SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Zwaluwhoeve (ervaringen/meningen/opmerkingen e.d.)
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 54, 55, 56  Volgende

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    SaunaGids forum index -> Tips, reactie's, opmerkingen etc.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Geef je mening over de Zwaluwhoeve
Prima sauna, ik ga er zeker nog een keer heen
22%
 22%  [ 22 ]
TE grote sauna, doe mij maar een kleinere sauna
9%
 9%  [ 9 ]
Veel te druk, het bezoekersaantal moet omlaag
40%
 40%  [ 40 ]
Ik trek me niets aan van de drukte en ga toch
8%
 8%  [ 8 ]
Ik erger me het meest aan het geklets in de sauna's
19%
 19%  [ 19 ]
Totaal aantal stemmen : 98

Auteur Bericht
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Do Apr 20, 2006 7:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk het punt is denk ik niet dat er op een damesdag mannelijk personeel is, zolang dat echter maar EIGEN professioneel personeel is, die gewend zijn aan het omgaan met gasten en hun plaats weten. Wat vooral voor vrouwen en dan zeker op vrouwendagen zeer storend kan zijn is als je dan mensen, personeel van buiten (tuinmannen, installateurs, bouwvakkers etc.) aan het werk hebt. In sommige echte saunabedrijven houden ze daar gewoon rekening mee, of wordt er alleen 's morgens gewerkt door dit soort werklieden, waarbij het dan ook nog van tevoren goed is aangekondigd.
Maar het kan ook nog gekker, vroeger hadden we in Nijmegen ook een vrij kleine stadssauna met een vreemd type eigenaar die rustig op damesavond zelf ook een rondje maakte en vond dat dat moest kunnen omdat het zijn bedrijf was. Nou, ik vind van niet dus.
Ik kan me de reactie van Mintje dus zeker goed voorstellen maar de reactie van een aantal mannen ook wel een beetje indien zij de situatie niet goed voor ogen hebben en dachten aan eigen vast saunapersoneel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mignon
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Vr Apr 21, 2006 6:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, goed verwoord, Kev!

Prinses, sommige vrouwen hebben schroom, last van schaamte en voor hen is het een enorme drempel om naar een sauna te gaan. Dat kunnen wj ons niet voorstellen, maar die vrouwen zijn er.
Over hen had ik het.
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Vr Apr 21, 2006 5:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Precies Mignon!!! De grootste saunabezoekers/sters van nu en in de toekomst zijn wellicht diegenen die nu of vroeger de door Mignon beschreven drempels hebben/hadden. Een beetje respect daarvoor lijkt mij toch op zijn plaats.
Smile
Naar boven
Sauna-arbeider
Los entree

BerichtGeplaatst: Wo Mei 10, 2006 1:09 am    Onderwerp: Vrouwendag Reageer met quote

Hey Mignon (en de rest van de vrouwelijke saunabezoekers die mannelijke werknemers hinderlijk vinden)

Zoals wel aan mijn naam te zien is, weet je nu dat ik ook op een saunagelegenheid werk en ik heb iets op jouw berichtje te zeggen Smile

Je zegt dat je niet begluurd wil worden door een paar tuinmannen.. Eigenlijk vind ik zo'n reactie redelijk arrogant. Met alle respect en niet persoonlijk opvatten, maar ik en mijn collega's kunnen waarschijnlijk wel uit ervaring spreken dat de vrouwelijke bezoekers over het algemeen er meestal niet altijd appetijtelijk uit zien. Dit bedoel ik niet als belediging maar deze bijgedachte is niet bepaald een motivatie om even stiekem te gluren. Daarnaast hebben wij ook daadwerkelijk werk te verrichten om de tent draaiende te houden waar ook dus vrouwen komen om van een fijne dag te kunnen genieten.

In combinatie met het feit dat er letterlijk elke maand duizenden naakte mensen over de vloer komen wordt dit fenomeen voor de meeste full-timers een normaliteit waar niet eens meer gekeken wordt naar de menselijke (of specifiek vrouwelijke) anotomie omdat dit aan de orde van elke werkdag voorkomt. Daarnaast ben ik zelf geen tuinman e.d., zit zelf in de bediening en ben het er volkomen mee eens dat tuinmannen op een dag als vrouwendag niet aanwezig dienen te zijn waar de gasten zich zelf ook bevinden.

Kortom, zie dit niet als een opstandig betoog maar een reeel kijkje achter onze schermen Wink

Veel plezier nog in de sauna's
Naar boven
mignon
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Wo Mei 10, 2006 6:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

Als je mijn berichten had gelezen, dan had je kunnen lezen dat ik daar persoonlijk geen moeite mee heb. Ik heb een prachtig lijf en daar schaam ik me niet voor.
Dit betoog ging over vrouwen die er wel moeite mee hebben op vrouwendagen en ik kan me in hun inleven. Nogmaals goed lezen is een kunst.
Naar boven
Sauna-arbeider
Los entree

BerichtGeplaatst: Ma Mei 29, 2006 12:24 am    Onderwerp: Reageer met quote

mignon schreef:
Als je mijn berichten had gelezen, dan had je kunnen lezen dat ik daar persoonlijk geen moeite mee heb. Ik heb een prachtig lijf en daar schaam ik me niet voor.
Dit betoog ging over vrouwen die er wel moeite mee hebben op vrouwendagen en ik kan me in hun inleven. Nogmaals goed lezen is een kunst.

"Ik ben het ook met Mintje eens. Ik ga toch niet voor niets naar een damesdag? Dan wil ik ook niet begluurd worden door een paar tuinmannen...."

Ik geloof dat dat toch echt jouw citaat was gezien de vorige pagina. Hier lijk je toch aan te geven dat je je alleen in een sauna wilt begeven mits er 'glurende tuinmannen' aanwezig zijn.

Het feit dat je klaarblijkelijk over een fraai eva-kostuum beschikt heeft weinig met mijn berichtje te maken. Als je door het gedeelte over de mening vrouwelijke anatomie heen leest is gemakkelijk op te merken dat dat ver weg staat van het contrast vrouwendag/mannelijke werknemers. Een zelfverzekerde opmerking als argument zou hierbij dus overbodig zijn.

Ergo, de kunst van het goed lezen is kennelijk bij jou ook moeilijk te handhaven.
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Wo Mei 31, 2006 1:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat Mignon volgens mij bedoelde, is het feit dat zij zich zou kunnen voorstellen, dat als zij net als mintje nog die drempels danwel schroom zou hebben, zij ook wellicht een damesdag zou bezoeken en dan ook niet geconfronteerd wenst te worden met bijv. glurende tuinmannen, los van het feit of deze tuinmannen ook nog gewoon hun werk doen. Het feit dat Mignon, zoals ze zelf zegt (en, haar kennende, neem ik dat ogenblikkelijk aan) over een mooi 'evakostuum' beschikt en (inmiddels) die drempels/schroom niet meer heeft, impliceert zeer zeker nog niet als dat Mignon glurende tuinmannen vanzelfsprekend zou vinden.

Verder schreef je nog de volgende zin:
"Met alle respect en niet persoonlijk opvatten, maar ik en mijn collega's kunnen waarschijnlijk wel uit ervaring spreken dat de vrouwelijke bezoekers over het algemeen er meestal niet altijd appetijtelijk uit zien."

Uit eigen ervaring (van de vele saunabezoeken door het land heen in de afgelopen 20 jaar) weet ik dat een beetje goed saunabedrijf een clientèle heeft die zeer zeker niet alleen hoofdzakelijk uit onappetijtelijke mensen bestaat.
Smile
Naar boven
mignon
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Wo Mei 31, 2006 2:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, áls ik naar een damesdag zou gaan, zou ik het idd niet op prijs stellen, dat klopt.
Maar ik ga niet naar een damesdag, dus maakt het mij ook niet uit.
Op die manier bedoelde ik die opmerking en niet anders.

Thanks, Kev Wink.
Naar boven
Sarjenka
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Wo Mei 31, 2006 3:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

kevin8 schreef:
Uit eigen ervaring (van de vele saunabezoeken door het land heen in de afgelopen 20 jaar) weet ik dat een beetje goed saunabedrijf een clientèle heeft die zeer zeker niet alleen hoofdzakelijk uit onappetijtelijke mensen bestaat.
Smile

wat maakt iemand "onappetijtelijk"? Gezien het feit dat het dáár niet om gaat... het gaat om het saunagevoel en dat iemand kan genieten; of je daar nu als de olifantman/vrouw bij uit ziet of als Cleopatra (en wie zegt dat zij mooi was?), da's niet van belang. En verder weet ik genoeg "prachtige" mensen (laten we dus zeggen: wat de maatschappij het liefste wil: niet dik, maar goed figuur; het zijn niet mijn woorden) die zich voorzich zelf schamen; het is maar hoe je jezelf vindt. Het is jammer dat "men" zich laat leiden door wat de maatschappij vindt.

Dik of dun, het zou mij om het even zijn...

"schoonheid" zit van binnen...
Naar boven
Anna
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Wo Mei 31, 2006 5:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Sarjenka schreef:
kevin8 schreef:
Smile

wat maakt iemand "onappetijtelijk"? Gezien het feit dat het dáár niet om gaat... het gaat om het saunagevoel en dat iemand kan genieten; of je daar nu als de olifantman/vrouw bij uit ziet of als Cleopatra (en wie zegt dat zij mooi was?), da's niet van belang. En verder weet ik genoeg "prachtige" mensen (laten we dus zeggen: wat de maatschappij het liefste wil: niet dik, maar goed figuur; het zijn niet mijn woorden) die zich voorzich zelf schamen; het is maar hoe je jezelf vindt. Het is jammer dat "men" zich laat leiden door wat de maatschappij vindt.

Dik of dun, het zou mij om het even zijn...

"schoonheid" zit van binnen...

Heel mooi gezegd Sarjenka! Ik heb járen geworsteld met onzekerheid wat dat betreft. Het was voor mij ook zo'n openbaring om te merken dat je in een sauna gewoon mag zijn wie je bent. Je kunt niks verhullen, je bent er in je blote ik. Geen make-up, geen slankmakende (bad)kleding of wat dan ook. Dat maakt het ook zo anders dan aan het strand of zo, daar gaat het eigenlijk veel meer om uiterlijk.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Do Jun 01, 2006 11:47 am    Onderwerp: Reageer met quote

Schoonheid zit ook inderdaad van binnen. Ik had deze opmerking alleen maar gemaakt met de insteek dàt er wel eens een saunabedrijf zou kunnen zijn, alwaar mensen die, volgens het gemmiddelde clichébeeld, meer appetijtelijk zijn, zich door de aanwezige sfeer/publiek etc. zich minder prettig voelen.
Zo kwam ik jaren terug, eind jaren '80 wel eens in de inmiddels al jaren gesloten stadssauna in Nijmegen. De ongevraagde vele aandacht en aandachtige blikken die mij op maandag ten deel vielen omdat er dan veel homo's kwamen deden mij ook besluiten daar niet meer op een maandag naartoe te gaan.
Wink
Naar boven
Chrisje
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Do Jun 01, 2006 12:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Rolling Eyes Ik durfde ook jaaaaaaaaaaaaaaren niet.. en t idee dat ik er als een soort van menselijke walrus rond moest lopen... VRESELIJK

Sinds ruim 2 jaar ga ik WEL.. en verleden jaar ben ik begonnen met een ander leef eet patroon
Ben 32 kilo afgevallen
Maar rare is, dat je nu WEL vriendelijk word behandeld en WEL knipoogjes krijg en WEL ruimte krijg in bubbelbaden enz
, terwijl ik nog steeds dezelfde maffe melige idiote mens ben als voor t afvallen

Ik geniet van de sauna , vinden ze me lelijk, dan draaien ze hun kop maar om
Ze hoeven me niet aan te kijken hoor. dus als ze kijken is t voor hun eigen risico Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Sauna-arbeider
Los entree

BerichtGeplaatst: Vr Jun 02, 2006 11:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik houdt mijzelf dit maal maar in toom aangezien de kennelijk provocerende opmerkingen van mij niet getolereerd worden. Smile

"Uit eigen ervaring (van de vele saunabezoeken door het land heen in de afgelopen 20 jaar) weet ik dat een beetje goed saunabedrijf een clientèle heeft die zeer zeker niet alleen hoofdzakelijk uit onappetijtelijke mensen bestaat."

Dit zal klaarblijkelijk een botsing van meningen zijn want ik ben van nature ook kieskeurig. Ook wordt gezegd dat schoonheid van 'binnen' zit. Ik ben het met deze bewering absoluut eens, alleen is zoals óók ongeveer gezegd, de maatschappij nog niet klaar voor deze optimistische denkwijze.

Nogmaals, de verhouding over iemand 'appetijtelijk' vinden is puur gebasseerd op verscheidene meningen.
Naar boven
marcel2345
Gast

BerichtGeplaatst: Vr Jul 07, 2006 11:13 pm    Onderwerp: saunadrome en zwaluwhoefe. Reageer met quote

Hoi, wij zijn nieuw hier en hebben niet zoveel ervaring met sauna`s zoals misschien velen hier. Echter willen wij toch onze ervaring delen in 1 topic van de zwaluwhoeve en van saunadrome.

Saunadrome was de eerste ervaring van mijn vriendin die samen met onze dochter van 14 dit kreeg aangeboden als moederdag cadeau. Met veel spanning zijn hun erheen geweest en bij thuis komst was het niets anders dan vol lof. Ik werd dringend gesommeerd ook eens te gaan dus zo zal het geschieden.

Ik vond het vooral eng…zo in je nakie en al die mensen brrr, maar toch viel het mij reuze mee, nette bediening zeer mooie omgeving kortom alles was perfect in orde. Wij hoorden wel van gasten dat de zwaluwhoeve erg druk was met “zeer hoog sauna verkeer” en kregen het advies het maar niet te doen, mede omdat de hygiëne niet helemaal goed zou zijn.

Maar onze nieuwsgierig was toch gewekt en zijn wij gisteren toch naar hierden heen gereden. Bij binnenkomst kregen wij eerst te horen of wij wel gereserveerd hadden (??) dus ik zeg eerlijk nee, waarop het antwoord was “ volgende keer wel graag doen want vol=vol) maar we mochten toch naar binnen. Ik zelf vond het allemaal prachtig, ik zag zoveel mooie dingen, voornamelijk de grote en alle moderniteit sprak mij enorm aan. Mijn vriendin echter valt meer voor saunadrome gezien het kleine persoonlijke karakter, maar toch na wat ijs breken had mijn vriendin het super naar haar zin.

Ik hou niet van afkraken want ieder bedrijf probeert (neem ik aan) zoveel als mogelijk service en kwaliteit te bieden. Ik ga proberen wat verschillen naast elkaar te liggen gezien uit mijn oogpunt ( ben de man des huize)

Saunadrome: klein (wat klein heet) beetje ouderwetse stijl mooi zwembad, zeer leuke varende boot, leuk personeel en zeer goede verzorgde massage`s. De minpunten. Geen tv beschikbaar, ik vind dat ook passen onder ontspanning en ben gek van het volgen van het journaal. Het eten word bij en corner menu geserveerd op je schoot, waardoor er en klein beetje bouwvakkergehalte ontstaat, zou denk ik anders kunnen. De grotsauna is op de vloer niet helemaal schoon zou ook beter kunnen. En als laatste de toiletten waren niet altijd even fris jammer! Nogmaals voor de rest en mooie sauna!.

Zwaluwhoeve: zeer luxe. Je ziet om je heen dat er nog steeds volop gebouwd word om het geheel nog mooier maken. Tijdens ons verblijf ( gisteren eerste keer) was het niet bijster druk, in diens verstandhouding dat we overal goed op en bij konden. Het is dan ook vele malen groter als saunadrome, het mee gegeven kaartje met route heb je soms echt nodig . het kruidenbad is heerlijk, en aan de overkant heb je en soort grot waar allemaal druppeltjes uit het plafond komen…in 1 woord adembenemend mooi! In vergelijking met putten word zelfs op de ligweide je drankje geserveerd (chapau!) het eten was goed en je kan je buikje er makkelijk aan rond eten. Ook waren er op 2 locatie`s tv`s die op verzoek werden aangedaan (super!)

De minpunten. Soms lijkt het wel en fabriek, logisch met zoveel mensen en wensen. Ik was even gestopt met typen (merken jullie niet) maar echt verder weet ik geen minpunten op te noemen. Als we weer gaan word het zeker weer de zwaluwhoeve…en dan wel hopen dat die drukte elders besproken ons bespaard blijf.

Mvg marcel
Naar boven
marcel2345
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Jul 09, 2006 10:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik wilde dit bericht eigelijk elders plaatsen, maar gezien dit wel het beste hier past bij deze.

na mijn eerste resensie die ik geplaatst heb hier over saunadrome en zwaluwhoeve, heb ik verdrietige nieuws nu binnen 3 dagen iets heeeel slechts te schrijven over zwaluwhoeve Sad de eerste keer dat wij in zwaluwhoeve waren, was het perfect! ik heb daar ook lustig hier over geschreven met veel lofzang!

het leek ons als gezin dan ook vandaag en mooie gelegenheid om de jongste van 8 kennis te laten maken met zwaluwhoeve en sauna in het algemeen. logischs dat onze dochter behoorlijk nerveus was, en wij als ouders hadden ons in opperste paraatheid gebracht het voor haar goed te laten verlopen...toch dit verliep tottaal anders.

binnenkomst ging goed...omgekleed en hop gelijk stukje wandelen richting ons favo plekje het kruidenbad. we gingen eerst de grot in waar de druppeltjes naar beneden vallen, daarna wilde wij het kruidenbad inlopen, maar toen schrok mijn man en mijn oudste van 14 zich helemaal kapot Mad Mad daar stond en vent met en ...zo stijf als het maar wezen kon zichzelf en handje te'"helpen" witheet waren we dus gauw maar het bad in gekropen maar waren al behoorlijk pisheet.

daarna de trap op naar de sauna`s die daar gelegen zijn, we namen de 80 graden sauna waar 1 stel zat/lag. toen we binnen kwamen schrokken we ons weer helemaal kapot (2de keer) daar lag de man de vrouw met zijn vinger aan de binnekant te bestuderen...gauw weer de deur dicht gedaan en gauw weer naar beneden...gelukkig waren we gewaarshuwd door de eerste keer dus gelukkig heeft de jongste niks gezien..

uit nood wilde we maar en hapje gaan eten, ik had zelf en groot badlaken omgedaan en de vrouwen hadden en badjas aan ( ook de kleine) in de lounghe bij het zwembad kregen we te horen dat we maar buiten moesten eten...en daar hadden we niet veel trek in gezien het vrij winderig en bewolkt was. toen kregen we te horen dat we in het restaraunt aan de everkant konden gaan eten. eenmaal daar aangekomen werd vrij moeilijk gedaan over de plek waar we wilden gaan eten, plus werden we op en zeeeer abnormale manier gewezen dat ik NIET mocht eten met en badlaken om... Evil or Very Mad ik vertelde dat 3 dagen terug er wel 5 mensen zatten te eten in het eetgedeelte met en badlaken om...maar ze bleef wijzen dat ik maar "even" en badjas moest gaan huren...onbegrijpelijk en zeer boos zijn we direct weg gegaan. de dame aan de balie ( ans lieve vrouw) vond ons verhaal ook genoeg om alle entree te vergoeden en zal met de betrokken personen en gesprek aan gaan...u zult begrijpen, voor ons NOOIT geen zwaluwhoeve meer bahbahbah wat en verziekte dag!!!!!! Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    SaunaGids forum index -> Tips, reactie's, opmerkingen etc. Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 54, 55, 56  Volgende
Pagina 3 van 56

Ga naar: