SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Mobiele apparatuur mee naar de sauna?
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag & Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Mobiele gadgets toestaan? (GSM's, laptops, MP3 spelers, Ereaders)
Ja, moet kunnen, twitteren, email, SMS-en is toch normaal?
2%
 2%  [ 1 ]
Ja, maar beperkt, geen mobiele apparatuur met camera functie, foto/video
14%
 14%  [ 5 ]
Nee, al dit soort apparatuur verbieden in de sauna vanwege de privacy en rust
71%
 71%  [ 25 ]
Anders, schrijf je toelichting in een bericht hieronder
11%
 11%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 35

Auteur Bericht
grijzewolf
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Vr Mei 20, 2011 5:40 am    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk voor dit soort mensen zijn nu de huisregels, en omdat de meeste mensen er niks van zeggen om de een of andere reden gebeurd dit vaker.
Vaak zijn het de mensen die zeggen die zeggen dat ze zich aan de regels houden <(elf deze is voor jou) maar ondertussen kunnen ze niet zonder hun dierbare mobiel en komen ze in opstand als de regels na geleefd behoren te worden.
Let wel ben zelf geen heilige en vind dat sommige regels overschreden moeten kunnen worden, maar als het privacy betreft wil ik me toch aan de regels houden. zouden meer mensen moeten doen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
elfje
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Vr Mei 20, 2011 6:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kan uitstekend zonder mijn telefoon, geen zorgen. Very Happy
Sterker nog, ik heb een model uit 1820, zonder camera.
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Vr Mei 20, 2011 9:45 am    Onderwerp: Reageer met quote

elfje schreef:
Ik kan uitstekend zonder mijn telefoon, geen zorgen. Very Happy
Sterker nog, ik heb een model uit 1820, zonder camera.

Zo'n 'koelkast' model? Die zou ik maar goed koesteren, die wordt misschien straks nog geld waard.
Laughing

Ikzelf heb trouwens ook een jaar of 8-9 met een koelkastmodel gebeld, dat was nog een Motorola van een Telfort Pak&Bel pakket van eind jaren '90. Na een niet succesvolle 15-16 maanden met een Alcatel (zelfs in mijn broekzak niet veilig voor vocht) heb ik nu een zeer eenvoudige goed werkende Samsung.
En voor de echte gsm-die hards zijn er nu ook, volgens mij, geheel waterdichte, waterproof modellen. En tenslotte wat de Zwaluwhoeve betreft: moet je nog oppassen want voor je het weet organiseren ze naast de vermaledijde badpakkendagen ook speciale dagen voor gsm die-hards. Razz
Wink
Naar boven
elfje
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Vr Mei 20, 2011 11:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien kan Zwaluwhoeve dagen organiseren voor de zakenbesprekingen, heeft de gewone saunaganger daar geen last meer van..Smile
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr Mei 20, 2011 9:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Sauna_fan schreef:
Bij mijn laatste bezoek aan de zwaluwhoeve 2 dames uitgebreid met hun blackberry
aan het spelen bij het dompelbad ( buiten ) je ziet het trouwens wel vaker dat men een gsm of zoiets mee heeft in de tuin. Zelf heb ik me er niet aan gestoord maar het was me wel opgevallen.

2 dames nog wel? Kunnen die blackberry's "zwemmen" ? Wink

Zoals ik al zei heb ik dit onlangs (week of drie geleden) ook een keertje gezien.
Eťn dame die aan het bellen was bij het zwembad.
Aangezien ik toen net in het zwembad aan het zwemmen was had ik geen zin eruit te gaan en naar de receptie te lopen om het personeel te waarschuwen.
De eerstvolgende keer zal ik dat wel doen omdat ik bellen heel ongewenst vind.

Ik wil niet veel zeggen, maar het lijken vaak dames te zijn die menen te moeten bellen/SMS-en.
Ik heb nog nooit een heer zien bellen/SMS-en in de kleedkamer of elders. Dat is dan wel weer opvallend te noemen.
Maar goed, ook dames kunnen foto's/video's maken dus het probleem blijft hetzelfde.
elfje
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Za Mei 21, 2011 6:43 am    Onderwerp: Reageer met quote

Oh ik zie ook wel heren, die zichzelf heel belangrijk en onmisbaar vinden op het werk, dat hoor je aan de aard van de gesprekken.. Wink
Naar boven
P-A-N-G
Gast

BerichtGeplaatst: Za Mei 21, 2011 7:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wij zien zelfs oudere mensen die er van uit gaan dat als ze niet, 24 uur per dag, bereikbaar zijn er paniek uitbreekt onder kinderen, klein- en achterkleinkinderen. Dus het zijn niet alleen mensen die beroepshalve bereikbaar willen zijn, ook kinderen,klein- en achterkleinkinderen schijnen tijdens het saunabezoek regelmatig telefonisch gecontroleerd te moeten worden
Naar boven
elfje
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Za Mei 21, 2011 8:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik plan de dag altijd zodanig dat mijn twee jongste kinderen opgevangen worden door een ander, die het nummer van de sauna heeft. Mijn oudste zoon is 18 en heeft geen opvang nodig, maar heeft wel epilepsie, dus ik check een tot twee keer even mijn telefoon die dag. Gewoon in de kleedkamer, twee seconden. Want als hij om 10.00 een aanval krijgt wil ik dat niet pas om 18.00 horen.
Naar boven
Sauna_fan
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Za Mei 21, 2011 4:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Han schreef :
Ik wil niet veel zeggen, maar het lijken vaak dames te zijn die menen te moeten bellen/SMS-en

INDERDAAD helemaal mee eens, vandaag ook weer in de zwaluwhoeve twee van die meiden ik zat met hun eerst in het bubbelbad en later zag ik ze in de tuin lopen MET mobieltje in de hand. Later kwam ik ze weer tegen bij de kleedkamer en vroeg of ze naar huis gingen NEE we zijn op onze vingers getikt over het mobieltje dat je er foto's of filmpjes mee kan maken dus ze moesten hun mobieltje in de locker leggen.
Och wat moet een jonge (mooie) meid ook zonder mobieltje.... ze zeiden dat ze het niet wisten maar ze kwamen ook ( vaker ) in saunadrome vertelden ze dus maak je mij niet wijs dat ze van niets wisten. Op mijn vraag of ik vanavond op internet te "bewonderen" ben moesten ze lachen en werd er ontkennend geantwoord... ha ha
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Za Mei 21, 2011 7:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@sauna_fan: Je hebt die twee meiden toch wel gewezen op dit forum, als ze die foto's op internet willen zetten? Laughing

Maar alle gekheid op een stokje, dat vrouwen eerder de behoefte hebben aan het gebruik van een mobieltje is mij ook opgevallen. Vroeger daarintegen, toen de mobieltjes nog niet zo lang bestonden waren het eerder mannen met een mobiel.
Wat ik trouwens ook heb gemerkt, is dat je tegenwoordig in de kleedkamers overal verschillende ringtones of beltonen kunt horen van mobieltjes die in een kastje liggen en gebeld worden. Soms wel grappig, soms irritant.
Wink
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za Mei 21, 2011 9:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Sauna_fan:
Je hebt dus blijkbaar het "genoegen" gehad om binnen korte tijd meerdere keren foute bellers tegen te komen.
Toeval of niet?

Wel interessant dat de dames er op gewezen zijn dat ze niet mogen bellen.
Was deze actie door het personeel zelf genomen of had ťťn van de gasten ze hierop gewezen?

Het is blijkbaar zoals Kevin al zegt, vroeger was een GSM een technologisch hoogstandje waar je als man anderen hun ogen mee uit komen steken en het als pronkstuk kon gebruiken. "kijk mij nu eens wat moois hebben!"

Nu is een GSM een gebruiksvoorwerp waarmee iedereen vrij goed overweg kan en waarmee je dus overal en nergens bereikbaar kunt zijn en blijven.
Dat heeft dus zo z'n nadelen hebben wel al kunnen bemerken.

Nu maar wachten tot de foto's van Sauna_fan ergens opduiken! Embarassed
elfje
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Zo Mei 22, 2011 5:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zie hier, westen van het land, weinig verschil tussen mannen en vrouwen kwa mobiel gebruik. In de tram, op terras, lopend in de stad, zowel mannen als vrouwen.
Ik zie zelfs mijn buurjongetjes van 14 balletje trappen met een blackberry in hun hand...... Rolling Eyes
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo Mei 22, 2011 10:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

elfje schreef:
Ik zie hier, westen van het land, weinig verschil tussen mannen en vrouwen kwa mobiel gebruik. In de tram, op terras, lopend in de stad, zowel mannen als vrouwen.
Ik zie zelfs mijn buurjongetjes van 14 balletje trappen met een blackberry in hun hand...... Rolling Eyes

Dat is juist.
Er is echter wel een verschil tussen 'vroeger' en nu.
In het begintijdperk van de mobieltjes waren er veel meer mannen die zo nieuw leuk technisch snufje wilden gaan uitproberen. Later is dat overgegaan in algemeen gebruik.

Bij sauna's zie ik echter veel meer vrouwen bellen dan mannen.
En dat is ook van Kevin en Saunafan opgevallen is, dat is dus niet alleen mijn eigen waarneming.
Waarom dit is weet ik echt niet, maar het is zo.
elfje
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Zo Mei 22, 2011 10:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

dat zou zomaar te maken kunnen hebben met het feit dat vrouwen over het algemeen de verantwoordelijkheid voor hun gezin naar zich toe trekken.
Naar boven
grijzewolf
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Zo Mei 22, 2011 11:42 am    Onderwerp: Reageer met quote

Als je alleen de verantwoordelijkheid voor je gezin op je neemt.... hoe haal je het dan in je hoofd om naar de sauna te gaan? Very Happy ... Nee alle gekheid op een stokkie, die stelling "alleen de verantwoordelijkheid voor je gezin "is toch een beetje achterhaald. Het is tegenwoordig toch Wij moeten/willen.....

Dat men(mannen en vrouwen,kids) overmatig gebruik maakt van de telefoon heeft gewoon te maken met het feit dat ze niks willen missen, te weinig tijd nemen voor echte sociale contacten. Tegenwoordig wordt een gesprek gedaan via de sms of via facebook , hyves of iets dergelijks.
Als men tegenwoordig bij familie op bezoek wil moet men eerst 2 weken van de voren een afspraak maken, vroeger(toen alles beter was) kon je gewoon naar binnen lopen en kon je bv gewoon spontaan mee eten.
Dus als men naar de sauna gaat om die "rustige relax" dag te hebben,zorg dan dat je een goede betrouwbare oppas hebt die voor je kids/beesten en meer van dit zorgt.
Laat alle elektronica thuis en.... geniet eens... ook u kan het... zonder deze shit!
Ga eens spontaan een gesprek aan met een mede saunabezoeker(in de daarvoor aangewezen ruimte DUS NIET IN DE SAUNA). je zal zien dat het best bevrijdend kan zijn. (Amen ) Very Happy
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag & Antwoord Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 5 van 7

Ga naar: