SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Mobiele apparatuur mee naar de sauna?
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag & Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Mobiele gadgets toestaan? (GSM's, laptops, MP3 spelers, Ereaders)
Ja, moet kunnen, twitteren, email, SMS-en is toch normaal?
2%
 2%  [ 1 ]
Ja, maar beperkt, geen mobiele apparatuur met camera functie, foto/video
14%
 14%  [ 5 ]
Nee, al dit soort apparatuur verbieden in de sauna vanwege de privacy en rust
71%
 71%  [ 25 ]
Anders, schrijf je toelichting in een bericht hieronder
11%
 11%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 35

Auteur Bericht
elfje
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Zo Mei 22, 2011 12:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, dat vind ik ook, maar zat vrouwen geven het niet graag uit handen als het erop aan komt, zie ik om mij heen. Confused
Ik heb altijd gezellig mijn man bij me, dus sociale interactie genoeg..Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo Mei 22, 2011 4:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mee eens Grijzewolf!

En als je je inderdaad verantwoordelijk voelt voor je kinderen (wie niet?) dan zorg je gewoon voor een goede oppas. En ja, die bestaan echt nog wel.
Opa's en Oma's willen soms ook best even oppassen en waarom ook niet, dat is ook nog leuk voor de kinderen.

Als de gesprekken in de kleedkamer e.d. echt over de bezorgdheid over de kinderen thuis of op school zou gaan, zou ik hiervoor nog begrip kunnen opbrengen.
Daar gaan de gesprekken echter helemaal niet over.
Meestal gaat het echt nergens over, dat maakt dit belgedrag juist nog irritanter.
Adriaan61
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Za Jul 09, 2011 11:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn kinderen van 18 en 20 hebben geen oppas meer nodig, maar zo gedurende de dag wil ik toch wel weten hoe het thuis gaat.
Naar boven
P-A-N-G
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Jul 10, 2011 8:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

Adriaan61 schreef:
Mijn kinderen van 18 en 20 hebben geen oppas meer nodig, maar zo gedurende de dag wil ik toch wel weten hoe het thuis gaat.
Als die nu nog niet 1 dag voor zich zelf kunnen zorgen zie ik het toch problematisch worden als ze helemaal zelfstandig gaan wonen. Je kunt ook overbezorgd zijn, dan nog,je kunt dan in de kleedkamer o.i.d. gaan bellen daar hoef je geen telefoon mee in de saunacabine
Naar boven
Adriaan61
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Zo Jul 10, 2011 11:19 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik bel ook niet in de sauna, alleen in de kleedkamer hoor.
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo Jul 10, 2011 12:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Adriaan61 schreef:
Ik bel ook niet in de sauna, alleen in de kleedkamer hoor.

Ja DAT is nu juist het probleem!
Adriaan61
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Zo Jul 10, 2011 6:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

nee hoor, geen probleem mee, lukt prima.
Naar boven
Arthur69
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Zo Jul 10, 2011 9:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik naar de sauna ga, dan ga ik om lekker tot rust te komen. Ik zou dus zeggen, en dat doe ik zelf ook, mobieltjes alleen bij de receptie. Dus ook niet in de kleedkamers. Indien je persť berijkbaar moet zijn dan is de oplossing van P-A-N-G elegant. Mobiel ergens afleveren en je laten waarschuwen als er iets is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Zo Jul 10, 2011 9:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Voor degenen die echt niet zonder hun GSM kunnen in de sauna zijn er tegenwoordig zelfs speciale toestellen zoals deze:
Link1
Link2
Link3

De telefoons van de laatste link kunnen zelfs tot 55 graden goed functioneren evenals voor 30 minuten onder water (1 meter diep). Voor een badpakkendag waarbij de saunakachels toch niet zo heet zijn zullen ze ongetwijfeld goed van pas komen voor de nodige gasten.

Wink
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma Jul 11, 2011 5:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

kevin8 schreef:
Voor degenen die echt niet zonder hun GSM kunnen in de sauna zijn er tegenwoordig zelfs speciale toestellen zoals deze:
Link1
Link2
Link3

De telefoons van de laatste link kunnen zelfs tot 55 graden goed functioneren evenals voor 30 minuten onder water (1 meter diep). Voor een badpakkendag waarbij de saunakachels toch niet zo heet zijn zullen ze ongetwijfeld goed van pas komen voor de nodige gasten.

Wink

Ik zou de eerste de beste GSM beller willen uitnodigen met zijn/haar telefoon een minuut of 10 in een hete saunacabine te gaan zitten bellen. Ik denk niet dat de GSM dit overleeft. Idem voor een turksstoombad. GSM's houden niet van vocht.

Maar goed, buiten dat is het gewoon asociaal om te gaan zitten bellen en andere mensen te lastig te vallen en hun privacy potentieel te schenden.
Doe dat dan lekker buiten op de parkeerplaats of bij de receptie. Is ook gezellig bij de receptie want daar staan veel mensen die je gesprek dan leuk mee kunnen volgen.
Adriaan61
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Ma Jul 11, 2011 10:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

nee joh, ik hou t gewoon bij de kleedkamer hoor. Alleen bij sommige sauna's heb je geen bereik in de kleedkamer, dan loop ik wel even naar de receptie.
Naar boven
whulsbergen
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Di Jul 12, 2011 6:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bij de Veluwse Bron hebben ze in hun handboek (zo mag je de omvangrijke lijst regels wel noemen) een nieuwe bedacht die over dit onderwerp gaat:

"Het gebruik van een mobiele telefoon is alleen bij de receptie toegestaan. Op overige plaatsen binnen het resort is het meenemen van een mobiele telefoon of andere elektronische apparatuur zoals een tablet of mp3 speler niet toegestaan."

Naar je favoriete muziek luisteren in de relaxruimte is er dus niet meer bij. Benieuwd hoe streng ze handhaven.
Naar boven
Arthur69
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Di Jul 12, 2011 9:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

whulsbergen schreef:
Bij de Veluwse Bron hebben ze in hun handboek (zo mag je de omvangrijke lijst regels wel noemen) een nieuwe bedacht die over dit onderwerp gaat:

"Het gebruik van een mobiele telefoon is alleen bij de receptie toegestaan. Op overige plaatsen binnen het resort is het meenemen van een mobiele telefoon of andere elektronische apparatuur zoals een tablet of mp3 speler niet toegestaan."

Naar je favoriete muziek luisteren in de relaxruimte is er dus niet meer bij. Benieuwd hoe streng ze handhaven.

Ik vind dat ze gelijk hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di Jul 12, 2011 5:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

whulsbergen schreef:

Deze regel geldt bij de Zwaluwhoeve ook.
Logisch ook want met heel veel van dit soort apparatuur kun je video/foto's maken. En dat nog in HD kwaliteit ook. Dat wil je echt niet.
Het merendeel van de mensen die dit soort apparatuur zouden willen gebruiken is natuurlijk van goede wil. Het probleem is echter dat je dat niet kunt zien.
Een verbod voor iedereen is dus gerechtvaardigd.
En als je het goed bekijkt is het ook geen groot probleem. Neem een boek mee of een tijdschrift/krant als je toch iets wilt lezen.
En een paar uur later ben je ook weer thuis en kun je genoeg genieten van je MP3 speler.

De handhaving bij de Zwaluwhoeve is best wel goed de laatste tijd.
Zoals ik in het andere topic al schreef werden er pas nog een paar dames in badkleding weggestuurd en dat gebeurt dus ook met GSM"s e.d.
De dames van de saunaronde (met gele shirt) lopen er dus niet alleen maar om schoon te maken.
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Di Jul 12, 2011 8:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat dan weer grappig is te vermelden dat je bij Lucaya voor 2,50 euro per uur een Ipad kan huren:
http://www.lucaya.nl/Thermen/Ipad
Weet niet welke functies die Ipad heeft en daar werken, maar in theorie zou je dus misschien live vanuit Lucaya op dit forum kunnen posten of toch ook die foto/film kunnen maken.
Rolling Eyes
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag & Antwoord Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 6 van 7

Ga naar: