SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

sauna geschikt voor gezinnen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Kindvriendelijk- Prive - Met badkleding etc.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eti
Los entree

BerichtGeplaatst: Zo Aug 28, 2011 10:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wij zijn vandaag voor het eerst met de kinderen naar de sauna geweest. Ze zijn van de zomer vijf geworden, dus het was even de vraag of het een succes zou zijn of niet.

We zijn naar Rosmalen gegaan omdat die op zondag gezinsdag hebben. Van sommige andere sauna's (De Heuvelrug in Veenendaal, waar we wel vaak geweest zijn) weten we dat kinderen er wel welkom zijn, maar dat ze zich wel rustig moeten gedragen, en dat is voor een tweeling van vijf misschien soms net iets te veel gevraagd. Dus dan maar liever ergens waar ze speciaal een dag voor kinderen hebben.

Ze vonden het fantastisch. En wij ook. Natuurlijk heel lang in alle warme baden en bubbelbaden geweest, en in het stoombad. De sauna waren ze na 3 minuten weer uit... maar toen kwam de speciale kinderopgieting, en daar zijn ze blijven zitten tot het afgelopen was, ze vonden echt heel erg leuk. Ze doen dat ook heel goed, lekker relaxt, Efteling muziek erbij, met honing insmeren, elkaar met ijsblokjes bekogelen...

Gelukkig mochten de ouders erbij zijn, het schijnt dat dat vroeger niet mocht. Dat maakt voor een wat ouder kind niet uit, maar twee kindjes van vijf die voor het eerst in de sauna zijn...?

Een minpuntje was wel dat ze verder toch niet al te zeer aan kinderen gewend waren. Onze zoon kreeg in het restaurant een boze bui toen hij z'n spelletje moest opruimen. Kan gebeuren, het joch is pas vijf. Komt er iemand van het personeel ons verzoeken of we het kind stil willen houden!

En dan voor alle mensen die zeggen: Ja maar ik ga ook naar een sauna om geen kindergeblŤr te horen... precies, daarom komen wij ook op de familiedag. Dan mag je op dit punt toch wel wat toleranter zijn, lijkt me zo.

Maar goed, voor de rest een vreselijk leuke dag gehad. We zullen voorlopig als we nog eens met de kinderen gaan wel specifieke gezinsdagen blijven uitzoeken, misschien gaan we nog eens naar Rosmalen, of naar een andere sauna die hier genoemd is.

O ja, onze kinderen kunnen dus nog niet zwemmen. Ze hebben net 2 zwemlessen gehad. Vandaar dat we erg goed op ze bleven letten... toen ik van tevoren informeerde zeiden ze dat kinderen van 5 op zondag van harte welkom zijn maar dat je als ouders op ze moet letten, er is natuurlijk geen badmeester bij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
oeroek
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Ma Aug 29, 2011 7:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dat klinkt als een leuke dag. HOe werkt dat trouwens zo'n kinderopgieting? Is het dan ook minder heet of gaat het vooral om de hoe de opgieter met de kinderen omgaat?

MOedig trouwens dat ze een familiedag organiseren. En het lijkt mij de perfecte dag om toleranter te zijn voor kinderen. Kinderen dwingen om op te zitten en gewoon te doen is eigenlijk hetzelfde als kinderen vragen om zich als een volwassene te gedragen en dat zijn ze gewoonweg niet. Door kinderen meer ruimte te geven zijn er over enkele jaren misschien weer een paar volwassen fans bijgekomen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Ma Aug 29, 2011 10:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, ik vind het ook heel leuk dat ze nog altijd trouw op zondag de famillie/kinder dag hebben. Dat is al vanaf de opening destijds toen Gery van Dreumel nog de eigenaar was. Zijn zoon en dochter waren toen ook nog klein en dat zal zeker meegespeeld hebben. En aan het eind van de famillie(mid)dag altijd lekker frietjes voor de kids.
De kinderen die nu al met veel plezier meekomen naar zo'n familliedag/middag zijn de saunaliefhebbers en nieuwe forumleden van de toekomst!!!
Wink
Naar boven
P-A-N-G
Gast

BerichtGeplaatst: Ma Aug 29, 2011 10:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

Daarom zijn kinderen bij ons ook welkom, onze ervaring is dat de kinderen zich (bijna) altijd voorbeeldig gedragen en wij ze ( bijna) nooit tot de orde hoeven te roepen.
Wij gaan ook van het standpunt uit dat de kinderen ons voortbestaan en onze toekomst zijn.
Naar boven
Eti
Los entree

BerichtGeplaatst: Di Aug 30, 2011 2:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind het moeilijk te zeggen of het nou minder heet was dan normaal of niet. Ik denk het wel een beetje, maar frisjes was het bepaald niet...
Ik heb anderhalf uur later zonder de kinderen ook een gewone opgieting daar gehad, die was sowieso wat minder heet dan ik uit Veenendaal gewend ben (die hebben dan ook lŲyly's waar niet iedereen de derde ronde haalt).
Het zit hem volgens mij toch vooral in hoe ze met de kinderen omgaan. Uit een sauna waar alleen volwassenen in stilte zitten zijn ze natuurlijk na een paar minuten weg, "te heet!" betekent dan natuurlijk ook "te saai!" Maar als ze er speciaal voor kinderen een leuke happening van maken dan is het toch anders.

Het blijft overigens wel een beetje tussenin qua kind zijn en volwassen gedragen. Als kinderen echt wild en luidruchtig gaan worden, wordt toch gevraagd of het wat rustiger kan... Dat gebeurde bij ons vlak voor het einde toen de kinderen inderdaad wat onstuimig werden en wij sowieso al bedacht hadden dat het tijd was om te gaan. Echt woest waren ze niet maar ze begonnen wat enthousiast te gillen... Dus als je denkt dat ze echt kind kunnen zijn en lekker schreeuwend mogen rondrennen, nee dat is het dus ook weer niet. Vond ik verder niet erg hoor, het blijft natuurlijk wel een sauna en geen tropisch zwemparadijs. Alleen dat ze ook zo reageerden toen er een kind huilde, dat vond ik wel zeer onnozel van ze (al was het maar dat ik niet zoveel methodes ken om een boos kind meteen weer stil te krijgen, behalve dan z'n zin geven. Of een harde klap geven of zo misschien?).

PANG, staat jouw bericht cursief omdat je de website van Rosmalen citeert (volgens mij niet), of slaat het ergens anders op?
Naar boven
P-A-N-G
Gast

BerichtGeplaatst: Di Aug 30, 2011 4:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eti schreef:
PANG, staat jouw bericht cursief omdat je de website van Rosmalen citeert (volgens mij niet), of slaat het ergens anders op?

Nee ik schrijf bijna altijd cursief zonder bedoeling, ik vind dat leuker staan
Naar boven
Adriel8100
Los entree

BerichtGeplaatst: Wo Jan 30, 2013 3:44 pm    Onderwerp: Re: sauna geschikt voor gezinnen Reageer met quote

Harold schreef:
grijzewolf schreef:
mike2021 schreef:
Ik zoek een kindvriendelijke sauna binnen een uur rijden van nederlands Limburg.

Wat heeft Uw of jouw favoriete sauna te bieden opdat mijn twee kinderen van 10 en 14 om te turnen zijn om mee te komen.

Joh... is walibi world niet leuker om met je kinderen naar toe te gaan?

Stel je een normale vraag, op een forum waar je verwacht serieuze inbreng te ontvangen, krijg je zo'n k**-opmerking. Ik kan dan alleen maar zeggen: " Het afkraken van iemand anders zegt vaak meer over je eigen tekortkomingen"

Mike, ik respecteer het dat je je kinderen het sauna-gevoel op jonge leeftijd wil bijbrengen. Ik vind het dan ook spijtig te moeten zeggen dat ik je niet echt verder kan helpen met een specifieke sauna.
Maar ik heb wel een suggestie. Menig vakantiepark heeft tegenwoordig een zwemparadijs met een (kleine) saunafaciliteit. Als je de kids daar mee naartoe neemt, hebben ze voldoende zwemplezier en kun je ze toch kennis laten maken met de sauna.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groet, Harold Cool

I'm totally agree with you.I'm also looking forward sauna.You'r 100% good here that it is regrettable to say that I can not really be able to help with a specific sauna. But I do have a suggestion. Many resort now has a swimming pool with a (small) sauna facility. If you take the kids there you go, have enough water fun and you can do them acquainted with the sauna. I hope this helped you. Regards, Harold
whulsbergen
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Do Jan 31, 2013 1:19 pm    Onderwerp: Re: sauna geschikt voor gezinnen Reageer met quote

Adriel8100 schreef:

I'm totally agree with you.I'm also looking forward sauna.You'r 100% good here that it is regrettable to say that I can not really be able to help with a specific sauna. But I do have a suggestion. Many resort now has a swimming pool with a (small) sauna facility. If you take the kids there you go, have enough water fun and you can do them acquainted with the sauna. I hope this helped you. Regards, Harold
[offtopic]Ik heb ineens zin om op een Canadees Forum in het Nederlands te gaan praten. Kijken wat er gebeurt. Twisted Evil [/offtopic]
Naar boven
PoppeSchuitema
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Do Jan 31, 2013 3:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik doe met je mee, Dit lijkt mij een vorm aandachttrekkerij, als je Nederlands kunt lezen kun je het ook schrijven, in ieder geval proberen te schrijven.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Do Jan 31, 2013 5:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als Adriel dan mogelijk toch geen Nederlands zou kunnen lezen, vraag ik mij af waarom hij dan wel de moeite neemt om (bijv. met Google translate) onze, Nederlandse, bijdragen te vertalen maar niet omgekeerd de moeite neemt om zijn antwoord naar het Nederlands te vertalen. Confused Rolling Eyes
Naar boven
evapeva94
Los entree

BerichtGeplaatst: Di Apr 09, 2013 12:15 am    Onderwerp: Kids in BelgiŽ Reageer met quote

Hoi,

Heeft er iemand weet van gezinsdagen in saunacomplexen in BelgiŽ?
Of momenten waarop kinderen/jongeren meer welkom zijn?

Groetjes,
Eva
Naar boven
JohnDoe
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Wo Apr 10, 2013 1:56 pm    Onderwerp: Re: Kids in BelgiŽ Reageer met quote

evapeva94 schreef:
Hoi,

Groetjes,
Eva

Kinderen en jongeren zijn hier altijd welkom: http://www.dehoevesauna.be/
Kleinschalig en erg vriendelijke mensen.
Naar boven
lamoor
Los entree

BerichtGeplaatst: Do Apr 11, 2013 9:50 am    Onderwerp: Re: Kids in BelgiŽ Reageer met quote

JohnDoe schreef:
evapeva94 schreef:
Hoi,

Groetjes,
Eva

Kinderen en jongeren zijn hier altijd welkom: http://www.dehoevesauna.be/
Kleinschalig en erg vriendelijke mensen.

Dank je!
Naar boven
SaunaGids
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Vr Apr 12, 2013 7:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hi Eva,

Wij zijn gisteren bij Thermen R geweest en daar werd ons verteld dat kinderen te allen tijde welkom zijn!

Een fijne dag!

Groetjes,

Lenneke
Naar boven
lamoor
Los entree

BerichtGeplaatst: Vr Apr 12, 2013 3:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

SaunaGids schreef:
Hi Eva,

Wij zijn gisteren bij Thermen R geweest en daar werd ons verteld dat kinderen te allen tijde welkom zijn!

Een fijne dag!

Groetjes,

Lenneke

Dankjewel voor de info!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Kindvriendelijk- Prive - Met badkleding etc. Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

Ga naar: