SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Mobiele apparatuur mee naar de sauna?
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag & Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Mobiele gadgets toestaan? (GSM's, laptops, MP3 spelers, Ereaders)
Ja, moet kunnen, twitteren, email, SMS-en is toch normaal?
2%
 2%  [ 1 ]
Ja, maar beperkt, geen mobiele apparatuur met camera functie, foto/video
14%
 14%  [ 5 ]
Nee, al dit soort apparatuur verbieden in de sauna vanwege de privacy en rust
71%
 71%  [ 25 ]
Anders, schrijf je toelichting in een bericht hieronder
11%
 11%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 35

Auteur Bericht
elfje
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Wo Mei 18, 2011 12:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Maar: Bellen, ala, dat snap ik nog, maar wat is er nou storend aan iemand die sms't?
Dat kan toch volledig geluidloos?? En als bellen dan niet mag, waarom mogen complete vriendinnengroepen dan luid gillend van de lach de saunarust verstoren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Wo Mei 18, 2011 3:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

elfje schreef:
Maar: Bellen, ala, dat snap ik nog, maar wat is er nou storend aan iemand die sms't?
Dat kan toch volledig geluidloos?? En als bellen dan niet mag, waarom mogen complete vriendinnengroepen dan luid gillend van de lach de saunarust verstoren?

Helemaal mee eens. Alleen dan wel het liefst sms-en op een discreet plekje (wanneer het druk(ker) is in de kleedkamer) of bijv. bij de receptie.
Wink
Naar boven
elfje
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Wo Mei 18, 2011 4:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Maar....hoezo heb je last van iemand die sms't? Dat maakt toch geen geluid??
Wat is dan het verschil met iemand die een boek leest ??
Naar boven
grijzewolf
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Wo Mei 18, 2011 5:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wie zegt dat je sms't, en niet stiekem foto's maakt. Dit verschil is tegenwoordig met de moderne telefoons niet meer te zien. Dus uit privacy redenen is spelen met de telefoon in kleedkamer niet gewenst. Hoe moeilijk is dat nu om te begrijpen?
elfje
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Wo Mei 18, 2011 7:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eerder werd gesuggereerd in deze discussie dat sms'en niet wenselijk was. Daar reageerde ik op.
Dat foto's maken niet wenselijk is snap ik ook wel, en verder kun je ook minder neerbuigend reageren. Bedankt.
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo Mei 18, 2011 8:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

elfje schreef:
Eerder werd gesuggereerd in deze discussie dat sms'en niet wenselijk was. Daar reageerde ik op.
Dat foto's maken niet wenselijk is snap ik ook wel, en verder kun je ook minder neerbuigend reageren. Bedankt.

Nogmaals, het gaat niet ALLEEN om SMS-en.
Ik weet ook wel dat SMS geen geluid maakt.

Het gaat erom dat het gebruik van alle mobiele apparatuur niet wenselijk is in ruimte waar de privacy van anderen geschaad kan worden.
Het maakt dus helemaal niet uit of een apparaat nu wel of geen geluid maakt.
Ook e-readers vallen daaronder ook al weet ik wel dat het lezen van een boek op zich geen kwaad kan.

Veel mobiele apparaten hebben ingebouwde camera's, daarmee kun je opnames maken en ook al is dat niet de bedoeling, het kan wel.
Om discussies te vermijden is bij de meeste sauna's het gebruik gewoon verboden. Behalve dan in ruimtes die ervoor aangewezen zijn zoals de receptie of buiten. (niet in de tuin!).

De oplossing die PANG aandraagt is ook prima.
Mobiel bij de receptie achterlaten, dat werkt goed bij relatief kleine sauna's maar niet bij hele grote complexen. Dan zouden er tientallen telefoons komen te liggen en dat is ook niet handig.
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Do Mei 19, 2011 8:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

elfje schreef:
Maar....hoezo heb je last van iemand die sms't? Dat maakt toch geen geluid??
Wat is dan het verschil met iemand die een boek leest ??

Ik heb zelf helemaal geen last van iemand die sms't. Maar ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat als het druk is in de kleedkamer en de ruimte om te zitten (omkleden) of je spullen op te leggen schaars is, mensen zich kunnen storen als er dan vervolgens een of meerdere mensen op zo'n schaarse plek zitten en de tijd nemen om een of meerdere sms-jes te lezen en te versturen. In zo'n geval lijkt het mij niet meer dan redelijk om een rustiger plekje op te zoeken en zo ook niet zo'n schaars plekje bezet te houden. Als er verder toch (bijna) niemand in de kleedkamer is, dan is het natuurlijk ook veel minder storend. Ikzelf zou me trouwens ook niet zo gemakkelijk voelen om in een drukke kleedkamer uitgebreid te gaan zitten sms-en.
Hierbij trouwens zeer nadrukkelijk opgemerkt dat mijn bovenstaande betoog zeer algemeen bedoelt is en dus zeker niet impliceert dat ik doel op jou of een ander forumlid. Ik denk dat Grijzewolf het ook zo bedoelt heeft, in algemene zin dus.
Verder wil ik tot slot ook nog opmerken dat de situatie per saunabedrijf kan verschillen. (heo groot, kleedkamer, ruimte bij receptie, wel/geen ontvangst in kleedkamer etc.)
Wink
Naar boven
elfje
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Do Mei 19, 2011 9:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

Die indruk kreeg ik niet, over grijze wolf, maar goed.
Verder ben ik het geheel met je eens hoor, maar dat kun je natuurlijk stellen voor allerlei bezigheden, zoals je haar eens lekker uitgebreid vlechten, je handtas eens uitmesten, stukken van je werk doornemen,en ga zo maar door..Smile
( en bovenstaande voorbeelden zijn niet verzonnen.....)
Naar boven
grijzewolf
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Do Mei 19, 2011 4:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

elfje schreef:
Die indruk kreeg ik niet, over grijze wolf, maar goed.
Verder ben ik het geheel met je eens hoor, maar dat kun je natuurlijk stellen voor allerlei bezigheden, zoals je haar eens lekker uitgebreid vlechten, je handtas eens uitmesten, stukken van je werk doornemen,en ga zo maar door..Smile
( en bovenstaande voorbeelden zijn niet verzonnen.....)

Als ik enkel jou bedoelde had ik je wel bij je naam genoemd, het is maar net hoe je het opvat en in hoeverre jij je aangesproken voelt Laughing

Haar vlechten en alle andere dingen die met het lichaam te maken hebben, valt onder het kopje hygiŽne en is in mijn ogen vrij normaal.(mits het geen intieme handelingen zijn.)
Al het overige wat je opnoemt kan je ook thuis of in de auto doen lijkt me.Persoonlijk zou ik het heel vreemd vinden als men dagje weg gaat om te relaxen men nog het werk mee neemt.
elfje
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Do Mei 19, 2011 5:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je mist het punt. Als iemand stelt dat sms'en ergens anders moet omdat het storend is en ruimte inneemt van iemand die zich om wil kleden, geldt dat ook voor de voorbeelden die ik geef. Waar veel mensen zijn, doen mensen weleens dingen die je niet fijn vindt. Leven en laten leven. En over werk: ik maak soms ongewild hele werkbesprekingen mee in de sauna.... Confused
Naar boven
grijzewolf
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Do Mei 19, 2011 6:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nee hoor ik mis niks, verschil tussen lichaamsverzorging en ongewenst sms-en is best wel groot.(laten we de rest wat je suggereert even buiten beschouwing laten het ging in eerst instantie om sms-en)
Tuurlijk leven en laten leven, tot een bepaalde hoogte. Als jij mij zou belemmeren om een relaxte dag te hebben, door te sms-en of iets anders wat hinderlijk is ben ik de eerste die er iets van zou zeggen tegen je. (dit jij en je is spreekwoordelijk Laughing )
elfje
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Do Mei 19, 2011 7:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, vind ik niet. Je ergert je aan ongewenst sms'en. Uiteraard vanwege de kans op foto's maken, dat snap ik. Maar waarom verder? Omdat je wellicht een ander die zich wil omkleden in de weg zit. Dat kan. Maar dan zijn er nog talloze handelingen die zorgen voor die ergenis, zoals je tas uitgebreid uitmesten.( Wat geen draad met jezelf verzorgen te maken heeft.)
Maar het vormt geen basis om sms'en te verbieden natuurlijk, de kans op foto's maken wel.
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do Mei 19, 2011 8:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

elfje schreef:
Nee, vind ik niet. Je ergert je aan ongewenst sms'en. Uiteraard vanwege de kans op foto's maken, dat snap ik. Maar waarom verder? Omdat je wellicht een ander die zich wil omkleden in de weg zit. Dat kan. Maar dan zijn er nog talloze handelingen die zorgen voor die ergernis, zoals je tas uitgebreid uitmesten.( Wat geen draad met jezelf verzorgen te maken heeft.)
Maar het vormt geen basis om sms'en te verbieden natuurlijk, de kans op foto's maken wel.

Er vinden allerlei activiteiten in de kleedruimte plaats, of dat nu in je tas zoeken is of iets dergelijks maakt niet uit.
Als het echter om (potentieel) privacy schendende activiteiten gaat zoals het gebruik van een mobiele telefoon, is het ongewenst gedrag.
Dat heeft niets te maken met leven en laten leven maar met het hinderen van iemand anders. En dat kan toch de bedoeling zijn van een leuk dagje uit?

Als je het heel vervelend vindt dat iemand in zijn/haar tas gaat zitten rommelen kan dat best. De vraag is of je daardoor in je privacy aangetast wordt. Ik denk het niet.
Voor de rest zijn de huisregels van de diverse sauna's vaak heel duidelijk.
En bij binnenkomst ga je akkoord met deze regels. Als je je niet aan die regels wenst te houden ook prima, maar dan ben je gewoonweg niet welkom.
elfje
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Do Mei 19, 2011 8:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Han, het gaat mij er alleen maar om dat dat verbod er alleen is omdat het in theorie mogelijk is foto's te maken. Dan moet men niet met allerlei andere argumenten komen waarom het verbod terecht is. Want als je dat doet, weet ik nog wel meer zaken die vervelend zijn. (het ging niet om rommelen in een tas trouwens, maar letterlijk de tas leegschudden en op je gemak uitzoeken wat weg kan)
Ik stel overigens nergens dat ik me niet aan regels wens te houden, integendeel zelfs.
Overigens gaat mijn wekker om 6.50 dus ik laat het even hierbij voor vandaag.
Naar boven
Sauna_fan
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Vr Mei 20, 2011 4:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bij mijn laatste bezoek aan de zwaluwhoeve 2 dames uitgebreid met hun blackberry
aan het spelen bij het dompelbad ( buiten ) je ziet het trouwens wel vaker dat men een gsm of zoiets mee heeft in de tuin. Zelf heb ik me er niet aan gestoord maar het was me wel opgevallen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag & Antwoord Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Pagina 4 van 7

Ga naar: