SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Saunadrôme Putten

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Zo Jun 05, 2011 8:35 pm    Onderwerp: Saunadrôme Putten Reageer met quote

Afgelopen woensdag(avond) uiteindelijk naar Saunadrôme Putten geweest, nadat ik ook nog overwogen had om Spasereen eens uit te proberen.
De speciale 5 badenkaart voor 35 euro deed mij echter voor Saunadrôme kiezen.
Ik arriveerde ongeveer om 17.30u. Bij binnenkomst kreeg ik ook meteen die 5 badenkaart mee, terwijl die pas na afloop, bij het afrekenen betaalt werd, waar dat schijnbaar normaal gesproken bij binnenkomst gebeurt.
Ik ben in de afgelopen jaren al de nodige keren in de Saunadrôme geweest en elders op dit forum is er ook al de nodige keren over geschreven dus beperk ik me tot datgene wat me nu opviel.
- Ik moet altijd even wennen aan het feit dat je vanaf binnenkomst altijd eerst dat kleine stukje langs de bar moet lopen voor de trap naar beneden.
- Ze waren met een stuk bestrating bezig daar waar je van het binnengedeelte naar buiten gaat en zodoende was alleen de deur naar buiten bij de bio-sauna te gebruiken. Dit was best onhandig, want als er mensen aan het douchen zijn waar je langs moet lopen dan moet je opletten niet nat te worden.
- Het drinkfonteintje vind ik nog steeds zeer onder de maat functioneren. Zeer slap straaltje en dan ook nog niet eens (echt) koel. Wellicht denken ze zo misschien de drankomzet te verhogen? In mijn stamsauna echter functioneren die drinkfonteintjes echt heel goed met ook nog koel water en krijg je zelfs gratis glaasjes water aan de bar (goed blijven drinken, uitgezweet vocht blijven aanvullen is noodzakelijk!!) en 95% van al die gasten die van de fonteintjes en/of glaasjes water gebruik maken bestellen ook nog altijd een of meer drankjes.
- Ondanks het best mooie weer was het behoorlijk rustig, de buitenbar bij de ligweide achter was dan ook dicht.
- De afkoelmogelijkheden vond ik toch wel beperkt, ik ben zelf zeer verknocht aan het gebruik van een stortemmer en het dompelbad en heb geen stortemmers meer kunnen vinden en ken alleen het dompelbad in het meertje. Zodoende voelde ik helaas op de terugweg en bij thuiskomst dat ik nog beter had moeten afkoelen, iets om de volgende keer op te letten.
- De opgietsessies waren druk, wellicht iets te druk bezocht. Er zijn ook maar 3 opgietsessies per dag volgens mij. Dat zouden er best meer mogen zijn.
- De keuken is zoals ik niet anders gewend ben uitstekend en tegen redelijke prijzen, behalve dan dat ik de soep wel aan de hoge kant vond kwa prijs.
- Het personeel was weer zeer vriendelijk en behulpzaam.
Kortom voor die omgerekende 7 euro entree zeker niet slecht.
Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Pragel
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Zo Jun 05, 2011 10:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

- Ik heb ook 2 vijfbadenkaarten gekocht. Die heb ik ook pas bij vertrek betaald samen met de comsumpties en dat lijkt me prima, anders blijf je afrekenen. Wat wel grappig is dat wij die kaarten pas kregen toen ik er bij vertrek om vroeg. Bij de balie verontschuldigden ze zich. Kennelijk hebben ze ook een tijdje in de computer geregistreerd zodat je helemaal geen kaart nodig had.
- Ik vind het een grote vooruitgang dat de consumpties nu ook automatisch gekoppeld worden aan een gescand polsbandje. Vroeger werd dat op een bonnentje geschreven dat in de loop van de dag drijfnat en vrijwel onleesbaar werd. Als dat polsbandje ook meteen als kastsleutel zou dienen, net als bij Elysium, zou het helemaal perfect zijn.
- Ik was er op Hemelvaartsdag en het was redelijk druk. Ook vrij veel kinderen op die schoolvrije dag, maar geen geschreeuw en gegil in het zwembad, ik wou dat ze allemaal zo netjes waren opgevoed!
- In de sauna's en baden was het vanwege het prachtige weer stil, maar in de tuin waren alle ligstoelen bezet, meestal met een gast, maar vaak ook alleen met een handdoek. Even nagevraagd aan de balie, maar dat is (natuurlijk) niet toegestaan. Bij de ligweide staat dat ook op een bordje. Heel vervelend want wij willen ook wel een tijdje zonnen. Vrijwel niemand ligt de hele dag in die stoel, dus als niemand 'reserveert' is er helemaal geen probleem, stoelen zat.
Na een tijdje 2 ligbedden leeg gemaakt en in spanning afgewacht tot de 'eigenaars' terug kwamen. Bij een boze reactie had ik mijn antwoord al klaar: "Heeft u soms een VIP kaart?" Maar gelukkig zeiden ze dat ik gelijk had en zijn we zelfs leuk met elkaar in gesprek gekomen.
Toch een nare eigenschap van Nederlanders dat we altijd landjes willen veroveren. Op campings zie je dat ook, dat men liefst 2 kampeerplekken inpikt, waarvan de 2e dan als garage, terras en sportveld dienst doet.

Reacties op vorig bericht van Kevin:
- Het was inderdaad niet handig dat je door de douchegang naar buiten moest, want zelfs als er niet werd gedoucht liep je kans op een nat pak omdat de douches reageren op een electrisch oog. Je kan echter ook binnendoor via het restaurant en terras het buitengebeuren bereiken.
- Het drinkfonteintje is inderdaad niet veel soeps. Ik neem altijd een flesje mee en dat vul ik meestal bij een kraantje bij het kruidenbad dat eigenlijk bedoeld is om een tuinslang op aan te sluiten.
- Behalve in het meertje is er ook een dompeldad bij de waterval links naast het zwembad. Voor mijn gevoel is die kouder dan die in het meertje. Maar afkoelen is altijd een probleem in de zomer; geen wonder dat de kortingen dan verschijnen!
- Personeel was weer vriendelijk en vlotte bediening ondanks de drukte.
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Do Jun 30, 2011 2:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ben gisteren (vanaf +/- 17.30u.) weer naar de saunadrôme geweest. Het was weer heerlijk, vooral nadat ik nu goed opgelet had om goed af te koelen en een paar flesjes water had meegenomen waaronder eentje die in de vriezer had gelegen zodat ik de hele tijd goed koel water had. Je moet namelijk goed blijven drinken, het uitgezwete vocht blijven aanvullen.
Wat de horeca betreft was het ook weer heerlijk. Naast de sapjes en betaalbare energiedrankje ( 0,5 liter voor 3,50 euro) had ik de 'kleine' salade met warme kip en champignons (8 euro) en daarbij een portie goede lekker gebakken frites (2 euro). De 'kleine' salade vond ik al een hele maaltijd opzich. Vraag me af hoe groot de 'grote' salade danwel niet is? Wat grappig is, is dat ik in de serre zat en de mussen gewoon aan tafel komen, hopende op een stukje brood of frietje.
Bij binnenkomst van de sauna waren het trouwens weer oude tijden met een bonnetje voor het eten en de drankjes. Het noodweer van dinsdag had diverse computers ontregeld waaronder het systeem van de polsbandjes.
Wat ik verder niet mag vergeten te vermelden is dat de neveldouche buiten buiten gebruik was, sommige infrarood lampen niet (meteen) aan gingen en de bestrating inmiddels weer helemaal in orde is.
Al met al een geslaagde avond, behalve dan de ellende op het spoor op de heenreis.
Wink

PS. zou iemand van de vaste bezoekers hier ook eens kunnen vermelden wanneer die bar open is bij de zonneweide achter de rooksauna? Die heb ik geloof ik nog nooit open gezien.
Naar boven
Bigfoot
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do Jun 30, 2011 5:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Die bar is eigenlijk altijd wel open op warme dagen als daar achter de zon schijnt. De binnenbar (na de ingang) is dan meestal dicht.

Als je het energiedrankje echt goedkoop wil hebben, altijd na de aufguss verkopen ze die voor 1 euro (de kleine variant dan)
Naar boven
Bommel
Los entree

BerichtGeplaatst: Do Jun 30, 2011 6:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nu al een aantal keren naar Sauna drome geweest En nu ook een aantal keren met de 5 baden kaart..

Ons bevalt SaunaDrome prima! relatief klein, maar van alle gemakken voor zien.

Kevin, Ik las hierboven iets over niet genoeg afkoelmogelijkheden, en dat terwijl er toch redelijk wat zijn, op de zonneweide is een koude douche naast het terras, dan het dompelbad in het meertje, de neveldouche (die nu even buiten gebruik is, het dompelbad naast het zwembad (achter de rotsen en naast de overkapping waar de handdoeken hangen) en in de rost een flinke stortdouche waar toch echt behoorlijk koud water uit komt! Cool

De doorgang naar buiten via de douches is niet de enige doorgang, direct parallel aan die gang (van binnenuit gezien aan de rechterkant) loopt ook een gangetje waar je je handdoeken en badjassen op kunt hangen en ook een deur naar buiten. Je hoeft dus niet tussen de douches bij de Bio-sauna door.

De zonneweide is toch zeer regelmatig open, en elke keer weer zijn er mensen die rustig een uur weg gaan en met hun handdoeken de bedden bezet houden. Erg jammer. Ik vind ook het aantal parasolletjes wel een beetje tegen vallen. Afgelopen maandag was het (voor mij althans) te warm om in de zon te liggen. Gelukkig was mijn vriend zo dapper om een parasol die in het meertje gewaaid was te gaan redden zodat ik er niet binnen 15 min. als een kreeft uit zag Smile

Het eten is ons hier nog nooit tegengevallen. Wat ons echter wel opvalt is dat het normale terras, met parasols, infrarood een terras voor rokers is. En dat je als niet roker in de 'kou' wordt gezet op het terras tegen de rust ruimte aan.
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Do Jun 30, 2011 7:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bommel schreef:
Nu al een aantal keren naar Sauna drome geweest En nu ook een aantal keren met de 5 baden kaart..

Ons bevalt SaunaDrome prima! relatief klein, maar van alle gemakken voor zien.

Kevin, Ik las hierboven iets over niet genoeg afkoelmogelijkheden, en dat terwijl er toch redelijk wat zijn, op de zonneweide is een koude douche naast het terras, dan het dompelbad in het meertje, de neveldouche (die nu even buiten gebruik is, het dompelbad naast het zwembad (achter de rotsen en naast de overkapping waar de handdoeken hangen) en in de rost een flinke stortdouche waar toch echt behoorlijk koud water uit komt! Cool
Die dompelbad naast het zwembad had ik in mijn 1e reactie hier vergeten te vermelden. In het verleden vond ik hem niet altijd zo koud als ik elders wel eens tegenkom en die waterval vind ik toch een beetje onhandig of in ieder geval niet zo prettig als een stortemmer. Die koude douches naast de biosauna zouden ook een best grotere waterdruk/straal mogen hebben.

De doorgang naar buiten via de douches is niet de enige doorgang, direct parallel aan die gang (van binnenuit gezien aan de rechterkant) loopt ook een gangetje waar je je handdoeken en badjassen op kunt hangen en ook een deur naar buiten. Je hoeft dus niet tussen de douches bij de Bio-sauna door.
Leg mij eens uit hoe ik dat gangetje met de deur naar buiten kan gebruiken als meteen daarachter buiten een heel stuk bestrating ontbreekt, alles met rood-wit lint is afgezet en er een briefje op de deur geplakt is waarbij men verzocht wordt de andere deur te gebruiken. Inmiddels is die bestrating weer helemaal in orde en kan die deur, die mij dus allang bekend was (goed lezen!!), volop gebruikt worden.

De zonneweide is toch zeer regelmatig open, en elke keer weer zijn er mensen die rustig een uur weg gaan en met hun handdoeken de bedden bezet houden. Erg jammer. Ik vind ook het aantal parasolletjes wel een beetje tegen vallen. Afgelopen maandag was het (voor mij althans) te warm om in de zon te liggen. Gelukkig was mijn vriend zo dapper om een parasol die in het meertje gewaaid was te gaan redden zodat ik er niet binnen 15 min. als een kreeft uit zag Smile
Die zonnewijde kun je volgens mij altijd wel bezoeken. Alleen ben ik er ook wel op hele mooie dagen geweest en dat ik mij afvroeg waarom die bar daar dan niet open was. Dat die in de winterperiode, waarin ik wat vaker daar geweest ben, gesloten is, vind ik begrijpelijk. Dat mensen met hun handdoeken ligbedden bezet houden gebeurt helaas overal wel. Sad

Het eten is ons hier nog nooit tegengevallen. Wat ons echter wel opvalt is dat het normale terras, met parasols, infrarood een terras voor rokers is. En dat je als niet roker in de 'kou' wordt gezet op het terras tegen de rust ruimte aan.

En o ja, die koud waterslang in de hammamruimte was ook weer losgegaan. Die bevestiging is ook waardeloos.
En tot slot voor ik het vergeet: welkom op dit forum!
Wink
Naar boven
Bommel
Los entree

BerichtGeplaatst: Do Jun 30, 2011 8:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ehm, de straat lag toch alleen open direct tussen het zwembad en de bio sauna in?
Hebben ze dan op dat moment nog een ander stuk open gehad ook?

De afgelopen weken ben ik 3 x geweest en alleen het stukje waar het bankje normaal staat met de slang voor het afkoelen bij de aufguss was open gebroken

Dank je voor je welkom Wink
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Vr Jul 01, 2011 11:43 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bommel schreef:
Ehm, de straat lag toch alleen open direct tussen het zwembad en de bio sauna in?
Hebben ze dan op dat moment nog een ander stuk open gehad ook?

De afgelopen weken ben ik 3 x geweest en alleen het stukje waar het bankje normaal staat met de slang voor het afkoelen bij de aufguss was open gebroken

Dank je voor je welkom Wink

Ze hebben inderdaad ook een ander stuk open gehad.
Wat ik trouwens ook heel goed vind, is dat er steeds een dame rondloopt om alles schoon te houden. Smile
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Do Aug 25, 2011 9:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben, voor ik het vergeet, onlangs weer eens een avondje geweest. Ik heb nog die 5 baden kaart waarvan ik er nu nog 2 niet gebruikt heb.
Wat mij opviel was dat het die avond (een woensdag) toch nog even behoorlijk druk werd (voor een woensdagavond), met name bij de opgietingen. Ik ben er niet zo'n fan van om bij een opgieting als sardientjes in een blik of haringen in een ton te zitten. Die saunacabine is eigenlijk te klein om echt goede opgietingen te kunnen geven. Ook het publiek vond ik iets minder dan dat ik anders gewend ben. Zo waren er verschillende gasten die het nodig vonden om hun handdoeken te laten drogen in de saunacabine, eentje had zelfs zo'n dunne omslagdoek (zo een die hammam medewerkers ook gebruiken) nog net niet op de loeihete saunakachel gelegd. Verder werden er al zo'n tien tot vijftien minuten voor aanvang van de opgieting handdoeken in de cabine gelegd om een plaats te reserveren. Iets wat ik nergens anders nog ben tegengekomen. Ook nam minstens driekwart van de gasten de slippers mee de saunacabine in.
Wat ik wel weer heel positief vond was dat het drinkfonteintje wat ik meermaals verfoeilijkt heb nu heel goed functioneerde en nog redelijk koel water gaf. En verder natuurlijk de keuken/horeca weer helemaal top met ook zeer vriendelijk personeel. Wel zie je ook laat op de avond zowel al aangeklede mensen aan de bar zitten naast late bezoekers in badjas.
Of ik die laatste 2 baden ook nog op ga maken is nog even de vraag (agenda/budget/reistijd etc.), maar ook nu heb ik hem al ruimschoots eruit gehaald t.o.v. normale entreeprijs. Wink
Naar boven
Bigfoot
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do Aug 25, 2011 12:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat reserveren met handdoeken vind ik juist wel prettig, dan hoef je niet een kwartier daar in de rij gaan staan zoals bij andere sauna's vaak gebruikelijk is.

Maar ik moet zeggen dat ik de laatste tijd niet zoveel meer als vroeger in de saunadrome kom, dit i.v.m. de continu gratis toegangskaarten bij de Zwaluwhoeve. Opgietingen vind ik altijd wel prettig daar, erg heet als je boven zit en goede verzorging met altijd fruit+honing+ ijsblokjes.
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Do Aug 25, 2011 2:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@Bigfoot: dat die opgietingen daar verder prima zijn en goed verzorgd zijn, ben ik helemaal met je eens. Maar als je bijv. bovenin zit en het wordt je daar toch iets te heet, dan kun je niet zomaar even een plank lager gaan liggen als het zo ontzettend druk is. Ook kun je niet meer prettig juist vlak voor de opgieting (bijv. tot +/- 10 minuten voor aanvang) een rondje (af)maken in die saunacabine als er steeds mensen in en uitlopen om alvast handdoeken neer te leggen. In sommige andere sauna's kun je gewoon bijv. een kwartier voor aanvang nabij de betreffende saunacabine en in bijzondere gevallen ook aan de bar of bij binnenkomst kaartjes krijgen die je dan weer afgeeft bij deelname aan de opgieting. Er zijn dan uiteraard niet meer kaartjes in omloop dan het aantal mensen wat redelijkerwijs in de cabine kan plaatsnemen zodat iedereen een prettige opgieting heeft. Een aparte saunacabine, bijv. een grote kelosauna, voor de opgietingen, zal geen overbodige luxe zijn.
Maar ja, daar zal die o zo vriendelijke buurman wel weer niet blij mee zijn.
Wink
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do Aug 25, 2011 7:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bigfoot schreef:
Dat reserveren met handdoeken vind ik juist wel prettig, dan hoef je niet een kwartier daar in de rij gaan staan zoals bij andere sauna's vaak gebruikelijk is.

Maar ik moet zeggen dat ik de laatste tijd niet zoveel meer als vroeger in de saunadrome kom, dit i.v.m. de continu gratis toegangskaarten bij de Zwaluwhoeve. Opgietingen vind ik altijd wel prettig daar, erg heet als je boven zit en goede verzorging met altijd fruit+honing+ ijsblokjes.

Ik ga liever een kwartier in de rij staan dan dat mensen een uur van tevoren al hun handdoekje op de beste plekjes gaan neerleggen.
Dat is net zoiets als een handdoek op een ligbed neerleggen om deze alvast te reserveren en de hele dag bezet te houden.

Bovendien weet je niet of die handdoeken die neergelegd worden wel goed droog zijn. Het zou me niet verbazen als er natte handdoeken neergelegd worden die dan nog 'even' goed kunnen drogen. Niet zo fijn dus.

Een ander alternatief is wellicht kaartjes o.i.d. gebruiken die je bij de receptie (gratis) kunt afhalen zoals Kevin al zegt. Daarmee ben je ook van een plaats bij de opgieting verzekerd maar hoeft je niet lang in de rij te staan.
Pragel
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Vr Aug 26, 2011 4:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

kevin8 schreef:
Of ik die laatste 2 baden ook nog op ga maken is nog even de vraag (agenda/budget/reistijd etc.), maar ook nu heb ik hem al ruimschoots eruit gehaald t.o.v. normale entreeprijs. Wink

Ja, dat probleem heb ik ook: samen met mijn zus heb ik 2 kaarten = 10 baden gekocht omdat het in het begin persoonlijk was. Dat hebben ze nu los gelaten. Maar samen hebben we nog 6 knipjes over, die komen vast niet op voor 1 oktober. Ik ben al bekenden aan het ronselen...
Bigfoot
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za Aug 27, 2011 11:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wil wel 1 zo'n kaart van je overnemen......
Naar boven
Pragel
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Za Sep 24, 2011 8:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bigfoot schreef:
Ik wil wel 1 zo'n kaart van je overnemen......

Inmiddels hebben we de kaarten toch vrijwel opgebruikt, maar ik heb nog één knipje over die ik zeker niet meer ga gebruiken.
Als je hem wilt hebben Bigfoot, dan stuur ik hem gratis naar je op.
Let op, hij is alleen de komende week nog geldig t/m vrijdag.
Als jij niet kan of wil, dan kijken we of er misschien iemand anders belangstelling heeft?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: