SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

HaLu-Kussen - Nieuw revolutionair saunakussen!!!

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Nieuws
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 15, 2009 7:08 pm    Onderwerp: HaLu-Kussen - Nieuw revolutionair saunakussen!!! Reageer met quote

DŤ innovatie van de Wellness beurs is zonder meer het nieuwe HaLu sauna kussen.
En nee ik heb geen commerciŽle belangen heirbij (momenteel niet) en het is ook niet omdat de uitvinder Hans Luijkx en zijn vrouw zo sympathiek zijn, maar ik zie en zou gewoon niet weten hoe men een nog beter saunakussen verkrijgt, dat mij zo enthousiast maakt.

Het HaLu-Kussen, vanaf nu echt ontspannen in de sauna....

Het HaLu- kussen geeft aan een saunagang een nieuwe dimensie.
Wij hebben een houten saunakussen ontwikeld dat bijna net comfortabel ligt als een normaal bedkussen. Hierdoor wordt liggen in de sauna echt ontspannend.
Het HaLu-kussen neemt namelijk de vorm van het hoofd aan en verdeelt de druk automatisch over diverse (4) houten vlakken, waardoor het veel comfortabeler ligt, in tegenstelling tot hettraditionele houten kussen met maar ťťn enkel drukpunt. Het HaLu-kussen is gemaakt van het uit Afrika afkomstige Abachihout, wat zeer goed warmte opneemt en superzacht aanvoelt. Daarnaast heeft dit hout de eigenschap dat het in tegenstelling tot vele andere houtsoorten niet splintert. Kortom: het comfort van een bedkussen en de hygiŽne en warmte-absorptie van hout!

Geschiedenis
Na jarenlang zich geŽrgerd te hebben aan de traditionele houten saunakussens besloot Hans Luijkx een comfortabeler kussen te ontwikkelen. Liggen op een houten kussen met maar ťťn steunpunt is niet ontspannend en men is altijd op zoek naar een positie die comfortabeler ligt. Veel ideeŽn passeerden de revue, maar kwamen niet in aanmerking omdat ze niet aan een aantal voorwaarden voldeden. Het kussen moest van hout zijn voor de warmteabsorptieen de hygiŽne, het moest kunnen bewegen om de vorm van het hoofd aan te nemen, het moest eenvoudig tte maken zijn, etc.... Na een aantal steeds verbeterde prototypes zie hier het eiindresultat: het HaLu-Kussen!

Werking
Bij het HaLu-Kkussenwodt het gewicht van het hoofd verdeeld over ver steunpunten in plaats van over ťťn enkel steunpunt. Deze vier steunpunten zijn scharnierend gemaakt en staan hierdoor alle vier altijd volgens een optimale raaklijn ten opzichte van het hoofd. De diverse uitvoeringen zijn door verschillende proefpersonen getest. Met behulp van deze testresultaten is de hoogtte, grootte en daarmee de plaatsing van de diverse schanier- en steunpunten optimaal gekozen. Hierdoor is een onvoorstelbaar comfortabele constructie ontstaan. Het eindresultaat heeft alle verwachtingen overtroffen. Het HaLu principe is dan ook een gepatenteerd product.

Meer info: www.saunakussen.nl

Dus weg met die oude houten harde onprettige saunakussens!!!!
En als de sauna's die ik bezoek geen HaLu kussens hebben, schaf ik er zelf wellicht een aan om mee te nemen.
Voor wie Thermen Holiday bezoekt kan ik allvast melden dat dat niet hoeft aangezien zij ze al al eerste saunabedrijf hebben aangeschaft. Wink

Laatst aangepast door kevin8 op Ma Mrt 16, 2009 10:37 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
prinses43
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 15, 2009 8:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja maar dan loop je de hele dag met je eigen kussen te sjouwen.....
Naar boven
oeroek
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 15, 2009 9:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat rondlopen met je eigen kussen is idd wat minder handig. Vooral omdat ze maar 1 kleur hebben.

Hij ligt overigens heerlijk. Vergeleken met die normale schuin aflopende plankjes is het 500% verbetering. Wat mij betreft wordt dit de nieuwe gadget die elke sauna in de cabine moet hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
femke
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 16, 2009 10:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wil eigenlijk wel weten of ook nog negatieve ervaringen zijn met die nieuwe kussens. Ik heb nog geen gezien in de sauna's waar ik vaak kom.
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 16, 2009 2:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

femke schreef:
Ik wil eigenlijk wel weten of ook nog negatieve ervaringen zijn met die nieuwe kussens. Ik heb nog geen gezien in de sauna's waar ik vaak kom.

Bij mijn weten van niet. Hans Luijkx heeft die kussen eerst uitvoerig getest en er zijn toen geen klachten naar voren gekomen, wel is die kussen steeds meer geperfectioneerd tot het huidig model.
En dat je die kussens nog niet gezien hebt in de sauna's waar jij vaak komt, komt natuurlijk ook doordat deze kussen nog maar net op de markt is. Maar ik sta er niet van te kijken als deze kussen massaal door saunabedrijven wordt aangeschaft. Thermen Holiday is er al mee begonnen, en niet voor niets: binnen een week plaatste men al een tweede bestelling nadat ze overstelpt waren door positieve reacties van gasten. Wink
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 16, 2009 2:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

prinses43 schreef:
Ja maar dan loop je de hele dag met je eigen kussen te sjouwen.....

Dat was natuurlijk meer een geintje van mij, hoewel ik mogelijk wel een folder zou achterlaten. Wink Very Happy
Naar boven
oeroek
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Di Mrt 17, 2009 11:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

De connectie tussen de steuntjes en de houder is naar ik begrijp van staal. Je zult je kussentje dus niet al te nat moeten laten worden.

Op zich geen groot probleem want een houten kussentje is ook niet echt gemaakt om in het water te leggen.
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di Mrt 17, 2009 7:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ziet er wel leuk uit dat houten saunakussen.
Toen ik alleen de tekst "saunakussen" las dacht ik in eerste instantie aan een soort zitzak achtige oplossing. Zeg maar een vorm van een normaal kussen met een waterdichte hoes.
Dat is het dus niet. Het is en blijft hout.
Daarmee roept dit meteen de vraag op of het wel zo hygiŽnisch is.

Als mensen er met hun hoofd (al dan niet met haren) op gaan liggen zal er toch flink wat zweet op het kussen gaat zitten.
Dit zal zelfs gebeuren als je er een handdoek overheen legt.

Maar hoe maak je een dergelijk kussen (dagelijks) schoon?
In een saunabedrijf komen per dag veel mensen en zal het kussen ook veel gebruikt gaan worden verwacht ik.

Je eigen kussen meenemen kan, maar dan loop je er de hele dag mee onder je arm. Dat is niet praktisch.
Misschien wel als je je naam erin laat graveren. Maar die optie zal wel niet bestaan.
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Di Mrt 17, 2009 9:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het speciaal hiervoor gebruikte hout zou, volgens de maker, hygÔenischer zijn dan gewoon hout en gebruik je hem in een honderd graden cabine, dan doet volgens mij de temperatuur ook het nodige aan de hygÔene. Verder is het niet onhygÔenischer dan een (ouderwetse) conventionele houten saunakussen.
Wink
Naar boven
whulsbergen
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Wo Okt 21, 2009 12:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

kevin8 schreef:
(..) ik sta er niet van te kijken als deze kussen massaal door saunabedrijven wordt aangeschaft. Thermen Holiday is er al mee begonnen, en niet voor niets: binnen een week plaatste men al een tweede bestelling nadat ze overstelpt waren door positieve reacties van gasten. Wink

Beetje oud topic, maar ik vroeg me af of het nog wat geworden is met het HaLu-kussen. Toen ik laatst in TH was, heb ik wel opgelet, maar het kussen niet gezien.

Ook kwam ik deze link tegen: Saunahanddoek, een saunahanddoek met een geintegreerd kussentje dat volgens eigen zeggen geen vocht opneemt. Het ziet er handig uit, en je zou het met je mee kunnen dragen en ook als zitkussen in de sauna kunnen gebruiken voor wie de houten bankjes te hard vindt. Bovendien is het product een stuk goedkoper.

Iemand ervaring mee?
Naar boven
Erwin
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Wo Okt 21, 2009 9:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb dit sauna kussen of iets dergelijks als de HaLu sauna kussen al een jaar geleden op internet gezien, jammer genoeg nog niet in de sauna's waar ik kom.

Erwin

Sauna now, work later!
www.beautybylight.nl
www.iplopleiding.nl
www.bbl-ipl.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
nelykievit
Los entree

BerichtGeplaatst: Ma Nov 30, 2009 8:08 pm    Onderwerp: saunaplankje Reageer met quote

is dat ouderwetse plankje dan echt zo erg? ik vraag me af hoeveel mensen die nieuwe kussentjes zullen gebruiken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam
whulsbergen
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Dec 01, 2009 7:02 am    Onderwerp: Re: saunaplankje Reageer met quote

nelykievit schreef:
is dat ouderwetse plankje dan echt zo erg? ik vraag me af hoeveel mensen die nieuwe kussentjes zullen gebruiken?
Ik denk dat de meeste mensen het er wel over eens zijn, dat de ouderwetse saunakussens ergonomisch gezien een gruwel zijn.

Het is een schuin plankje, waardoor je hoofd niet opgetild wordt, en door de schuine vorm wordt je hoofd naar voren gedrukt. Bovendien sluit zo'n platte plank met gleuven nou niet echt aan bij de ronde vorm van je hoofd.
Naar boven
Driekus
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Di Dec 01, 2009 10:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bovendien sluit zo'n platte plank met gleuven nou niet echt aan bij de ronde vorm van je hoofd
Shocked Welke ronde vorm Rolling Eyes
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Nieuws Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: