SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Hoe was je laatste sauna ervaring?
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 17, 18, 19  Volgende

Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    SaunaGids forum index -> Doet er niet toe
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Caroline1963
Los entree

BerichtGeplaatst: Vr Mei 08, 2009 11:25 am    Onderwerp: ANTWOORD Reageer met quote

Ze geven inderdaad geen kortingsbonnen weg bij Devarana.Wij hebben ook gevraagd waarom niet.Dit is om topdrukte te voorkomen.Dus dat heeft zeker wel een goede reden.Mischien in de toekomst andere acties ,maar voorlopig niet
Veluwse bron,maar vooral de zwaluwhoeve kan je koppen lopen .Niet altijd even fijn als je voor je rust komt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Fly
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Za Mei 09, 2009 3:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Veluwse Bron koppen lopen?? Dat is werkelijk niet waar! Ook daar is het altijd heerlijk toeven met volop rust en ruimte!
Ben er zondag-middag en -avond met mijn vriendin geweest en het was weer zalig. Binnenkort eens kijken of het water van het meer al warm genoeg is om een baantje te trekken, Laughing !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
prinses43
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Za Mei 09, 2009 11:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Veluwse Bron laat echt niet teveel gasten toe hoor, ruimte zat daar.
Alleen bij de Zwaluwhoeve waan je je in de Efteling, maar daar kom ik dan ook niet meer. Thermen Bussloo heeft wel kortingsacties maar het is daar ook nooit te druk.
Bij Thermen Holiday vind ik het weleens te druk.
Naar boven
robbie
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Zo Mei 10, 2009 10:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Erwin schreef:
Ga aanstaande maandag weer naar de sauna, in een fitness centrum.
Heb me aangemeld bij een fitness centrum in zwolle met een stoombad en sauna.
Ik verheug me er nu al op. Very Happy

Waarom niet in Raalte, da's lekker dichtbij
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di Mei 12, 2009 8:05 pm    Onderwerp: Re: ANTWOORD Reageer met quote

Caroline1963 schreef:
Ze geven inderdaad geen kortingsbonnen weg bij Devarana.Wij hebben ook gevraagd waarom niet.Dit is om topdrukte te voorkomen.Dus dat heeft zeker wel een goede reden.Mischien in de toekomst andere acties ,maar voorlopig niet
Veluwse bron,maar vooral de zwaluwhoeve kan je koppen lopen .Niet altijd even fijn als je voor je rust komt.

Over de Veluwse Bron kan ik niets zeggen (ben er nog niet geweest...) maar over de Zwaluwhoeve wel.

Het is gewoon niet waar dat het ALTIJD druk is bij de Zwaluwhoeve.
Er zijn natuurlijk wel momenten dat het druk kan zijn maar dat wil niet zeggen dat er nergens plaats is. Zoals je wellicht weet is er ruimte zat bij de Zwaluwhoeve, vooral buiten in de enorme tuin.

Ik weet uit eigen ervaring dat er heel wat dagen/avonden/weekenden zijn dat het er niet druk is. Vooral de avonden (bv vrijdag of zondagavond) zijn erg rustig.
Ik kom er vaak en weet dus dat dit zo is. Ik ben er immers al meer dan 200 keer geweest.

Ik begrijp best wel dat er mensen zijn die een keertje gaan (bv op zaterdag!) en het dan druk vinden. Ga dus gewoon op een andere dag als je van rust houdt.
En dan niet de maandag, want die is juist WEL druk.

Kortingsbonnen e.d. geeft de ZH wel uit en daar trekken ze ook veel klanten mee. Dat is juist. De investeringen moeten er toch uit. Logisch.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
prinses43
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Di Mei 12, 2009 10:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Niet in t weekend, niet op maandag en ook zeker niet op woensdag Confused
In de winter kan je niet in de tuin zitten, en moet je zoeken naar een plekje om te zitten. Dan moet je met zn 2-en een kluisje delen (heel lekker met je dikke winterjassen), en in de sauna's is t zo druk dat konstant de deur open en dicht gaat en de sauna niet goed op temperatuur blijft.
En dat gekwek.......... zelfs in de stoomgrot kon t tokkiepubliek hun mond niet houden.
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo Mei 13, 2009 6:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

prinses43 schreef:
In de winter kan je niet in de tuin zitten, en moet je zoeken naar een plekje om te zitten. Dan moet je met zn 2-en een kluisje delen (heel lekker met je dikke winterjassen), en in de sauna's is t zo druk dat konstant de deur open en dicht gaat en de sauna niet goed op temperatuur blijft.
En dat gekwek.......... zelfs in de stoomgrot kon t tokkiepubliek hun mond niet houden.

Waarom niet op zondagavond? Dat is ook nog weekend ...
De woensdag heb ik nog nooit druk gezien, de maandag echter wel.

In de winter kun je wel in de tuin lopen (om af te koelen), zitten is idd niet handig. Dat geldt echter voor alle sauna's dus niet alleen de ZH.

Met z'n tweeen een kluisje delen is ook juist. Maar waarom zou je er twee (dikke) winterjassen in willen proppen?? Hang je jas dan gewoon aan de kapstokken die er ook staan. Of als je bang bent dat deze gestolen wordt, laat je je jas in de auto liggen. Een klein stukje van de auto naar binnen lopen hoeft toch geen probleem te zijn. Ook niet als het koud is. Je loopt immers 10 minuten later in je badjas buiten!

Druk in de sauna's maak ik zelden mee. Het kan alleen druk zijn in de "opgiet" sauna waar regelmatig opgietsessies zijn. De overige sauna's zijn rustig. En mocht er toevallig wel eentje vol zitten neem je gewoon een andere. Er is keus genoeg.

Geklets in de sauna's? Ja, dat komt zeker voor. Ik erger mij daar ook aan.
Dit ligt echter geheel aan het publiek zelf. Er staan echt duidelijk bordjes met "STILTE". De meeste mensen kunnen blijkbaar niet lezen of menen dat het voor hun niet van toepassing is. Over het algemeen is het wel hetzelfde soort volk dat zich meent te buiten te gaan aan (onnodig) geklets. Tussen praten en kletsen zit verschil. Het is geen klooster dus absolute stilte hoeft ook niet. Onnodig veel en hard geklets is irritant.
De enige optie is er iets van te zeggen tegen de "overtreders". Die stellen dit meestal niet op prijs dus je moet dit wel op de koop toe nemen.
Ik hoor dit soort klachten vaker en niet alleen over de ZH, ook bij andere sauna's.
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Wo Mei 13, 2009 7:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Han schreef:
prinses43 schreef:

.............Geklets in de sauna's? Ja, dat komt zeker voor. Ik erger mij daar ook aan.
Dit ligt echter geheel aan het publiek zelf. Er staan echt duidelijk bordjes met "STILTE". De meeste mensen kunnen blijkbaar niet lezen of menen dat het voor hun niet van toepassing is. Over het algemeen is het wel hetzelfde soort volk dat zich meent te buiten te gaan aan (onnodig) geklets. Tussen praten en kletsen zit verschil. Het is geen klooster dus absolute stilte hoeft ook niet. Onnodig veel en hard geklets is irritant.
De enige optie is er iets van te zeggen tegen de "overtreders". Die stellen dit meestal niet op prijs dus je moet dit wel op de koop toe nemen.
Ik hoor dit soort klachten vaker en niet alleen over de ZH, ook bij andere sauna's.

Bij de Veluwse Bron hebben ze daar een oplossing voor gevonden door voor dit soort praatgrage mensen, kwebbelaars een aparte saunacabine te hebben. Misschien ook iets voor de Zwaluwhoeve?
Naar boven
jort
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Do Mei 14, 2009 7:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

Han schreef:
prinses43 schreef:

Waarom niet op zondagavond? Dat is ook nog weekend ...
De woensdag heb ik nog nooit druk gezien, de maandag echter wel.

In de winter kun je wel in de tuin lopen (om af te koelen), zitten is idd niet handig. Dat geldt echter voor alle sauna's dus niet alleen de ZH.

Met z'n tweeen een kluisje delen is ook juist. Maar waarom zou je er twee (dikke) winterjassen in willen proppen?? Hang je jas dan gewoon aan de kapstokken die er ook staan. Of als je bang bent dat deze gestolen wordt, laat je je jas in de auto liggen. Een klein stukje van de auto naar binnen lopen hoeft toch geen probleem te zijn. Ook niet als het koud is. Je loopt immers 10 minuten later in je badjas buiten!

Druk in de sauna's maak ik zelden mee. Het kan alleen druk zijn in de "opgiet" sauna waar regelmatig opgietsessies zijn. De overige sauna's zijn rustig. En mocht er toevallig wel eentje vol zitten neem je gewoon een andere. Er is keus genoeg.

Geklets in de sauna's? Ja, dat komt zeker voor. Ik erger mij daar ook aan.

er mag best kritiek gegeven worden toch, je hoeft niet alles te weerleggen, dit is gewoon een mening van een ander...
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr Mei 15, 2009 5:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

jort schreef:

....
er mag best kritiek gegeven worden toch, je hoeft niet alles te weerleggen, dit is gewoon een mening van een ander...

Ja hoor. Ik heb ook niets tegen kritiek mits het terecht is.
Ik verdedig de ZH ook niet ook al lijkt het misschien wel zo. Ik geef ook mijn mening en vertel over mijn eigen ervaringen. Die komen vooral van de ZH omdat ik daar nu eenmaal vaak kom.
Als ik in de buurt van Rotterdam zou wonen ging ik wel naar een sauna daar in de buurt en zou ik daar mijn mening over geven.
Naar boven
prinses43
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Za Mei 16, 2009 11:05 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nou Han, nu doe je net of ik alles zin, wij waren daar echt op woensdagmiddag en het was propvol. Jassen in de auto laten liggen? We moesten eerst heel ver lopen en hadden de auto ergens in de berm geparkeerd omdat het parkeerterrein vol was.
B.t.w. ik zou dus ook echt niet mn dure winterjas ergens zomaar aan de kapstok hangen.
ZH laat gewoon teveel gasten binnen, dat is t probleem. Als je 1 kluisje per persoon geeft, is t parkeerterrein ook niet vol, heb je gewoon plek om te zitten in de rustruimte, en zijn de sauna's ook niet overvol.
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za Mei 16, 2009 3:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

prinses43 schreef:
Nou Han, nu doe je net of ik alles zin, wij waren daar echt op woensdagmiddag en het was propvol. Jassen in de auto laten liggen? We moesten eerst heel ver lopen en hadden de auto ergens in de berm geparkeerd omdat het parkeerterrein vol was.
B.t.w. ik zou dus ook echt niet mn dure winterjas ergens zomaar aan de kapstok hangen.
ZH laat gewoon teveel gasten binnen, dat is t probleem. Als je 1 kluisje per persoon geeft, is t parkeerterrein ook niet vol, heb je gewoon plek om te zitten in de rustruimte, en zijn de sauna's ook niet overvol.

Tjsa, ik denk echt dat je heel veel pech hebt gehad. Ik was er niet bij dus kan het niet bevestigen. Ik weet alleen wel dat ik het nog nooit heb meegemaakt dat ik mijn auto niet kwijt kon. En ook niet dat ik niet ergens in een saunacabina kon. Behalve dan tijdens een opgietsessie in de opgietsauna.

Ik ben toch echt meer dan 300 keer bij de ZH geweest.
Er zijn behalve de parkeerplaatsen rond de ZH ook nog een parkeerplaats verderop. Dat is helaas wel wat verder lopen.
Die parkeerplaats wordt nu opgeheven en verplaatst achter het complex. De planner hiervoor liggen bij de Gemeente.
Ergens anders op dit forum heb ik de links gezet waar deze info te vinden is.

Ik zou het overigens ook jammer vinden als ik in een overvolle sauna zou terechtkomen. Daar betaal je immers niet voor. Ontspannen moet je wel in een omgeving kunnen doen waar plaats genoeg is.

Dat van die kastjes vind ik ook niet ideaal. Ze zijn niet al te groot zeker niet voor 2 personen. Een jas erin proppen doe ik ook niet graag. Vandaar dat ik deze meestal in de auto achterlaat.
Er zijn al uitbreidingen geweest het afgelopen jaar met meer kastjes, maar nog niet genoeg dus. Ik zou eerlijk gezegd niet weten of dit op korte termijn opgelost gaat worden. Ik vermoed van niet.
De reden?
De aankomende bouwplannen. Niet alleen de parkeerplaats zal uitgebreid en verplaatst worden maar de receptie ook. De omkleedruimtes zullen dan ook wel aangepast gaan worden zodat er meer ruimte ontstaat. Ik weet niet zeker of dat zo is maar het ligt wel voor de hand.

Volgens mijn info zullen de plannen na de zomer pas door de Gemeente goedgekeurd gaan worden. Dit ivm inspraak/procedures enz.
Naar boven
jort
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Zo Mei 17, 2009 7:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

geen kwestie van pech, tis altijd druk bij zh en ze hebben nu eenmaal beperkte ruimte zeker in de horeca en rustruimtes! parkeren is ook altijd lastig...
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Zo Mei 17, 2009 9:06 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wat de een druk vind, vind de ander misschien nog wel meevallen, zeker als je een zeer trouwe vaste gast bent en daardoor al gewend bent aan een zekere drukte.
Voor de een is het al druk als je niet eens (een aantal keren) fatsoenlijk de ruimte hebt om in de saunacabine te kunnen liggen, voor de ander pas als je niet eens kunt zitten, ook niet in nabijgelegen saunacabines.
Vaak merk, ervaar je dat pas of ga je hier anders over oordelen als men ook eens andere saunabedrijven bezoekt.
Wat voor de ene sauna als 'druk' geldt, hoeft voor een andere sauna nog niet als 'druk' te gelden. Alleen bezoekers die die andere sauna gewend zijn, ervaren het dan wel als druk.
Maar wat de ZH betreft moet ik wel zeggen dat er nou eenmaal veel reacties zijn, los van het uiteindelijke waardeoordeel, die aangeven dat het er druk was/is. In ieder geval bij alle reacties die ik ben tegengekomen.
Wink
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo Mei 17, 2009 3:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

kevin8 schreef:
Wat de een druk vind, vind de ander misschien nog wel meevallen, zeker als je een zeer trouwe vaste gast bent en daardoor al gewend bent aan een zekere drukte.
Voor de een is het al druk als je niet eens (een aantal keren) fatsoenlijk de ruimte hebt om in de saunacabine te kunnen liggen, voor de ander pas als je niet eens kunt zitten, ook niet in nabijgelegen saunacabines.
Vaak merk, ervaar je dat pas of ga je hier anders over oordelen als men ook eens andere saunabedrijven bezoekt.
Wat voor de ene sauna als 'druk' geldt, hoeft voor een andere sauna nog niet als 'druk' te gelden. Alleen bezoekers die die andere sauna gewend zijn, ervaren het dan wel als druk.
Maar wat de ZH betreft moet ik wel zeggen dat er nou eenmaal veel reacties zijn, los van het uiteindelijke waardeoordeel, die aangeven dat het er druk was/is. In ieder geval bij alle reacties die ik ben tegengekomen.
Wink

Als vaste gast zal er inderdaad wel een zekere gewenning zijn. Ik kan echter nog steeds wel onderscheid maken over iets wat druk is en wat niet.

Ik heb ook wel eens momenten gezien (bij de ZH) dat het druk was. Dat zijn echter momentopnames. Het is vaak zo dat er even later (bv een uur later) heel anders is. Veel mensen komen ook graag tegelijk, het liefst als de sauna net open is. Ja, dan sta je in de rij.
Kom je een uurtje later heb je nergens last van. Idem dito bij het vertrek.
Mensen zijn soms net kuddedieren en lopen achter elkaar aan.

Bij de kleinere sauna's is het vaak rustiger, dat weet ik ook wel uit eigen ervaring. De facilteiten zijn dan ook minder. Je hebt daar vaak wel "echte" rust.
Het is dus maar net wat je zoekt.

Heb je toch problemen met drukte (in welke vorm dan ook), mijd dan de grotere saunacomplexen.
Uw mede saunabezoekers zullen u daar dankbaar voor zijn want dan blijft het immers wat rustiger voor de rest! Surprised

O ja, en dan nog iets.
Mensen (in het algemeen) zijn eerder geneigd negatieve ervaringen op te noemen dan positieve. Vandaar dat je op forums vaak een vertekend beeld krijgt van de werkelijkheid. Saunabezoekers die een leuke dag hebben gehad zullen dit niet direct in een bericht melden.
Andersom wel. als een bezoek tegengevallen is zullen ze dit graag laten weten.
Zo werkt het nu eenmaal. Dat doe ik zelf ook.
Als ik van de +300 saunabezoeken na ieder goed bevallen bezoek een bericht moest achter gaan laten over mijn positieve ervaring waren de lezers al lang afgehaakt. Dat wordt een saai verhaal. Zoiets van: "ik ben bij sauna X geweest en het was rustig, leuk, ontspannend en ik ga de volgende keer weer".

Een negatieve ervaring schrijven vraagt om een reactie. Je hoopt dat dan je niet de enige bent die een dergelijke negatieve ervaring hebt gehad.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    SaunaGids forum index -> Doet er niet toe Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 17, 18, 19  Volgende
Pagina 3 van 19

Ga naar: