SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

privesauna
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Kindvriendelijk- Prive - Met badkleding etc.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
martin72
Los entree

BerichtGeplaatst: Za Sep 13, 2008 8:41 am    Onderwerp: prive sauna op site sauna en thermen Reageer met quote

Zeg Oeroek?! Volgens mij ben jij de initiator van de Sauna en Thermen site, ben jij een fervente sauna bezoeker of zelf ook werkzaam in de branche? Ik zou het fijn vinden als de privé sauna ook in nederland een volwaardigere plek zou kunnen krijgen zonder de vooroordelen die vaak voorbijkomen in forums e.d. De filosofie zoals beschreven op onze site (www.saunazenter.nl) geeft goed weer waar wij voor staan. Als ik de discussies op de sauna en thermen site bekijk over badpak sauna's e.d. blijkt er toch een behoorlijke markt te zijn. Bij ons geen lastig compromis, in een sauna gaan met badkleding aan is gewoon niet goed voor je lichaam en bij ons heb je dat probleem niet. Wellicht een mooi onderwerp voor op jouw site? Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo Sep 17, 2008 6:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

martin72 schreef:
Beste Oeroek, Klopt ben inderdaad een online campagne gestart. Publiek dat in onze sauna komt is erg divers. Varieert van stellen waarvan beiden, of de man of vrouw niet graag naar een openbare sauna gaan, vriendinnen die samen komen of wat we ook veel zien zijn mensen die vanwege hun geloofsovertuiging niet naar een gemengde sauna kunnen gaan. Kortom een normaal saunapubliek zonder allerlei bijbedoelingen. We zijn een sauna als alle anderen maar dan met meer privacy.

Ik vind je initiatief voor een privé sauna wel aardig en geloof ook wel in de beste bedoelingen maar ik hoop wel dat het bij een kleinschalig iets blijft.
Het merendeel van de mensen gaat gewoon naar een "openbare" gemengde sauna en heeft daar geen enkel probleem mee.
Misschien is het even wennen als je voor het eerst gaat, drempelvrees is normaal.
Meestal is die vrees ongegrond (zoals zo vaak met angst) en komt men daarna graag weer terug.

Men een forum zoals dit willen we het sauna bezoek bevorderen, en dat lukt aardig.
Zo hier en daar duiken er toch badkledingdagen bij saunacomplexen op, juist weer vanwege een kleine groep die dat zo graag wil, of het nu onhygienisch is of niet.

"Vroeger" waren er ook gescheiden dagen voor mannen en vrouwen, dat is later vrijwel geheel verdwenen. Dat zegt al genoeg over de acceptatie door het brede publiek. Sauna wordt niet meer gezien als iets wazigs maar als gezondheidsbevorderend en een ontspannend uitje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
oeroek
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Wo Sep 17, 2008 9:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Martin,
Ik heb inderdaad wat geschreven over badkleding. Je merkt dat dit mensen bezighoudt.

Ik ben altijd op zoek naar info en stukjes, evt van gastbloggers. Wat ik dus zeker interessant vind is een stukje plaatsen over een prive sauna. Ik zal contact met je opnemen via mail.
Naar boven
martin72
Los entree

BerichtGeplaatst: Do Sep 18, 2008 6:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Han,

Ik vind het jammer dat je op een dergelijke ietwat neerbuigende manier reageert op ons initiatief. De mensen die jij ontmoet hebben kennelijk geen moeite met een openbare sauna wat niet wil zeggen dat er geen grote groepen zijn die een openbare sauna om verschillende redenen niet bezoeken. denk bijvoorbeeld aan grote groepen "nieuwe"nederlanders die vanwege hun achtergrond niet naar een openbare sauna gaan of mensen die zich gewoon niet prettig voelen bij een openbare sauna. Ik begrijp dat jij je prettig voelt bij een openbare sauna en ik geloof absoluut dat dit voor heel veel mensen geld maar ik denk dat het goed is om eenieder in zijn waarde te laten en zelf keuzes te laten maken. Daarbij vind ik een prive sauna een beter alternatief als badkledingdagen dan speelt het hygiëne aspect in ieder geval geen rol.
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr Sep 19, 2008 6:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

martin72 schreef:
Beste Han,

Ik vind het jammer dat je op een dergelijke ietwat neerbuigende manier reageert op ons initiatief. De mensen die jij ontmoet hebben kennelijk geen moeite met een openbare sauna wat niet wil zeggen dat er geen grote groepen zijn die een openbare sauna om verschillende redenen niet bezoeken. denk bijvoorbeeld aan grote groepen "nieuwe"nederlanders die vanwege hun achtergrond niet naar een openbare sauna gaan of mensen die zich gewoon niet prettig voelen bij een openbare sauna. Ik begrijp dat jij je prettig voelt bij een openbare sauna en ik geloof absoluut dat dit voor heel veel mensen geld maar ik denk dat het goed is om eenieder in zijn waarde te laten en zelf keuzes te laten maken. Daarbij vind ik een prive sauna een beter alternatief als badkledingdagen dan speelt het hygiëne aspect in ieder geval geen rol.

Wat ik zeg (of schrijf) is mijn mening en niet anders.
Als jij daaruit de conclusie trekt dat dit neerbuigend overkomt is dat jouw mening maar die deel ik niet. Ik heb dit namelijk niet neerbuigend bedoeld.
Sterker nog, ik respecteer jouw initiatief voor een kleinschalige privé sauna.

Ik vind alleen dat het nog steeds een relatief kleine doelgroep betreft die naar dit soort sauna's zullen gaan. Die vrijheid hebben ze van mij .
Ik hoop alleen dat het geen trend wordt. Dat is alles.

Ik zie overigens steeds meer allochtone (zeg maar niet-blanke Nederlanders) naar de sauna gaan. Ik vind dat heel goed. Hun cultuur en waarden veranderen en dat zie je dus in de praktijk ook doordat men sauna's bezoekt.
Zo heb ik al veel Turkse, Surinaamse, Indische, zelf Poolse mensen gezien.
Vanwege de spraak kun je vaak horen dat ze van oorsprong niet-Nederlands zijn. Ik bedoel daarmee niet de tweede/derde generatie Nederlanders met een allochtone afkomst. Deze groep is vaak al geheel in Nederland opgegroeid en ingeburgerd.
Dat de toch wat meer conservatieve mensen ook de sauna ontdekken is alleen maar toe te juichen.
Naar boven
martin72
Los entree

BerichtGeplaatst: Vr Sep 19, 2008 10:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Han,

Bedankt voor de verduidelijking. Ik denk dat wij met ons initiatief klanten bereiken die anders wellicht uberhaupt niet naar een sauna zouden zijn gegaan. Ik juig zelf eigenlijk alle initiatieven naast elkaar toe. De ene keer ga je graag ala carte eten en een andere keer is een rondje mc donalds ook goed. Een trend worden die ten koste gaat van de bestaande saunacultuur in nederland zal zeker niet het geval zijn . Ik denk eerder dat doordat mensen in alle rust kennis hebben kunnen maken met het sauna gebeuren er ook meer gasten door zullen stromen naar het openbare saunakanaal.

grt

Martin
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za Sep 20, 2008 5:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

martin72 schreef:
Beste Han,

Bedankt voor de verduidelijking. Ik denk dat wij met ons initiatief klanten bereiken die anders wellicht uberhaupt niet naar een sauna zouden zijn gegaan. Ik juig zelf eigenlijk alle initiatieven naast elkaar toe. De ene keer ga je graag ala carte eten en een andere keer is een rondje mc donalds ook goed. Een trend worden die ten koste gaat van de bestaande saunacultuur in nederland zal zeker niet het geval zijn . Ik denk eerder dat doordat mensen in alle rust kennis hebben kunnen maken met het sauna gebeuren er ook meer gasten door zullen stromen naar het openbare saunakanaal.

grt

Martin

Martin, je bereikt inderdaad een andere doelgroep dan de groep die naar de "gewone openbare" sauna's gaat. Ik kan me ook wel voorstellen dat er mensen zijn voor wie de drempel om naar een gemengde (en blote) sauna te gaan te groot is.
De privé sauna kan die drempel wellicht verlagen. Het zou best kunnen dat de kennismaking met een privé sauna een positieve bijdrage kan leveren.

Voor je businesss is het natuurlijk wel interessant vaste gasten te werven.
Ik denk dat dit ook wel zal lukken. Veel succes ermee en laat hier eens weten hoe het gaat lopen. Ik ben daar toch wel benieuwd na.
Naar boven
Time0ut
Los entree

BerichtGeplaatst: Ma Aug 03, 2009 6:44 pm    Onderwerp: Re: privesauna Reageer met quote

Henk en Lia ( 47-45) schreef:
Hallo Allemaal,

Wij hebben het voornemen om binnenkort naar een prive sauna te gaan.
Maar nu hebben wij al diverse malen gehoord, dat mensen daar niet alleen voor de sauna gaan, maar voor de seks.
IS DIT WAAR ?
Zo ja, dan zien wij hier vanaf.

Alvast bedankt.

Henk en Lia Embarassed

Beste Lisa en Henk,

de hoofdreden waarom prive sauna in Belgie zo 'hot' is heeft idd vooral te maken met 'de privacy' die je hebt om te doen en te laten wat je wil en met wie jij zelf kiest, in een complex waar je alle nodige luxe en comfort hebt om lekker te ontspannen,samen en enkel met het gezelschap dat jij uitkiest voor jouw saunamoment.

Niet iedereen heeft de vrijheid of ruimte in huis om zich eens lekker te laten gaan,thuis heb je altijd wel de alledaagse druk van werk, kindjes, verantwoordelijkheden...
Sommigen maken zo'n uitstap idd met de bedoeling een lekker potje te vrijen en tijd te maken voor elkaar, weg van de buitenwereld, weg van alle dagelijkse drukte.
Anderen brengen tijd door in zo'n sauna met hele goeie vrienden, gewoon zoals men vroeger naar de cinema of kermis ging met een aantal maatjes.

Je beslist tenslotte zelf met welk idee en gevoel, met welk doel je gebruik maakt van een prive sauna...
Probeer het gewoon een keertje,misschien vinden jullie het wel heel fijn...het voelt een beetje als een mini vakantie en wie heeft niet af en toe nood aan een time out...Wink

Grtz,
whulsbergen
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Aug 04, 2009 10:42 am    Onderwerp: Reageer met quote

@TimeOut

De post van Henk en Lia is 4 jaar oud, dus ik betwijfel of ze je reactie lezen.

Desalniettemin vind ik het wel een wat ranzig idee. In een hotel weet je natuurlijk ook niet wat er de nacht voor jou in het bed gebeurd is, maar lakens vervangen is toch wat eenvoudiger.
Naar boven
Time0ut
Los entree

BerichtGeplaatst: Wo Aug 05, 2009 8:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

whulsbergen schreef:
@TimeOut
Desalniettemin vind ik het wel een wat ranzig idee. In een hotel weet je natuurlijk ook niet wat er de nacht voor jou in het bed gebeurd is, maar lakens vervangen is toch wat eenvoudiger.

Hm ranzig...in de prive saunas in Belgie dient men zich als uitbater aan hele strikte regels te houden.( VLAREM II wet)
Zo werkt bijna iedereen verplicht met een buffertank, die ervoor zorgt dat je zowat letterlijk alle 10 minuten in vers water zit, de meeste prive saunaatjes zijn echt heel netjes en verzorgd...het lijkt me viezer om een uurtje te gaan zwemmen in een openbare sauna waar zowat elke kleine in plast...euhm, het is maar een vb.

Grtz Smile
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do Aug 06, 2009 8:08 pm    Onderwerp: Re: privesauna Reageer met quote

Time0ut schreef:
Henk en Lia ( 47-45) schreef:
Hallo Allemaal,

Wij hebben het voornemen om binnenkort naar een prive sauna te gaan.
Maar nu hebben wij al diverse malen gehoord, dat mensen daar niet alleen voor de sauna gaan, maar voor de seks.
IS DIT WAAR ?
Zo ja, dan zien wij hier vanaf.

Alvast bedankt.

Henk en Lia Embarassed

Beste Lisa en Henk,

de hoofdreden waarom prive sauna in Belgie zo 'hot' is heeft idd vooral te maken met 'de privacy' die je hebt om te doen en te laten wat je wil en met wie jij zelf kiest, in een complex waar je alle nodige luxe en comfort hebt om lekker te ontspannen,samen en enkel met het gezelschap dat jij uitkiest voor jouw saunamoment.

Niet iedereen heeft de vrijheid of ruimte in huis om zich eens lekker te laten gaan,thuis heb je altijd wel de alledaagse druk van werk, kindjes, verantwoordelijkheden...
Sommigen maken zo'n uitstap idd met de bedoeling een lekker potje te vrijen en tijd te maken voor elkaar, weg van de buitenwereld, weg van alle dagelijkse drukte.
Anderen brengen tijd door in zo'n sauna met hele goeie vrienden, gewoon zoals men vroeger naar de cinema of kermis ging met een aantal maatjes.

Je beslist tenslotte zelf met welk idee en gevoel, met welk doel je gebruik maakt van een prive sauna...
Probeer het gewoon een keertje,misschien vinden jullie het wel heel fijn...het voelt een beetje als een mini vakantie en wie heeft niet af en toe nood aan een time out...Wink

Grtz,

Als Belgen uit oogpunt om privé te zijn in een sauna kiezen voor een privé sauna kan ik me dat nog wel voorstellen. Het moet naar mijn idee wel blijven bij het genieten van de sauna en ontspanning, en niet om seks gaan.
Seks of vrijen in de sauna is dan wel een privé aangelegenheid maar het heeft helemaal niets met de sauna te maken. Als je daar dan toch samen behoefte aan hebt doe je dat maar thuis of desnoods met anderen in een parenclub ofzo.
De sauna cultuur stel je in een kwaad daglicht door seksuele activiteiten toe te laten. Of dit nu een privé of publieke sauna is maakt niet uit.
Naar boven
Saunaverslaafd
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Vr Aug 07, 2009 4:47 am    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij is een privesauna meer een oplossing voor mensen die moeite hebben met het naakt zijn in de sauna waar ook andere bezoekers zijn, in belgie zijn er heel veel en ook hele mooie, het nadeel vind ik dat het toch ondanks dat het heel mooi is toch meestal kleiner is, en minder mogelijkheden dan in de grotere saunabedrijven, ook is het duurder.
Mijn mening is dat seks niet in een openbare sauna thuis hoort, heb me hier dan in de dertig jaar dat ik naar de sauna ga ook nog nooit schuldig aan gemaakt, mensen die naar een openbare sauna gaan gaan niet voor de seks, willen daar ook niet mee geconfronteerd worden en daarom vindt ik dat je dat daar ook niet doet, maar ik heb ooit een keer met mijn vrouw een privesauna gehuurd, en als je dan daar bent met zijn tweeen, verder is er niemand je bent heerlijk relaxt, dan moet ik eerlijk toegeven dat het dan toch wel wat sneller intiem wordt, een privesauna heeft ook dan ook een andere sfeer, je hebt geen andere mensen om je heen, je bent er alleen met degene die met je mee is gegaan.
Ik geloof stellig dat er mensen zijn die speciaal naar een privesauna gaan voor de seks, maar zeker niet alle bezoekers gaan met deze gedachten naar een privesauna, vogens mij gaat het meerendeel er naar toe, omdat ze liever niet naakt gezien willen worden door onbekende.

De privesauna waar wij toen zijn geweest was erg netjes en schoon, en er waren zeker geen sporen van de vorige gebruiker, na elke bezoeker werdt alles trouwens keurig schoongemaakt.

Mijn advies gewoon een keer proberen
Naar boven
whulsbergen
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Vr Aug 07, 2009 8:59 am    Onderwerp: Re: privesauna Reageer met quote

Han schreef:
Het moet naar mijn idee wel blijven bij het genieten van de sauna en ontspanning, en niet om seks gaan.
Seks of vrijen in de sauna is dan wel een privé aangelegenheid maar het heeft helemaal niets met de sauna te maken. Als je daar dan toch samen behoefte aan hebt doe je dat maar thuis of desnoods met anderen in een parenclub ofzo.
De sauna cultuur stel je in een kwaad daglicht door seksuele activiteiten toe te laten. Of dit nu een privé of publieke sauna is maakt niet uit.

Ik denk dat de Belgen (of wie dan ook) vooral zelf moeten weten wat ze wel en niet in prive-sauna's doen. Alleen vind ik het een wat ranzig idee, maar ach er zijn ergere dingen. Ooit in het doucheputje van een hotelkamer gekeken?

De normale (publieke) sauna's doen er alles aan om overlastgevers eruit te krijgen zodat met name de dames (vaak het merendeel van de klandizie) zich veilig kunnen ontspannen. En met succes, want het imago van de meeste sauna's is volgens mij uitstekend.
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr Aug 07, 2009 9:44 am    Onderwerp: Re: privesauna Reageer met quote

whulsbergen schreef:
Han schreef:
Het moet naar mijn idee wel blijven bij het genieten van de sauna en ontspanning, en niet om seks gaan.

Ik denk dat de Belgen (of wie dan ook) vooral zelf moeten weten wat ze wel en niet in prive-sauna's doen. Alleen vind ik het een wat ranzig idee, maar ach er zijn ergere dingen. Ooit in het doucheputje van een hotelkamer gekeken?

De normale (publieke) sauna's doen er alles aan om overlastgevers eruit te krijgen zodat met name de dames (vaak het merendeel van de klandizie) zich veilig kunnen ontspannen. En met succes, want het imago van de meeste sauna's is volgens mij uitstekend.

Ik denk dat je seks en alles wat daarmee te maken heeft volledig moet loskoppelen van het begrip "sauna'". Niet alleen bij de publieke sauna's maar ook bij de privé sauna's.
Zodra je toestaat dat je in een privé sauna mag doen wat je wil ontstaat al gauw de neiging tot seksuele activiteiten. Daarmee wordt ook snel de associatie door het publiek gelegd tussen sauna en seks.
Zelf mensen die nog nooit in een sauna geweest zijn denken er dan zo over. Dat is nu juist wat je niet wilt. Het begrip "sauna' moet gekoppeld zijn aan ontspanning en gezondheidsbevordering werken. Wellness mag je daar ook toe rekenen.

Hier in Nederland is de sauna wel geaccepteerd in al die jaren, het is niets nieuws meer. In Belgie zou men alleen al door privé sauna's die het niet zo nauw nemen en van alles toestaan een verkeerd beeld kunnen ontstaan. Ook al zijn er in Belgie veel privé sauna's die wel de saunacultuur proberen te handhaven.
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Vr Aug 07, 2009 10:48 am    Onderwerp: Reageer met quote

Er is, wat mij betreft, eigenlijk helemaal geen probleem als een uitbater in zijn bedrijf met sauna's sexuele activiteiten toestaat, privé of openbaar. Alleen zal hij/zij zijn bedrijf (vooral dus de openbare) geen 'saunabedrijf' moeten noemen, anders impliceert hij/zij ten onrechte een normale sauna te zijn.
En als mensen een privésauna willen huren om met badkleding (dus ongezonder) en/of om intiemer met elkaar te zijn, dan moeten die mensen dat lekker zelf weten. Zolang zij zich maar houden aan de daar geldende regels en de eigenaar ervoor zorg draagt dat niemand anders op geen enkele wijze daar overlast van ondervindt. (Zoals bijv. volgende gasten & hygiëne)
Wink
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Kindvriendelijk- Prive - Met badkleding etc. Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 3 van 5

Ga naar: