SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Sauna en drank gaat dat wel samen?
Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag & Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Sauna en drank gaat dat wel samen?
ja
50%
 50%  [ 12 ]
nee
50%
 50%  [ 12 ]
Totaal aantal stemmen : 24

Auteur Bericht
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Do Okt 26, 2006 10:22 am    Onderwerp: Reageer met quote

En in Zweden?, is dat net zo als in Finland? Dat zou dan een duur bezoekje aan de sauna worden, aangezien ik me meen te herinneren dat alcohol in ScandinaviŽ schreeuwend duur is. Niet voor niets nemen veel ScandinaviŽrs een boottochtje naar Duitsland, om goedkoper te zuipen en om voordeliger drank in te slaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Danny
Los entree

BerichtGeplaatst: Do Okt 26, 2006 10:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

kevin8 schreef:
En in Zweden?, is dat net zo als in Finland? Dat zou dan een duur bezoekje aan de sauna worden, aangezien ik me meen te herinneren dat alcohol in ScandinaviŽ schreeuwend duur is.

In Finland is het nog duurder, en tot overmaat van ramp is hun lapinkulta absoluut niet drinkbaar, het is nog erger dan heineken zelfs, stel je voor... Twisted Evil
De Zweden zijn de enigen in het noorden die nog best lekkere bieren hebben, en ze zijn goedkoper dan in .dk, .fi en vooral .no

kevin8 schreef:
Niet voor niets nemen veel ScandinaviŽrs een boottochtje naar Duitsland, om goedkop=er te zuipen en om voordeliger drank in te slaan.

De Finnen hebben daar Estland voor. Zo heb ik eens een daguitstap van Helsinki naar Talin gedaan. Bij het inschepen vroeg ik mij al af waarom men daar massaal van die karretjes voor je bagage verhuurde. Eens op de boot kreeg ik een vermoedden als ik zag dat al bijna iedereen aan de halve liters zat (om 8 uur 's ochtends), wat werd bevestigd bij de terugvaart toen ik al die karretjes zag passeren overladen met dozen vodka. Over de ambiance tijdens de vaart moet ik waarschijnlijk niet uitwijden
Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Vr Okt 27, 2006 11:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

Leuke reactie/anecdote. Ik denk dat wij het wel eens kunnen zijn met de stelling dat Duitsland en BelgiŽ over het algemeen de beste bieren hebben. Belgische/Vlaamse bieren die mij zeker kunnen bekoren: Bavik, Stella Artois, Wieze, Primus Haacht en uiteraard diverse speciaal bieren zoals Liefmans kriek (met in de koude winter de "GlŁhkriek" aanbevolen die je warm drinkt), De Koninck blond, Mort Subite, Dobbel-Palm etc.
Very Happy

Slechtste bier uit Nederland: Oranjeboom en diverse supermarkt huisbiermerken die in Breda zijn gebrouwen (de andere supermarktbieren die van de Bavaria afkomstig zijn zijn nog wel redelijk te drinken). Ook minder te drinken Heineken en Amstel. Goede bieren (pils): Gulpener, Brand, Alfa pils, Christoffel, Lindeboom.
Slechste Belgisch pils wat ik ken: Cristal Alken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
guy.cras
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Vr Okt 27, 2006 11:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

kevin8 schreef:
Leuke reactie/anecdote. Ik denk dat wij het wel eens kunnen zijn met de stelling dat Duitsland en BelgiŽ over het algemeen de beste bieren hebben. Belgische/Vlaamse bieren die mij zeker kunnen bekoren: Bavik, Stella Artois, Wieze, Primus Haacht en uiteraard diverse speciaal bieren zoals Liefmans kriek (met in de koude winter de "GlŁhkriek" aanbevolen die je warm drinkt), De Koninck blond, Mort Subite, Dobbel-Palm etc.
Very Happy

Slechtste bier uit Nederland: Oranjeboom en diverse supermarkt huisbiermerken die in Breda zijn gebrouwen (de andere supermarktbieren die van de Bavaria afkomstig zijn zijn nog wel redelijk te drinken). Ook minder te drinken Heineken en Amstel. Goede bieren (pils): Gulpener, Brand, Alfa pils, Christoffel, Lindeboom.
Slechste Belgisch pils wat ik ken: Cristal Alken.

omg
Stella, Wieze, Primus ..............wtf
Liefmans Kriek Confused
en dan nog onder de vorm van Gluhkriek Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes

Hopelijk komt er nu snel een exportverbod voor de betere bieren naar Nederland.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag & Antwoord Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: