SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

review van Sauna & Beauty de Thermen Nijmegen.

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sandeman
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 18, 2018 3:43 pm    Onderwerp: review van Sauna & Beauty de Thermen Nijmegen. Reageer met quote

Het is alweer even geleden dat we een review hebben gemaakt, daar zullen we eens verandering in aanbrengen want onze saunabezoeken zijn natuurlijk niet gestopt.
Een review van Sauna & Beauty de Thermen Nijmegen dus.

Naar deze sauna gaan we vrij regelmatig, als we gaan, dan gaan we niet de hele dag maar meestal een avond (zo vanaf een uurtje of vier, vijf) simpelweg omdat wij hier niet een gehele dag kunnen vullen en dan meer voor de sauna’s gaan die een grotere opzet hebben.

De entree bij thermen Nijmegen is € 30,75 en (om maar direct te beginnen) dat is best pittig. En om maar even actueel te zijn, in de kleedkamer hangen beveiliging camera’s, die zijn afgedekt maar waarom zou je die in hemelsnaam niet verwijderen? De kleedkamer met de kluisjes is niet heel groot, aangezien we met een achttal andere mensen tegelijkertijd aankwamen, krijgen zij in dezelfde hoek hun kluisje aangewezen. Nier heel handig als je met meer dan vier personen in een hoekje staat gepropt en je moet omkleden. Waarom beginnen ze niet met de éérste en de laatste kluisjes tegelijk toe te wijzen? Zo blijven de bezoekers bij binnenkomst al gescheiden en staan ze elkaar niet in de weg.

Maar goed, een hele poos geleden hebben ze een flinke verbouwing gehad in de “grote” hal. Zo zijn het zwembad en de aanliggen whirlpools opnieuw betegeld. Maar, er is altijd een maar, veel lijkt er verder niet geïnvesteerd te worden, waarom ik dat zeg? Goede vraag, lees gerust verder dan kom je er achter. Er vallen mij namelijk een aantal dingen op, buiten hangt bij de whirlpool een camera (dit mag toch niet meer?) hij lijkt afgebroken dus vraag me af of deze überhaupt wel functioneert?

In de 65 graden sauna viel mij op dat een aantal plankjes (4 á 5 stuks) los liggen, het gevaar is dus dat wanneer je je handdoek oppakt bij het verlaten van de sauna, je onbedoeld een plankje kantelt waardoor je dus door “de bank heen zakt”. Nu kun je zeggen “ja hoor, dat gebeurt écht niet” maar dat gebeurde mij dus écht wel. Gelukkig had ik het snel in de gaten en kon ik door me op te vangen voorkomen dat ik bijvoorbeeld beenletsel opliep want je staat tot aan je lies opeens in de bank.

In de eucalyptus-sauna hangt een plank los van de wand en kijk je “gewoon” op het isolatiemateriaal. Terwijl de spotjes boven het ronddraaiwaterrad-dinges niet meer goed in het plafond blijven zitten en op het punt staan om er helemaal uit te vallen. Nu kun je zeggen, “prima maar ik ben daar niet voor de spotjes en wandbekleding maar ik heb dan toch vraagtekens of men het dan met de veiligheid (zo’n lampje wat los bengelt is toch niet heel erg veilig) of hygiëne wel nauw neemt?

In de kruidentempel is het ook heerlijk toeven, maar als je lekker achterover naar het plafond ligt te staren dan zie je dan hooguit 15 / 20% “van de lampjes in het plafond doen, de rest is defect. Als we naar buiten lopen zien we een aantal barsten in het raam van de deur zitten, en buiten zijn de materialen en kleuren niet op elkaar afgestemd. Ik begrijp dat als je een saunacomplex niet in een keer uit de grond stampt, je maar blijft bijbouwen en uitbreiden maar dan kun je nog dezelfde materialen gebruiken, nu oogt het als een bij elkaar geraapte bende, hier kunststof, daar hout, en ergens anders weer beton. Waar het ene donkergroen is, is het ander weer oranje (loodmenie kleur) om maar niet te spreken van de grote Tipi in de tuin (helemaal vol met schimmel) waar we dan ook maar niet in gaan liggen.

We gaan een hapje eten. Ik bestel de “Mega saté” van €17,75 want ik heb honger. Mijn vrouw besteld de dagschotel, ik geloof een entrecote met champignon roomsaus € 15,75. Even later wordt het eten gebracht, 2 bakjes salade en 1x klein bakje met frites die ik best al twee alleen op zou kunnen, ter verduidelijking, hier moeten we het met z’n tweeën dus mee doen. Terwijl ik naar mijn bord zit te kijken kan ik maar aan een ding denken “waarom zou je één spies met vijf stukjes varkenshaas in hemelsnaam een Mega saté noemen?”

Eerlijk is eerlijk, het smaakt heerlijk maar om nou te zeggen dat we voldoende gegeten hebben na deze maaltijd, niet echt nee. Ook de smoothies (in een klein frisdrankglas) van €4,25 per stuk dragen niet bij aan een vol gevoel. We willen nog een toetje maar na een halfuurtje gewacht te hebben op een medewerker vinden we het genoeg geweest en besluiten we van tafel te gaan.

Na een aantal uur besluiten we maar eens op huis aan te gaan. We merken dat onze stemming er simpelweg niet meer is, dit is gewoon een sauna die “niet meer ons ding is”. Er lopen heel veel mannen alleen rond, niets mis mee maar je krijgt het gevoel in een ander “soort” sauna terecht gekomen te zijn.

Tijdens ons bezoek heb ik overigens geen een keer gezien dat iemand met een wisser of iets dergelijks rond ging maar ook door de vele gebreken en de oude uitstraling lijkt het alsof er alleen maar (minimaal) geïnvesteerd wordt als er iets echt stuk gaat.

Dat men zich niet echt bezighoudt met dingen up to date te houden blijkt ook wel op de website, daar staat nog op vermeld:
´ Maar we vroegen wel onze gasten een plantje of zonnebloemen mee te nemen om ons centrum constant zo fraai mogelijk te houden. Gezien het succes van deze ludieke actie gaan we hier dus in 2016 en 2017 een vervolg aan geven middels het nieuwe boeken arrangement”

psssst, het is alweer drie maanden 2018 hoor..

En dat terwijl de sauna toch ook niet goedkoop is, de entree is € 30,75 pp dus we rekenen na een uurtje of vijf sauna (incl. eten) toch iets meer dan € 120,- af en da’s toch best prijzig te noemen nietwaar? Je mag dan toch verwachten dat je in ieder geval in een frisse, hygiënisch saunacomplex komt waar dingen die stuk zijn, gerepareerd worden. En dan hebben ze hier nog héél wat te doen….

We zijn hier toch wel de afgelopen jaren een tiental keer geweest maar dit bezoek was toch het laatste en da’s best jammer. We rijden liever wat langer om naar een sauna te gaan waar je niet het idee hebt dat alles uit elkaar begint te vallen en alleen maar zoveel mogelijk geld binnen probeert te harken maar het wellness-gevoel nog echt aan hun klanten willen overdragen. En dan nog het gegeven dat er in de buurt (Wijchen) een groot saunacomplex (Thermen Berendonck) gebouwd gaat worden dan kunnen ze daar best "last" van krijgen.

Ik zal proberen om wat frequenter een review te plaatsen, tot dan:

Geniet ervan en badder ze!

San
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
SaunaGids
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 19, 2018 9:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor je review Sandeman!

Groetjes,

Marie-Cecile

SaunaGids
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Di Mrt 20, 2018 1:52 pm    Onderwerp: Re: review van Sauna & Beauty de Thermen Nijmegen. Reageer met quote

sandeman schreef:

......................................De entree bij thermen Nijmegen is € 30,75 en (om maar direct te beginnen) dat is best pittig. En om maar even actueel te zijn, in de kleedkamer hangen beveiliging camera’s, die zijn afgedekt maar waarom zou je die in hemelsnaam niet verwijderen? .................................................... Er vallen mij namelijk een aantal dingen op, buiten hangt bij de whirlpool een camera (dit mag toch niet meer?) hij lijkt afgebroken dus vraag me af of deze überhaupt wel functioneert?
...............................................................We gaan een hapje eten. Ik bestel de “Mega saté” van €17,75 want ik heb honger. Mijn vrouw besteld de dagschotel, ik geloof een entrecote met champignon roomsaus € 15,75. Even later wordt het eten gebracht, 2 bakjes salade en 1x klein bakje met frites die ik best al twee alleen op zou kunnen, ter verduidelijking, hier moeten we het met z’n tweeën dus mee doen. Terwijl ik naar mijn bord zit te kijken kan ik maar aan een ding denken “waarom zou je één spies met vijf stukjes varkenshaas in hemelsnaam een Mega saté noemen?”
Eerlijk is eerlijk, het smaakt heerlijk maar om nou te zeggen dat we voldoende gegeten hebben na deze maaltijd, niet echt nee.

Tijdens ons bezoek heb ik overigens geen een keer gezien dat iemand met een wisser of iets dergelijks rond ging maar ook door de vele gebreken en de oude uitstraling lijkt het alsof er alleen maar (minimaal) geïnvesteerd wordt als er iets echt stuk gaat.

En dat terwijl de sauna toch ook niet goedkoop is, de entree is € 30,75 pp dus we rekenen na een uurtje of vijf sauna (incl. eten) toch iets meer dan € 120,- af en da’s toch best prijzig te noemen nietwaar? Je mag dan toch verwachten dat je in ieder geval in een frisse, hygiënisch saunacomplex komt waar dingen die stuk zijn, gerepareerd worden. En dan hebben ze hier nog héél wat te doen…..........

Geniet ervan en badder ze!

San

Ben ik een tijdje afwezig geweest, kom ik via een mailing terug op het forum, kom een review tegen van mijn 'stam' sauna.
Om te beginnen, geheel mee eens: helaas zijn ze niet altijd de snelste met (soms ook noodzakelijke) veranderingen dan wel verbeteringen. Ook reparaties duren nog wel eens te lang. Soms kan het ook geen kwaad even melding te maken van een eventueel defecte/beschadigde faciliteit.
En ook is het zeker niet slim om iedereen die binnenkomt in dezelfde hoek een kastje te geven. De een houd er wel rekening mee en helaas sommigen ook niet. Ikzelf heb altijd mijn eigen kastje dan wel hoekje waarvan de praktijk mij leert dat ik dan 's avonds bij het omkleden de grootste kans heb de meeste ruimte te hebben.
Een paar punten heb ik wel:
- Als je goed kijkt in de kleedkamer daar waar de camera's hangen, dan zie je dat ze zijn vervangen door waarschuwingsbordjes om vooral op je waardevolle eigendommen te letten. Het is mij niet opgevallen dat er zich nog camera's achter bevinden. Alle camera's zijn zeer snel na het schrijven van de privacywaakhond op 28 Januari 2016 uitgeschakeld en volgens mij ook (deels) gedemonteerd. De camera's die er waren zijn nooit en te nimmer met internet verbonden geweest en maakten slechts deel uit van een gesloten systeem waarbij steeds voor max 24 of 48 uur werd opgenomen waarna weer automatisch over de oude opnamen heen werd opgenomen.
-De laatste keer dat ik in de jacuzzi bij het buiten zwembad zat heb ik die buitencamera niet gezien en de keer daarvoor ook niet. Wel de houder/steun aan de muur waar de camera gezeten heeft.
-Als je in het restaurant van de 'grote' kaart gaat eten kun je altijd kosteloos extra garnituren als frietjes, groente en sla bij bestellen.
- Sommige drankjes, zoals smoothies, zijn best aan de prijs, maar daarentegen kun je wel onbeperkt gratis glaasjes water krijgen. Iets waar de meeste andere sauna's nog een voorbeeld aan kunnen nemen.
- Mijn ervaring in het restaurant is, misschien ook afhankelijk van waar je zit en op welke dag, dat ik nooit lang op een medewerker hoef te wachten. En een koud glas water bij het eten is ook nooit een probleem. In Tilburg of Goirle moet je zelfs betalen voor kraanwater!!!
- Op de dagen dat ik er ben, vooral Vrij/Do/Za, is het publiek zeer gemengd en gemixt, jong & Oud, Man & Vrouw. Maar ook wel eens een maandag gehad met beduidend meer mannen om het zo maar te zeggen.
- Het kan puur toeval zijn dat je niemand met een wisser hebt zien lopen, want ze lopen er wel mee rond. Als zou het soms best wat vaker mogen gebeuren.
- De losse entreeprijs is stevig en daarom zie ik en schat ik dat minstens 80-85% van de bezoekers gebruik maakt van Groupon, Social Deal, Hema kaartjes, Select Wellness Group zwerfkaarten/acties of een andere actie.

Voor de rest prima review, deels natuurlijk wel een momentopname, maar dat zijn mij n waarnemingen deels wellicht ook. Al meen ik wel met een bezoekfrequentie van 2 tot 5x per maand goed op de hoogte te zijn.
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Di Apr 10, 2018 12:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen vrijdag weer in Sauna & Beauty de Thermen geweest en eens goed overal rondgekeken:
Er is werkelijk nergens binnen het complex, behalve bij de kassa/entree een camera aanwezig!!!
Wel buiten voor bij de parkeerplaatsen, maar ik mag toch aannemen dat gasten 'gekleed' het complex binnentreden of verlaten. Laughing
En bovendien worden bezoekers er actief op gewezen dat gebruik van smartphones e.d. binnen het complex niet toegestaan is.
Tot slot nog even vermelden dat je bij het afrekenen momenteel een 'Lentekriebels' waardebon krijgt waarmee je tot 21 juni 2018 voor 15 euro dagentree naar binnen kunt.
Wink
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: