SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Tweede poging - Principes laten varen? [kan gesloten worden]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    SaunaGids forum index -> Doet er niet toe
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
[email protected]
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Dec 21, 2010 5:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Ik heb nog wat rondgesnuffeld op deze site en weet nu wel ongeveer hoe de saunacultuur werkt en dat een sauna niks te maken heeft met je lichaam 'tentoonstellen' of bekeken worden door anderen, dus mijn principes zullen wat dat betreft onaangetast blijven. Vanuit dat oogpunt heb ik besloten het gewoon te proberen, en mezelf te bewijzen dat het kan. En anders kan ik altijd nog mijn tijd doorbrengen in de andere gedeeltes van de thermen.

Klopt helemaal hoor!
De meesten gaan niet om te kijken en bekeken te worden. Maar om te genieten.

poeh... het is hier tť lang geleden zeg, wordt weer hůůg tijd om weer eens te gaan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
whulsbergen
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Wo Dec 22, 2010 2:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

laurentien1987 schreef:
Misschien kwam het omdat ik zeg maar helemaal geschoren ben?
Als je een beetje om je heen gekeken hebt, zul je gezien hebben dat je van alles tegen komt, in allerlei vormen en afmetingen, en met allerlei hoeveelheden haar.

Ik kan natuurlijk niet voor die mannen spreken, maar wanneer je als jongedame rondloopt gebeurt het natuurlijk dat er wel eens mensen kijken. Saunagangers zijn wat dat betreft net mensen.
Maar dat zal je buiten de sauna dan toch ook wel eens meemaken?
Naar boven
Sauna_fan
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Wo Dec 22, 2010 4:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Niets dus ... lijkt mij
Naar boven
Linda 72
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Wo Dec 22, 2010 4:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jeroen schreef:
Het beeld dat je schetst herken ik wel enigszins. Ik ben nu 27 maar ik ga al, samen met mijn vriendin (ben zelf mannelijk), een jaartje of 7/8 naar de sauna. In het begin was het wel even wennen. Als man zijnde maak je je de eerste paar keer nog wat druk om andere zaken, maar bloot slaat dood gelukkig Smile Mijn vriendin voelde zich wel wat minder op d'r gemak de eerste keren, met name bij mannen in de buurt. Dat werd gelukkig snel minder. Meeste mensen worden ook zelfverzekerder over hun eigen lijf naarmate ze ouder worden.

Je ziet wel vaak dat mensen die niet zo regelmatig gaan zo snel mogelijk weer de badjas inschieten, ipv lekker eerst even goed af te koelen. We merkten allebei heel erg dat het nogal lag aan de sauna die we bezochten. Sommige sauna's zijn net stamkroegen, met alleen maar oudere mensen die elkaar allemaal lijken te kennen. Naar mijn mening zijn de grotere welness-centra (busloo, elysium, zwaluwhoeve, veluwse bron, etc) een stuk gevarieerder qua leeftijden en bovendien anoniemer.

Maar misschien kan ik het concreet maken met wat tips:
- Ga een 's avonds naar een sauna met een redelijk buitengedeelte. Het is dan donker, de lichtjes geven een leuke sfeer, vaak is het rustiger en je bent veel minder zichtbaar.
- Verder weg van je woonplaats is misschien ook wel een prettig idee.
- Doe zoveel rondjes als je wilt. Het gaat er uiteindelijk om dat JIJ geniet. Als je na ťťn rondje lekker een tijdschrift voor de openhaard wilt lezen is dat ook prima. Je hoeft ook niet met alles 'mee' te doen. Wil je bijv niet gaan zwemmen dan doe je dat toch gewoon niet?
- Probeer wel te zorgen dat je goed opwarmt en afkoelt zodat je lichamelijk niet een 'kater' krijgt.
- Misschien is een damesdag wel een leuk opstapje voor je? Of een damesdag waarbij 's avonds het wel weer gemengd is. Damesdagen schijnen wel iets luidruchtiger te zijn? Badkledingdagen kan ik niet aanraden.
- Kies voor een grote sauna. Hopelijk heb je dan een wat gevarieerder publiek. Ik vind het zelf ook veel leuker als er mensen zijn van grofweg mijn leeftijd. Als het ene sauna-complex niet bevalt, probeer dan een andere.
- Bij het uitkleden kun je je bh en onderbroek uitdoen als je je badjas al aan hebt. Het laatste kan zelfs met de badjas dicht. Als je daarna eerst iets gaat drinken kun je eerst weer bijkomen van het omkleden. Je kunt natuurlijk ook beginnen met een wijntje Smile
- Maak je niet druk om je uiterlijk. Iedereen die regelmatig naar de sauna gaat kan je vertellen dat je van alles ziet: dik, dun, oud, jong, zwanger, vrouwen met (gedeeltelijke) borstamputatie, piercings op de meeste vreemde plekken, tatoeages, etc etc. Als jonge vrouw ben je altijd al 10x prettiger om tegenaan te kijken dan een oude, dikke, rimpelige, onverzorgde man.

En last but not least: als het je prettig lijkt om af en toe naar de sauna te gaan probeer je dan over je schroom heen te zetten. Probeer wat dingen uit en ga ervoor. Maar als je het echter alleen voor een ander doet en je er zelf niet prettig bij voelt (en denkt te gaan voelen) dan kun je je tijd/energie/geld misschien beter ergens anders in steken.

Toch zou ik een damesdag afraden. Mijn (eenmalige) ervaring is dat dames onderling juist kijken en vergelijken.
Als je gaat, geniet ervan!
Groetjes Linda
Naar boven
whulsbergen
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Wo Dec 22, 2010 10:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

laurentien1987 schreef:
Buiten de sauna zien ze bij mij natuurlijk niet zo veel!!!

1 man kreeg een stijve toen hij bij mij in de sauna zat, ik vroeg me af of dat wel toegestaan is? Ik vond het op zich wel geil er uit zien maar toch ook wel een beetje raar, omdat er verder niemand was wist ik niet zo goed wat te doen.
Begin dit een beetje vreemd verhaal te vinden. Kan aan mij liggen.
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Do Dec 23, 2010 12:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

whulsbergen schreef:
laurentien1987 schreef:
Buiten de sauna zien ze bij mij natuurlijk niet zo veel!!!

1 man kreeg een stijve toen hij bij mij in de sauna zat, ik vroeg me af of dat wel toegestaan is? Ik vond het op zich wel geil er uit zien maar toch ook wel een beetje raar, omdat er verder niemand was wist ik niet zo goed wat te doen.

In de Zwaluwhoeve, door sommige mensen ook wel Swaffelhoeve genoemd, kan dit altijd gebeuren. Er komen zoveel mensen, dat er ook wel eens een vreemd sujet tussen kan zitten.
Wink
Naar boven
MartijnBrabant
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Do Dec 23, 2010 7:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

fake Twisted Evil
rdj
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Do Dec 23, 2010 7:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

whulsbergen schreef:

Dit hele onderwerp doet me sterk aan Marieke_1986 denken.
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Do Dec 23, 2010 9:15 am    Onderwerp: Reageer met quote

laurentien1987 schreef:
Wordt daar echt geswaffeld dan? Of is dat een grapje? Wat gebeurt er dan precies?

Echt geswaffeld zal er wel niet of nauwlijks worden, het is meer een aanduiding die gebruikt wordt door sommige forumsters op het Viva forum, waarvan er wellicht een enkeling is geweest die zo iets soortgelijks heeft meegemaakt als dat jij hebt meegemaakt.
Wink
Naar boven
Fly
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Do Dec 23, 2010 9:24 am    Onderwerp: Reageer met quote

rdj schreef:
whulsbergen schreef:

Gelukkig ben ik niet de enige die een misselijkmakend gevoel krijg bij de vreemde reacties van laurentien1987 (zusje van Marieke 1986 of een nieuw account gemaakt) ..... Rolling Eyes
Naar boven
jort
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Vr Dec 24, 2010 5:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

toch zijn er dan nog forummers die er zo lekker op in gaan...
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr Dec 24, 2010 3:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Fly schreef:
rdj schreef:
whulsbergen schreef:

Gelukkig ben ik niet de enige die een misselijkmakend gevoel krijg bij de vreemde reacties van laurentien1987 (zusje van Marieke 1986 of een nieuw account gemaakt) ..... Rolling Eyes

Misschien kan onze moderator op dit forum even de IP adressen van de "bekende" accounts controleren. Dan is de link gauw gelegd ...

Aan onzin discussies hebben we namelijk niet veel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Linda 72
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Vr Dec 24, 2010 3:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dit topic kan ook op slot
Groetjes Linda
Naar boven
robbie
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Za Dec 25, 2010 10:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

rdj schreef:
whulsbergen schreef:

Volgens mij is dit het onderdeel "Doet er niet toe-Gewoon wat je kwijt wilt!" Dus kan er van alles gezegd worden, door Laurentien, Marieke of hoe ze ook heten. Ik zeg: een forumeeting, om te kijken wie er wel of niet echt is. Tot nu toe nog maar 2 mensen echt ontmoet Wink
[email protected]
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Ma Dec 27, 2010 11:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, staat gevangenisstraf op volgens mij! Rolling Eyes
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    SaunaGids forum index -> Doet er niet toe Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: