SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Sauna & Beauty De Veluwe in Lunteren

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sandeman
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Di Apr 01, 2014 9:50 am    Onderwerp: Sauna & Beauty De Veluwe in Lunteren Reageer met quote

Review Sauna & Beauty De Veluwe.

Op tijd weg gereden van huis, melden we ons een klein uurtje later bij de balie van de Veluwse bron in Emst (ik weet het, even verder lezen) “goedemorgen, we hebben gereserveerd en hebben er zin in”
“ogenblikje, ik check uw naam even” “euhhhhh ik zie uw naam nergens in ons systeem staan” “heeft u misschien ook uw bevestigingsemail meegenomen?” “ah, ik zie het al. U heeft geboekt bij de Veluwe sauna in Lunteren, niet bij ons. Dat word nog een stukje verder rijden voor u””

Wááát?? Dat meent u niet! Maar we hadden ons er zo op verheugd om naar de Veluwse bron te gaan, hoe is dit dan gebeurt? Wat een tegenvaller, zo naar uitgekeken en dan blijkt dat we de verkeerde sauna hebben gereserveerd. Dat krijg je ervan als je s’avonds laat in bed nog snel even een “actie van de dag” wil scoren. Goede les voor de volgende keer dus.

In de auto nemen we ons voor om te proberen blanco deze sauna in te gaan en niet te moeten gaan vergelijken met Veluwse Bron. Daar hebben we ook de tijd voor want deze sauna is nog eens 45 minuten rijden vanaf de Veluwse Bron.
Aankomst, beperkte parkeerplekken. Auto een stuk verderop moeten parkeren naast het spoor.

Binnen vriendelijk te woord gestaan door een man die vervolgens aangeeft dat zijn collega even mee zal lopen i.v.m uitleg. De jongedame loopt mee het trapje af en geeft aan hier links zijn de kluisjes en hier rechts kunt u naar boven voor het welness-gedeelte. Voor die summiere uitleg had ze voor mij niet mee hoeven lopen.
Kluisjes zijn dermate klein dat onze weekendtas er niet in past, gezien de vele schoenen die onder de kluisjes staan zijn we niet de enige die onze spullen er niet allemaal inkrijgen. Het is overigens ook zo druk dat men allemaal in hetzelfde hoekje staat om te kleden, hierop is simpel in te spelen door “om en om” de kluissleuteltjes uit te geven.

Eerst maar eens douchen, valt me meteen wat op. Er word geen shampoo of zeep aangeboden, terwijl ik omhoog kijk zie ik dikke schimmelranden op het kunststof van het systeemplafond boven het douche-gedeelte. Mmm eerste indruk…
In dit complex is door de geringe ruimte (ligt in een bebouwde kom) veel niveau-verschil, met als resultaat vele trapjes en op - en afstapjes. Blijft uitkijken dus. Voor wat betreft sauna’s is het aanbod niet groot, ik denk dat er een 4-tal zijn. Deze zijn overigens ook niet groot zodat deze relatief snel vol zitten, de infrarood-sauna spant de kroon, als daar zes mensen in zitten dan zal deze vol zijn. Dat geldt ook voor de 2x stoomcabines, hierin geen niveau-verschil zoals je dat wel vaker ziet. Ook deze zijn niet groot, ik denk dat deze met tien personen ook écht vol zit en dat men dan al lijf aan lijf zit.

Dan het kruidenbad in, voor mij nét een tikkeltje te koud maar dat kan natuurlijk persoonlijk zijn, ook bemerk ik niet echt een geur, wat ik eigenlijk wel verwacht bij een kruidenbad. Hee een knop “voor stoom, druk hier”, maar helaas werkt de betreffende knop niet. Ook jammer dat van de traptreden in het water stukken tegel af zijn, hierdoor word het niet veiliger.

Tijd om te gaan lunchen. Ik denk dat er zo’n tien tafeltjes staan die allemaal bezet zijn, we moeten even wachten dus. We zien mensen bij vreemden aanschuiven omdat zij niet zolang willen wachten, wellicht kan men overwegen om wat tafeltjes bij te plaatsen. Ondertussen kunnen we genieten van het gesprek wat in de whirlpool plaatsvind, deze is geplaatst tegen een muur aan dus het geluid word behoorlijk weerkaatst. Ah, we kunnen aan tafel, ik kies voor de Chinabeef (ossehaaspuntjes) en mijn vrouw voor een uitsmijter, over het eten kunnen we duidelijk zijn HÉÉRLIJK! Helemaal niets op aan te merken, ook de prijs is zeer redelijk.

Wat de gasten zich mogen aanrekenen en het personeel trouwens ook, ik zag bij twee verschillende tafeltjes Iphones op tafel liggen. Dat lijkt me om bekende redenen niet de bedoeling.

Wat ik echter wel erg storend vond is dat men niet gekleed door het “eetgedeelte” liep. Zo was er een mevrouw die met een enorme bos haar (op tafelhoogte) diverse malen langs de tafeltjes kwam schuiven, ook was er een stel die naakt bij andere (voor hun vreemde) gasten aanschoven. Wat mij daarin stoorde is dat het personeel daar niets van zei, sterker nog. Een naakte (vaste) bezoeker aan het barretje buiten, wat ook bij dat eetgedeelte hoort zat naakt pontificaal wijdbeens op een barkruk, een medewerker riep nog naar ‘m “Hey Erik, lekker in de zon?”. Als de gast voor Eric zich onder het eten omdraait dan …………. enfin dat kunt u zich vast voorstellen.

In de huisregels staat overigens wel vermeld dat men een badjas aan moet hebben in het restaurant maar daar zou ook gerust het eetgedeelte buiten, bij vermeld mogen worden. Had ik uiteraard wat ook van kunnen zeggen, maar omdat ik onze relaxte dag niet wilde verknallen heb ik dat niet gedaan.

Na de late lunch hebben we nog wat rondgedobberd in het buitenzwembad en lekker buiten in het zonnetje gelegen. Als behandeling hadden we nog een “jetstream-massage” en die was voor ons de eerste keer. Hierover is te melden dat de ruimte er bijzonder goed verzorgd uitzag en een goede uitleg kregen van een van de personeelsleden. Om jullie niet te vervelen met onze verdere saunagangen gaan we door naar het diner. Ook die was geweldig goed, Satéschotel en ossehaaspuntjes zijn erg lekker.

Omdat het weer geweldig goed was hebben we ons niet heel erg verveeld omdat het buiten goed toeven was, wanneer er wat geïnvesteerd zou worden zou dit een topper kunnen zijn. Maar kunststof blauwe loopmatten neerleggen (vermoedelijk voor gladheid) kan eigenlijk niet meer, diverse stukken waren gebroken en hygiëne-technisch lijkt me dit ook niet in orde. Die planken aan de buitenzijde van de Sauna die krom en los zitten kan men 123 vastzetten. Ook de schimmel op het kunststof van het plafond kan men er vermoedelijk zo afwassen. Tegels met stukken eraf dienen natuurlijk ook vervangen te worden. Het zijn de kleine dingen die het ‘m doen.

Resumé, ondanks de minpuntjes een heerlijke sauna, al denk ik dat we met slecht hier niet snel naartoe zouden gaan. Het zeer vriendelijke personeel én heerlijk betaalbaar eten maken veel goed.

Ik weet het, ik beschouw mezelf ook als een kritische consument, let wel, kritisch niet onredelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
whulsbergen
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Apr 01, 2014 11:43 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor je mooie recensie, ik ben er nog niet geweest, maar heb nu wel een beeld. Op andere sites zijn mensen wel wat positiever, maar ja, elke mening telt.

Wat ik wel opvallend vind ik dat je je zo stoorde aan blote mensen die je kon zien in het restaurant. Waarom is bloot zijn de hele dag prima, maar ineens onsmakelijk als je zit te eten?

Ik ben eens met 30+ graden in de Zwaluwhoeve geweest. Daar is ook een badjasplicht op de terrassen (1 meter verderop loop je er gewoon wel langs maar goed). Maar met 30 graden is dat echt geen pretje, en dus ging de ene na de andere badjas uit. Het biertje smaakte er niks minder om!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di Apr 01, 2014 3:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi verhaal en geen grap zo te zien ook al is het 1 april.
Ik weet niet of je al eens eerder bij de Veluwse Bron binnen bent geweest, zo niet heb je zeker wel wat gemist.
Aan de buitenkant van de Veluwse Bron kun je ook wel zien dat het er prima uit ziet.
Minpuntje is alleen de prijs.

Ik weet niet wat je bij De Veluwe betaald hebt maar ik hoop niet teveel.
Gelukkig hebben jullie daar wel goed gegeten, dat is ook belangrijk.
Matige kwaliteit kan je dagje uit wel verpesten.

Ongeklede gasten in een restaurant is echt NOT DONE!
Dit hoort gewoon niet en heeft alles met normen en waarden te maken. De rest van de dag mag je overal naakt rondlopen en heeft dit ook een functie.

In het restaurant of rustruimte is het een ander verhaal.
Je mag hier ook rustig iets van zeggen je dag zal er niet door verpest worden, echte saunagangers kennen de regels en zullen hiervoor begrip hebben.

Gasten die per ongeluk ongekleed in het restaurant terecht zijn gekomen zullen na uitleg ook wel begrijpen waarom deze regel bestaat.
Personeel wat hier niet op let is onprofessioneel bezig.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: