SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

THERMEN BUSSLOO
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
saunanewbie
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Ma Sep 20, 2010 5:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb afgelopen zaterdag Thermen bussloo bezocht hieronder mijn verhaal:

Verslag eerste bezoek aan thermen Bussloo

Na de site van thermen Bussloo te hebben bezocht,
Had ik zoiets van, daar wil ik toch eens kijken.
Het bleek ook goed met het OV te bereiken te zijn.
Dus afgelopen zaterdag met de trein richting station Klarenbeek,
Vanwaar de buurtbus me voor de deur van Thermen bussloo uitzette.
Allereerst is de entree erg mooi,fonteinen ervoor,geeft een goede eerste indruk. Wink
Na te hebben ingecheckt,op naar de mooie ruime kleedruimte.
En toen richting de douche,en toen stond ik op het saunaplein.
Het eerste wat mij opviel,erg schoon,en overzichtelijk,
Maar vooral: wat een keus,en buiten is ook nog van alles.
Ik heb eerst tegen mezelf gezegd: we gaan het vandaag rustig aan doen.
Op naar het voetenbad voor het eerste rondje,
Ik begon in de Finse sauna met automatische opgieting.
Toen ik terug was van het afkoelen,en even een rustmoment nam naar de sauna,
raakte ik aan de praat met twee dames die net als,
mij het plan hadden om om 12 uur de opgieting in de Kelo aufguss sauna bezoeken.
Ze vroegen waar het was,en zie dat het de sauna naast de bubbelbad was.
Ik stond mooi op tijd bij de aufguss sauna, er waren al wat meer mensen.
We gingen de cabine in,en de saunameester(Hans) het twee geuren,
De laatste was in elk geval iets met kokos.
Onder de Aufguss vertelde Hans hoe we het beste konden koelen,
En zij ook dat de liefhebbers het meer in konden om te koelen,
Dat was niet aan mij besteedt dacht ik nog;)
In de pauze werd er een schaal met fruit rondgedeeld.
Ondanks dat het best een grote cabine was,heb ik heerlijk stoomstoten ontvangen,
en werd de lucht naar mijn mening goed verdeelt,
maar daarover waren de meningen verdeelt.
Toen de aufguss afgelopen was ben ik toch maar mee gelopen naar het meer,
Ik dacht ik zie wel Wink
Langzaam liep iedereen het meer in,het is wel koud zie iemand
Ik liep ook voorzichtig het meer in,toen ik er tot mijn middel instond
heb ik me maar laten vallen,en de kou viel me nog reuze mee ook Wink
Nog een paar keer kopje onder,en ik het mezelf toch weer mooi overwonnen,
echt een fijn gevoel Razz Very Happy
Daarna heb ik de panorama sauna bezocht,er was een plekje vrij voor het raam,
dus gelijk gaan zitten,en heerlijk over het meer staren,terwijl het buiten regende.
Toen de kleurensauna gedaan,en als laatst de aardsauna,
Ik had nog nooit een houtgestookte sauna gedaan,maar deze was echt lekker!.
Ondertussen nog wat uitgerust,gezwommen,wat gedronken in het restaurant,
En de rustruimte van het Kelodome bezocht,(met de verwarmde stoelen,
Ik moet zeggen heerlijk die rust daar,viel bijna in .Wink
Ik had het geluk dat ik ook nog een kailash sessie kon meemaken,
Er stonden al veel mensen te wachten,er mochten maar 19 naar binnen,
En wat blijkt ik was nummer 19!,was echt heel leuk om eens mee te maken!.
Het liep naar half 5,en ik heb me nog ff koud gedoucht ,om nazweten te verkomen,
en ben toen richting de kleedruimte gegaan.

Heb er een Superdag gehad,het was de treinreis uit Friesland meer dan waard Wink Very Happy Very Happy

kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Ma Sep 20, 2010 6:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk om je reactie te lezen en te horen dat het je goed bevallen is.
Als je je inschrijft voor de nieuwsbrief en/of hun blaadje 'Intens' krijg je regelmatig kortingsbonnen, misschien is dat wat. Dat die buurtbus er stopt is inderdaad heel handig, alleen jammer dat die 's avonds niet meer rijdt.
Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
robbie
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Ma Sep 20, 2010 8:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@sauna newbie
haha wat een mooi verhaal. maar het klopt precies. bussloo is goed.
ben er zondag ook weer geweest. inderdaad het touwtje van een koelemmer doet het niet helemaal haha, nou en..........
't is gewoon een geweldige sauna met ook belangrijk leuk publiek. ik was er ook alleen en heb verschillende leuke mensen gesproken. kwam nog een bekende tegen uit mn dorp.

en: lekker gratis water ook daar.

je zou ook eens 'de veluwse bron' moeten proberen. vind ik net zo fijn als Bussloo, maar dan nog wat groter.
mr.sauna
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Di Okt 19, 2010 7:44 pm    Onderwerp: onderhoud Reageer met quote

Hoi,

Er is wat aan gedaan en div onderdelen zijn vernieuwd.
HELAAS na een grondige verbouwing/aanpassing STINK de 4 elementensauna nog steeds!
Buiten douche bij praat/panorama sauna werkt nog slechter.
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo Okt 20, 2010 6:23 pm    Onderwerp: Re: onderhoud Reageer met quote

mr.sauna schreef:
Hoi,

HELAAS na een grondige verbouwing/aanpassing STINK de 4 elementensauna nog steeds!
Buiten douche bij praat/panorama sauna werkt nog slechter.

De vraag is dus of deze verbouwing wel zo GRONDIG is geweest! Razz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
robbie
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Wo Okt 20, 2010 7:25 pm    Onderwerp: Re: onderhoud Reageer met quote

mr.sauna schreef:
Hoi,

net een echte vulkaan dus!
whulsbergen
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Do Okt 21, 2010 4:14 am    Onderwerp: Re: onderhoud Reageer met quote

mr.sauna schreef:
Hoi,

Je kan natuurlijk de 4-elementensauna ook gewoon overslaan, keus genoeg toch?

't is maar een idee Smile
Naar boven
Pragel
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Do Okt 21, 2010 9:43 pm    Onderwerp: Re: onderhoud Reageer met quote

whulsbergen schreef:

Nee, dat vind ik niet, al hebben ze nog 100 andere sauna's, er is maar één 4-elementensauna. Ik vind die automatische opgieting met die grote ventilator fantastisch. Dat stank-probleem moet gewoon worden opgelost.
mr.sauna
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Vr Nov 12, 2010 3:23 pm    Onderwerp: Re: onderhoud Reageer met quote

Ja, ze hebben weer een poging gedaan om de 4 elementen stank vrij te maken !Nu maar hopen dat het werkt !
Pragel schreef:
whulsbergen schreef:

Nee, dat vind ik niet, al hebben ze nog 100 andere sauna's, er is maar één 4-elementensauna. Ik vind die automatische opgieting met die grote ventilator fantastisch. Dat stank-probleem moet gewoon worden opgelost.
Confused Confused Confused Confused
Naar boven
mr.sauna
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Vr Nov 12, 2010 3:43 pm    Onderwerp: Horeca Prijzen Reageer met quote

Sad Ja weer eens wat negatief,gaat het goed/beter met het onderhoud en nu moet de verbouwing zeker betaald worden met de horeca.

Er zijn wat wijzigingen op de kaart : ALLES duurder tot wel 25 % !!!!!!!!!!!!!!!
Dit werkt averechts , nu bestel ik nog minder.

Neem een voorbeeld aan div sauna's in Duitsland,een maaltijd voor =-€10,- en betaalbare drankjes.
Evil or Very Mad
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za Dec 18, 2010 7:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vrijdag 17 december zijn wij voor het eerst naar Thermen Bussloo geweest.
Precies op de dag dat het weer niet zo goed zou worden maar van de sneeuwoverlast hebben we gelukkig geen last gehad.
Sterker nog, het was erg mooi met al die sneeuw en in de middag hebben we buiten in de sneeuw kunnen lopen (in badjas).

Onze eerste indruk was heel goed, bijzonder rustig met de aankomst (rond 10:45) een bijna lege parkeerplaats. Geen rijen bij de receptie, sterker nog, we waren direct aan de beurt.
De dame bij de receptie vroeg of we twee kastjes wilden of één grote kast. De grote gekozen, en die bleek ook ruim genoeg voor twee personen met twee flinke tassen.
De kleedkamer was zeer ruim en voorzien van ruime kasten maar ook met voldoende tussenruimte in de paden zodat je niet dicht bij elkaar hoeft te staan als het toch wat drukker mocht zijn.

Daarna wat rondgewandeld, even kijken waar alles is, plattegrond hadden we meegekregen bij de receptie. Alles bleek echter goed te vinden, de indeling was heel logisch. Bovendien stonden bij alle sauna's en faciliteiten duidelijke bordjes met wat het is en waarvoor het dient. Heel goed!

Het hele complex ademt een moderne strakke uitstraling met een oosterse sfeer uit. Modern en strak omdat het allemaal nieuwbouw is (ca 4 jaar oud) en om die reden geen historie heeft.
Dit in tegenstelling met bv de Zwaluwhoeve Hierden die gebaseerd is op de al bestaande oude boerderij met toebehoren.
De moderne uitstraling doet echter wel heel prettig aan. Alles was ook perfect schoon en zag er netjes uit. De douches e.d. werden ook regelmatig schoongemaakt door het personeel. Vriendelijk personeel die overigens wel in het wit gekleed waren wat nogal klinisch en ziekenhuis achtig aandoet. Kleding met een wat frissere kleur zou nog beter zijn.

Dan de faciliteiten. Prima zou ik zeggen. We hebben die dag alles echt niet kunnen bekijken, maar we zijn ook geen volle dag geweest, eind van de middag moesten we (helaas) al naar huis vanwege andere afspraken.
Wat we gezien en ervaren hebben aan faciliteiten was echter heel goed. Mooie sauna's, goed van temperatuur.
Tussen de middag hebben we deelgenomen aan het lunchbuffet (biologisch) a € 16,50 per persoon. Een goed en uitgebreid buffet met vers fruit, vers brood om zelf af te snijden maar ook soep en warm vlees/vis + rijst.
Goede kwaliteit ook. Enige nadeel vond ik dat er geen koffie/thee bij het lunchbuffet inbegrepen was. Die kosten komen er dan nog bij.

Buiten was er een grote mooie tuin die nu weliswaar wit was van de sneeuw maar er in de zomer e.d. vast heel mooi zal uitzien. De tuin zag er nu ook mooi uit vooral het uitzicht over het meer. De panorama sauna aan het meer was ook een leuke ervaring, prachtig uitzicht over het bevroren meer. Naast deze sauna zat nog een koud dompelbad in het meer waar dus letterlijk dik ijs in lag. We zijn daar niet in geweest maar twee andere gasten hadden daar wel zin in.

De overige buiten sauna's zagen er ook mooi uit, met Kelo hout, dus geen standaard fabricaat huisjes. Ook de aankleding was mooi afgewerkt zoals de zoutsteen sauna met bv een Boeddha beeld en zachte verlichting.

Het valt verder op dat Thermen Bussloo aan veel details denkt die het verblijf aangenaam maken. Een lekkere geur op het plein door wierrookstokjes die de hele dag branden. Klein detail maar wel prettig.

Nog meer pluspunten:
1. digitale klok in de sauna cabines die wisselend in grote rode letters de tijd en temperatuur aangeeft! Je weet dus hoe warm de sauna is en wanneer je er uit moet/wil. Zandlopers zijn dus niet nodig.
2. Bubbelbaden die je zelf aan kan zetten maar die ook twee soorten bubbels en jet streams geven.
3. Douches met een drukknop die een tijdje aangaan maar ook met een thermostaat knop zodat je de temperatuur van het water zelf kan instellen. Prima!
4. Overal bordjes met "stilte gewenst, alleen stilte geeft rust". Heel keurig. Soms staan er wel vier bordjes bij één faciliteit.
5. Plekken waar wel gepraat mag worden staan ook aangegeven bv de Panorama sauna. Een goed alternatief voor de praters dus.

Mijn "stam sauna" de Zwaluwhoeve zou hier een voorbeeld aan kunnen nemen, want al die dingen hebben zij niet terwijl dit relatief simpel uit te voeren is en de gast veel comfort biedt.

Nadelen van Bussloo?
1. Zwembad, niet al te groot maar bovendien binnen veel te klein (meter of 5 breed), je kunt naar buiten maar moet dan onder een rolluik doorzwemmen die vanwege de kou (begrijpelijk) dicht was tot op het wateroppervlak.
2. Geen welkomst drankje zoals koffie/thee, dit is niet bij de entreeprijs inbegrepen. Jammer, want zoiets kost de ondernemer niet veel maar brengt wel meteen een goede sfeer.
3. Misschien de horeca prijzen. Een koffie/cappuccino kost € 2,85. Redelijk hoog. De lunch is echter wel van goede kwaliteit en biologisch. Die kosten liggen daarom wellicht wat hoger.
4. Handhaving van de stilte. Ondanks de vele stilte bordjes zijn er toch gasten die menen wat te gaan kletsen wat heel hinderlijk is. Als je hier zelf wat van zegt werkt dat toch minder effectief dan dat iemand van het personeel dit zegt.
Het werd niet massaal gekletst maar als twee mensen dat doen is het al teveel.

Kortom:
Een heel mooie sauna en veel faciliteiten, behoort tot de top klasse in Nederland!
We gaan er vast en zeker nog een keertje heen om de faciliteiten te gebruiken waar we nu niet aan toe gekomen waren.

Wat ons verder op is gevallen is de rust die Bussloo uitstraalt. Misschien vanwege het weer, maar er waren zeker niet veel bezoekers. Ik schat in ongeveer 30% van de capaciteit maar dat is een wilde gok. Ik kan dit niet met cijfers hard maken.
Ik vergelijk dit even met mijn ervaringen bij de Zwaluwhoeve waar het eigenlijk altijd wel 100% bezet is.
Het verschil Zwaluwhoeve, Bussloo is zeker met de dag dat we geweest zijn erg groot. Toeval? Misschien.
Naar boven
jort
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Zo Dec 19, 2010 8:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

Han schreef:
Nadelen van Bussloo?
1. Zwembad, niet al te groot maar bovendien binnen veel te klein (meter of 5 breed), je kunt naar buiten maar moet dan onder een rolluik doorzwemmen die vanwege de kou (begrijpelijk) dicht was tot op het wateroppervlak.
2. Geen welkomst drankje zoals koffie/thee, dit is niet bij de entreeprijs inbegrepen. Jammer, want zoiets kost de ondernemer niet veel maar brengt wel meteen een goede sfeer.
3. Misschien de horeca prijzen. Een koffie/cappuccino kost € 2,85. Redelijk hoog. De lunch is echter wel van goede kwaliteit en biologisch. Die kosten liggen daarom wellicht wat hoger.
4. Handhaving van de stilte. Ondanks de vele stilte bordjes zijn er toch gasten die menen wat te gaan kletsen wat heel hinderlijk is. Als je hier zelf wat van zegt werkt dat toch minder effectief dan dat iemand van het personeel dit zegt.

1 in vergelijking, zwaluwhoeve heeft helemaal geen binnenbad...
2 zwaluwhoeve is de enige in zijn soort die dat wel aanbied volgens mij
3 is inderdaad redelijk veel, alhoewel ik kwaliteit in zo'n geval belangrijker vind dat prijs
4 dat is bij de zwaluwhoeve wel anders, daar word meestal veel gekletst in de sauna's...
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo Dec 19, 2010 11:36 am    Onderwerp: Reageer met quote

jort schreef:
Han schreef:
Nadelen van Bussloo?

1 in vergelijking, zwaluwhoeve heeft helemaal geen binnenbad...
2 zwaluwhoeve is de enige in zijn soort die dat wel aanbied volgens mij
3 is inderdaad redelijk veel, alhoewel ik kwaliteit in zo'n geval belangrijker vind dat prijs
4 dat is bij de zwaluwhoeve wel anders, daar word meestal veel gekletst in de sauna's...

Je zet nu de nadelen die in noem af tegen de faciliteiten van de Zwaluwhoeve.
Dat bedoelde ik niet te zeggen.
Ik heb alleen maar de nadelen opgegeven waarvan ik vind dat ze nadelen zijn.
Geen grote nadelen maar wel minpuntjes om het maar even zo te zeggen.

Dat de ZH geen binnenbad heeft klopt. Bussloo heeft echter maar één zwembad en de ZH twee. Dat doet dus niet ter zake.
Ik vind een binnenbad ook geen vereiste, een buitenbad is ook prima mits goed verwarmd, en dat was het bad in Bussloo wel. Het binnenbad vond ik echter meer een ingang van binnenuit naar het buitenbad. In die orde van grootte.

Dat geklets hier en daar is een algemeen probleem. Niet gebonden aan een bepaalde sauna heb ik al gemerkt. De oplossing is dus niet meer bordjes met stilte ophangen maar de stilte handhaven.
Mensen lezen immers toch niet, dus ipv één bordje vier bordjes met stilte ophangen is zinloos.

Zoals ik al zei heeft Bussloo veel pluspunten waarvan ik graag zou willen dat de Zwaluwhoeve deze over zou nemen. Als we toch aan het vergelijken zijn vind ik dat WEL belangrijk.
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Ma Jan 02, 2012 12:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen vrijdagavond in Bussloo terecht gekomen nadat Ryokan uitverkocht bleek.
Ik arriveerde rond 19.00u. en mocht naar binnen voor 21,95 euro wat ik voor die dag een zeer redelijk tarief vond. Ik had uiteraard wel even tevoren opgebeld zodat ik niet nog een keer zou moeten horen dat het uitverkocht was.
Het was nog heel druk en 's middags zou het wel uitverkocht zijn. Iemand vroeg nog hoeveel mensen er dan geweest waren, maar daar kon of mocht de balie/receptie medewerkster geen uitspraken over doen. Ik ga er dan maar vanuit dat dan alle kastjes bezet waren.
Aangezien ik de afgelopen feestdagen en met alle verschillende festiviteiten, ook vrijdag morgen nog, bovengemiddeld geconsumeerd had, heb ik weinig van de horeca gebruik gemaakt. Ofschoon het druk was, had je er weinig last van doordat men zich goed verspreidde door het grote complex binnen en buiten. Alleen tijdens de opgietingen en belevenissen was het heel erg druk met soms lange rijen, dus die heb ik dan maar laten schieten. Wat mij wel opviel, vooral later op de avond, was dat er enkele vreemde figuren rondliepen wat ongetwijfeld inherent kan zijn aan de grote drukte van die dag. De sfeer was verder prima en alles werd, zelfs met die drukte, goed schoon en droog gehouden. Het is mij in ieder geval zo bevallen, dat ik mij voorgenomen heb om ook weer eens wat vaker hier naartoe te gaan.
Wink
Naar boven
Sauna_fan
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Ma Jan 02, 2012 3:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@kevin
Vreemde figuren ?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: