SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

De Thermen Rosmalen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wl.t
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Do Feb 16, 2012 11:23 am    Onderwerp: Reageer met quote

erg goed van je , maar onthoud wel dat mensen altijd een stok zoeken om mee te slaan . ik ben zelf pas bij jullie geweeest en vind dat het er super uitziet en kan beamen dat alles gescheiden is
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Do Feb 16, 2012 12:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als Kim89 nou nog regelmatig had gepost hier, dan hadden deze berichten van Nadia Reijne/Thermen Rosmalen niet nodig geweest, waren er niet zoveel vragen en discussies over geweest. Kim89 was en is namelijk zeer goed ingevoerd met alle ins en outs van de Thermen Rosmalen. Maar helaas heeft zij al een tijdje niets laten horen hier. Sad
Ikzelf ga binnenkort zeker eens kijken.
Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jort
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Vr Feb 17, 2012 7:38 am    Onderwerp: Re: Eerlijkheid en uitleg Reageer met quote

De Thermen Rosmalen schreef:
Het bedrijf krijgt alleen een extra gedeelte voor mensen die gekleed een sauna willen bezoeken.

wel eerlijk blijven, geen extra gedeelte, voor naakte saunagangers halveren jullie de faciliteiten!!!
Naar boven
whulsbergen
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Vr Feb 17, 2012 8:42 am    Onderwerp: Reageer met quote

Het grote bezwaar is vooral, dat er door dit soort faciliteiten openlijk getornd wordt aan de vanzelfsprekendheid van naakt saunagebruik, en daarmee aan de Nederlandse saunacultuur, waar de wellness-bedrijven uiteindelijk ook de vruchten van plukken.

De verleiding om sauna's open te stellen voor geklede gasten is ongetwijfeld groot, want het lijkt me duidelijk dat er een flinke markt is onder de mensen die wel wellness-willen, maar liever vertrouwd gekleed gaan als ze de kans hebben.

Dat hiermee een zeer labiel evenwicht om zeep wordt geholpen beseft men zich niet.

Het is zeer uniek dat deze vorm van naaktrecreatie in Nederland sociaal geaccepteerd is en mensen trekt van alle leeftijden en zowel mannen als vrouwen.

Voor de grap zouden de managers van de diverse saunacomplexen eens op excursie moeten naar bijvoorbeeld Frankrijk, Italie en Engeland. Daar is saunagebruik inmiddels gekleed en is de wellness-branche bijzonder klein en heeft een stoffig imago als zijnde voor oudere mensen. Het frisse imago van gezondheid en modern ontspannen is ver weg.

Kun je gekleed dan niet ontspannen? Vast wel, maar toch minder. Verreweg de meeste saunabezoekers genieten juist van het ongekleed zweten, zwemmen en zonnen en dat je geen klef pak aan hebt draagt bij aan deze beleving.

Wanneer gekleed saunagebruik de overhand krijgt, wordt het een stuk minder sociaal geaccepteerd om te zeggen dat je naakt naar de sauna gaat en zal deze groep dan ook kleiner worden. Doordat geklede wellness minder prettig is, ligt het voor de hand dat de saunacultuur in Nederland qua populariteit al snel aansluit bij de andere geklede saunalanden.

Als Branche wil men dat waarschijnlijk niet, maar de verleiding voor individuele bedrijven is natuurlijk groot. Vandaar dat het van groot belang is, dat de NSV (Nederlandse Sauna Vereniging) z'n verantwoordelijkheid neemt, gezamenlijke afspraken op dit gebied opstelt en leden royeert die deze afspraken aan de laars lapt.

Te beginnen met Zwembroekthermen Rosmalen.
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr Feb 17, 2012 10:07 pm    Onderwerp: Re: Eerlijkheid en uitleg Reageer met quote

jort schreef:
De Thermen Rosmalen schreef:
Het bedrijf krijgt alleen een extra gedeelte voor mensen die gekleed een sauna willen bezoeken.

wel eerlijk blijven, geen extra gedeelte, voor naakte saunagangers halveren jullie de faciliteiten!!!

Andersom ook!
Badkledingdragers moeten ook delen met de naaktgangers... Razz
Als ze hun "eigen" dag zouden hebben konden ze het hele complex claimen met alle faciliteiten. Niet daar ik daar een voorstander van ben maar het is wel zo.

Dan naar de reactie van "whulsbergen".
Je hebt gelijk.
De saunacultuur bestaat niet voor niets en sluit prima aan bij de belevingswereld van de meeste Nederlanders.
Er is (of zijn) groep(en) binnen onze samenleving die daar anders over denken.
Nu mag dat best maar het moet niet ten koste gaan van de gehele cultuur zoals deze al vele jaren bestaat. Bovendien is er ook een functionele reden waarom naakt zijn in de sauna gewenst is. Dat hoef ik hier niet nogmaals uit te leggen.
Voor degene die dit niet weten moeten nog maar even op het forum zoeken.

Dat andere landen een andere cultuur hebben zal best. Dat wil nog niet zeggen dat je dit in Nederland moet overnemen.
Nederlanders zijn nu eenmaal wat vooruitstrevender en niet zo bekrompen in hun gedachtewereld. Daarmee steek je je nek uit maar ben je ook kwetsbaar.
Je zult je soms moeten verdedigen en staan voor de zaken die je doet zoals je ze doet.
De saunacultuur is hier ťťn aspect van.
De branche weet dit zelf heel goed, ook de NSV heeft zich duidelijk uitgesproken vůůr de cultuur maar heeft daarnaast nog een commercieel belang om hun aangesloten leden te vertegenwoordigen.
Zonder leden (=ondernemers) bestaat de vereniging immers niet.
Omdat men leden niet wil uitsluiten/veroordelen vanwege de badkledingdagen zullen er ook geen leden geroyeerd worden ook al is hun handelswijze tegen de statuten.

Zakelijk gezien zien enkele ondernemers brood in het organiseren van badkledingdagen. Volgens hun zeggen omdat de "markt" erom vraagt. De markt vraagt helemaal nergens om, die markt creŽren ze zelf!

Als saunaliefhebbers moeten we ons blijven opstellen tegen badkledingdagen en herhalen we iedere keer weer de argumenten. Meer kunnen we niet doen.
Mijn onderschrift is daar een goed voorbeeld van.
Sauna_fan
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Za Feb 18, 2012 5:05 am    Onderwerp: Reageer met quote

Laten we maar hopen dat andere sauna' s deze flauwekul niet gaan volgen ! Ik had al eerder eens geschreven dat mijn bezoekje EENMALIG is geweest want ik vond er niets aan en ben toen ook al om 14.00 uur vertrokken iets wat ik anders nooit doe. En dan komt men nu ook nog met badkleding ... Op naar de echte sauna's ipv een veredeld zwembad zoals ik in een eerdere reactie heb gelezen.
Naar boven
jort
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Za Feb 18, 2012 9:03 am    Onderwerp: Reageer met quote

nee Han niet andersom ook, nornmaal was het ALLEEN voor naakte bezoekers, die missen nu standaard de helft van de faciliteiten. Ik zal er niet meer heen gaan, was al niet veel en nu de helft minder nog dan pas ik ervoor, succes daar in rosmalen!
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za Feb 18, 2012 11:06 am    Onderwerp: Reageer met quote

jort schreef:
nee Han niet andersom ook, nornmaal was het ALLEEN voor naakte bezoekers, die missen nu standaard de helft van de faciliteiten. Ik zal er niet meer heen gaan, was al niet veel en nu de helft minder nog dan pas ik ervoor, succes daar in rosmalen!

Dat "andersom ook" was maar een grapje om aan te tonen dat de helft van de sauna verdwenen is voor de andere naakt/badkledingbezoekers.
Natuurlijk moet een sauna volledig open zijn voor de naakte gasten zoals het altijd al was.
Het excuus door faciliteiten te gaan opsplitsen in naakt/badkleding en het zo gescheiden te houden is geen optie.
De ervaren saunagasten zullen deze werkwijze niet accepteren en wegblijven.
Blijft het gevaar natuurlijk aanwezig dat andere ondernemers dit plan zullen gaan volgen ook al kost deze actie heel veel geld.
Je moet alles dubbel aanleggen en dat is nu eenmaal duur.
Dat zou een reden zijn om het juist NIET te doen. Je moet immers beide saunadelen zowel naakt als met badkleding wel vol zien te krijgen en dat valt in deze tijden niet mee.
Misschien werkt de recessie dus in ons voordeel!
Genieter2
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2012 7:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

Zwembroekthermen Rosmalen heeft haar ziel verkocht aan de duivel van geld en angst.

Waarom gaan mensen met badkleding de sauna in? Pure angst. De angst om naakt gezien te worden.

En iedereen weet dat angst een slechte raadgever is.

Zijn we niet ooit naakt geboren?
Gaan we niet naakt dood?
Naakt is natuurlijk, naakt is mooi.

Zwembroeken ... bah.

STOP MET DEZE ONZIN! Red de saunacultuur!
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2012 8:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, Genieter je hebt gelijk.
Bijna dan, want de meeste mensen gaan wel dood met hun kleren aan maar dit ter zijde.

Angst is inderdaad een slechte raadgever.
Mensen die zo angstig zijn om naar de sauna te gaan zonder kleren zouden gewoon niet moeten gaan en thuisblijven.
Niemand verplicht ze immers om te gaan.

Sauna's zoals Rosmalen zijn verkeerd bezig en dat weten ze diep in hun hart ook wel. Ze zijn alleen uit op geld. Geld verdienen is prima, dat mag best, maar doe het dan op een eerlijke transparante manier en laat de saunacultuur hier niet onder lijden.

Niet alleen Rosmalen is bezig met badkledingdagen of gedeeltes met alleen badkleding aan er zijn er (helaas) meer.
wl.t
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Do Mrt 15, 2012 9:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

natuurlijk zijn ze bezig met geld verdienen dat doet toch iedere ondernemer en een goede ondernemer ziet kansen en grijpt ze ipv z,n bedrijf te zien wegkwijnen , gaan jullie voor je plezier werken ?
en wat betreft transparantie er is vooraf duidelijk gecommuniceerd over de bedoelingen , dus hoe transparant kun je zijn , moeten ze dan zeggen dat ze geld willen verdienen? verder heeft een medewerkster van de sauna hier aangegeven antwoord te geven op alle vragen en graag wil meewerken om de beeldvorming die ontstaan is te weerleggen , dat zie ik andere sauna,s niet doen
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do Mrt 15, 2012 9:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

wl.t schreef:
natuurlijk zijn ze bezig met geld verdienen dat doet toch iedere ondernemer en een goede ondernemer ziet kansen en grijpt ze ipv z,n bedrijf te zien wegkwijnen , gaan jullie voor je plezier werken ?
en wat betreft transparantie er is vooraf duidelijk gecommuniceerd over de bedoelingen , dus hoe transparant kun je zijn , moeten ze dan zeggen dat ze geld willen verdienen? verder heeft een medewerkster van de sauna hier aangegeven antwoord te geven op alle vragen en graag wil meewerken om de beeldvorming die ontstaan is te weerleggen , dat zie ik andere sauna,s niet doen

Ik werk niet alleen voor het geld maar ook voor mijn plezier anders zou ik het niet doen.
Voor een ondernemer zou dit ook moeten gelden.
Ik heb het al gezegd, er is niets mis mee met het verdienen van geld.
Als je een dienst of product levert mag je daar best aan verdienen, er is niemand die dat tegenspreekt.

Het gaat om het feit dat de saunacultuur de nek om wordt gedraaid met initiatieven zoals het houden van badkledingdagen of het aanleggen van gescheiden sauna's.
Dit soort activiteiten past gewoon niet binnen de saunacultuur of je daar nu geld in ziet of niet doet er niet toe.
Het is blijkbaar bijzonder moeilijk mensen dit aan hun verstand te peuteren. Ik probeer dit al jaren en het is een moeizaam proces waarbij je iedere keer weer moet herhalen wat je al eerder hebt gezegd.
Daarin is Rosmalen niet anders dan andere sauna's die badkledingdagen organiseren. Veel gescheiden sauna's zijn er (gelukkig) nog niet.
wl.t
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 16, 2012 6:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

ga jij maar eens een brood kopen met het plezier dat je hebt in je werk , dan zeg je ik heb geen geld maar wel plezier in m,n werk .
niemand is verplicht om naar een bepaald saunabedrijf toe te gaan dus dan ga je er toch niet heen , de sauna in rosmalen moet het toch vooral hebben van de aanbiedingen zoals optimel e.d. als ze een normalen entree vragen loopt het meteen een stuk minder vooral omdat deverana om de hoek zit maar zoals je begrijpt is er voor allebei de sauna,s een publiek en een markt
Naar boven
Sauna_fan
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Za Mei 12, 2012 5:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind het nogal stil rond badkleding sauna Rosmalen ... omdat de ECHTE saunagangers weg blijven ??? Ben eigenlijk wel benieuwd
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di Jun 05, 2012 7:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eens kijken of het nieuwsitem op de Saunagids website nog wat (positieve) reacties oplevert.
http://www.saunagids.nl/sauna-nieuws/thermen-rosmalen-gekleed-of-naakt.html

Badkledingdragers zouden volgens dit artikel/interview razend enthousiast moeten zijn. Deze reacties willen we natuurlijk graag lezen en hierop reageren.
Komt u maar!!

O ja, en mijn onderschrift is uiteraard geheel toevallig ....
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 5 van 6

Ga naar: