SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Elysium
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
WenE
Los entree

BerichtGeplaatst: Zo Okt 31, 2010 4:08 pm    Onderwerp: Elysium Reageer met quote

Mixed feelings over ons bezoek aan Elysium (okt 2010)

Enerzijds de mooie nieuwe sauna's (een mooie hamam ruimte) waar je lekker kan genieten.
Een paar minpunten: De catering is matig, personeel onvriendelijk. Een paar voorbeelden: Na lang wachten krijgen we koffie met appelgebak (3,80!). Het puntje is van het appelgebak afgebroken en ligt naast de rest op het veel te kleine bordje. De slagroomkwak is meer kwak dan slagroom. Bij Max komt de Cola uit een pak en bevat geen greintje koolzuur

De computer geeft automatisch kleedkastjes uit, met als gevolg dat mijn vrouw aan een kant van de kleedruimte zit, en ik 180 graden aan de andere kant (handig als je samen met n tas binnen komt). Dr sta ik regelmatig te kijk voor allen die voor de kassa wachten aangezien de deur daar als enige tussenzit (en vriendelijke mensen voor elkaar de deur openhouden). Net een zwembad kleedgang.
Commentaar van de receptie is dat ze liever ook niet dit systeem ziet, maar ja, de computer kan niet anders worden ingesteld.

Jammer hoor, niet onze stijl om 'een compleet gevoel van welzijn' (tekst van de website) te ervaren. Het saunacomplex verdient dit niet en het kan absoluut beter.
Even geen Elysium meer voor ons.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
[email protected]
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Zo Okt 31, 2010 8:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ben er nu n keer geweest. En degene die ons bediende was ontzettend vriendelijk.
Onze kluisjes zaten ook heel ver uit elkaar. Dus hebben we maar samen met n kluis gedaan.
Naar boven
Pragel
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Zo Okt 31, 2010 9:55 pm    Onderwerp: Re: Elysium Reageer met quote

WenE schreef:
De computer geeft automatisch kleedkastjes uit, met als gevolg dat mijn vrouw aan een kant van de kleedruimte zit, en ik 180 graden aan de andere kant. Commentaar van de receptie is dat ze liever ook niet dit systeem ziet, maar ja, de computer kan niet anders worden ingesteld.

Inderdaad, ik heb ook wel meegemaakt dat onze kleedkastjes soms ver uit elkaar lagen, maar niet altijd.
Ik zit zelf in de software ontwikkeling en als ik ergens niet tegen kan Evil or Very Mad dan is dat zo'n opmerking "dat zit nou eenmaal zo in het systeem", dan moet je dat systeem gewoon (laten) aanpassen. Stel je voor dat je in de bioscoop ook 20 stoelen uit elkaar komt te zitten. Wat een flauwekul. Maar ja, dat aanpassen kost geld en dat vinden de aandeelhouders niet leuk. Zolang er niet te veel klanten weglopen of Youp van 't Hek zich er mee gaat bemoeien, gebeurt er dus gewoon niets.
Ik ga binnenkort naar Elysium met een kennis die nog nooit in een grote sauna is geweest en dus nogal onzeker is. Ik ga haar echt niet alleen laten, dan nemen we desnoods maar samen n kastje.
whulsbergen
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Ma Nov 01, 2010 8:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

Elysium is groot, en dat merk je. Voordelen zijn natuurlijk de vele faciliteiten en het is altijd gezellig druk.

Nadelen is een computersysteem, wachtrijen bij de kassa en soms te volle sauna's. En ook vond ik het vreemd dat je niet zomaar naar buiten kan als je iets uit je auto vergeten bent, maar dat moet doen door -als ik het goed herinner- je pasje in een bakje te gooien.

De verklaring was op zich logisch, want er schenen veel mensen na afloop zomaar weg te lopen zonder te betalen. Maar gastvrij is natuurlijk anders, ooit een slagboom bij een restaurant gezien?

Desalniettemin blijft het een prima sauna met een prachtige tuin, en vooral in de zomer garantie voor een leuk dagje uit.
Naar boven
Linda 72
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Ma Nov 01, 2010 7:55 pm    Onderwerp: Re: Elysium Reageer met quote

De computer geeft automatisch kleedkastjes uit, met als gevolg dat mijn vrouw aan een kant van de kleedruimte zit, en ik 180 graden aan de andere kant (handig als je samen met n tas binnen komt). Dr sta ik regelmatig te kijk voor allen die voor de kassa wachten aangezien de deur daar als enige tussenzit (en vriendelijke mensen voor elkaar de deur openhouden). Net een zwembad kleedgang.
[color=blue][/color
]Misschien de volgende keer ieder een eigen tas meenemen, dan is het kleedkamerprobleem opgelost Wink
De dames bij de receptie zijn over het algemeen wel vriendelijk, zoals ikzelf ondervonden heb.
Ik ben daar ook een goede bekende, want het is mijn stamsauna Wink

Groetjes Linda
Naar boven
WenE
Los entree

BerichtGeplaatst: Ma Nov 01, 2010 8:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

kan het nalaten om te discussieren...

@ Linda,
2 tassen is natuurlijk een oplossing, maar omdat we eigenlijk altijd naar de sauna met 1 tas samen op pad gaan (we delen graag alles Smile komt het even vreemd over.
En ja, [email protected], de computer heeft het nooit fout. Die voert precies uit wat de programmeur bedacht heeft.
Voor zover ik weet is het Elysium de enige sauna met een barcode op een bonnetje om naar buiten te mogen - triest dat dit nodig is (grrr. de proletarische sauna gangers).

Zoals gezegd, mooie sauna, maar nt niet dat totale genieten gevoel (het zijn die kleine dingetjes he).
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di Nov 02, 2010 7:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben nooit bij Elysium geweest maar als ik het zo lees vind ik het systeem van kastjes uitdelen heel vreemd. Waarom gebruiken ze niet een systeem met het handmatig uitgeven van een polsbandje met ingebouwde chip waarmee je via een scankastje het kastje kunt openmaken?

De Zwaluwhoeve gebruikt dit systeem en het werkt prima.
Nadeel bij de ZH is alleen dat je een kastje met z'n tween moet delen. (als je met z'n tween binnen komt natuurlijk!).
Als het niet te druk is kun je wel ieder een kastje voor zich krijgen maar meestal is het een gedeeld kastje.

Hoe werkt het dan met het naar buiten gaan?
Ik neem aan dat je gewoon door de deur naar buiten kunt gaan en even later weer terug kan komen. Hoe moeten anders mensen die net aankomen naar binnen?

Dat mensen zonder te betalen zouden vertrekken vind ik een raar verhaal. Bij de Zwaluwhoeve kun je gewoon naar buiten en eventueel je polsbandje niet inleveren. In principe kan dat. Betalen moet je echter toch omdat je adres immers bekend is in het systeem en men precies weet welk bandje er niet ingeleverd is.
Zo moeilijk is het dus niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Sauna_fan
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Nov 02, 2010 8:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bij binnenkomst ontvang je je polsbandje met de kleur van de kleedkamer, ze hebben er meerdere. Daar hou je je polsbandje voor een scanner en je ziet welk kastje jou is toegewezen. Voor het kastje hou je je polsbandje en de kast gaat open.
Bij vertrek polsbandje inleveren en betalen daarna krijg je een papiertje met barcode die hou je bij de uitgang voor een scanner en je loopt naar buiten.

Niet betaald / polsband niet ingeleverd ... geen barcode dus kun je niet naar buiten.

Simpel toch doeltreffend !
Naar boven
Linda 72
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Di Nov 02, 2010 8:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Han schreef:
Ik ben nooit bij Elysium geweest maar als ik het zo lees vind ik het systeem van kastjes uitdelen heel vreemd. Waarom gebruiken ze niet een systeem met het handmatig uitgeven van een polsbandje met ingebouwde chip waarmee je via een scankastje het kastje kunt openmaken?

De Zwaluwhoeve gebruikt dit systeem en het werkt prima.
Nadeel bij de ZH is alleen dat je een kastje met z'n tween moet delen. (als je met z'n tween binnen komt natuurlijk!).
Als het niet te druk is kun je wel ieder een kastje voor zich krijgen maar meestal is het een gedeeld kastje.

Hoe werkt het dan met het naar buiten gaan?
Ik neem aan dat je gewoon door de deur naar buiten kunt gaan en even later weer terug kan komen. Hoe moeten anders mensen die net aankomen naar binnen?

Dat mensen zonder te betalen zouden vertrekken vind ik een raar verhaal. Bij de Zwaluwhoeve kun je gewoon naar buiten en eventueel je polsbandje niet inleveren. In principe kan dat. Betalen moet je echter toch omdat je adres immers bekend is in het systeem en men precies weet welk bandje er niet ingeleverd is.
Zo moeilijk is het dus niet.

Bij het Elysium ga je door een draaideur en kom je via een "klap hek" in de ruimte waar de receptie is. Bij het inchecken wordt gevraagd op wiens naam de rekening ( polsbandje) gezet kan worden.
Naar buiten lopen kan niet, want dan zou je je weer helemaal aan moeten kleden.
Wanneer je in hebt gecheckt loop je door een deur naar de kleedruimte.
Wanneer je naar huis gaat lever je je polsbandje in en krijg je een bonnetje met barcode waarmee je door het klaphekje kan.
Die regel is ingevoerd, omdat het in de ruimte bij de receptie erg druk kan zijn, waardoor de baliemedewerkers het overzicht verliezen. Er werd in het verleden nog al eens misbruik van gemaakt, doordat mensen weggingen zonder te betalen.
Ik kan me voorstellen dat mensen die een abonnement hebben, dmv adresgegevens zijn te achterhalen, maar mensen zo als ik die gewoon entree betalen niet.
Wanneer je bij het Elysium naar buiten loopt, ben je meteen op openbaar terrein, dus in je blootje naar buiten lopen is niet zo`n goed idee. Wink
De polsbandjes worden handmatig uitgegeven en bevatten het kluisnummer.
Er staan in de kleedkamer 4 scankastjes. Je houdt het polsbandje ervoor en je kastnummer wordt getoond.

Duidelijk Han?

Groetjes Linda
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di Nov 02, 2010 9:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja Linda het is me wel duidelijk.
Ik vind het toch een raar systeem daar bij Elysium.
Je kunt dus niet even rustig (in je badjas) naar buiten lopen om even te bellen of iets uit je auto te halen.
Je kun je zeggen dat je maar meteen alles uit je auto moet meenemen en niets moet laten liggen. Aan de andere kant moeten mensen soms wel eens even bellen en bellen met je GSM in kleedkamers en andere ruimtes mag nu eenmaal niet.

Even naar buiten gaan is dus een goede oplossing.
Ik zie dat vaak gebeuren.

Weg gaan zonder te betalen is goed te regelen door mensen met naam/adres/email van te voren te laten reserveren en de papieren mee te laten nemen.
Dat voorkomt een hoop ellende.
(bij behandelingen en arrangementen boven de 150 Euro is legitimeren bij de Zwaluwhoeve overigens verplicht, dat zou Elysium ook kunnen doen).
Het risico voor de ondernemer is dus beperkt. Je kunt niet alles uitsluiten want mensen kunnen valse namen/adressen/email adressen opgeven maar dat maakt het wel erg complex op die manier om aan een gratis dagje sauna te komen.
Bovendien staat je kop dan op de camera's geregistreerd, bij de receptie staan immers vaak wel camera's.

Elysium werkt dus met bandjes en scankastjes. Waarom zit het nummer van het kastje dan niet gekoppeld aan het bandje? Het is helemaal niet nodig dat een computer een nummer uitgeeft.
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Wo Nov 03, 2010 2:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@Han, bij het Elysium kun je wel degelijk even naar buiten als het moet. Je moet dan alleen wel even zo'n papiertje met barcode halen bij de receptie. Tot voor kort hadden ze trouwens magneetkaartjes en vond ik veel beter werken dan de huidige papiertjes/kaartjes met streepjes/barcode.
Wat bellen betreft trouwens heb je in de kleedkamers van Elysium vrijwel geen bereik. Ik had het in ieder geval niet met T-Mobile en vroeger niet met UPC/Orange en nog langer geleden met Telfort.
Wink
Naar boven
Pragel
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Zo Nov 14, 2010 2:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wij waren afgelopen vrijdag in het Elysium. Het was volle bak en iedereen liep te zoeken naar een parkeerplaats, een plekje in het restaurant en zelfs een haakje voor je badjas. In de smalle gangen krioelde het van mensen, vooral ook omdat het buiten geen lekker weer was. Toch hebben we vrijwel nergens gehad dat er geen plek was in de sauna of in een bad, als iedereen een beetje inschikt. Het is er ook zo groot, ik ontdek nog steeds faciliteiten die ik nog niet eerder heb gebruikt.

Ik wil hierbij mijn opmerking van 31 oktober over het kleedkastje systeem enigszins nuanceren. De nummers worden niet aan de receptie balie bepaald, maar pas in de kleedkamer. Als de kastjes op nummer-volgorde zouden worden uitgegeven krijg je dat het in de ene hoek van de kleedkamer heel druk is, terwijl er in de andere hoek niemand is. Dat is natuurlijk ook ongewenst. Misschien kunnen ze het zo regelen dat als je binnen 5 seconden 2 polsbandjes scant, dat er dan 2 kastjes naast elkaar worden uitgegeven.
robbie
Lylymeester

BerichtGeplaatst: Zo Nov 14, 2010 8:03 pm    Onderwerp: DE VELUWSE BRON Reageer met quote

lieve mensen, ga de volgende keer naar de Veluwse Bron:
Altijd plaats
Goed eten
Veel goede en mooie faciliteiten zowel binnen als buiten.
Een compleet meer om te koelen (kouder dan het dompelbad op dit moment.
Een binnenbad, een buitenbad n een zoutbad!
Goed eten
Heel erg vriendelijk personeel
en........

als je met zn 2en komt heb je een twee persoons kast met twee verdiepingen en twee polsbandjes. Des gewenst 2 kastjes, gewoon bijelkaar. Slimme computer??
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma Nov 15, 2010 8:52 pm    Onderwerp: Re: DE VELUWSE BRON Reageer met quote

robbie schreef:
lieve mensen, ga de volgende keer naar de Veluwse Bron:
Altijd plaats
Goed eten
Veel goede en mooie faciliteiten zowel binnen als buiten.
Een compleet meer om te koelen (kouder dan het dompelbad op dit moment.
Een binnenbad, een buitenbad n een zoutbad!
Goed eten
Heel erg vriendelijk personeel
en........

als je met zn 2en komt heb je een twee persoons kast met twee verdiepingen en twee polsbandjes. Des gewenst 2 kastjes, gewoon bijelkaar. Slimme computer??

Nee hoor, geen slimme computer maar slimme mensen!

Wat is er nu simpeler dan een mens polsbandjes (op nummer) uit te laten delen?
Wil je bij elkaar dan pak je twee nummers naast elkaar, staat er een hele rij mensen dan pak je willekeurige nummers om een opeenhoping bij de kastjes te vermijden.
Naar boven
Pragel
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Ma Nov 15, 2010 10:02 pm    Onderwerp: Re: DE VELUWSE BRON Reageer met quote

Han schreef:
Nee hoor, geen slimme computer maar slimme mensen!
Wat is er nu simpeler dan een mens polsbandjes (op nummer) uit te laten delen?
Wil je bij elkaar dan pak je twee nummers naast elkaar, staat er een hele rij mensen dan pak je willekeurige nummers om een opeenhoping bij de kastjes te vermijden.

Mee eens, maar dan moeten die nummers wel op het bandje staan en dat is bij Elysium niet het geval. Misschien omdat het dan niet uitmaakt als er eens een polsbandje verloren gaat, dan pak je gewoon een andere. Ik denk dat het alleen slim kan als de uitgifte bij de balie wordt gedaan i.p.v. in de kleedkamer.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

Ga naar: