SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Forum vervuiling
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Doet er niet toe
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Assepoes
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Zo Apr 22, 2007 11:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

Vraag me toch af hoe types als Gabs toch elke keer hier kunnen posten.
Blijf topics openen, kon me (toen ik net inlogde) al niet voorstellen dat er ZOVEEL nieuwe berichten waren.
Bah. Ga toch lekker buitenspelen, kleuter Twisted Evil
(translation: Yek. Go play outside, you stupid asshole Twisted Evil )

Wist de vertaling van kleuter zo snel niet Cool
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo Apr 22, 2007 12:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Assepoes schreef:
Vraag me toch af hoe types als Gabs toch elke keer hier kunnen posten.
Blijf topics openen, kon me (toen ik net inlogde) al niet voorstellen dat er ZOVEEL nieuwe berichten waren.
Bah. Ga toch lekker buitenspelen, kleuter Twisted Evil
(translation: Yek. Go play outside, you stupid asshole Twisted Evil )

Wist de vertaling van kleuter zo snel niet Cool

Het is vrij simpel.
Types als "Gabs" misbruiken forums als dit om (ongewenste) berichten in te dumpen. Vraag me niet waarom ze dat doen maar het gebeurt.
De oplossing is ook vrij simpel, zorg ervoor dat ze dit niet meer kunnen doen. Dit soort types gebruiken namelijks robots om forums te vervuilen, dit doen ze dus niet net als jij en ik, door met de hand berichten in te typen.

De oplossing is het voor robots onmogelijk maken om automatisch berichten te plaatsen. Voor de gewone gebruikers levert dit wel een drempel op omdat je dan bij ieder bericht die je maakt een code in moet typen die bij het plaatsen van het bericht verschijnt. Die code is uniek en alleen geldig op dat moment.
Een robot kan deze codes niet lezen dus kan ook geen bericht plaatsen.
Natuurlijk zijn er wel "slimme" robots maar ook die kun je dwars zitten.

De moderator (DJ) is op de hoogte van het probleem maar heeft de oplossing (helaas) nog niet geinstalleerd. Laten we hopen dat dit spoedig zal gebeuren dat blijft dit forum prettig om te lezen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
cabrio
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Zo Apr 22, 2007 2:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Han schreef:
Het is vrij simpel.
Types als "Gabs" misbruiken forums als dit om (ongewenste) berichten in te dumpen. Vraag me niet waarom ze dat doen maar het gebeurt.
De oplossing is ook vrij simpel, zorg ervoor dat ze dit niet meer kunnen doen. Dit soort types gebruiken namelijks robots om forums te vervuilen, dit doen ze dus niet net als jij en ik, door met de hand berichten in te typen.
De oplossing is het voor robots onmogelijk maken om automatisch berichten te plaatsen. Voor de gewone gebruikers levert dit wel een drempel op omdat je dan bij ieder bericht die je maakt een code in moet typen die bij het plaatsen van het bericht verschijnt. Die code is uniek en alleen geldig op dat moment.
Een robot kan deze codes niet lezen dus kan ook geen bericht plaatsen.
Natuurlijk zijn er wel "slimme" robots maar ook die kun je dwars zitten.
De moderator (DJ) is op de hoogte van het probleem maar heeft de oplossing (helaas) nog niet geinstalleerd. Laten we hopen dat dit spoedig zal gebeuren dat blijft dit forum prettig om te lezen!

Dat is een oplossing die ik zelf geen oplossing kan noemen hoor !!
Gewoon de instelleingen zo doen dat een nieuw lid eerst toestemming moet krijgen om te posten, dus dat lid moet eigenlijk een vrijgave krijgen om hier deel te kunnen nemen.
Ik ben zelf admin van een forum en mod in een ander en daar hebben wij sedert de actievatie hiervan nooit meer spam-berichten gehad. We krijgen wel vaan aanmelding van nieuwe leden, aar aangezien deze eerst goedgekeurd moeten worden en wij eerst het een en ander bekijken (verwijzign websites, e-mailadres, IP, ...), lukt hen het niet meer.
Dus hopelijk wordt dit hier ook geactiveerd en dan zouden de problemen opgelost moeten zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Zo Apr 22, 2007 5:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wel ik denk dat beide tegelijk de allerbeste optie is, zowel die unieke code invoeren alswel eerst je aanmedling laten toetsen door een moderator, maar ook dat zegt nog niks. Helaas moet je dan wel veel vaker, ieder dagdeel? een ingelogde/actieve moderator hebben, anders werp je ook een zekere drempel op voor nieuwelingen om inhoudelijk, op dat moment, te reargeren op een draad.
Ik zelf ben enkele jaren terug ook heel aktief geweest op enkele fora, waarvan ik een aantal moderators/admins zeer goed kende. Problemen met foute posters heb je altijd wel. IK heb zelfs meegemaakt dat een forum maar gesloten werd vanwege foute posters, maar dat kwam ook deels door PM's/PB's met foute intentie die verstuurd werden. En een tijdje terug kwam ik een forum tegen die gehacked was door een extreem radicale islamitische Turkse organisatie. Het kan dus ook nog erger.
Het beste is zowel altijd een code in te voeren, als bij de eerste aanmelding een formulier in te vullen en een definitief lidmaatschap te krijgen op het moment dat de moderator tijd heeft gehad om de aanvraag te bekijken. Wink
Naar boven
DJ
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo Apr 22, 2007 9:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben het helemaal met jullie eens dat deze forum-vervuiling een halt toe moet worden geroepen. Ik heb ruim een maand geleden al enkele mails de deur uit gedaan over dit probleem en de mogelijke oplossingen hiervoor. Ik heb hierop (nog) geen reactie gehad...

Helaas kan ik niet op eigen houtje het forum compleet omgooien, hiervoor is ook enige inzet van Saunagids zelf nodig!

Als het aan mij had geleden draaide hier allang andere software op het forum want 1000x op je muis klikken om al die berichten te verwijderen valt ook niet onder mijn hobby's.

Ik hoop op jullie begrip.

[email protected]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Assepoes
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Ma Apr 23, 2007 7:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

DJ schreef:
Ik hoop op jullie begrip.

Te oordelen aan het berichtje onder die van jou (inmiddels verwijderd), heeft niet iedereen begrip Wink
Ik snap het wel hoor. En jullie doen dit denk ik toch ook alleen maar vrijwillig, je kunt ook niet al je vrije tijd besteden aan het politie-agentje spelen tegen dit soort kinderachtige acties.

Misschien is het ook een kleine optie om zo'n code in te voeren bij alleen het aanmelden? Dan kunnen dit soort spam-robots zich ook niet meer zomaar aanmelden toch?
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma Apr 23, 2007 9:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

Assepoes schreef:
Ik snap het wel hoor. En jullie doen dit denk ik toch ook alleen maar vrijwillig, je kunt ook niet al je vrije tijd besteden aan het politie-agentje spelen tegen dit soort kinderachtige acties.

Misschien is het ook een kleine optie om zo'n code in te voeren bij alleen het aanmelden? Dan kunnen dit soort spam-robots zich ook niet meer zomaar aanmelden toch?

Het klopt inderdaad dat ik dit vrijwillig doe, en het laatste heb ik ook voorgesteld bij saunagids en er wordt nu gekeken naar een mogelijke oplossing

[email protected]
Naar boven
Assepoes
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Ma Apr 23, 2007 4:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoeveel vrijwilligers als jij zijn er eigenlijk hier op het forum?
Ik heb nu zo vaak topics opengeklikt (of ze gewoon gemarkeerd als gelezen), dat ik ze net zo goed gelijk weg had kunnen halen (ware het niet dat ik dat niet kan Wink ).
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Ma Apr 23, 2007 9:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

wordt dan tijd dat je betaald wordt DJ. Deze site draait ook niet voor niets....... Wink
DJ
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma Apr 23, 2007 9:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

robbie schreef:
wordt dan tijd dat je betaald wordt DJ. Deze site draait ook niet voor niets....... Wink

Wink Klinkt leuk Smile ach dat zou betekenen dat alles perfect zou moeten zijn en dat gaat niet met de hoeveelheid tijd die ik beschikbaar ben op het forum. Het ontwerp van de site en het toevoegen van acties wordt door saunagids zelf gedaan. Het bijhouden en controleren doe ik ik mn eentje. Soms wel druk, zoals de afgelopen dagen Wink
Maar met de leuke mensen op het forum zie ik het nou niet echt als straf Cool

[email protected]
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2007 11:22 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wanneer zulke spammers bekend zijn (IP-adres etc.) zouden ze wat mij betreft ook meteen op de zwarte lijst mogen komen. Indirect zou de saunabranche hier toch ook schade van kunnen ondervinden.
En DJ, alle begrip voor jou inzet, werk en goede bedoelingen. Ik veronderstel dat Mari-Cecile ook druk is en ongetwijfeld wel met een oplossing komt. Wink
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2007 7:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

DJ schreef:
robbie schreef:

Wink Klinkt leuk Smile ach dat zou betekenen dat alles perfect zou moeten zijn en dat gaat niet met de hoeveelheid tijd die ik beschikbaar ben op het forum. Het ontwerp van de site en het toevoegen van acties wordt door saunagids zelf gedaan. Het bijhouden en controleren doe ik ik mn eentje. Soms wel druk, zoals de afgelopen dagen Wink

DJ, ik heb alle begrip voor je standpunt en begrijp dat je niet alles zelf kunt/mag bepalen. De oplossing middels de code bij het invoeren van een bericht is relatief eenvoudig aan te brengen en kost ook niks.
Het kost je dus alleen wat tijd om het uit te testen. Ik hoop dat je hiervoor snel toestemming krijgt want dit maakt het verblijf hier op het forum aangenamer.
Spammers en vervelende gebruikers zijn van alle dag maar je kunt het ze wel (een stuk) moeilijker maken.
De keus van de forum software is wat anders, het veranderen van een heel forum is een stuk ingrijpender maar kan soms de moeite waard zijn. Succes in ieder geval!

BTW: IP adressen blokkeren helpt weinig, de meeste spam robots komen van willekeurige plekken. Als je de een blokkeert komt ie op een andere plek terug.
Wat wel kan helpen is een land of IP-range blokkeren. Ik neem aan dat je geen saunaliefhebbers uit China of Korea hier verwacht dus als je die buiten de deur houd scheelt dat al een stuk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
DJ
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2007 8:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Han schreef:
DJ schreef:
robbie schreef:

DJ, ik heb alle begrip voor je standpunt en begrijp dat je niet alles zelf kunt/mag bepalen. De oplossing middels de code bij het invoeren van een bericht is relatief eenvoudig aan te brengen en kost ook niks.
Het kost je dus alleen wat tijd om het uit te testen. Ik hoop dat je hiervoor snel toestemming krijgt want dit maakt het verblijf hier op het forum aangenamer.
Spammers en vervelende gebruikers zijn van alle dag maar je kunt het ze wel (een stuk) moeilijker maken.
De keus van de forum software is wat anders, het veranderen van een heel forum is een stuk ingrijpender maar kan soms de moeite waard zijn. Succes in ieder geval!

BTW: IP adressen blokkeren helpt weinig, de meeste spam robots komen van willekeurige plekken. Als je de een blokkeert komt ie op een andere plek terug.
Wat wel kan helpen is een land of IP-range blokkeren. Ik neem aan dat je geen saunaliefhebbers uit China of Korea hier verwacht dus als je die buiten de deur houd scheelt dat al een stuk.

Klopt allemaal wat je zegt, de meeste blokkeringen passen we ook toe. En over de code invoeren, dat ligt helaas niet bij mij. Maar er is mij verzekerd dat de hulp nabij is Smile Even afwachten nog dus. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

[email protected]
Naar boven
Assepoes
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Wo Apr 25, 2007 7:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

Goh, een door mij geopende topic, die ik niet heb geopend Laughing
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo Apr 25, 2007 3:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Assepoes schreef:
Goh, een door mij geopende topic, die ik niet heb geopend Laughing

Klopt, heb deze berichten van het oude topic gesplitst. Wink

[email protected]
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Doet er niet toe Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 1 van 5

Ga naar: