SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Saunaregels...mag je andere gasten daar op aanspreken ?
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    SaunaGids forum index -> Tips, reactie's, opmerkingen etc.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Saunaregels...mag je andere gasten daar op aanspreken ?
Ja tuurlijk, die ik altijd
67%
 67%  [ 29 ]
Ben je gek, daar bemoei ik me niet mee
32%
 32%  [ 14 ]
Totaal aantal stemmen : 43

Auteur Bericht
Joostik
Los entree

BerichtGeplaatst: Wo Jun 13, 2007 5:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Handdoeken op ligbeddden in de tuin: hangt een beetje af van de omstandigheden. In Soesterberg is bij mooi weer de (grote!) ligweide vaak volledig in beslag genomen met handdoeken, tassen, tijdschriften, boeken, drankjes, etc.. Ik denk dat dit niet te vermijden is en, gezien de ruimte en aantal beschikbare stoelen, ook niet echt een probleem.

Handdoeken in de kabine zijn een andere zaak. Als het duidelijk is dat de eigenaar langer weg is dan voor even een frisse douche, schuif ik deze netjes maar beslist opzij. Overigens heb ik ook daar wel eens kommentaar op gehad: stel je voor, een afgeladen saunakabine met de enige vrije plek bezet door een grote badhanddoek. Ik leg deze opzij om plaats te nemen en krijg vervolgens kommentaar van een dame (blijkbaar vaste klant) die schande sprak van mijn brutaliteit.

[NB: Betreffende dame was niet de eigenaar van de handdoek. De eigenaar zelf heb ik gedurende die saunaronde niet gezien.]

In de regel spreek ik mensen wel aan op hun gedrag, wat natuurlijk niet altijd op prijs wordt gesteld. Soms meld ik het zelfs, maar helaas is het personeel niet altijd erg geÔnteresseerd in wangedrag. Als ze maar betalen!

Smerigste wat ik heb meegemaakt: Man die zich zat te scheren in saunakabine (met scheerschuim!) en vervolgens zijn mesje afspoelde in het emmertje. Dit was notabene een vaste klant die verklaarde dit altijd te doen. Gelukkig is betreffende sauna nu gesloten.

Laatst aangepast door Joostik op Wo Jun 13, 2007 7:02 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo Jun 13, 2007 6:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik twijfelde over het feit dat er mensen zijn die ligbedden bezet houden door hun handdoek of badjes er op te leggen.
Ik heb afgelopen week uit eigen ervaring kunnen ervaren dat bij de Zwaluwhoeve dit ook voorkomt. Bezoekers van de ZH zullen wel weten hoe groot de tuin wel niet is en dat er tientallen ligbedden opgesteld staan.

Tot mijn verbazing waren alle bedden bezet, niet door mensen maar vooral door handdoeken en badjassen.
Het gekke is dat de ZH juist een week daarvoor om meerdere plaatsen in de tuin GROTE borden heeft geplaatst met de tekst "gelieve de bedden niet onnodig bezet te houden". Die borden worden masaal genegeerd. Verbazingwekkend!
Hoe groter de borden des te slechter het schijnt te werken.

Toch is de ergernis groot als je geen vrij bedje kunt vinden.
Gelukkig gingen er net een paar mensen weg en kon ik dus nog een bedje "claimen".
Het gedrag van bezet houden vind ik echter niet acceptabel.
Ik begrijp best wel dat je je bedje niet wilt opgeven als je even naar het toilet gaat o.i.d. maar als een bedje een kwartier of langer onbezet is mag wat mij betreft de handdoek/badjas eraf.
Ik denk dat de meeste mensen de confrontatie echter niet aandurven en alles maar gewoon laten liggen.
Misschien is het een idee om de handdoek/badjas van het ligbed af te halen en vervolgens een briefje neer te leggen dat ze het bij de receptie op kunnen halen. Question
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
prinses43
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Wo Jun 13, 2007 9:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een handdoek in de saunacabine (onbezet) heb ik nog nooit gezien, snap ook niet wat t nut daarvan is.
Zoals Blondy al zei Han, het is geen doen voor t personeel om te kontroleren hoe lang iemand al weg is bij zijn ligbed, en dan de handdoek en badjas weg te halen, dan moeten ze idd extra personeel daarvoor laten lopen in de tuin.
Er staan borden, maar niemand houd zich eraan (ik ook niet), want als ik mijn spullen meeneem is er na een half uur geen vrij ligbed meer te vinden, dus ik laat net als iedereen gewoon mn badjas op mn ligbed liggen.
Naar boven
jvdn
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Wo Jun 13, 2007 10:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Han schreef:

Misschien is het een idee om de handdoek/badjas van het ligbed af te halen en vervolgens een briefje neer te leggen dat ze het bij de receptie op kunnen halen. Question

waarom bij de receptie? hang de handdoek gewoon aan het bord waarop staat dat je je handdoek niet op het ligbed mag laten liggen.
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 10:14 am    Onderwerp: Reageer met quote

Sommige mensen denken heel makkelijk hun handdoek even droog te krijgen door hem in een kabine te leggen. Als ze hem dan niet snel komen halen of het wordt druk in de kabine, dan leg ik hem gewoon opzij.
Als mensen buiten onnodig een ligbed bezet houden, bijv. als ze een rondje aan het maken zijn, en ik wil graag een ligbed. Dan haal ik desgewenst die handdoek eraf, lever hem desgewenst in bij personeel onder het mom van "gevonden en niet aan een haakje hangend" en moct ik commentaar krijgen, dan vraag ik rustig naar het eigendomsewijs/kassabon (die ze natuurlik nooit kunnen overleggen). Gelukkig maak ik dit maar heel weinig mee. Wink
Naar boven
prinses43
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 7:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Kevin, mijn badjas laat je toch wel liggen op mn bedje?? Laughing Laughing
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 8:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

prinses43 schreef:
Een handdoek in de saunacabine (onbezet) heb ik nog nooit gezien, snap ook niet wat t nut daarvan is.
Zoals Blondy al zei Han, het is geen doen voor t personeel om te kontroleren hoe lang iemand al weg is bij zijn ligbed, en dan de handdoek en badjas weg te halen, dan moeten ze idd extra personeel daarvoor laten lopen in de tuin.
Er staan borden, maar niemand houd zich eraan (ik ook niet), want als ik mijn spullen meeneem is er na een half uur geen vrij ligbed meer te vinden, dus ik laat net als iedereen gewoon mn badjas op mn ligbed liggen.

Nou dat weet ik niet of het personeel dat niet kan doen. Ik wil niet zeggen dat ze iedereen moeten controleren, ze zijn immers geen saunapolitie.
Ik vind wel dat die borden er niet voor niets neergezet zijn. De strekking hiervan is wel duidelijk. Iemand die dit niet wil begrijpen wat mag mij betreft zijn handdoek/badjas bij de receptie op gaan halen.
Als het personeel zo af en toe dit doet (of saunagasten) zal het zeker wel helpen is mijn idee. Als het je een paar keer overkomen is dat je handdoekje verdwenen is nadat je hem achteloos hebt laten liggen gaat er vast wel een lampje branden.

Sauna handdoeken die onbezet in de sauna liggen komt gelukkig niet zo vaak voor.
Maar goed ook want dat hoort niet.
Naar boven
Bart1981
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Ma Jul 02, 2007 2:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Denk wel dat je andere gasten mag aanspreken op sauna regels. Zou ook moeten kunnen. Die regels zijn er niet voor niks. En personeel is meer niet dan wel in de sauna's zelf aanwezig.

Maar ja aanspreken wordt niet altijd gewaardeerd. mijn vriendin sprak afgelopen zaterdag mensen aan die zaten te praten in een rust/stilteruimte. En dat was niet even snel iets zeggen, maar een uitgebreid gesprek over de avondplannen, etc. Dat werd niet gewaardeerd door het desbetreffende koppel. Maar neemt niet weg dat het wel moet kunnen dat je andere gasten aanspreekt op de regels.
Naar boven
Julie
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Wo Jul 04, 2007 8:15 pm    Onderwerp: :oops: Reageer met quote

Ik moet bekennen dat ik weleens een handdoek laat liggen in een sauna. De handdoek is dan heel nat door intensief gebruik van het omslaan na een dompelbad of douche. Nu moet ik wel zeggen dat dit meestal in de late uurtjes zo is en weet dat weinig mensen in de 100 graden sauna zitten. Het is dan even zwemmen in het dompelbad en dan weer hup de warmte in. Maar dat praat ik natuurlijk niet goed. Embarassed

>>>Was ik nu maar te saunaŽn, instead of talking about...<<<
Naar boven
BLONDY
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Do Jul 05, 2007 12:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik badlakens vind in de saunacabine haal ik hem eruit. Hang hem buiten op.. De cabine is geen droogtrommel. Daarbij komt nog dat het vaak heel onaangenaam gaat ruiken van zo.n zweethanddoek die ligt te drogen..jakkes.
Gewoon een paar extra meenemen en die natte dump je in een vuilniszak in je kastje.Wordt je tas ook niet nat van binnen.
Mzzl, Blondy
dinkie79
Los entree

BerichtGeplaatst: Za Jul 07, 2007 11:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, ik zeg er niets van. Ik kom toevallig net van zo'n nare ervaring, waar de medewerkster net had verteld zachtjes te praten en een klef stelletje had geboden zich in te houden. Ze gingen gewoon door, maakten veel lawaai en waren gewoon ontzettend storend. Ik vond het erg vervelend dat er geen personeel in de buurt was, maar ik heb de sauna maar gewoon zo snel als ik kon, verlaten.
Ik heb toch altijd zo''nn grens waravan ik denk dat het beter is me niet te bemoeien. En vooral als je met mensen te doen hebt die dus al niet naar het personeel luisteren.
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za Jul 07, 2007 6:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dinkie79 schreef:
Nee, ik zeg er niets van. Ik kom toevallig net van zo'n nare ervaring, waar de medewerkster net had verteld zachtjes te praten en een klef stelletje had geboden zich in te houden. Ze gingen gewoon door, maakten veel lawaai en waren gewoon ontzettend storend. Ik vond het erg vervelend dat er geen personeel in de buurt was, maar ik heb de sauna maar gewoon zo snel als ik kon, verlaten.
Ik heb toch altijd zo''nn grens waravan ik denk dat het beter is me niet te bemoeien. En vooral als je met mensen te doen hebt die dus al niet naar het personeel luisteren.

Als een medewerkster al een waarschuwing heeft gegeven ondersteunt dit jou nog meer om er ook iets van te zeggen. In de meeste gevallen zullen mede saunagasten je ook ondersteunen om iets van ongewenst gedrag te zeggen.
Of dit nu luid praten of iets anders is maakt niet uit.

Het lijkt me dan ook stug dat de "daders" gewoon doorgaan als iedereen tegen ze is. Ik kan me voorstellen dat je als eenling niets durft te zeggen maar als je met meerderen bent sta je toch een stuk steviger in je schoenen.
Ik vind wel dat het personeel het eerste aanspreekpunt is als er maatregelen nodig zijn. Je hoeft als gast niet zelf als "politie" op te treden.
Naar boven
cabrio
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Za Jul 07, 2007 9:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dinkie79 schreef:

Dus jij gaat weg voor mensen die zich misdragen, daarvoor moet jij gestraft worden ?!
Ik zou er zeker en vast iets van zeggen en als het niet hielp zocht ik een medewerker op die het op mag lossen. Dat ik voor dergelijke mensen zou wijken, wel dan moet er heel veel gebeuren hoor.
Naar boven
saunanewbie
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 27, 2011 8:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb afgelopen zaterdag ook met dit dilemma te maken gehad.
Ik was samen met twee vrienden in de leeuwerikhoeve in bergum,
we stonden even te kletsen dicht bij het voetenbad,ging
in stelletje helemaal in het voetbad zitten,net of was het een bad.
Ik stond toen ik dat zag helemaal perplex,en zie nog tegen mijn maten dat,
zoiets toch echt niet kon,
Maar ik durfde er niks van te zeggen,
omdat ik nog helemaal verbaast was Confused
whulsbergen
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 28, 2011 6:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

saunanewbie schreef:
(..)ging
(een?) stelletje helemaal in het voetbad zitten,net of was het een bad.
Ik stond toen ik dat zag helemaal perplex,en zie nog tegen mijn maten dat,
zoiets toch echt niet kon,
Maar ik durfde er niks van te zeggen,
omdat ik nog helemaal verbaast was Confused
Haha dat is meer lachwekkend dan hinderlijk toch? Ik zou er bij gaan zitten "wil je even je hoofd opzij doen? dan kan ik m'n voeten kwijt" Very Happy
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    SaunaGids forum index -> Tips, reactie's, opmerkingen etc. Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

Ga naar: