SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Overname Ryokan door IWR (oa.VB & ZH) verondersteld

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    SaunaGids forum index -> Nieuws
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Za Nov 16, 2013 12:33 am    Onderwerp: Overname Ryokan door IWR (oa.VB & ZH) verondersteld Reageer met quote

Vandaag of beter gezegd gisteren, Vrijdagavond dus uit zeer betrouwbare bron vernomen dat de overname van het failliete Ryokan in Zutphen door de IWR (Veluwse Bron, Zwaluwhoeve, Elysium, Tilburg, Geldrop etc.) zo goed als rond zou zijn of inmiddels al rond is. IWR is momenteel wel heel erg druk met overnames en nieuwe projekten. Ik ben benieuwd of en wat er verbouwd gaat worden en wanneer ze weer verwachten open te gaan. Ik hoop dat de goede keuken behouden blijft en niet teveel verandert.
Wink

Laatst aangepast door kevin8 op Do Nov 21, 2013 3:54 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bigfoot
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za Nov 16, 2013 10:43 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dat wordt wel een groot sauna conglomeraat dan!
Naar boven
PoppeSchuitema
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Za Nov 16, 2013 10:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ja dat word onderhand wel een heel groot bedrijf, hopen dat ze Ryokan weer rendabel kunnen krijgen want het is best wel een mooi wellness centrum
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma Nov 18, 2013 3:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ryokan steekt wel schril af tegen de grote jongens zoals Veluwse Bron, Zwaluwhoeve, Elysium e.d.
Ik vind wel dat Ryokan erg leuk uit ziet en kleinschalig is zodat het allemaal niet zo massaal en druk overkomt. Er is zeker een markt voor.
Financieel moet het echter ook wel uitkomen dus ik ben benieuwd hoe IWR dit gaat aanpakken.
Bigfoot
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma Nov 18, 2013 3:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben er 1 keer geweest en vond het een prettige sauna. Wel viel het me op dat er wel erg weinig bezoekers waren terwijl het toch een vrij kostbaar geheel was. Dus wel logisch dat het financieel niet uit kon.

Na een overname zijn de afschrijvingen vaak een stuk lager (omdat de overnamesom lager is dan de bouwkosten) dus wellicht dat het nu wel rendabel kan worden.
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Do Nov 21, 2013 4:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn bron die toch dicht bij het vuur zit, om het zo maar te zeggen, vertelde mij afgelopen vrijdag tijdens mijn vrijwel vaste sauna avond in mijn stamsauna niet alleen dat Ryokan zou worden overgenomen maar ook dat IWR hier achter zat. Dat laatste is naar nu blijkt niet waar. Het zou ongetwijfeld mogelijk zijn dat ook IWR enige interresse heeft getoond, maar het is de ConeGroup die het failliete Ryokan heeft overgenomen. Helaas ben ik morgen verhinderd door een borrel/receptie van het werk (jubilarissen) om zoals eigenlijk gebruikelijk op vrijdag naar mijn stamsauna te gaan en mijn bron ook te kunnen (aan)spreken. Ik zal voortaan nog voorzichtiger zijn met nieuwsberichten, zeker als ik maar 1 bron heb. Embarassed
Trouwens als ik van alles wat mij ter ore komt nieuwsberichten zou maken, dan zou ik al haast 1/2 tot 2x zoveel nieuwsberichten kunnen maken. Ik probeer dus al zo zorgvuldig mogelijk te werken.
Ik zal dus nu een nieuw juist nieuwsbericht openen en dan kan deze gesloten worden.
Wink
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    SaunaGids forum index -> Nieuws Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: