SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

De Thermen Rosmalen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eelco
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Mei 18, 2010 12:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Sorry mijn fout, niet opgelet.... excusses Embarassed Embarassed Embarassed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
tio
Los entree

BerichtGeplaatst: Di Jun 01, 2010 1:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="jort"]gisteren weer naar de thermen (rosmalen) geweest...

nieuwe tuin is prima (wel jammer van die oude ligbedden..) Kelosauna tbv opgietingen lekker ruim, leuke (grappige) opgietingen door Tio...quote]

dank je:)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Vr Jul 16, 2010 11:19 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dat Tio leuke en goede opgietingen geeft heb ik dan eindelijk gister ook eens mogen ervaren.
Ik ben dus gisteren maar weer eens een keertje naar Rosmalen geweest. En heb daar al met al een best aardige middag/avond gehad. Toen ik kwam was het heel rustig, later tegen de avond werd het wat drukker. Toen ik kwam was ik nog een beetje gereserveerd maar dat ging later helemaal weg. Beide zwembaden zijn inderdaad heel mooi geworden evenals de andere faciliteiten in het nieuwe gedeelte zoals het sanitair. Dit ziet er keurig verzorgd uit met verlichting die werkt met sensoren.
Gisteren ook 3 opgietingen meegemaakt. De eerste was een stilte opgieting van Pleun om 16.30u., de 2e een 'Celtic' opgieitng (met Keltische muziek) van Tio om 19.30u. en de laatste die ik meemaakte was een honinglöyly van Max om 21.00u.
Deze Max (als ik het goed onthouden heb) heeft werkelijk een ongelofelijke 'wapperkracht'!!! Ik ben in mijn stamsauna Rob de Bruyckere gewend, toch een van de oppersaunameesters in Nederland, en die heeft al een werkelijk stevige wapper maar ik denk dat Max zich zeker met hem kan meten. Sowieso positief bij de opgietingen die ik meemaakte was ook de invloed van de leerschool van Rob en volgens mij rook ik ook enkele keren speciale 'Rob' geurtjes. Zoals (als ik het me goed herinner) mandarijn/peperkoek, sandalwood en een verfrissende citroengras. En om het 'Rob' verhaal helemaal compleet te maken, kwam ik ook nog een broer van Rob tegen. Very Happy
Wat ik verder zeer plezierig vond, was om in alle saunacabines originele HaLu saunakussens tegen te komen. Ik heb weer eens eindelijk echt comfortabel gelegen.
Waren er dan geen minpuntjes? Jawel, zeer zeker:
De vloer in sommige saunacabines wordt echt veels te heet waardoor veel mensen de slippers mee naar binnen nemen, wat eigenlijk helemaal niet goed is. En zolang als ik de Thermen in Rosmalen ken, al in de beginjaren in de jaren '90, was dit geregeld het geval. Herinner me nog de achterste saunacabine in het gedeelte wat dus afgebrand is geweest en later volgens mij de biosauna werd, daar was de vloer ook altijd veels te heet. Een ander klein minpuntje: sommige gerechten en dranken op de menukaart zijn wat hoger geprijsd dan ik gewend ben, waarbij ik altijd uit automatisme naar het kopje soep kijk (hier meen ik 4,25 euro = 9,36 gulden). De keuken was dan weer wel van uitstekende kwaliteit, zo heb ik heerlijk genoten van de gebakken bospaddestoelen met toast en wat salade erbij. Aan dat Inovit drankje wat ik erbij dronk moet ik toch nog wennen, ik drink liever Gatorade of Aquarius (desgewenst met wat water aangelengd om hem minder zoet te maken)
Verder opmerkelijk op de menukaart: een 'vegetarische' quiche Lorraine terwijl ik niet beter weet dat een originele quiche Lorraine nou juist altijd ook met spek is, en vegetarische spek ben ik nog nooit tegengekomen. Confused
Kortom:
Grootste pluspunten:
- HaLu saunakussens in de cabines.
- Opgietingen volgens de leerschool van Rob door mensen die in ieder geval weten waar ze mee bezig zijn.
- Uitstekende keuken.
Grootste minpunt:
- Saunavloer in sommige cabines wordt veels te heet.

Dus al met al een saunabedrijf waar ik wel weer vaker zal komen. Het was jammer dat ik Kim89 niet trof, maar als Tio eens naar Nijmegen komt heeft hij beloofd om te proberen Kim89 mee te krijgen. Razz
Waar ik achteraf trouwens wel spijt van had, was dat ik niet even een praatje ben gaan maken (en wellicht een drankje gaan drinken) met 2 jongedames waarvan er eentje een beetje zat te flirten buiten in de tuin (tussen 2 opgietingen door en onder het genot van een wijntje). Embarassed
Ik ben trouwens nu dus ook heel nieuwsgierig naar de her-nieuwbouw van het afgebrande gedeelte en verwacht dat Tio en Kim89 ons hier wel op de hoogte zal houden. En Frankie uiteraard hoe die nieuwe faciliteiten zullen bevallen.
Wink
Naar boven
kim89
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Vr Jul 16, 2010 1:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

kevin8 schreef:
Dus al met al een saunabedrijf waar ik wel weer vaker zal komen. Het was jammer dat ik Kim89 niet trof, maar als Tio eens naar Nijmegen komt heeft hij beloofd om te proberen Kim89 mee te krijgen. Razz
Waar ik achteraf trouwens wel spijt van had, was dat ik niet even een praatje ben gaan maken (en wellicht een drankje gaan drinken) met 2 jongedames waarvan er eentje een beetje zat te flirten buiten in de tuin (tussen 2 opgietingen door en onder het genot van een wijntje). Embarassed
Ik ben trouwens nu dus ook heel nieuwsgierig naar de her-nieuwbouw van het afgebrande gedeelte en verwacht dat Tio en Kim89 ons hier wel op de hoogte zal houden. En Frankie uiteraard hoe die nieuwe faciliteiten zullen bevallen.
Wink

het was een leuk stukje om te lezen.

En op donderdag ben ik er inderdaad nooit. Dan heb ik een vriendinnen avondje Razz
Als Tio een keer laat weten wanneer hij naar Nijmegen wilt gaan, dan wil ik wel mee. Daar ben ik sowieso nog nooit geweest, dus moet ik maar een keer gaan kijken.

Waarom vraag je niet eventjes aan Tio of hij weet welke dames je bedoeld? Misschien kan hij iets voor je regelen of doe je het zelf regelen als je de namen eenmaal weet. Wink

Wat ik weet is dat ze bezig zijn met waar vroeger het bubbelbad was. Deze zal niet meer herkenbaar zijn (behalve dan de vormen van de baden Wink)
En ik heb de tekening gezien hoe het moet worden.. Very Happy
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Vr Jul 16, 2010 6:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

kim89 schreef:
kevin8 schreef:
Wink

het was een leuk stukje om te lezen.

En op donderdag ben ik er inderdaad nooit. Dan heb ik een vriendinnen avondje Razz
Als Tio een keer laat weten wanneer hij naar Nijmegen wilt gaan, dan wil ik wel mee. Daar ben ik sowieso nog nooit geweest, dus moet ik maar een keer gaan kijken.

Waarom vraag je niet eventjes aan Tio of hij weet welke dames je bedoeld? Misschien kan hij iets voor je regelen of doe je het zelf regelen als je de namen eenmaal weet. Wink
Nou zo'n ramp is het ook weer niet. Want zo serieus was het wellicht ook allemaal niet, maar gezellig had het best geweest. Wellicht zie ik ze nog wel eens als ik vaker kom. Had trouwens wel ergens het idee haar eerder gezien te hebben.

Wat ik weet is dat ze bezig zijn met waar vroeger het bubbelbad was. Deze zal niet meer herkenbaar zijn (behalve dan de vormen van de baden Wink)
En ik heb de tekening gezien hoe het moet worden.. Very Happy

En ik nog zeer geïnteresseerd en enthousiast vragen naar hoe het eruit komt te zien en of er misschien ergens een tekening hing. Maar nee hoor, niemand die iets kon vertellen en nergens hing een tekening. Maar ja, zo blijft het wel een verrassing.
Naar boven
Frankie
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Za Jul 31, 2010 8:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

het schijnt er idd onherkenbaar en heel mooi uit te moeten komen zien. ook ik ben benieuwd hoe het uiteindelijk allemaal wordt

edit: vandaag eens overdag geweest. de kids waren uit logeren dus lekker de dag voor onszelf. na een opgieting lekker met de ijsemmer (het restant) gekoeld en ook nog watergekletst. heerlijk met dat warme weer! op het eind kwam ik nog een donker stel tegen in badkleding. ff de saunameester erop geattendeerd maar hij had ze al aangesproken. "we vonden dat de mensen ons al raar aankeken" kreeg ie als antwoord, maar ze zijn netjes in het restaurant gebleven.

enne tio: de luxe vissalade was idd erg lekker! dat was ik dus die dat aan je vroeg toen je op het punt stond naar huis te gaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
robbie
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Zo Nov 14, 2010 8:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb elders mijn ervaringen al geplaatst. Ben donderdag 28 oktober geweest. Best leuk, maar weinig faciliteiten. Wel goede opgieting. Goed waar voor mijn geld met de optimel actie Hele goede massage!
Frankie
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Za Dec 11, 2010 8:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

wij gaan morgen weer. oudste mag ook weer eens mee
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Wo Apr 06, 2011 6:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen vrijdag met een voordelig entreekaartje van Jonno, dank daarvoor, weer eens in Rosmlen geweest. Toen ik aankwam, zo rond 18.30u. vond ik de drukte, zeker voor een vrijdag, heel erg meevallen. De verbouwing die volgens mij allang klaar had moeten zijn zal op zijn vroegst pas klaar zijn met de zomer en naar mijn indruk eerder eind augustus/september dan in juni. Het schijnt wel heel mooi te worden, maar dat mag ook wel als het zo lang duurt.
Wat verdere faciliteiten betreft heb ik niets toe te voegen aan (mijn) eerdere recensie.
Dan de opgietingen, die waren weer voortreffelijk. Deze keer had ik 3 verschillende meer meditatieve super opgietingen van Koen. Zijn muziekkeuze paste zeer goed bij de gekozen geuren en zijn wappers. Wat ook heel prettig is, is dat hier ook overal in de saunacabines van die fijne HaLu saunakussens liggen, en hier worden ze, in tegenstelling tot Leiden, gelukkig niet meegenomen. Hier komt dan ook blijkbaar een beter publiek.
De horeca zag er weer perfect uit, met Tio dit keer ook achter de bar en een extra kaart met Grieks-Romeinse gerechten vanwege de Grieks-Romeinse weken.
Kortom nog steeds een prima sauna om goed te vertoeven, alleen zou ik als je van wat verder weg komt even wachten tot na de zomer als de verbouwing klaar is.
Wink
Naar boven
wl.t
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Aug 16, 2011 11:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

is er al iemand naar de vernieuwde sauna,s gaan kijken bent benieuwd hoe het er uitziet er zou ook met 400 m2 uitgebreid zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Eti
Los entree

BerichtGeplaatst: Zo Aug 28, 2011 10:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben vandaag geweest maar was er voor het eerst, kan dus niet echt vergelijken. Wel hoorde ik dat vroeger alleen het achterste stuk er was (heel smal gangetje, 2 sauna's binnen, buitengedeelte), dat lijkt me wel klein...

Nu is het wel even zoeken naar alles, vanaf het restaurant zijn er eigenlijk 3 deuren waarvan er één naar het oude deel leidt, één naar het nieuwe binnendeel en één naar het nieuwe buitendeel. Je moet steeds je badjas aan als je iets anders gaat doen. Het schijnt dat daar nog aan gewerkt wordt, trouwens, en onoverkomelijk is het niet. Het duurt alleen even voor je alles kunt vinden...

Maar sauna's zijn er genoeg. Wij waren met de kinderen (zondag = familiedag in Rosmalen) en zijn aan niet heel veel sauna's toegekomen, maar er waren zeker een hete geurensauna, een infraroodsauna, een niet zo warme berkensauna, een stiltesauna, een hete binnensauna en een buitensauna waar de loyly's waren. En een Turks stoombad, 2 bubbelbaden, 3 zwembaden, een bubbelbad zonder bubbels, 2 voetenbaden en 2 dompelbaden (zou je denken. een van de twee was warm...)

Klein is het dus niet te noemen, en alles ziet er prachtig uit.
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Ma Aug 29, 2011 9:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

@Eti: Klinkt allemaal veelbelovend. Dit najaar zal ik dan ook maar weer eens gaan kijken. Weer eens opgietingen van Koen en Tio meemaken en misschien zie ik Kim eens een keertje. Smile
Naar boven
oeroek
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Ma Aug 29, 2011 11:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dat klinkt relaxed. ZIjn ze dan nu ook helemaal klaar met de verbouwing?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Eti
Los entree

BerichtGeplaatst: Di Aug 30, 2011 2:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, niet helemaal. Er stonden hier en daar wat schuttingen en zo, ik denk dat er nog wat doorgangen gecreëerd moeten worden. Het schijnt dat je straks gewoon van het ene naar het andere bad kunt zonder door het restaurant te moeten, dat is nou nog niet zo. Maar ik had niet de indruk dat ze nog sauna's of baden aan het bouwen zijn, dus wat functioneel is, is volgens mij wel af.
Die aanwezigheid van schuttingen vond ik niet hinderlijk, het was niet alsof je in een bouwput zat.
Naar boven
Genieter2
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Wo Sep 07, 2011 10:43 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kom al een geruime tijd bij de Sauna in Rosmalen en ik heb altijd gemengde ervaringen en gevoelens bij deze sauna.

Aangezien de sauna de mooie en goede zaken uitgebreid toelicht op haar website zal ik focussen op de slechte zaken:

• Het is er vaak vies en ik heb nog nooit iemand gezien die bijv. de temperatuur of kwaliteit van de baden controleerde. Terwijl dit toch, volgens mij een wettelijke, verplichting is.

• Sinds kort is het verbrandde gedeelte heropend. Op zich een mooi nieuw gedeelte, maar het is nog niet af. Voegwerk moet nog gedaan worden. De tuin is nog lang niet af. En de baden hebben een wisselende temperatuur. Vroeger was de temperatuur van de baden veel constanter.

• Het dompelbad buiten bij de grote Finse sauna is al maanden vies. Het spoelt niet door waardoor er allerlei viezigheid, zoals haren, plantenresten en insecten in te vinden zijn.

• De kranen van de douches in het smalle gedeelte, zijn moeilijk te bedienen, waardoor continu mensen klagen over de veranderende temperatuur van de douches. Dan te heet, dan te koud. Erg gebruikersonvriendelijk.

• In het restaurant staat de muziek vaak veel te hard en het is van een genre dat niet past bij een sauna. In een sauna dient een serene, rustige sfeer te zijn. Die is hier dus niet.

• Het personeel is altijd erg druk bezig. Dat is in een fabriek prima, maar het personeel dient in een sauna rust uit te stralen.

Ik hoop dat ze dit snel verbeteren.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 2 van 6

Ga naar: