SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Het gaat echt gebeuren.. maar ik durf niet zo goed..
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Doet er niet toe
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lotus
Los entree

BerichtGeplaatst: Do Feb 03, 2011 12:28 pm    Onderwerp: Het gaat echt gebeuren.. maar ik durf niet zo goed.. Reageer met quote

Hallo allemaal hier,

Ik ben nieuw op dit forum, heb al wel een heleboel gelezen maar dit is mijn eerste berichtje.. Ik kon nergens een echt voorstel topic vinden, dus ik neem aan dat dat er niet is..

Vorig jaar heb ik van mijn buurvrouw een avondje sauna gekregen, ik dacht altijd dat ik het niks zou vinden maar het tegendeel bleek!! Dit avondje was wel op een badkledingsdag want zij gaat niet op een andere dag. Daarna ben ik nog een keer naar een badkledingsdag alleen voor vrouwen geweest ook weer met dezelfde buurvrouw en voor de gelegenheid was een andere buurvrouw ook mee om het uit te proberen. De eerste keer al vond ik dat het met badkleding niet echt prettig is, het plakt, wordt nat en nooit meer droog..

Tweede keer was dus toch weer met badkleding en dus op vrouwendag, dit vond ik helemaal een onprettige ervaring. Zo wie zo al raar vrouwendag met badkleding.. Achteraf bleek het vol te zitten met vrouwen die om religieuze redenen niet samen met mannen in badkleding mogen recreŽren en was de voertaal alles behalve Nederlands waardoor wij ons niet heel prettig voelden. Verder lagen er overal haren, vooral in de douches en kleedkamers, dit zag er echt heel goor uit. Dit was bij de gemengde badkledingdag dus niet het geval. Maar jullie begrijpen dus dat doe ik niet meer..

Dus binnenkort ga ik dus "gewoon" naar de sauna zonder badkleding. Ik heb er echt heel veel zin in, maar ik ben er ook wel een beetje bang voor. Ik ben best wel onzeker over mezelf, met kleding aan al, ben ook niet echt de slankste, nooit geweest, en ben daar vroeger ook nog es heel erg mee gepest. Nu ben ik dus best wel een beetje bang voor wat er gaat komen. Ik wordt al zenuwachtig als ik er alleen al aan denk, en op sommige andere fora lees je de meest bizarre dingen dus het wordt er niet beter op allemaal..

Hebben jullie misschien nog wat tips om deze eerste keer wat gemakkelijker te maken voor mij??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bigfoot
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do Feb 03, 2011 12:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat voor bizarre dingen heb je gelezen dan?

Je hoeft je nergens druk om te maken. Je zult zien dat het geen enkel probleem is.

Wel zou ik je aanraden om naar een 'echte' sauna te gaan, eentje die hier ook door anderen wordt aangeraden.

Waar woon je ergens?
Naar boven
Lotus
Los entree

BerichtGeplaatst: Do Feb 03, 2011 12:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De bizarre dingen die ik heb gelezen zijn over meiden die worden lastig gevallen in de sauna, over mensen die seks hebben in de sauna. Dit was echter wel op het viva forum, misschien niet de beste keus om iets over te sauna te weten te komen.

Daarna ben ik dit forum tegen gekomen en dit bevalt me stukken beter.

Ik woon in Vlaardingen
Naar boven
P-A-N-G
Gast

BerichtGeplaatst: Do Feb 03, 2011 1:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In elke, zichzelf respecterende, sauna zul je als vrouw nooit maar dan ook echt nooit lastiggevallen worden want als dat gemeld wordt bij de leiding zal de lastigvallende persoon onmiddellijk verwijderd worden. In alle 'normale' sauna's zijn gewenste en ongewenste intimiteiten strikt verboden. het gezamenlijk naakt sauneren is gebaseerd op respektvol met elkaar omgaan.
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Do Feb 03, 2011 1:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Lotus schreef:
De bizarre dingen die ik heb gelezen zijn over meiden die worden lastig gevallen in de sauna, over mensen die seks hebben in de sauna. Dit was echter wel op het viva forum, misschien niet de beste keus om iets over te sauna te weten te komen.

Daarna ben ik dit forum tegen gekomen en dit bevalt me stukken beter.

Ik woon in Vlaardingen

Het Viva forum. Dan moet je om te beginnen alle reacties van een zekere 'Franck' niet al te serieus nemen en begrijpen dat hij vooral loopt/liep te stoken en dat dat reacties uitlokt. Ik heb me in het verleden, +/- jaar geleden, ook met die discussies bemoeid, bezig gehouden. Heb toen gemerkt dat vooral de ontstane discussies/reacties nav.die zekere Franck de normale discussie over en het beeld van de sauna vertroebeld. Ik meen dat de reacties op het sauna onderwerp in de beauty en lifestyle pijler wel correct waren, maar heb een kleine 2-3 maanden het Viva forum niet bezocht. Ook ik heb daar berichten, reacties gelezen die ik best betrouwbaar acht, maar neem van mij aan dat dat slechts de incidentele incidenten zijn, zeker als je een normaal fatsoenlijk saunabedrijf bezoekt. En mocht er onverhoopt toch iets zijn, dan is er normaal gesproken altijd wel personeel aanwezig om je te helpen. Je moet er ook even bij stilstaan dat, zeker op het Viva forum, men wel meteen van zich laat horen als er iets is gepasseerd maar al die tientallen (honderden) andere forumsters niet posten en laten weten dat zij zoiets nog niet/nooit hebben meegemaakt terwijl zij ook (regelmatig) naar de sauna gaan. Verder is het maar een selecte groep die lid is en post op het Viva forum.
Als je vanuit Vlaardingen naar de sauna wil gaan dan lijken mij Thermen Holdiay in Schiedam of Elysium in Bleiswijk fatsoenlijke opties. Wat de laatste optie betreft kan Linda72 je waarschijnlijk ook alles vertellen wat je nog wil weten.
In ieder geval alvast veel saunaplezier toegewenst.
Wink
Naar boven
whulsbergen
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Do Feb 03, 2011 2:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een vriendin van mij had dezelfde ervaring met de vrouwen-badkledingdag toen ze met een vriendin meeging. En omdat zij de reguliere sauna gewend is, was het een aardige schok. En ook direct weer de laatste keer voor haar.

Ik heb drie geruststellingen voor je:

1. Vrijwel iedereen vindt het eng om de eerste keer uit de kleren te gaan, en komt er na 5 minuten tot zijn of haar verbazing achter dat er niemand staart of wijst en het eigenlijk "blootgewoon" is.

2. De kans dat je op een terras, straat of strand wordt lastig gevallen is vele malen groter dan in de sauna. Men komt om te ontspannen of bij te praten. Op een enkel klef stelletje in het zwembad na zul je dan ook geen gekke dingen zien of sfeer ervaren.

3. Iedereen tot nu toe die met een soortgelijke post als jou op het forum kwam, reageerde achteraf dat ze het geweldig vonden en jaren eerder hadden moeten doen.

Heel veel plezier gewenst.

ps We hebben ooit m'n schoonouders overgehaald om naar Thermen Holiday mee te gaan. Zij is ook niet echt een slanke den, had een paar operatie-lidtekens en was erg onzeker. Het was een doorslaand succes. Komende zaterdag gaan ze zelfs met een groepje van 4 zussen en aanhang naar TH.
Naar boven
Linda 72
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Do Feb 03, 2011 8:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Elysium kan ik je zeker aanraden. Je hoeft niet bang te zijn dat je lastig gevallen wordt. En voor seks in de sauna hoef je ook niet bang te zijn
Net als hierboven al geschreven is: Je ben in het saunabedrijf veilg en mocht je toch iets tegenkomen wat niet door de beugel kan, dan is er altijd personeel in de buurt om dit te melden.
Zelf kom ik zeer regelmatig in het Elysium en heb eigenlijk geen slechte ervaringen.
TH is ook een betrouwbaar saunabedrijf om eens heen te gaan. Ben daar 2 keer geweest.
Zondag ga ik weer naar het Elysium. Eventueel kunnen we samen gaan, wanneer je dat leuk vind.
En anders veel plezier en geniet ervan. Wink

Groetjes Linda
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do Feb 03, 2011 8:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Lotus, welkom op het forum!

Je hebt al een paar belangrijke stappen genomen om uit je "comfort zone" te stappen.
1. Je deelt je ervaringen hier op het forum en vraagt om advies
2. Je hebt je voorgenomen om zonder badkleding naar de sauna te gaan.

De tips die we kunnen geven zijn eigenlijk al heel vaak op het forum beantwoord.
Het dragen van badkleding is gewoonweg slecht voor echte sauna liefhebbers. Badkledingdragers hebben dat zelf niet in de gaten maar zo is het wel.

Verder zijn badkledingdragers kortzichtig en durven gewoon niet na te denken en uit hun veilige zone te stappen. Dat is best zielig maar wel een feit.
Dat sauna eigenaren badkledingdagen houden is zuiver uit financieel gewin en niet omdat de saunacultuur hiermee bevorderd wordt. Dat geven sauna-eigenaren ook ruiterlijk toe.
Badkledingdragers zijn bovendien een ander slag volk om het zo maar uit te drukken, en niet te vergelijken met de reguliere saunagangers. Dit zul je zelf wel ervaren als je naar een "naakt" sauna gaat.

Door de stappen die je al genomen hebt ben je in feit al over de streep, het laatste zetje probeer ik je te geven. Gewoon doen! Je krijgt er zeker geen spijt van dat kan ik je wel beloven.
Negeer vooral alle rare verhalen die je her en der leest/hoort. Die verhalen zijn onjuist en waarom dit iedere keer weer opduikt weet ik zelf ook niet.

Veel forumleden gaan al tientallen jaren naar sauna's en spreken uit eigen ervaring. Heb vertrouwen in je zelf (en ons!) en ga gewoon. Neem anders iemand mee want met z'n tweeŽn is het in het begin vast gemakkelijker over de drempel te stappen.
Een drempel is er zeker, maar die is zo klein dat je achteraf niet zult begrijpen waarom je je daar zo druk om hebt gemaakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Lotus
Los entree

BerichtGeplaatst: Vr Feb 04, 2011 8:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

Allemaal heel erg bedankt voor de reacties en geruststellingen.

Inderdaad had ik me al voorgenomen om zonder badkleding te gaan want ik heb het nu twee keer met geprobeerd en het zit gewoon niet lekker, het blijft de hele tijd nat, het gaat gewoon vies aanvoelen. Je voelt je dan ook gewoon een beetje vies hoe goed je je ook afspoelt onder de douche, dus voortaan is badkleding dus gewoon voor het zwembad..

Daarbij las ik hier op dit forum en de site de informatie over de saunarondjes. Ik deed wel het goede rondje die twee keer dat ik ben geweest, maar eigenlijk gaat het al fout bij stap 2 omdat je die badkleding nooit meer droog krijgt.

@Linda
Wat lief dat je aanbied om met me mee te gaan! Bedankt daarvoor, maar ik ga al samen met een vriendin, die heeft er veel minder moeite mee dan ik gelukkig dus het gaat gewoon helemaal goed komen.

Ik ga er gewoon voor, we hebben trouwens besloten om naar de Thermen in Schiedam te gaan, over twee weken al..

Naar boven
Meier
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Vr Feb 04, 2011 10:23 am    Onderwerp: Reageer met quote

Gewoon lekker gaan. Elysium is erg leuk.
Iedereen heeft er de eerste keer moeite mee denk ik.
Ik had er ook moeite mee. Na 5 minuten is het weg. Echt!
Gelukkig heeft m'n vriendin me weten over te halen en nu
gaan we regelmatig samen.
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr Feb 04, 2011 3:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Met badkleding aan kun je nooit een goede saunaronde maken.
Het opwarmen gaat al fout en het afkoelen gaat helemaal fout.
Daarbij laten we het onhygiŽnische aspect nog maar even buiten beeld (zweet in je badpak wat niet weg kan)

Je zult de volgende keer merken dat de saunaronde zonder kleren veel beter en prettiger zal verlopen. De opwarming gaat dan goed (wel even goed van te voren afdrogen voordat je de saunacabine in gaat!), en na afloop gaat afkoelen in de buitenlucht e.d. ook goed.
Dat is ook precies de reden dat mensen in de sauna op die momenten geen kleding dragen. Dat is niet gedaan omdat bloot lopen zo gezellig en lollig is.

Alleen uit eigen ervaring zul je de voordelen merken, veel plezier alvast!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Pragel
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Zo Feb 06, 2011 1:05 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bigfoot schreef:
Je hoeft je nergens druk om te maken. Je zult zien dat het geen enkel probleem is.

Ik denk dat ik wel weet waar ze zich druk over maakt; iemand maakte kort geleden onderstaande opmerking:

Bigfoot schreef:
Nou geile mannen, opstellen in rijen van 2!
Eindelijk eens een vrouw die op zoek is naar een saunamaatje. Het zal wel stormlopen!

Een bizarre opmerking, zeker voor een moderator.
whulsbergen
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Ma Feb 07, 2011 9:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Pragel schreef:
Bigfoot schreef:

Ik denk dat ik wel weet waar ze zich druk over maakt; iemand maakte kort geleden onderstaande opmerking:

Bigfoot schreef:
Eindelijk eens een vrouw die op zoek is naar een saunamaatje. Het zal wel stormlopen!

Niet echt een post waar ik op zit te wachten. Voegt niet veel toe aan het verhaal, lijkt vooral een soort poging om Bigfoot een hak te zetten. Jammer.
Naar boven
grijzewolf
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Feb 08, 2011 6:21 am    Onderwerp: Reageer met quote

Pragel schreef:
Bigfoot schreef:

Bigfoot schreef:

Beetje jammer deze!!!
Als je het verhaal gelezen had, dan had zelf jij>>>(Pragel) die opmerking kunnen maken.
grijzewolf
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Feb 08, 2011 6:22 am    Onderwerp: Reageer met quote

Lotus schreef:
Allemaal heel erg bedankt voor de reacties en geruststellingen.

Inderdaad had ik me al voorgenomen om zonder badkleding te gaan want ik heb het nu twee keer met geprobeerd en het zit gewoon niet lekker, het blijft de hele tijd nat, het gaat gewoon vies aanvoelen. Je voelt je dan ook gewoon een beetje vies hoe goed je je ook afspoelt onder de douche, dus voortaan is badkleding dus gewoon voor het zwembad..

Daarbij las ik hier op dit forum en de site de informatie over de saunarondjes. Ik deed wel het goede rondje die twee keer dat ik ben geweest, maar eigenlijk gaat het al fout bij stap 2 omdat je die badkleding nooit meer droog krijgt.

@Linda
Wat lief dat je aanbied om met me mee te gaan! Bedankt daarvoor, maar ik ga al samen met een vriendin, die heeft er veel minder moeite mee dan ik gelukkig dus het gaat gewoon helemaal goed komen.

Ik ga er gewoon voor, we hebben trouwens besloten om naar de Thermen in Schiedam te gaan, over twee weken al..

Veel plezier dat is een leuke Sauna.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Doet er niet toe Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: