SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Saunaregels...mag je andere gasten daar op aanspreken ?
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    SaunaGids forum index -> Tips, reactie's, opmerkingen etc.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Saunaregels...mag je andere gasten daar op aanspreken ?
Ja tuurlijk, die ik altijd
67%
 67%  [ 29 ]
Ben je gek, daar bemoei ik me niet mee
32%
 32%  [ 14 ]
Totaal aantal stemmen : 43

Auteur Bericht
Anna
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Wo Nov 29, 2006 12:10 am    Onderwerp: Reageer met quote

prinses43 schreef:
Nou volgens de poll spreken jullie allemaal iemand aan, behalve ik Confused

Ik heb ook nee gestemd hoor, Prinses. Ik ben niet zo iemand die tegen vreemden zoiets durft te zeggen. Mijn man wel, die sprak laatst nog een zeer luid pratend stel in een kruidenbad (waar het geluid dus zeer galmend is) aan. Ik ben dan blij dat hij het doet, want ik denk er precies zo over. Maar zelf zou ik dat niet gauw zeggen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
jvdn
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Wo Nov 29, 2006 1:43 am    Onderwerp: Reageer met quote

ik zou het melden aan iemand van het personeel... en dan mogen zij het oplossen. Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bootje69
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Nov 29, 2006 6:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

prinses43 schreef:
Nou volgens de poll spreken jullie allemaal iemand aan, behalve ik Confused

Ja volgens de poll wel ja, maar als je de antwoorden leest..... misschien had er nog een derde keuze moeten staan in de trend van "ja natuurlijk mag dat, maar ik laat dat aan het personeel over"

Ik heb ja gestemd, omdat ik vind dat het wel mag, maar doe het niet zelf, maar als een ander het wel wil doen (op een correcte manier) ga ja gang.
Naar boven
Assepoes
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Wo Nov 29, 2006 8:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ook niet op de poll gestemd. Vind wel dat het moet kunnen, maar zou het zelf niet durven Embarassed
Ik ben zo'n type dat het eerst probeert te negeren, dan ga ik me licht ergeren, dan komt er bijna rook uit mijn oren en dan ga ik weg Embarassed (zo iemand ben ik dus)
En eigenlijk hoop ik op mensen als de man van Anna Wink
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Wo Nov 29, 2006 11:19 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nu moet ik zeggen... het ligt er inderdaad aan wat voor toon je aanslaat.

Als ik me aan erg luid gekakel zou storen, zou ik zelf op vriendelijke wijze vragen of het wellicht wat zachter kan. Ik heb zelf wel eens meegemaakt dat iemand behoorlijk bruut tegen mij zei: "en nu is het wel genoeg met je gezeik" (toen ik een paar keer - op niet hele luide toon - aan een vriendin had gemeld dat ik de muziek in de muzieksauna zenuwemuziek vond). Tja... en dan ben je bij mij aan het verkeerde adres (volgens mij heb ik het al eens gemeld op dit forum). Als iemand het gewoon vriendeiljk vraagt zo van: "goh, misschien wilt u stil zijn, bedankt", dan is er geen enkel probleem; ik kan net zo goed even niet door hebben gehad dat ik vervelend was. Maar gelijk je stem verheffen, dat werkt bij mij als olie op het vuur.

Zo had ik een maand geleden iets "grappigs" tijdens het concert van The Moody Blues. Ik was er met m'n vader heen (was zijn verjaardagskado) en achter ons zaten een 5-tal mannen tijdens het concert op behoorlijk luidruchtige toon met elkaar te kleppen. Vreselijk vervelend natuurlijk, want we komen voor de muziek en niet dat geklep. Na een dik kwartier heb ik even mijn moed bij elkaar geraapt en me omgedraaid. En kreeg oogcontact met een van de "heren"...

Ik: (op hele nette en rustige toon) "Meneer, ik hoor zo niets van de muziek" Gaat die vent een beetje bijdehand lopen doen, zet z'n handen als schelpen achter z'n oren en zegt: "dan moet je zo doen"... Ik: "Misschien wilt u gewoon even stil zijn, dan kunnen wij ook verder genieten". Zie je het verschil? ik blijf keurig met "meneer" en "u" en die kerel doet net of ie met me heeft geknikkerd...

Anyway... dat hielp uiteraard niet; ik kreeg al bijval van een man naast me die ook geërgerd omkeek. Mijn pa kwam ook in actie; draaide zich om en riep op vrij luide toon: ZIJN JULLIE DOOF OFZO! Ok pa... da's misschien minder verstandig... Maar plots bleef het prachtig stil (achter ons dan). Maar toen was het pauze en werd ons door de buren gemeld dat "er klappen waren uitgedeeld vanuit een rij achter de rumoerige mannen"... Juist...

Nou ja... heeft niets met sauna te maken Very Happy Maar ik vond het wel even een leuke anekdote.
Naar boven
vbt
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Do Mei 17, 2007 2:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb nee gestemd omdat ik ook geen zin heb om de rest van de dag aangestaart te worden met zo'n blik van, waar moeit die zich mee!, als ik het wel zou doen. Ik kan me soms ook wel opjagen op het feit dat er veel mensen zijn die denken dat hun GEHELE lichaam stopt aan hun knieën of erger nog hun heupen,de regels spreken toch voor zich zou ik denken. Sad . Misschien is het het een oplossing voor een gedetaïleerde tekening met aanwijzingen in het groot in elke sauna op te hangen, Idea maar dat zal voor sommigen dan weer een reden zijn om te zeggen dat ze hun leesbril niet bijhebben Evil or Very Mad .
Wel heb ik eens een keer aan het personeel een opmerking gemaakt toen ik vaststelde dat er gebruikers met badkleding aanwezig waren terwijl het een naaktsauna is, deze zijn de personen in kwestie gaan opzoeken en heb ik die later ook niet meer tegengekomen.Ik had die personen ongeveer een uur eerder al opgemerkt en dacht zo van:" iemand zal wel reageren",echter liepen die een uur later er nog rond en vond ik het welletjes. Evil or Very Mad

Ik vind uiteindelijk dat je daar bent om je te onstspannen en niet om de politieagent uit te hangen. Wink
Naar boven
Erwin
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Do Mei 17, 2007 3:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb "ja" gestemd, maar zal niet overal op reageren tenzij ik het echt niet vind kunnen.
Maar wat te doen als mensen met hun handoeken stoelen bezet houden?
Deze personen zijn niet aanwezig en dus niet aan te spreken op hun asociale gedrag.

Goede iedeeen zijn van harte welkom.

Erwin

Sauna now, work later!
www.beautybylight.nl
www.iplopleiding.nl
www.bbl-ipl.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Frankie
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Do Mei 17, 2007 7:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

zwembadtaferelen.... gewoon handdoek wegleggen en op die stoel gaan liggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
robbie
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Do Mei 17, 2007 9:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik vind het niet de taak van gasten om anderen ergens op aan te spreken. dat is de taak van het personeel. daar kan je evt. klagen over het gedrag van anderen.
da's mijn mening.
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr Mei 18, 2007 2:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

robbie schreef:
ik vind het niet de taak van gasten om anderen ergens op aan te spreken. dat is de taak van het personeel. daar kan je evt. klagen over het gedrag van anderen.
da's mijn mening.

Over het algemeen zijn er duidelijke gedragsregels (huisregels) opgesteld waaraan men zich dient te houden. Dit staat duidelijk vermeld dus mag je iemand er ook op aanspreken. Natuurlijk is dit ook een taak van het personeel, maar niet alleen van het personeel vind ik.
Je kan niet verwachten dat er achter iedere saunabezoeker een personeelslid staat die staat te kijken of alles volgens de regels verloopt. Dat is niet praktische en ook niet prettig. Wel moet er gecontroleerd (en schoongemaakt) worden. Mijn ervaring is dat dit wel gebeurd.

Als er "grove" overtredingen zijn zal ik dit wellicht niet direct aan de overtreder melden maar het bij de receptie doorgeven. Een eindeloze discussie met een saunabezoeker is ook niet iets waar ik op zit te wachten.

Ik maak wel een opmerking als ik zie dat men vanuit de sauna direct een dompelbad ik wil lopen. Ik kan je zeggen dat ik dit regelmatig tegenkom. Vraag me niet waarom, maar het is zo.
Dat er mensen zonder te douchen de sauna ingaan heb ik nog niet gezien, die gang is ook niet zo logisch vooral ook omdat je de douche vaak in de buurt van de kleedkamer tegenkomt.
De kans dat men daar "per ongeluk" voorbij loopt is vrij klein.

Over het "bezet" houden van ligbedden/stoelen heb ik al aanplakbiljetten van de sauna gezien met de mededeling dat dit niet toegestaan is.
Dat geeft al aan dat er mensen zijn die menen dat een ligbedje voor hun alleen bestemd is, dat is dus niet zo.
Ook het neerleggen van een handdoek in een sauna om deze te laten drogen is ongewenst. Als ik dat zie gooi ik de handdoek onmiddellijk naar buiten.
(buiten de sauna cabine dus!!).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
KCdB
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Zo Mei 20, 2007 7:30 pm    Onderwerp: Hardnekkig probleem Reageer met quote

Quote:
Bedden in de saunaruimte of tuin horen niet bezet gehouden te worden door het plaatsen van handoeken.

Beste Blondy.
Helemaal aan het begin van deze poll schrijf je bovenstaande quote. Toen ik echter in de warme maand april jl. jullie TH in Schiedam bezocht op een zaterdag, heb ik ook even geprobeerd om een ligstoel in de tuin te bemachtigen. Helaas maar waar, zeker 99,9% van de stoelen was bezet of werd bezet gehouden door handdoeken waarvan de eigenaar/eigenaresse afwezig waren Sad . Alleen op de houten bankjes heb ik nog kunnen zitten Cool . Eerlijk gezegd had ik de moed niet iemand hierop aan te spreken omdat mensen, zeker met de warmte op die dag, dan zo snel oververhit raken.
Maar als je deze poll al in november vorig jaar geschreven hebt, dan kan ik me nauwelijks voorstellen dat je dit in april daarop het al weer vergeten bent Embarassed . Maar goed, TH is daar zeker niet de enige in, want het komt overal voor.
Een hardnekkig probleem dat, denk ik, moeilijk te bestrijden is. Of moet het personeel al die onbeheerde handdoeken dan maar deponeren op de afdeling "Gevonden voorwerpen"? Lijkt me gezellig te worden op die afdeling Mad .
Naar boven
prinses43
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Zo Mei 20, 2007 9:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, ligbedden bezet houden.....
Ik ben de afgelopen tijd o.a. in Lunteren en Veenendaal geweest (en vorig jaar in Houten). Dat gaat dan als volgt: iedereen zoekt een ligbed, deponeert daar zijn/haar handdoek op, en blijf daar dan ook echt de hele dag liggen. Met af en toe natuurlijk even een saunaatje tussendoor.
En dan denk ik: ho ho, dat mag niet.... maar ja, als ik dan mijn handdoek mee naar binnen neem, en kom vervolgens terug, ligbed door een ander bezet, en nergens meer een leeg ligbed.
Dus de daarop volgende keer hebben wij ook onze handdoek laten liggen op een ligbed toen we een sauna ingingen. Mijn ervaring: personeel zegt hier helemaal niets van, en haalt ook niet de handdoeken weg.
Naar boven
BLONDY
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Ma Mei 21, 2007 12:25 am    Onderwerp: Re: Hardnekkig probleem Reageer met quote

KCdB schreef:
Quote:
Bedden in de saunaruimte of tuin horen niet bezet gehouden te worden door het plaatsen van handoeken.

Beste Blondy.
Helemaal aan het begin van deze poll schrijf je bovenstaande quote. Toen ik echter in de warme maand april jl. jullie TH in Schiedam bezocht op een zaterdag, heb ik ook even geprobeerd om een ligstoel in de tuin te bemachtigen. Helaas maar waar, zeker 99,9% van de stoelen was bezet of werd bezet gehouden door handdoeken waarvan de eigenaar/eigenaresse afwezig waren Sad . Alleen op de houten bankjes heb ik nog kunnen zitten Cool . Eerlijk gezegd had ik de moed niet iemand hierop aan te spreken omdat mensen, zeker met de warmte op die dag, dan zo snel oververhit raken.
Maar als je deze poll al in november vorig jaar geschreven hebt, dan kan ik me nauwelijks voorstellen dat je dit in april daarop het al weer vergeten bent Embarassed . Maar goed, TH is daar zeker niet de enige in, want het komt overal voor.
Een hardnekkig probleem dat, denk ik, moeilijk te bestrijden is. Of moet het personeel al die onbeheerde handdoeken dan maar deponeren op de afdeling "Gevonden voorwerpen"? Lijkt me gezellig te worden op die afdeling Mad .

Nou sorry...er had moeten staan...IN de Saunaruimte....!! Mijn fout.
Daar halen we nameleijk de handoeken weg en leggen ze netjes opgevouwen naast het bed. Boven de bedden hangt een bordje. In de tuin is het een ondoenlijke zaak,,je kunt ze ook niet op de grond gaan leggen in het gras,, Er staan een paar honderd bedden in de tuin en je mag ze verplaatsen dus als er een paar lege bedden in de schaduw ziet staan kun je altijd je bed naar de zon verslepen. Dat doen de meeste mensen nl.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit de tuin helemaal bezet heb zien liggen ..en ik werk toch altijd in het weekend ( meestal op zaterdag en dat is de drukste dag van de week). Nu was het in april opeens heel erg mooi weer..veel eerder dan normaal en nog niet allle bedden stonden in de tuin ..een heel vervelend geval van pech...En wat ik al zei als we de bedden in de tuin moeten gaan ontdoen van de handdoeken dan moeten we zeker drie man personeel op een dag erbij nemen...dat gaat echt niet.
Jammer voor je dat je tegen dit probleem bent aangelopen. ik zou zeggen probeer het nog een keer met mooi weer van de zomer en je zult zien dat er echt bedden genoeg zijn. Gewoon even je bed verplaatsen.
Mzzl, Blondy
KCdB
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Za Mei 26, 2007 7:26 pm    Onderwerp: Schaduw Reageer met quote

Beste Blondy.
Met mijn woorden "een hardnekkig probleem" probeerde ik al aan te duiden dat TH niet de enige Thermen is waar dit voorkomt. Zoals Prinses al schrijft, komt dit eigenlijk overal wel voor.
Tja, en dan die ligbedden in de zon. Nou, in die volle zon is een kwartier voor mij wel genoeg. Wie zijn (blote) billen brandt moet ....... Een heerlijk plekje in de schaduw is mijn favoriet. En de ligbedden die zaterdag, stonden vrijwel allemaal in de zon, dus slechts goed voor mij voor een kwartiertje. Dat houten bankje, inderdaad, stond heerlijk in de schaduw, dus ik heb me nog best vermaakt die zaterdag. Binnenkort kom ik wel weer eens en misschien, Blondy, komen we elkaar dan wel eens tegen.
Vriendelijke groet:
KCdB.
Naar boven
BLONDY
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Wo Jun 13, 2007 12:01 am    Onderwerp: Re: Schaduw Reageer met quote

KCdB schreef:
Beste Blondy.
Met mijn woorden "een hardnekkig probleem" probeerde ik al aan te duiden dat TH niet de enige Thermen is waar dit voorkomt. Zoals Prinses al schrijft, komt dit eigenlijk overal wel voor.
Tja, en dan die ligbedden in de zon. Nou, in die volle zon is een kwartier voor mij wel genoeg. Wie zijn (blote) billen brandt moet ....... Een heerlijk plekje in de schaduw is mijn favoriet. En de ligbedden die zaterdag, stonden vrijwel allemaal in de zon, dus slechts goed voor mij voor een kwartiertje. Dat houten bankje, inderdaad, stond heerlijk in de schaduw, dus ik heb me nog best vermaakt die zaterdag. Binnenkort kom ik wel weer eens en misschien, Blondy, komen we elkaar dan wel eens tegen.
Vriendelijke groet:
KCdB.

Als je komt...gewoon vragen en jezelf voorstellen toch?
Enne onze bedden achterin de tuin (bij de Kelo staan juist in de schaduw..Maar wat ik al zei...Je mag ze ook verslepen hoor...Volgende keer gwoon doen dus.
Berichten van afgelopen:   
Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    SaunaGids forum index -> Tips, reactie's, opmerkingen etc. Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

Ga naar: