SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Nordic Walking and sauna
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Foreign Sauna-Fans in English.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Monsieur Jean
Los entree

BerichtGeplaatst: Zo Nov 06, 2005 12:57 pm    Onderwerp: Nordic Walking and sauna Reageer met quote

Just came back from the Black Forest in Germany, which is nowadays crammed with paths specially designed for Nordic Walkers. The area is also very well equipped in terms of thermal baths with large sauna facilities. Some of these paths actually start and end next to a thermal bath.

Indeed Nordic Walking and sauna do appear to go together rather well. Both are of (mostly) Finnish origin and have become relatively popular in The Netherlands and Belgium some time after having been "adopted" in Germany. You can do both with your family or friends, and both allow for casual social contact with other people, but you can also seek for a more inner-centered approach and do it on your own while reading, listening to music or meditating.

For people who want to stay fit but who are not attracted by team sports, by competition or by other sports requiring considerable investment in terms of either effort or infrastructure, Nordic Walking looks a very suitable alternative. And, after a walk of several hours through the forest, what can be more enjoyable than taking all your clothes off and relaxing with some swimming and a few sauna sessions, if possible with a couple of good "aufgŁsse" ?

Anyone out there already tried, or know about a club or company offering such a combination?

Any recommendations for walking paths suitable for NW and close to sauna facilities?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ton1957
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Zo Nov 06, 2005 10:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

I do not know if you understand any dutch, but i just wrote an article here on this forum about just your way of having holiday: http://www.saunagids.nl/forum/viewtopic.php?t=1117
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger
Monsieur Jean
Los entree

BerichtGeplaatst: Ma Nov 07, 2005 5:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Thanks for the nice tip! Exactly what I was looking for - although closer to here would also be fine.
Naar boven
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Nov 07, 2005 6:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Monsieur Jean schreef:
Thanks for the nice tip! Exactly what I was looking for - although closer to here would also be fine.

If you can tell us where is "here"?
Naar boven
ton1957
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Ma Nov 07, 2005 6:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Anonymous schreef:
Monsieur Jean schreef:

If you can tell us where is "here"?

Me doing it again, forgetting to log on...... Confused
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger
guy.cras
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Ma Nov 07, 2005 7:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nordic Walking is not just walking in nature, it is similar to Langlauf (but without skies or snow) and is mainly done on Langlauf paths.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Frankie
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Do Nov 23, 2006 3:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik vind dat iedereen die hier post, dat gewoon in het nederlands moet doen. kan dat niet, sorry maar zoek dan een forum in je eigen taal. als ik op een amerikaans forum iets in het nederlands post, krijg ik toch ook geen enkele reactie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
prinses43
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Vr Nov 24, 2006 1:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Come on....... Frankie......... let's talk English Laughing or otherwise: get a life Wink
Naar boven
Frankie
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Za Nov 25, 2006 7:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

nee helaas daar doe ik niet aan mee prinses
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
Assepoes
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Za Nov 25, 2006 7:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eigenlijk ben ik het wel met Frankie eens Embarassed
Gast

BerichtGeplaatst: Zo Nov 26, 2006 3:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal met m'n steenkolen mavo Engels maar zwijgen.
Maar waarom eigenlijk dan geen Duits, Frans, etc?
Als we dan toch in talen gaan (ik niet hoor)

Hoewel ik het ook wel weer kan begrijpen, er zijn hier in NL aardig wat mensen die voor hun werk een korte periode hier leven (expat geloof ik ???) en voor een half jaartje ga je niet een complete vreemde taal leren, zeker niet van een land waar ze alle talen spreken.

Heb bij ABNAMRO gewerkt in A'dam ZO (ben daar nu weg, op de befaamde Rijkman Groenink manier .... nogmaals bedankt joh) dat pand was voor ruim de helft gevuld met Amerikaanse programmeurs, die daar voor een paar maanden of half jaartje werkte en dan weer terug gingen naar de andere kant van de grote plas.
Die mensen wilden ook graag hun hobby's blijven beoefenen, dus moeten wel ergens hun info vandaan kunnen halen.
Naar boven
BLONDY
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Zo Nov 26, 2006 9:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

huh Bootje....ik heb jaren bij de bank gewerkt toen het nog alleen maar ABN was..In Rotterdam , Vlaardingen en Schiedam.Grappig !!
Mzzl, Blondy

Bootje69
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Nov 27, 2006 6:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

BLONDY schreef:
huh Bootje....ik heb jaren bij de bank gewerkt toen het nog alleen maar ABN was..In Rotterdam , Vlaardingen en Schiedam.Grappig !!
Mzzl, Blondy

HEEEE collega....... Wat is de wereld toch klein he? Zo kom je je ex collega's toch weer tegen, maar dan in een heel andere wereld...... (veel leukere)
Naar boven
Assepoes
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Ma Nov 27, 2006 7:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bootje69 schreef:
Hoewel ik het ook wel weer kan begrijpen, er zijn hier in NL aardig wat mensen die voor hun werk een korte periode hier leven (expat geloof ik ???) en voor een half jaartje ga je niet een complete vreemde taal leren, zeker niet van een land waar ze alle talen spreken.

Ik kan op zich best Engels spreken. Maar wat Frankie bedoelt (tenminste, dat denk ik) en wat ik in ieder geval vind: als ik voor een half jaar naar Frankrijk ga, moet ik daar ook gewoon Frans spreken, geen hond die ook maar een poging doet om mij dan in het Engels te woord te staan, terwijl ze dat volgens mij best kunnen (lange zin he Wink ).
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Nov 27, 2006 8:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ja hallo zeg he nou noem je een voorbeeld ook, Frankrijk!!
Sorry voor de liefhebbers ervan, maar ik ben nog nooit zulke sjacho's tegen gekomen als in dat land.
Het land is schitterend, maar de mensen .......
We zijn een keer in een Disney hotel geweest, vlak bij de ingang van het park, dus niet het goedkoopste (was een zakenuitje, anders zou ikdat nooit doen) maar er kon geen glimlach vanaf daar, zowel binnen of buiten het park of hotel.

Ook toen we weer vertrokken en "OOIEVAAR" riepen, helemaal niets noppes nada.
Ze kunnen wel engels in dat land, maar ze verd... het gewoon.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Foreign Sauna-Fans in English. Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: