SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Hoe was je laatste sauna ervaring?
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19  Volgende

Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    SaunaGids forum index -> Doet er niet toe
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
robbie
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Za Okt 02, 2010 9:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

30 september dus Thermen Tilburg. Voor een relatief kleine sauna in de stad goede voorzieningen. Alles was netjes en goed verzorgd. De fijnste sauna vond ik de 90' finse.

De opgieting was een drama! In twee gedeeltes, voordat ik het warm had waren we al nat gegooid en was het pauze. Naar buiten, koud.
Na de pauze was de mint opgieting. Eerst lekker, een aparte ervaring. Door de mint ervaar je soms een riling.
Daarna besloot de opgieter in eens een halve fles mintolie erop te gieten, waardoor het niet uit te houden was voor mij en anderen. Het sloeg op mij keel en ik ben er al hoestend uit gevlucht. En dat terwijl ik het nog steeds niet echt warm had, want die paar zwaaitjes met een handdoek stelde niets voor. Er was ook niet echt ruimte voor. Gelukkig kon ik na de opgieting weer opwarmen in een sauna binnen!

Wel vond ik de faciliteiten binnen goed. Een paar fijne saunacabines en een heerlijk geurbad.
Het publiek vond ik erg prettig. Veel jonge mensen en ik hou nu eenmaal van Brabanders, want die zijn altijd leuk (naja mijn ervaring dan).

Ik moet ook zeggen dat ik een heel erg lekker broodje met warme geitenkaas (in een apart schaaltje) heb gegeten.

Al met al was het een fijne avond en ik ben blij dat ik mijn gratis entrees heb kunnen gebruiken en weer een sauna op mijn lijstje kan bijschrijven. Het was ook wel grappig om een keer iemand van het forum te ontmoeten.

Tot slot: na de sauna had ik echt last van mijn keel van de dampo-opgieting met veel te veel mint. Nog steeds loop ik te hoesten. Ik overweeg een klacht te sturen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
saunanewbie
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Zo Okt 10, 2010 8:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn laatste sauna ervaring was afgelopen zaterdag:
beauty sauna peize.

Ontvangst was super Very Happy Cool
Een hele mooie grote nette sauna,
erg mooi sauna plein,veel ,faciliteiten
waaronder een mooi groot zwembad,war je van binnen naar buiten kunt zwemmen
Veel verschillende sauna's,en een erg goede aufguss

voor meer:

http://forum.saunagids.nl/viewtopic.php?t=2793
grijzewolf
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Vr Okt 22, 2010 5:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren Romana te Amstelveen.
Vriendelijke personeel, maar de sauna is erg gedateerd.Net iets te koude douches, kleine saunacabines. Waar in een van de sauna's een opgieting werdt gedaan, deze jongen probeerde het maar ... nee, net niet... jammer. Confused

Als men beetje investeert kan het best nog wel weer wat worden.
Eind resultaat: denk dat ik er niet meer kom of er moet een hele boel veranderen. Wel jammer is niet al te ver bij mij vandaan. Geen aanrader.
Naar boven
saunanewbie
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Wo Nov 03, 2010 1:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen zondag heb ik voor de tweedemaal,
Thermen bussloo bezocht,het was weer super Very Happy
Mijn zus en haar vriend waren er voor het eerst op aanraden van mij
het pesoneel was erg vriendelijk,toen mijn zus zij dat het haar eerste bezoek was,
vertelde het meisje van de lounge (restaurant) haar dat er ook een rondleiding werdt
gegeven.

Ik heb zelf de opgeiting van 12 uur bezocht,
die beter was dan tijdens mijn eerste bezoek
De opgeiting werdt nu gedaan door twee saunameesters,
waardoor de verdeling van de stoomstoten beter was.
De vorige keer hadden verschillende mensen niets gevoelt,
dat was nu duidelijk beter,hij was nu helemaal goed!!.
Bussloo blijft mijn favoriet,ben nu twee keer geweest,
maar kom zeker nog veel vaker Cool Very Happy

owja als je eens in bussloo komt probeer dan eens de chocoladetaartjes in restaurant
N-JOY aanrader[/b]
robbie
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Wo Nov 03, 2010 11:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

saunanewbie schreef:
De opgeiting werdt nu gedaan door twee saunameesters

Is dat erg bijzonder??
saunanewbie
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Do Nov 04, 2010 4:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

robbie schreef:
saunanewbie schreef:
De opgeiting werdt nu gedaan door twee saunameesters

Is dat erg bijzonder??

Tijdens mijn eerste bezoek werd de opgieting door 1 saunameester verzorgt,
en waren er verschillende mensen die niks van de stoomstoten hadden gevoelt.
Het is ook een vrij grote cabine,dus met twee saunameesters is beter.
Nu werdt het beter verdeelt,en was de aufguss ook intenser dan tijdens,
mijn eerste bezoek.
Koen013
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Di Nov 09, 2010 3:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen zaterdag weer naar Bussloo geweest. Dik jaar niet geweest, dus de kelo aufguss cabine was nieuw alsmede de omgebouwde 4 elementen sauna. Ik vond het als vanouds weer netjes/verzorgd, al heeft de tuin grote moeite met afvoer van het overvloedige hemelwater. Veel plassen in de tuin. 4 elementen sauna heb ik de vulkaan meegemaakt, was wel aardig vond ik. Opgietingen in de prachtige kelo sauna waren super. Heb ze alle 6 meegedaan. Kortom weer fijne dag gehad, jammer zo ver weg voor mij.
Naar boven
saunanewbie
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Di Nov 09, 2010 6:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen zondag: sauna peize voor de tweede maal bezocht.
Ze hebben een heerlijk houtstookte sauna mijn favoriet Very Happy Cool
Heb 3 saunaronden gedaan: 2X hougestookte sauna,
aan het begin en eind van de dag.
En 1 x de panorama sauna,met uizicht over de tuin
Om 1 uur de aufguss meegemaakt,
met een saunameester die veel wappertecnieken kent.
De aufguss was vrij warm,maar te doen
Na de aufguss sessie lagen er stukjes fruit klaar en ijs,
Kortom met de aufguss in peize zit het wel goed Smile
Het personeel is er ook altijd vriendelijk,kreeg bij het afrekenen,
nog een snoepje mee voor onderweg. Very Happy

Kom er zeker weer terug Wink Very Happy
robbie
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Wo Nov 10, 2010 9:28 pm    Onderwerp: rosmalen Reageer met quote

Donderdag 28 oktober naar de sauna in Rosmalen geweest.
Met een forumvriendin (sinds 28 oktober) een optimel arrangement gedeeld en daarmee een goedkoop avondje uit.
entree/lunch (kon tot 17 uur, da's sympatiek), massage en zonnebank. Dat allemaal voor iets van Ä 37,50 per persoon (tweede gratis dus). Ha, dat is alleen de massage al waard. Massage was super, olie naar keuze, de hele achterzijde van boven tot onder gedaan.
De sauna was op zich eenvoudig, zou ik alleen voor de voorzieningen niet voor omrijden. Beperkt aantal sauna's en alles ziet er vrij sober en bruin uit. (tja, als je Bussloo en de Veluwsebron je standaard zijn.......) Maar in combinatie met dit arrangementje voor zo weinig geld, zeker de moeite waard.
Bovendien in goed gezelschap!
Rob2
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Do Nov 11, 2010 8:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dinsdag 9 November Thermen Nijmegen, sinds kort hebben ze een avondtarief, vanaf 20.30u voor Ä16.- daar heb ik gebruik van gemaakt.
Het was erg rustig, de opgieting van 21u. was heerlijk , en met duidelijke uitleg.
Ik was al een tijdje niet meer in de Nijmeegse sauna geweest, en misschien ben ik wel net zo verwend als Robbie ( met luxere sauna's ) maar naar mijn gevoel gaat het hier langzaam achteruit, en alle (weinige) ruimte die over is wordt volgebouwd.
Maar de basis is prima, goede & warme sauna's ! Wat voorheen het turks stoombad was is nu een mintkamer - je voelt je mentos Rolling Eyes -
en dat avondtarief is soms wel lekker ( 5 min van huis...)

Gr
Rob
Naar boven
Bigfoot
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do Nov 11, 2010 8:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dat avondtarief gaat dan wel heel laat in zeg, pas om 20.30 uur!

Bij veel sauna's is dat vanav 17.00 of 18.00 uur, maar op die manier is het ook wel erg duur voor die paar uurtjes....
Naar boven
Rob2
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Do Nov 11, 2010 11:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:

Tja , mijn vriendin gaf me de tip dat er een avondtarief was.
ik was iets eerder dan 20.30, dus het kon 'eigenlijk' nog niet,
maar voor deze keer...... Wink
Ik ben altijd laat thuis van m'n werk, en eet nooit voor 19.30u..,
dus ik kan er wel mee leven....

Gr.
Rob
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Do Nov 11, 2010 12:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bigfoot schreef:

Bij veel sauna's is dat vanav 17.00 of 18.00 uur, maar op die manier is het ook wel erg duur voor die paar uurtjes....

De Thermen in Nijmegen moet het doorgaans hebben van de mensen die 's middags maar vooral ook 's avonds komen. De Thermen is geopend tot 24.00u. en wordt door dit latere avondtarief ook tot het einde toe beter, drukker bezocht. Het is rond 17.00u./18.00u. (in de optiek van de Thermen) nog te druk om dan al een lager avondtarief in te voeren, bang voor het risico dat het dan te druk zou kunnen worden. Ook spelen ongetwijfeld commerciŽle motieven een rol.
Wat beteft de kritiek van Rob2, die deel ik wel ten dele. Wat betreft dat het achteruitgaat vind ik wel meevallen, de laatste jaren, onder de huidige (nieuwe) eigenaren worden er stukje bij beetje steeds wat verbeteringen doorgevoerd. Wel is het zo dat ze helaas behoorlijk moeten schipperen met de ruimte die ze hebben. Helaas heeft het merendeels erom heen gelegen GGZ, de vroegere PCN, die werkelijk heel veel grond daar bezit en geen aangrenzende bebouwing heeft, nooit een klein stukje grond willen verkopen. Met een strook van +/- 8 tot 10 meter had de sauna er al een stuk ruimer en anders uitgezien.
Wat de dinsdag verder betreft, dat is de rustigste dag van de week, net als bij de meeste andere saunabedrijven, dus enige coulantie mbt. aanvangstijd van het avondtarief vind ik niet meer dan logisch.
Wink
Naar boven
whulsbergen
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Do Nov 11, 2010 1:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen weekend voor het eerst in (te) lange tijd weer eens naar de sauna geweest met vrienden.

We wilden eigenlijk naar 5 meisauna Leiden, maar dat ging niet door. Het bleek ineens dat de 2 voor 1 optimelactie alleen geldt als je er eten bij koopt. Wij hadden onze bon al geprint en voelden ons genept. Doe dan niet mee.
Onze vrienden hadden een Hema-bon maar toen ze de sauna belden om te reserveren kregen ze doodleuk te horen dat de sauna niet meer aan die bon mee deed.

Beetje dom van 5 mei sauna, want hoewel ik niet te beroerd ben om het volle pond te betalen, voel ik me nu genept en zal er niet snel meer heen gaan.

Uiteindelijk bleek sauna Amstelland in Uithoorn wel aan de Hema-actie mee te doen, niet duur te zijn en de weekactie was 2 maaltijdsalades voor de prijs van 1.

Het bleek een prima keuze. De sauna is vrij klein, maar toch met veel faciliteiten. Ook is er een mooie buitenruimte, hoewel vanwege de regen de eendjes op het grasveld konden zwemmen. Sfeer was prima en het was gezellig druk met een gemengd publiek.

We hebben ons prima vermaakt en komen zeker terug. Maar toch een paar verbeterpunten:
- 4 douches is echt te weinig en ze staan heel dicht op elkaar
- De koude douche is niet te regelen in temperatuur en kan alleen voluit open.
- Het warme voetenbad was niet echt warm
- Een loyly zou wel leuk zijn, ruimte genoeg in de mooie sauna's
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Do Nov 11, 2010 3:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

whulsbergen schreef:
Afgelopen weekend voor het eerst in (te) lange tijd weer eens naar de sauna geweest met vrienden.

We wilden eigenlijk naar 5 meisauna Leiden, maar dat ging niet door. Het bleek ineens dat de 2 voor 1 optimelactie alleen geldt als je er eten bij koopt. Wij hadden onze bon al geprint en voelden ons genept. Doe dan niet mee.
Onze vrienden hadden een Hema-bon maar toen ze de sauna belden om te reserveren kregen ze doodleuk te horen dat de sauna niet meer aan die bon mee deed.

Beetje dom van 5 mei sauna, want hoewel ik niet te beroerd ben om het volle pond te betalen, voel ik me nu genept en zal er niet snel meer heen gaan. ............

Als de 5mei sauna te Leiden niet meer meedoet met de Hema bon, dan mag de volgende website wel meteen aangepast worden, evenals vermoed ik de verpakking van de bon,: http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/lekker%20weg/ontspannen/detail.aspx?productid=35101004&productvariantid=35101004
Verder verdient dan ook de eigen website van Thermen 5 Mei een noodzakelijke aanpassing. Over de voorwaarden van de Optimel deelname zijn ze wel al langer duidelijk maar over de Hema bon niet: http://www.saunathermen5mei.nl/aanbiedingen.html
Wink
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    SaunaGids forum index -> Doet er niet toe Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19  Volgende
Pagina 17 van 19

Ga naar: