SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Gelderland
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
SaunaGids
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Ma Dec 28, 2009 1:15 pm    Onderwerp: Gelderland Reageer met quote

Deel hier je ervaring met de andere forumleden over de verschillende sauna complexen in de provincie Gelderland!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
SaunaGids
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Dec 29, 2009 2:58 pm    Onderwerp: Zwaluwhoeve Reageer met quote

Posted bij Bigfoot

opm: posting gekopieerd van ander topic, bezoek dateert van 7 november 2009

-----------

Zaterdag ben ik voor het eerst naar de Zwaluwhoeve geweest. Vanwege negatieve verhalen van veel andere saunagangers heb ik me daar altijd nog van weten te weerhouden, maar deze keer had ik via vakantieveilingen.nl gratis kaartjes gekregen, dus het leek me een goede kans om toch zelf eens te kijken.

En ik moet zeggen, ik heb er een prima dag gehad. Ja het was druk, maar dat is overal wel in de weekends. Maar genoeg ruimte in de sauna's. We hadden vooraf geen kaartjes voor het dinerbuffet gekocht, en dat was wel een goede beslissing denk ik, dan moet je in de rij gaan staan en bij een buffet eet je ook altijd teveel, wat niet fijn is als je daarna nog de sauna in gaat.

Verder vond ik het sauna aanbod prima, alleen jammer dat er niet echt heel hete sauna's waren, de warmste was zo'n 80 graden. Nadeeel was wel dat het erg druk was voor de opgietingen, maar als je vantevoren 15 min ging wachten bij de ingang, dan kon je naar binnen.

De middagopgietingen vond ik ok, maar hadden we wat heftiger gekund. Er was ook een honingronde, nadeel daar vond ik dat ze de honing buiten uitdelen aan het einde van de pauze tussen de twee rondes, zodat je het op je koude lichaam moest insmeren. Bij de saunadrome in Putten ben ik gewend dat ze na 5 min in het tweede deel de (warm geworden) honing uitdelen, dit smeert lekkerder.

De opgieting van 10 uur 's avonds noemden ze de 'die-hard' opgieting, en deze was idd wat heftiger, al was het nog makkelijk vol te houden vond ik.

Groot pluspunt van de zwaluwhoeve vond ik de verschillende bubbelbaden buiten, en ook de grote ronde ton/ zwembad was erg lekker.

Kortom, leuk om eens naar toe te gaan, vooral als de toegang gratis is!
Naar boven
SaunaGids
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Ma Jan 04, 2010 3:22 pm    Onderwerp: Veluwse Bron, Emst Reageer met quote

Posted by: Malijn

VELUWSE BRON EMST

We zijn hier 2 keer geweest. Op een rustige dag (06-12-09) en op een (heel) drukke dag (30-12-09).

Algemeen: Veel goede binnen en buiten faciliteiten. Verder veel vriendelijkheid op het hele complex en de hygiene is dik in orde. Misschien is de relax ruimte binnen wat beperkt voor winterdagen.

De opgietingen hebben we als fijn ervaren. Men is bereid te leren en het sauna peroneel staat open voor feedback(CD komt eraan) . Dit zal met de tijd ongetwijfeld resulteren in nog betere opgietingen.
Genoeg dompelbaden en afkoelmogelijkheden en bij de opgietingen is er de mogelijkheid om na afloop samen een duik in het meer te nemen.(voor die hards only)

Rustige dag: Een heerlijke ervaring en je waant je in een paradijs vol ontspanning. Veel ruimte om je heen en je krijgt hier het gevoel dat iedereen voor jouw aan het werk is.

Drukke dag: Veel first-timers en dus er wordt er geduld van je gevraagd in de stilte sauna's. Personeel sprak de te luide mensen aan op hun gedrag.
Op een drukke dag mis je misschien het paradijslijke gevoel , maar nog is het de moeite waard om een een heerlijk rondje sauna's te doen. Geen wachttijden en plek voor iedereen. Savonds wordt het weer rustiger. Behandelingen zul je wel ver van te voren moeten boeken.
Een punt van verbetering is de totale waterdruk van de douches als het druk is. Dit is simpelweg niet fijn.

Eten: Brede keus. Goede porties. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Het lunchbuffet is zeker de moeite waard, maar wij geven toch de voorkeur aan de flexibilitieit van de eigen keuze.

De Veluwse Bron oogt goed georganiseerd, en dit vanuit een persoonlijke en klantvriendelijke benadering geeft een fijne basis voor een dagje uit. Hou je van rust,ga dan niet tijdens een vakantie dag. Houd je simpelweg van sauna's , GA dan sowieso. Keuze genoeg!!
Naar boven
jort
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Vr Jan 15, 2010 7:53 am    Onderwerp: sauna Oase Reageer met quote

gisteren geweest:

een van de mindere sauna's die we ooit hebben bezocht. Weinig tot geen sfeer, binnen niet en buiten ook niet. Voor ons te klein. Voelt als een dorpscafe maar dan in sauna vorm. Pluspunt: leuke tipi tent in de tuin!!
Naar boven
femke
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Vr Jan 15, 2010 11:14 am    Onderwerp: Re: sauna Oase Reageer met quote

jort schreef:
gisteren geweest:

een van de mindere sauna's die we ooit hebben bezocht. Weinig tot geen sfeer, binnen niet en buiten ook niet. Voor ons te klein. Voelt als een dorpscafe maar dan in sauna vorm. Pluspunt: leuke tipi tent in de tuin!!

Welke sauna was dat dan?
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Vr Jan 15, 2010 11:54 am    Onderwerp: Re: sauna Oase Reageer met quote

femke schreef:
jort schreef:
gisteren geweest:

Welke sauna was dat dan?

Ik vermoed sauna Oase in Nederasselt, die hebben nu een tipi tent in de tuin staan vanwege een jubileum. En de omschrijving komt aardig in de richting. Hoewel het in de zomer wel aardig toeven is in de tuin.
Wink
Naar boven
jort
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Vr Jan 15, 2010 8:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

klopt ja was sauna oase, was ook nog eens koud binnen en het zwembad was ook veel te koud!

geen aanrader
Naar boven
Heatwave
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Ma Jan 25, 2010 8:13 pm    Onderwerp: Sauna de Veluwe, Lunteren Reageer met quote

Wij mijn vriendin en ik komen regelmatig naar Sauna de Veluwe.
Iets te klein als het heel druk is oftewel teveel bezoekers.
Prima eten voor een zelfde aangename prijs.
Over het algemeen fijne mede sauna-gangers/sters van jong tot oud.
Vriendelijk personeel en voor zover ik het kan inschatten goede hygiene.
Naar boven
Ro
Los entree

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 15, 2010 7:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

We zijn gisteren ook in de Zwaluwhoeve geweest.
Stikdruk, over het algemeen een berg ruimte buiten maar binnen krappe saunafaciliteiten.
Tuurlijk, het kan overal druk zijn maar dit viel ons toch een beetje tegen hoewel ik toch wel wat gewend ben.
In elk geval bij lange na niet berekend op de te verwachte bezoekers.
Pluspunt: het eten is goed evenals de kruidenbaden en de bubbelbaden.
Maar de sauna gelegenheden, vol, vol, vol Confused .
Naar boven
de Snor
Los entree

BerichtGeplaatst: Zo Apr 11, 2010 7:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nou, mijn vrouw en ik zijn er ook pas geweest. De eerste keer dat we er (vorig jaar) waren vonden we het te druk, dus nu maar op een maandag gegaan. Niet te geloven zeg, parkeerplaats overvol en sauna dus ook. Ik vind het geen gezellig tent, spijt me. Als je echt moet wachten voordat je een sauna cabine in kunt omdat deze gewoon te vol zit, hoeft het voor mij niet meer. Nee, dank je wel: ik ga in het vervolg wel naar een iets rustiger tent. Ook een, waar het eten e.d. goedkoper is. Want da's bijna onbetaalbaar. Overigens wel een compliment voor de kok, want het eten was wel goed.
Naar boven
tess26
Los entree

BerichtGeplaatst: Wo Apr 28, 2010 3:34 pm    Onderwerp: Veluwse Bron Reageer met quote

Ik ga ook niet meer naar de Zwaluwhoeve, mij veel te druk. Ik ben laatst naar de veluwse bron geweest en dat beviel mij prima. Groot en daardoor lekker rustig. Die staat vanaf nu op nummer 1 bij mij!
Naar boven
Linda 72
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Vr Apr 30, 2010 6:54 pm    Onderwerp: Re: Veluwse Bron Reageer met quote

tess26 schreef:
Ik ga ook niet meer naar de Zwaluwhoeve, mij veel te druk. Ik ben laatst naar de veluwse bron geweest en dat beviel mij prima. Groot en daardoor lekker rustig. Die staat vanaf nu op nummer 1 bij mij!

Morgen ga ik voor het eerst naar de veluwse bron en ben van plan daar ook de hele dag te blijven. Ik krijg daar ook nog een massage en wordt ook nog ingesmeerd met modder dus ben benieuwd Very Happy
Naar boven
jort
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Vr Mei 28, 2010 5:36 am    Onderwerp: zwaluwhoeve Reageer met quote

gisteren naar de zwaluwhoeve geweest, we hadden 2 x gratis entree, helaas kon bij online reserveren geen behandeling boeken, dus die omzet lopen ze mis. Wel slim van zh om de mogelijkheid te geven je entree gelijk met ideal of credit card af te rekenen, vraag me af of er mensen zijn die dat doen.

Was lekker rustig bij de zh, opgieting iets te heet (is steeds zo als ik er ben) heb het nergens zo heet mee gemaakt.

Service nivo lijkt flink omhoog gegaan te zijn. Alleen een zh-tosti en een broodplateau gegeten, maar ik vind de prijzen nogal fors voor het geen men serveerd.

Al met al een paar heerlijke uurtjes gehad.
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Za Mei 29, 2010 10:42 pm    Onderwerp: de Thermen Nijmegen Reageer met quote

Hier maar weer eens mijn laatste saunaervaringen van mijn stamsauna de Thermen te Nijmegen. Ik schrijf ze niet altijd meer iedere keer, want dan blijf ik aan het schrijven. Ik kom daar dan ook minstens wel 1x in de week, soms een weekje niet en soms wel 2x in de week en afgelopen week wel 3x vanwege de opgiet 4-daagse. Soms ga ik adhoc nog even 's avonds voor een paar uurtjes en neem ik hooguit 1 of 2 drankjes, de andere keer ben ik er al in de middag en eet ik er ook nog iets. Dat is ook makkelijk te doen met een jaarkaart (nu +/- 215euro) waarbij ik dan per keer slechts 10 euro betaal.
Ik was met hemelvaart geweest en toen was het heel erg druk 's middags, met name bij de opgietingen maar afgelopen week was juist heel rustig en dat ondanks de opgiet 4-daagse. Van die 4 dagen ben ik 3 dagen geweest.
Allereerst dinsdag, toen kwam ik wat later in de middag aan en heb ik toch nog 5 opgietingen meegedaan met als absolute hoogtepunt de premiere van de Tubular Bells opgieting door Rob in de buitensauna. Deze opgieting is, onder het genot van zo'n 16 minuten Tubular Bells (Mike Oldfield) een reis langs 8 geuren die elkaar perfect op elkaar aansluiten met halverwege een heerlijk verfrissend stukje fruit.
Woensdag ben ik niet geweest maar wel weer op donderdag. Toen was ik gelukkig ruim op tijd om 15.00u. de Thunderstorm opgieting van Sandra mee te maken. Het is een stilte opgieting waarbij onder het geluid van onweer en mooie piano klanken weer heerlijke geuren op de kachel werden opgegooid.
Om 17.00u. was er de Pirates of the Carribean, een echte Thermen klassieker die gegeven werd door Rob en Sandra. Uiteraard met muziek van de Pirates film en een altijd leuke opgiet-act. Helaas was Lonneke ziek en deed Rob meer opgietingen dan hij eigenlijk gepland had. Ook nu weer de Tubular Bells meegemaakt en in totaal maar liefst 6 opgietingen. Tussendoor ook nog heerlijke aspergesoep gegeten. Er is zelfs een tijdelijke aparte asperge menu kaart.
Vrijdag deed Janneke 3 opgietingen waarvan ik er toch 2 wilde meepakken en lukte het mij wederom om ruim voor drie uur aanwezig te zijn. Wederom om drie uur de Thunderstorm en om 17.00u. een heel leuk rondje Efteling door Janneke en Rob.
Deze opgieting is op de bekende muziekjes van de Efteling en bedacht door Klaas (zoon van Rob, die het helaas nu te druk heeft werk/studie). 'S avonds nog een Tubular Bells opgieting en daarmee 5 opgietingen meegemaakt. In totaal op die 3 dagen zo'n 16 opgietingen meegemaakt met daaronder ook de 'Reis naar midden aarde', 'In het begin', 'Honing LŲyly', de 'Russische Roulette' (die is voor de die-hards) en That's Life. Bijzondere geurtjes/oliŽn daarbij als basilicum, cocos, chocolade, honing, ceder, berken, eucalyptus/mint, citroen, sinaasappel etc. Grappig is trouwens dat een stukje grapefruit helemaal niet zo bitter smaakt halverwege een opgieting omdat de smaakpapillen helemaal open staan. Al met al waren het geweldige dagen met een hele leuke sfeer. Verder was ook het eten okť, zijn de prijzen redelijk (als je wilt een Rhassoul sessie voor nog geen tien euro en soms in een dagaanbieding voor 8,50)
En het viel dus mee met de drukte. Volgende week heb ik zo nog het een en ander in de agenda staan dus de kans is zeer reŽl dat ik een weekje oversla. Wink
Naar boven
Erwin
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Do Jun 17, 2010 4:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen maandag naar Thermen Bussloo geweest, gratis entree tijdens de WK wedstrijd Nederland- Denemarken.

Het was bere druk, nog nooit zoveel mensen in TB gezien.
De ligweide was druk bezet, in de sauna's weinig last van de drukte gehad.
Denk dat er veel mensen voor naakt recreatie kwamen en niet voor de sauna.

We waren er al een tijd niet meer geweest, dus de nieuwe opgiet en infra rood sauna kunnen proberen.
De opgieting was geweldig, de infra rood sauna (met lig banken) vond ik wat minder.
Ik vind de infra rood lampen erg hoog hangen en voor mijn gevoel weinig warmte afgeven.

Om een uur of 7 hebben we in de bistro gegeten, mijn vrouw iets vegetarisch en ik de zalmforel. Heerlijk.

Ondanks de drukte werd het eten snel opgediend, ook toen we om een uur of ťťn op het terras iets te eten en drinken bestelden.
Daar kunnen veel sauna bedrijven wat van leren, geweldig!

Was dus weer eens een ouderwets fijne sauna dag.

Erwin

Sauna now, work later!
www.beautybylight.nl
www.iplopleiding.nl
www.bbl-ipl.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: