SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Trombosebeen

Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
SaunaGids
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Wo Jan 09, 2019 10:36 pm    Onderwerp: Trombosebeen Reageer met quote

Vraag:

Beste,

kan ik met een trombosebeen in de sauna en wat is eigenlijk de goede manier van een sauna nemen.

Dank U

Antwoord:

Geachte mevrouw/heer,

Mijn eerste reactie om met een trombosebeen de sauna in is: onverstandig.
Tijdens het saunabad wordt de doorbloeding in alle bloedvaten gestimuleerd wat een positieve uitwerking kan hebben.
De intensieve werking van de vaten (een vaatverwijding tijdens de opwarming van ons lichaam en de vaatvernauwing tijdens de afkoeling)kan de trombus (het bloedstolsel) doen losmaken waardoor de trombus vrij in de bloedbaan kan gaan zweven als embolie.
Ik adviseer u dringend eerst uw huisarts te raadplegen of dit in uw situatie verstandig is, zeker indien u bloedverdunnende middelen gebruikt.

Erik Bierenbroodspot, namens SaunaGids
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch) Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: