ook van in het restaurant. Meestal bestel ik er dan wel een biertje bij, maar ik heb er in de verschillende sauna's nog nooit commentaar over gehad. En mocht dat gebeuren dan doe ik de bidon toch niet weg.
Naar boven
jort
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Vr Aug 26, 2011 3:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bigfoot schreef:
Wat een gedoe over die glaasjes water. Ik vind het op zich wel prima dat je die voor zo'n laag bedrag kan kopen ipv een flesje spa blauw van 2,50 euro. Zelf vul ik altijd mijn bidon en drink daar ook van in het restaurant. Meestal bestel ik er dan wel een biertje bij, maar ik heb er in de verschillende sauna's nog nooit commentaar over gehad. En mocht dat gebeuren dan doe ik de bidon toch niet weg.

gelukkig iemand die het met me eens is!! Het is een geweldige service gratis water, doen ze ook bij wellnessboot in Mill, maar vanuit oogpunt van de uitbaters ook begrijpelijk als je er een geringe vergoeding voor vraagt.
Naar boven
P-A-N-G
Gast

BerichtGeplaatst: Za Aug 27, 2011 9:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bij ons kun je ook gewoon een gratis glas water aan de bar krijgen, wij willen niet dat mensen flesjes water mee nemen in de sauna dit om te voorkomen dat we overal onzen nek breken over de (lege) flesjes. Wij vinden het ook onzin dat de gasten wel onbeperkt mogen douchen, koelen, enz. maar dat dan dat glas water extra betaald moet worden. Wij promoten het voldoende drinken tijdens het verblijf in ons complex dus geven we ook gratis water.
Naar boven
jort
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Za Aug 27, 2011 1:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

P-A-N-G schreef:
Bij ons kun je ook gewoon een gratis glas water aan de bar krijgen, wij willen niet dat mensen flesjes water mee nemen in de sauna dit om te voorkomen dat we overal onzen nek breken over de (lege) flesjes. Wij vinden het ook onzin dat de gasten wel onbeperkt mogen douchen, koelen, enz. maar dat dan dat glas water extra betaald moet worden. Wij promoten het voldoende drinken tijdens het verblijf in ons complex dus geven we ook gratis water.

ben nog nooit ergens over een drink flesje gestruikeld, laat staan mijn nek gebroken, meeste saunagangers zijn volgens mij erg zuinig op hun flesje.
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za Aug 27, 2011 3:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

jort schreef:
P-A-N-G schreef:

ben nog nooit ergens over een drink flesje gestruikeld, laat staan mijn nek gebroken, meeste saunagangers zijn volgens mij erg zuinig op hun flesje.

Ik denk dat PANG bedoelt dat je geen flesjes water mee mag nemen in de saunacabine. Je mag dus elders wel met een flesje water lopen.
Zo is dat bij de Zwaluwhoeve in ieder geval ook zo (bij opgietingen).
Water meenemen in de cabine is ook nutteloos en onverstandig.
Water drinken moet maar niet tijdens de opwarm cyclus.
Ook niet direct daarna overigens.
Niet erg handig als je met een net opgewarmd lichaam ijskoud water gaat drinken.
Vooraf voldoende drinken is een beter plan en later na het afkoelen en relaxen ook weer drinken.
jort
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Za Aug 27, 2011 4:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

we vragen het hem even: bedoelde je dat pang of zijn de flesje buiten het bar gedeelte om verboden?
Naar boven
P-A-N-G
Gast

BerichtGeplaatst: Za Aug 27, 2011 5:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

jort schreef:
we vragen het hem even: bedoelde je dat pang of zijn de flesje buiten het bar gedeelte om verboden?
Wij hebben er geen moeite mee dat de mensen flesjes in de badjaszak hebben maar we willen niet zien dat ze ergens neergezet worden hetzij op de zwembadrand, voetenbadrand of op het muurtje bij de douches en al helemaal niet in de cabines
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: