SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Alcohol/ drugs en sauna gaan niet samen

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Nieuws
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
PoppeSchuitema
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Ma Dec 09, 2013 6:20 pm    Onderwerp: Alcohol/ drugs en sauna gaan niet samen Reageer met quote

Kijk uit met alcohol/ drugs in de sauna
lees dit bericht maar eens
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Ma Dec 09, 2013 8:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik was dit bericht ook al elders, ik meen bij de WDR, tegen gekomen. Daar werd een mogelijke koolmonoxide vergiftiging uitgesloten omdat de saunacabine een electrische saunacabine was. Droevig is het wel voor de nabestaanden.
Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bigfoot
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di Dec 10, 2013 9:24 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik drink altijd bier (en water) als ik een dagje naar de sauna ga. nooit problemen mee gehad Smile Zolang je maar niet dronken raakt natuurlijk....
Naar boven
PoppeSchuitema
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Dec 10, 2013 11:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

1 of 2 biertjes zullen ook niet veel kwaad kunnen, maar na een feestje waar je toch mag veronderstellen dat er behoorlijk ingenomen is en dan nog in de sauna lijkt me geen geen goed plan. Wij hadden hier laatst een man die in een uur tijd zijn 4de flesje bier bestelde, die heb ik voor de keuze gesteld of het flesje bier en dan niet meer in de sauna of geen flesje bier en wel in de sauna, hij koos voor het eerste en was binnen een half uur weer vertrokken. Als sauna-uitbater wil je het toch niet meemaken dat er iemand door alcoholgebruik onwel wordt tijdens een saunaronde. Door de alcohol is je bloed al wat dunner en door de warmte word het nog dunner en dat kan te veel worden.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Bigfoot
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di Dec 10, 2013 12:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In Finland drinken ze vaak zelfs bier IN de sauna... en dan gooien ze ook wat op de stenen voor een heerlijke 'verse-brood-bak-geur'

Zelf drink ik op een intensieve sauna dag (van bijv. 11 uur in de ochtend tot 10 uur in de avond) zo 1.5 of 2 liter bier en 3 liter water. Bier meestal in de middag zodat het einde van de avond weer uitgezweet is.
Naar boven
PoppeSchuitema
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Dec 10, 2013 4:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mogelijke oorzaken
Bigfoot
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di Dec 10, 2013 5:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Raar dat ze alledrie zijn overleden. Dan denk je toch eerder aan koolmonoxide of een andere vergiftiging dan aan teveel alcohol.
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Di Dec 10, 2013 6:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bigfoot schreef:
Raar dat ze alledrie zijn overleden. Dan denk je toch eerder aan koolmonoxide of een andere vergiftiging dan aan teveel alcohol.

Dacht ik ook aan in 1e instantie, tot ik las dat er geen gas-saunakachel was maar een elektro-saunakachel en dat er door de brandweer ook totaal geen koolmonoxide concentraties zijn gevonden. In de uitzending van gisteren van Lokalzeit Bergisches Land (Ennepetal ligt in de buurt van Wuppertal) van de WDR was er ook aandacht voor deze misterieuze dood. Daarbij hielden ze nog alle opties open. Al werd een mogelijk collectief zelfmoord wel zeer onwaarschijnlijk geacht. De man die die 2 andere mannen mee had uitgenodigd in zijn sauna had een goedlopend metaalbedrijf, noodgedwongen overgenomen, geerfd toen zijn vader (vroegtijdig) overleed. Dit metaalbedrijf ligt wat verder in de straat als waar hij woonde samen met zijn moeder.
Wink
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Di Dec 10, 2013 6:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hier een nieuwsbericht van de WDR website:

Quote:
Nach Obduktion: Sauna-Tod weiter ein Rätsel
:
(14.51 Uhr)
Der Tod dreier Arbeitskollegen in einer Privatsauna in Ennepetal bleibt für die Ermittler weiter ein Rätsel. Die Obduktion der Leichen habe keine greifbare Todesursache ergeben, teilte die Staatsanwaltschaft Hagen am Dienstag (10.12.2013) mit. Nun sollen die Körper auf Gift untersucht werden. "Erst dann können wir wissen, ob Alkohol eine Rolle gespielt hat", sagte der Hagener Oberstaatsanwalt Gerhard Pauli. Ergebnisse erwartet er nicht vor Ende nächster Woche.

Nach einer bis zum Morgen dauernden Nikolausfeier in einem Betrieb in Ennepetal waren am Sonntag der 48-Jahre alte Firmenchef und seine 36 und 38 Jahre alten Mitarbeiter tot in der Elektrosauna des Hauses gefunden worden. Äußere Gewalteinwirkung oder ein technischer Defekt seien nicht zu erkennen gewesen, so die Polizei.
Naar boven
PoppeSchuitema
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Dec 10, 2013 8:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Er wordt ook iets met drugs gesuggereerd dus het kan ook een combi van alcohol en drugs zijn, ook word niet uitgesloten dat er een opgieting met pure alcohol heeft plaatsgevonden.
Bigfoot
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo Dec 11, 2013 12:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat zou er dan gebeuren als je pure alcohol op de stenen gooit?
Naar boven
PoppeSchuitema
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Wo Dec 11, 2013 5:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als de stenen en de kachel heet genoeg zijn een steekvlam, anders een alcoholwolk en ik vermoed als je er genoeg opgooit een alcohol vergiftiging, maar eerlijk gezegd heb ik me daar nog nooit in verdiept, ik kan je niet zeggen wat er kan gebeuren. Ik weet alleen als je onverdunde opgietmiddel ( feitelijk ook alcohol) op de stenen gooit het gevaar van een steekvlam heel erg groot is, daar zijn al mensen het slachtoffer van geworden.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Nieuws Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: