SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Badkleding in sauna
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Kindvriendelijk- Prive - Met badkleding etc.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Feb 27, 2006 12:28 pm    Onderwerp: Badkleding in sauna Reageer met quote

Goedendag,

Ik ga sinds kort wel eens naar de sauna en dat bevalt me super.
Ik heb thuis een infrarood sauna, die gebruik ik sowiezo elke week.

Nou was ik laatst in Centerparcs met mijn vriendin en gingen we daar naar de sauna. Dit was natuurlijk erg lekker maar ook simpel, wat ik niet erg vond.
Het was lekker rustig, we waren ongeveer met 10 mensen ofzo.
Later kwam er een groep dames van mijn leeftijd ongeveer (23) in hun badkleding. We zagen dat ze zich heel erg ongemakkelijk voelden tussen de rest van de saunagangers(Familie met kinderen, moeder/dochter,vader/zonen,stelletjes)
Ze waren te preuts en zijn na 10 minuten weggegaan!
Ik en mijn vriendin deden er een beetje lacherig over, maar vonden het wel erg stom en vonden het ook wel een beetje gebrek aan respect om daar in je badkleding rond te gaan lopen, je zag ook dat de andere saunagangers zich eraan stoorden.
Later kwam er weer een ander groepje die precies hetzelfde deden! Ze gingen eerst een beetje als standbeelden in de stoelen liggen/zitten uit schaamte. Later kwamen ze dus gewoon met badpakken aan bij ons in de sauna zitten. Na geergerd hebben zitten kijken zijn we eruit gegaan, want we voelden ons niet op ons gemak tussen die lacherige, geen houding weten aannemende dames.
Het personeel deed hier niks aan(zolang ze maar betalen zeker?)
Iedere bezoeker vond het zichtbaar steeds irritanter worden, zeker omdat ze vanaf hun stoelen iedereen met de ogen overdreven volgde.

Gelukkig waren wij er al een tijdje, dus we gingen maar weer naar ons huisje. We hadden toch wel genoten.

Nu weet ik dat dit vast wel een onderwerp is die vaak wordt besproken, maar ik ben hier niet zo bekend en vraag mij toch af hoe andere mensen hierover denken?
Naakt zijn vinden wij heel normaal, omdat je gewoon zo geboren ben. Blijkbaar zijn er nogsteeds mensen die erg preuts zijn, maar wat doe je dan in een sauna?!
Ik vraag dit ook omdat ik zag dat je bij de Zwaluwhoeve badpakken dagen hebt, mij is verteld dat dit onhygienisch is en ik vind het onzin. Dan moet je niet in een sauna gaan.

Zo ik moest ff mijn ergernis spuwen.

Groeten Tom
Naar boven
Andere gast
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Feb 27, 2006 12:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, er zijn ook zat dames en heren die in de sauna eerst met badhanddoek en/of badjas aan het stoeien zijn om toch hun edele delen enigzins af te dekken. Vaak zijn dit nieuwkomers die het voor het eerst doen en nog wat onwennig zijn. (Hoewel er voor vrouwen vaak nog speciale vrouwendagen zijn, als ze moeite hebben om gelijk bloot in een gemengde sauna te gaan.) Hier heb ik nog wel begrip voor en ook respect. Maar als er van die giechelende meiden in badpak de sauna inkomen kan ik me voorstellen dat je je daaraan stoort.
Naar boven
guy.cras
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Ma Feb 27, 2006 12:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben ook al in de saunas van CP geweest en heb er dit probleem niet ondervonden.

Het is wel zo dat eerste sauna ervaringen dikwijls opgedaan worden in plaatsen zoals CP en dus krijg je (meer dan elders) mensen die onwennig zijn en het (nog) niet prettig vinden om naakt rond te lopen.

Als je bij CP een sauna neemt, hou dan rekening met dit gegeven !

Anderzijds is de infrastruktuur in de CP saunas die ik al bezocht niet schitterend en zeker niet in verhouding met de overige CP voorzieniningen.

En inderdaad van begeleiding van het CP personel kan je ook niet spreken, maar eerlijk gezegd ook in andere saunazaken kan dat wel eens ondermaats zijn.
Maar gezien mijn ervaring heb ik er geen last van dus .......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mignon
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Ma Feb 27, 2006 12:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind ook dat als je naar een sauna gaat dat het gewoon naakt moet; dat hoort toch zo? Tenzij iedereen in badkleding loopt, dan is het wat anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sarjenka
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Ma Feb 27, 2006 2:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik meen te weten dat je bij de CP's ook gewoon bloot de sauna in moet (zoals het hoort). Misschien gewoon voor een volgende keer voor je de sauna ingaat, even bij het personeel melden over de vorige keer en dat je niet gediend bent van verschil in bezoekers mbt wel en niet gekleed... Ik zou het zelf niet heel fijn vinden wanneer ik als blote saunabezoeker tussen geklede saunabezoekers moest zitten...
Naar boven
Bob
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Feb 27, 2006 2:47 pm    Onderwerp: Re: Badkleding in sauna Reageer met quote

Was het niet beter geweest als je met ze in discussie was gegaan, en ze op hun gemak had gesteld, wie weet waren er dan weer een paar mensen enthousiast geworden voor de sauna...
Naar boven
Gast

BerichtGeplaatst: Di Feb 28, 2006 9:42 am    Onderwerp: Reageer met quote

Er werd ons nog verteld toen wij het muntje voor de sauna kochten, dat het wel een naakt sauna was. Wij vonden dat overbodige info.

Hun aanspreken wilde ik wel, maar ik had geen idee hoe.
Ik had geen idee wat ik zou moeten zeggen. Ik had geen zin om die hele groep maar ff te vragen of ze hun badkleding wilde uitdoen. Ben ik toch ff te wattig voor denk ik op dit moment. Nu was het ook wel omdat wij er al een tijdje waren en wij eruit gingen om wat te gaan eten.
Natuurlijk heb ik respect voor mensen die er de eerste keer moeite mee hebben en ff moeten wennen, maar ga dan naar zo'n vrouwendag bij een echte sauna. Daar heb ik totaal geen problemen mee. Bij ons in de buurt hebben ze zelfs een vrouwenavond in het normale zwembad(vind ik trouwens wel onzin maar oke)

Tom
Naar boven
Nog een "Gast"
Gast

BerichtGeplaatst: Di Feb 28, 2006 9:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Ik en m'n vrouw gaan enkel keren per jaar naar een CPsauna en zijn er zťťr tevreden over. Onze ervaring met binnenvallende "badgasten" is dan ook wel anders. Zo waren we vorig week vrijdag volop aan het genieten toen er een groep jongeren (een 6tal jongesn met een viertal meisjes) binnenviel in badpak.
Eťn plonste al bijna in het zwembad toen het aanwezige personeelslid de "gasten" er attent op maakte dat het naakt was. Na het gebruikelijk excuus dat het gezegd was dat het mocht hadden ze de keus of naakt of de penning inruilen voor een badpakdag. Dit stuitte op weerstand en met vťťl misbaar wilden ze terug gaan. Maar ťťn jongeman probeerde het toch, enkele minuten laten waren ze er allemaal terug netjes gewikkeld in een handdoek. De eerste suanagans was ronduit hilarisch men gindgbijna met handdoek en al onder de douche en eer m'n het zwembad in was ...
Maar toen ze zagen dat al dat bloot gewoon was en ze meer aandacht trokken door het krampachtig vasthouden aan hun handdoek dat aan het naakt rondlopen kwamen ze toch los, en liepen ze gewoon mee tussen de rest in hun blootje. Hopelijk hebben ze de smaak nu te pakken.

Overigens als het CPpersoneel niet zou reageren, gewoon confronteren. Ze hebben duidelijke regels betreffende wel of niet naakt op bepaalde dagen.

Groeten,
Naar boven
badpakdrager
Gast

BerichtGeplaatst: Do Mrt 16, 2006 6:49 pm    Onderwerp: met badpak in de sauna Reageer met quote

hallo
ik ben vorige week naar een badpakdag geweest
in de saunas van de zwaluwhoeve
maar ik vond het fantasties!
ik weet dat het naakt hoort,
maar aangezien dat ik maat 54 heb
voel ik me niet zo op mijn gemak in mijn nakie
laat iedereen in zijn waarde
je komt er toch om lekker te ontspannen
en we zijn allemaal niet hetzelfde!!!! Wink
Naar boven
Jan W
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Do Mrt 16, 2006 8:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hť badpakkendrager,
Fijn dat het een leuke dag was, het lijkt ons niets maar gelukkingdat dit ook kan Wink
Naar boven
Jan W
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Wo Mei 24, 2006 6:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tijdens onze vakantie gaan wij ook in Bad Wildbad (Zwarte Woud in Duitsland) naar de Vital Therme en daar mag je zelf weten of je met of zonder badkleding loopt, dus alles loopt door elkaar. Embarassed
Het lijkt ons een beetje wenen maar we zien wel. Rolling Eyes
Als we terug zijn reageren wij hier wel op deze site, ok? Wink
Naar boven
Ricardo
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Do Mei 25, 2006 3:19 am    Onderwerp: Reageer met quote

Anonymous schreef:
Er werd ons nog verteld toen wij het muntje voor de sauna kochten, dat het wel een naakt sauna was. Wij vonden dat overbodige info.

Hun aanspreken wilde ik wel, maar ik had geen idee hoe.
Ik had geen idee wat ik zou moeten zeggen. Ik had geen zin om die hele groep maar ff te vragen of ze hun badkleding wilde uitdoen. Ben ik toch ff te wattig voor denk ik op dit moment. Nu was het ook wel omdat wij er al een tijdje waren en wij eruit gingen om wat te gaan eten.
Natuurlijk heb ik respect voor mensen die er de eerste keer moeite mee hebben en ff moeten wennen, maar ga dan naar zo'n vrouwendag bij een echte sauna. Daar heb ik totaal geen problemen mee. Bij ons in de buurt hebben ze zelfs een vrouwenavond in het normale zwembad(vind ik trouwens wel onzin maar oke)

Tom

Je kan volgende keer misschien beginnen met de vraag: ,,Voor het eerst in de sauna? En wat vinden jullie ervan?". En daarna kan je misschien het idee opperen dat het eigenlijk de bedoeling is dat, dat naakt gebeurt en dat, dat ook lekkerder en beter is voor het lichaam omdat dan het zweet er makkelijker uit kan.

Wij hebben het ook een keer meegemaakt en zijn toen zo te veld gegaan - het resultaat was dat van de 5 dames die gekleed waren in bikini er toch 3 het topje afdeden, de 6de dame was een ferfent saunagangster en die liep al naakt.
Verder maak ik mezelf er niet echt druk over als ze gekleed zijn.
Naar boven
jerom
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Wo Jun 07, 2006 8:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ach bij ons op de sportschool is het gemengd verplicht in badkleding. Op de avond alleen voor mannen loopt de een naakt en de ander in badkleding. Vanavond liep ik uiteindelijk nog als enige zonder zwembroek...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jan W
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Do Jun 22, 2006 6:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tijdens onze vakantie gaan wij ook in Bad Wildbad (Zwarte Woud in Duitsland) naar de Vital Therme en daar mag je zelf weten of je met of zonder badkleding loopt, dus alles loopt door elkaar. Embarassed
Het lijkt ons een beetje wenen maar we zien wel. Rolling Eyes
Als we terug zijn reageren wij hier wel op deze site, ok? :

Zoals beloofd: Wij zijn terug en reageren nu dan ook maar over het door elkaar heen lopen van geklede en ongeklede gasten.
Het is best een beetje vreemd maar na enige tijd merk je hier ook niets meer van en zie je het niet eens meer.
Tijdens het zonnen op het (kleine) terras lag ook alles door elkaar en niemand die zich ergens aan stoorde.
Het was een mooie therme met een prima sauna, als je in de sauna kwam moest je door een deur waarop stond dat er achter deze deur geen kleding gewenst was maar zelfs daar trok niemand zich iets van aan.
Dus al met al uitstekend vermaakt en nergens geen last van gehad, wij waren niet de enigen zonder kleding, het was zo half om half, waarbij de jongeren meer in badpak waren dan de ouderen.
Er was ook een borstelsessie waar je (uiteraard) naakt aan kon deelnemen, daar waren twee jongeren die terug gingen omdat ze niet bloot wilden gaan!
Naar boven
Anna
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Do Jun 22, 2006 7:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jan W schreef:
Er was ook een borstelsessie waar je (uiteraard) naakt aan kon deelnemen, daar waren twee jongeren die terug gingen omdat ze niet bloot wilden gaan!

Wat is een borstelsessie Jan? Zoiets als de banja met berkentakken?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Kindvriendelijk- Prive - Met badkleding etc. Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: