SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

De Thermen Rosmalen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wl.t
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Wo Sep 07, 2011 11:24 am    Onderwerp: Reageer met quote

wel grappig dat je ondanks je klachten toch blijft terug komen terwijl je ook naar deverana zou kunnen gaan ........ maar dat is veel duurder vooral als je met 2 personen gaat , wat betreft het dompelbad bij de finse sauna toen ik er laatst was was dat niet vuil , wel klopte de temperaturen niet helemaal met de opgegeven temperatuur , maar verder herken ik de klachten niet .
het enige wat er negatief was was de geur bij de baden en het feit dat alle baden binnen warm waren , waarom dan niet een zoutwaterbad en een dompelbad binnen .
verder heb ik er nog nooit harde muziek gehoord
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Genieter2
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Do Sep 08, 2011 9:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

De reden dat ik er nog steeds kom is dat ik verslaafd ben aan sauna. Heb het echt nodig om mezelf in balans te houden. Het is mijn moment van innerlijke rust.
Laten we eerlijk zijn, de luxe van de gemiddelde sauna in Nederland is natuurlijk fantastisch. Iets waar miljarden mensen alleen maar van kunnen dromen. Dus ik besef dat we hier in Nederland in een luxe positie leven.

Maar dat wil niet zeggen, dat ik niet opbouwend kritisch mag zijn. En in Rosmalen zijn veel zaken goed, dat wordt ook op hun site aangeprezen, maar een hoop zaken zijn voor verbetering vatbaar.
Neem bijvoorbeeld de geurensauna. Heb er nog nooit een geur geroken. Natuurlijk zijn er de heerlijke opgietingen, maar haal dan die naam van de deur af.

Ook het feit dat men een aparte stilte sauna heeft vind ik vreemd. Het is al tientallen jaren de (ongeschreven) regel dat je stil bent in de sauna. Laat de ander genieten van de sauna, i.p.v. jouw gespreken met je vriendin over hoe gezellig het in de stad was. En je geniet dan zelf ook meer van de sauna.

Het belangrijkste is natuurlijk de hygiene. Is er Łberhaupt iemand die ooit gezien heeft dat ze bij deze sauna testen deden in de baden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Do Sep 08, 2011 11:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

Genieter2 schreef:
[De reden....]
Het belangrijkste is natuurlijk de hygiene. Is er Łberhaupt iemand die ooit gezien heeft dat ze bij deze sauna testen deden in de baden?

Vroeger toen Gery van Dreumel er de scepter zwaaide heb ik dat zelf wel eens gezien. In mijn stamsauna heb ik het ook wel eens gezien. Het schijnt nogal eens 's morgens te gebeuren. Maar wellicht beter zou zijn als ze het doen wanneer er ook gasten zijn. Die zien dan dat de waterkwaliteit goed in de gaten wordt gehouden.
Wink
Naar boven
P-A-N-G
Gast

BerichtGeplaatst: Do Sep 08, 2011 12:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

kevin8 schreef:
Genieter2 schreef:
[De reden....]

Het schijnt nogal eens 's morgens te gebeuren. Maar wellicht beter zou zijn als ze het doen wanneer er ook gasten zijn. Die zien dan dat de waterkwaliteit goed in de gaten wordt gehouden.
Wink
Officieel moet het een uur voor openingstijd, 1X tijdens de opening en 1 uur voor sluitingstijd. Dat is een wettelijke eis. Ook de maandelijkse controle door een laboratorium moet soms tijdens de openingsuren plaats vinden.
Naar boven
Genieter2
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Vr Sep 09, 2011 6:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

Zou het niet zinvol zijn, als de overkoepelende organisatie, die dit controleert, de gegevens openbaar maakt op het internet?
Dan kun je meteen zien hoe door de jaren heen het met de hygiene gesteld is.
Naar boven
Bigfoot
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr Sep 09, 2011 7:47 am    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien dat de sauna's daar niet blij mee zijn, omdat mensen schrikken van de testresultaten?

Straks durft er niemand meer de zwembaden in....
Naar boven
P-A-N-G
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Sep 09, 2011 8:06 am    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien kun je de testresultaten wel bij de provincie op vragen , misschien is het ook wel wat om, bv bij de entree, de resultaten van het lab op te hangen want ik denk niet dat er veel onregelmatigheden op staan omdat de provincie de meetresultaten ook krijgt en als je te vaak onvoldoendes hebt wordt het betreffende bad gesloten. Trouwens de metingen die wij zelf doen is alleen controle van chloorgehalte en zuurgraad, de rest doet het lab.
Naar boven
Adriaan61
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Zo Sep 11, 2011 10:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag in sauna Rosmalen geweest. Het nieuwe gedeelte is helemaal klaar. Op zich waren we best wel positief, alleen het nieuwe gedeelte ziet er wel ongezellig uit. Wellicht word het nog wat opgeleukt met planten of zo. De sauna's (ik heb er 8 geteld) allemaal goed, maar ook weer saai. Wel variatie in temperatuur, maar dat is het dan ook. Geen enkele sauna met een geur, kleur of muziek.
Van t oude gedeelte naar t nieuwe, telkens door het restaurant moeten lopen, ook niet handig.
Horeca is goed en personeel erg vriendelijk.
De loylly viel erg tegen, terwijl we gehoord hadden dat Rosmalen juist bekend staat om zn goede loylly's. Na afloop ben ik zelfs nog een poosje blijven zitten omdat ik het echt nog niet heet had.
Naar boven
Genieter2
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Ma Sep 12, 2011 5:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

Rosmalen heeft hele goede opgietingen.
Het zijn niet de opgietingen, waar ze net als bij Sarť heel veel water op de kachel gooien en het snoeiheet wordt. Je krijgt dan kippevel van de hitte en moet er snel uit. Dat is teveel van het goede.

In Rosmalen zijn ze lekker heet, niet te. Prima houden zo.

Wat wel in Rosmalen aangepast zou kunnen worden is het opgietverhaal. Ik kan het verhaal wel dromen, zovaak heb ik het gehoord, en waarom omdat er altijd wel 1 iemand in de cabine zit die nog nooit een opgieting heeft gehad. Stop met de lange versie. Geef alleen een korte versie en hang op de sauna een mooie lijst met alle tips en verwijs de mensen daarnaar.
Naar boven
Bigfoot
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma Sep 12, 2011 8:40 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben zelf 1 keer in Rosmalen geweest, ergens begin dit jaar. De opgieting vond ik ook erg tegenvallen, niet powerful genoeg naar mijn smaak. Wellicht leuk voor beginners en kinderen. Verder een aardige sauna maar ik zou er niet teveel voor omrijden.
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Ma Sep 12, 2011 8:41 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wat de opgietingen in Rosmalen betreft die hebben ieder een eigen karakter en dan kan het ook nog afhangen van wie hem geeft. Ga er in principe vanuit dat ze in Rosmalen in ieder geval heel goed weten waar ze mee bezig zijn. De opgietingen daar zijn namelijk (al eerder gemeld) ooit ogezet door Rob de Bruyckere (en zijn 2 zoons) van Saunameester.nl/Saunacademie die ook opleidingen tot saunameester, opgieter verzorgen en daarnaast alle toebehoren voor een goede opgieting zelf importeert.
Opgietingen die ik in het nabije verleden heb mogen meemaken van bijv. Koen van Empel of Tio waren zonder meer zeer uitstekend. Pleun daarentegen geeft ook best goede opgietingen, alleen heeft zij wat minder kracht in de wappers. Gemiddeld worden er zo'n 5 opgietingen (meen ik) per dag gegeven verdeeld over 2 of 3 verschillende saunameesters. Voor een aanzienlijk deel zullen dat vrijwilligers zijn.
Daarnaast heb je hete, stevige opgietingen, al dan niet met een thema en de meer meditatieve opgietingen die doorgaans wat minder heet zijn.
Zo kan het dus altijd gebeuren dat je eens een keer een wat minder stevige opgieting hebt. De vaste bezoekers zullen ongetwijfeld wel weten bij wie ze een stevige opgieting kunnen verwachten en wanneer ze een minder hete opgieting kunnen verwachten.
Het verhaal wat ze steeds opnieuw vertellen, mag je dan op een gegeven moment wel kunnen dromen, het blijft wel uitermate belangrijk. Men zou eigenlijk bij de saunacabine tips, regels kunnen ophangen of bijv. bij binnenkomst gasten een flyer mee kunnen geven. Ikzelf hoor liever een keer extra het verhaal, wat ik ondertussen ook wel kan dromen, dan dat ik het een keertje niet hoor en er iemand onderuit gaat. Wanneer de laatste puntjes op de i zijn gezet ga ik ook weer zeker eens naar Rosmalen. Ben trouwens benieuwd of Kim van het forum hier daar nog werkt.
Wink
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Vr Sep 16, 2011 11:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ben vandaag (vrijdag) 's avonds ad hoc een avondje naar Rosmalen geweest. Normaal zit ik op vrijdag in mijn stamsauna, maar kreeg donderdag te horen dat er een paar mensen van het vaste groepje die ik er altijd tref bij uitzondering niet konden en iemand anders voor deze keer op zaterdag zou gaan. Zodoende dacht ik dan maar eens een avondje naar Rosmalen te gaan, benieuwd als ik was naar de nieuwe sauna's.
Die nieuwbouw in het afgebrande gedeelte ziet er mooi uit. Nu nog een doorgang tussen de 2 saunagedeeltes en het zou helemaal mooi worden. Maar ik moet nu toch voor het ergste vrezen. Ik was lekker ontspannen en vrolijk en vol goede moed toen ik weer bij de kassa stond omaf te rekenen toen de dame achter de balie mij vertelde dat het de bedoeling is om een gedeelte, dat gedeelte wat gebouwd en geopend werd toen het afgebrande deel nog in wederopbouw was, exclusief te reserveren voor badpakken gasten!!!!
Dus de Thermen te Rosmalen wordt straks de eerste sauna in Nederland met een gedeelte speciaal voor badkleding gasten. De Thermen te Rosmalen, ooit geopend door Gery van Dreumel als een echte traditionele sauna net als de Thermen te Nijmegen waar hij eerder mede oprichter van was geweest. Een sauna die juist altijd bekend stond dat ze niets van badpakken dagen moesten weten en ook heel snel de damesdagen vaarwel zeiden.
Het badpakkenpubliek wat er dus gaat komen gaat dan ook de rustruimtes en restaurant/bar delen met de andere gasten. De sfeer gaat er absoluut op achteruit, de echte gasten zullen zich misschien sneller minder comfortabel voelen. Je krijgt automatisch het risico dat mensen met nog badkleding aan het andere gedeelte binnenlopen. En uiteraard komt het de hygiŽne niet ten goede.
Het is duidelijk dat Rob en Bram de Bruyckere er geen directe bemoeienis meer bij hebben en dat een saunaman pur sang als Gery van Dreumel geen eigenaar meer is.
De receptioniste, baliemedewerkster is er ook niet blij mee en volgens mij wel meer mensen van het personeel niet. Straks dus een saunabedrijf, notabene een tot nu toe altijd door mij zo geliefd (ik kom er al sinds de opening door Gery) bedrijf, die 7 dagen in de week badpakken publiek verwelkomt. Ik hoop echt dat de eigenaar nog van gedachten verandert en dat het slechts een boze droom blijkt te zijn.
Zo opgewekt als ik eerst was, zo droevig ging ik naar huis. Crying or Very sad Evil or Very Mad
Naar boven
Adriaan61
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Za Sep 17, 2011 8:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

Shocked omg......
Sauna Rosmalen word dan de eerste volledige badpakkensauna Shocked de gewone gasten blijven dan weg. In het andere gedeelte zitten maar 3 sauna's.
Dan is t voor mij ook de laatste keer dat ik daar geweest ben.
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za Sep 17, 2011 9:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

@Kevin8:
Ik zou bijna denken dat het een grap was ware het niet dat jij een betrouwbaar forumlid bent en wat er staat dus ook de waarheid is.

Niet te geloven dat een serieus saunabedrijf zomaar de sauna gaat opsplitsen in een badkledingdeel en normaal deel.
Daar zullen dat misschien wel badkledingdragers op af komen maar het gewone saunapubliek zal dit zeker niet waarderen en vervolgens wegblijven.

Als ik jou was zou ik de eigenaren maar eens aanschrijven en ze laten weten dat je een dergelijke opzet niet op prijs stelt en erover denkt om deze sauna te gaan mijden en anderen op te roepen dit ook te doen.
Voor mij ligt deze sauna niet in de buurt maar ik zou er zeker niet meer naar toe gaan.
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Za Sep 17, 2011 12:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb het idee dat die receptiemedewerkster er ook niet blij mee is en wellicht hoopt ook via vaste, trouwe gasten de directie op andere gedachten te kunnen brengen. Ik heb helaas de naam van de medewerkster niet onthouden. Ik heb het trouwens wel over dat deel waar zich ook de hammam ruimte bevindt, het 2e zwembad buiten is, een stoombad binnen, 2 saunacabines binnen en een buitensauna evenals een whirlpool buiten.
Overigens was ik door de emotie van gisteren nog een paar andere punten vergeten te vermelden.
Zo miste ik volgens mij nog drinkfonteintjes en ging ik tijdens het afkoelen in een badje wat vroeger een dompelbad was, maar waar nu warm water in zat. Ik weet niet of ik iets gemist heb en dat badje een speciale reden heeft met dat warme water of dat er ergens een storing of fout zit waardoor dat water niet koud was. Ik miste dus ook een dompelbad binnen en daarnaast een stortemmer en afkoelslang, maar misschien heb ik die over het hoofd gezien of komen die nog. Die doorgang waar over gesproken werd en de laatste puntjes op de i die er nu gezet worden zouden tegen eind oktober klaar moeten zijn.
Wink
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 3 van 6

Ga naar: