SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

De Wellnessboot in Mill

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jort
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Vr Sep 17, 2010 6:49 am    Onderwerp: De Wellnessboot in Mill Reageer met quote

gisteren naar de welnessboot in Mill geweest.

Een nieuwe sauna gebouwd in de style van een schip (groot jacht). Prettige ontvangst en korte rondleiding door een van de gastvrouwen.

Het is niet een heel groot complex, toch zijn er meer dan voldoende verschillende cabines en baden, deel op het zo genaamde schip en deels eromheen in de (kleine) net aangelegde tuin, dat is wel jammer want daardoor mist de sfeer nog wel.

Heerlijke rasul gehad, alleen jammer dat de thee die daarna geserveerd word op het pleintje bij de andere sauna's genuttigd moet worden, daar mist duidelijk nog sfeer.

Het complex is heel strak en modern ingericht, met veel hoogglans materiaal, led verlichting en weinig decoratie.

Service in het restaurant was uitstekend , kan ook zijn omdat het er erg rustig was. De menukaart is leuk van opzet en bied een ruime keuze tegen schappelijke prijzen. ook prettig dat er op de bar karaffen met mint- en citroenwater en glazen staan.

Tijdens de lunch kwam de saunameester(es) Renske aanbieden om een extra opgieting te doen omdat er veel gasten op tijd zouden vertrekken, erg attent maar aangezien onze lunch nog geserveerd moest worden hebben we niet meegedaan aan die opgieting. Wel aan de regulier opgieting van 16.00 uur (er is er ook nog 1 om 19.00 uur) De opgieting was erg prettig, goede temperatuur, lekkere geuren (jasmijn,berken) eindelijk eens niet van die vieze zoete geuren....Wel jammer dat ze na de opgieting niet verder komen dan het uitdelen van een miezerig stukje sinaasappel, als je jezelf wilt onderscheiden moet je daar eigenlijk ook creatiever in zijn. (tip!)

Kortom mooie sauna , attente medewerkers, service met een smile!

Jammer dat ze niet met de optimel dagarrangementen mee doen ;(

voor de liefhebbers heb ik nog een 2e pers gratis bon voor de wellnessboot (t/m 30/9)
mag je hebben in ruil voor een andere 2=1 bon van een andere sauna!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Vr Sep 17, 2010 10:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

Even de website bekeken( http://www.fitland.nl/index.php?page=259 ) , en dan natuurlijk ook de foto's ( http://www.fitland.nl/index.php?lang=nl&page=271 ) en het ziet er allemaal wel heel mooi en nieuw uit.
Deze wellnessboot behoort tot het sport&fitnesscentrum Fitland in Mill. Het past ook typisch bij Fitland waar ze ook al een vliegtuigje hebben staan.
Hoop alleen niet dat de volgende foto's (foto 1 en ( foto 2) gemeengoed worden, maar daar ziet het voorlopig niet naar uit en het is heel goed opgelost door Fitland om op de dinsdag badpakkendag ( http://www.fitland.nl/index.php?lang=nl&page=277 ) het dragen van badkleding niet verplicht te stellen, maar je de keuze laat of je wel of geen badkleding wilt dragen. Diegenen alleen (een bepaalde) dinsdag kunnen en ongekleed willen sauneren, die kunnen dat dan ook gewoon blijven doen. Hier kan de Zwaluwhoeve nog wat van leren!
Ik tel zo gauw even 6 verschillende saunacabine's, een kruidentempel, een stoombad, een zoutstoomcabine, een binnen en buitenzwembad (laatste is nog in aanbouw) en de gebruikelijke andere faciliteiten zoals whirlpool, voetenbaden etc.
De entreeprijs is met 28,50 euro wat aan de hoge kant, maar daar krijg je wellicht wel waar voor je geld.
Verder doen ze wel mee met Optimel, maar alleen met een ( http://www.fitland.nl/index.php?lang=nl&page=269 ) arrangement. Misschien dat dat nog gaat veranderen. Gewoon bij je bezoek naar vragen en aangeven dat je dan vaker zult komen. Wellicht dat er dan door meer vraag ook meer Optimel mogelijkheden komen.
De bereikbaarheid per ov is helaas wel wat minder. Arriva buslijnen 91 en 92 zouden er dichtbij langsrijden maar gaan helaas 's avonds niet vaak en stoppen al vroeg in de avond. Wellicht dat de regiotaxi dan uitkomst kan bieden of anders gewoon een keer met iemand gaan die over een auto beschikt. Zoals ik het nu via de website bekeken heb en dat aangevuld met de reactie van Jort, ga ik zeker een keertje kijken.
Voor Ricardo zal dit ongetwijfeld ook een goede optie worden, aangezien Uden dichtbij ligt.
Tot slot, de website die op het eerste gezicht er heel mooi uit ziet, is toch niet overal even handig. Deeplinken bleek niet te werken en sommige keuze's in het menu zijn niet gemakkelijk aan te klikken.
Wink
Naar boven
jort
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Za Sep 18, 2010 7:08 am    Onderwerp: Reageer met quote

Kevin,

ik vind het een beetje vreemd om iets te recenseren als je er nog niet geweest bent.

link naar de fotos werkt niet dus zou niet weten wat je ermee bedoeld, er is al WEL een buitenzwembad, maar er komt kennelijk nog een overdekt buitenzwembad bij
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Za Sep 18, 2010 2:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een echte recensie is het niet, alleen een constatering van het gebodene na bestudering van de website en hetgeen ik erover gelezen en gehoord heb. Ik wist van de bouw van deze wellnessboot af, maar heb toch vergeten de opening in de gaten te houden en daar rondom dat moment over te schrijven, uiteraard dan in een andere sectie, waarschijnlijk onder 'nieuw'.
Op basis van voorhande zijnde informatie is wel een algemeen vergelijk mogelijk met andere saunabedrijven mbt. bijv. entreeprijzen en aantal faciliteiten. Een waardeoordeel over die faciliteiten e.d. geef ik dan ook nog niet en kan ik pas geven als ik er geweest ben. Ik geef alleen een waardeoordeel over de website en daarvoor hoef je er niet geweest te zijn. Over de zwembaden is die website dus schijnbaar niet duidelijk genoeg.
De 2 betreffende foto's tonen 2 mensen in badkleding in een faciliteit. Maar dat hoeft natuurlijk niets te zeggen. Op de site van andere sauna's kom ik ook wel foto's tegen van mensen zonder handdoek in een saunacabine. Achteraf gezien had ik eerder de Wellnessboot in de gaten moeten houden en dus een bericht elders moeten plaatsen. Wink
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Wo Sep 29, 2010 11:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

Was gisteren in mijn stamsauna te Nijmegen (Thermen) en hoorde dat alle medewerkers zijn opgeleid door saunameester.nl/saunaacademie. Hoorde dit van een van de opleiders zelf (Rob) die ook zeer te spreken was over inrichting en aankleding. Hij sloot ook niet uit zelf daar eens gastopgietsessies te gaan geven.
Dus ik ga er maar vanuit dat ze in ieder geval goed weten waar ze mee bezig zijn.
Verder hoorde ik van een ander dat er via Hyves een actie is geweest waarbij de eerste 100 (?) reargeerders een waardebon hebben gekregen. Zij zou er vandaag naartoe gaan en zelf hoop ik ook gauw eens te gaan kijken, maar vermoed dat dat pas eind v/d maand of begin november zal worden.
Wink
Naar boven
jort
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Do Sep 30, 2010 8:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

klopt van die bon, heb ik ook 2 gehad, is helaas nu verlopen...

Ik vond de saunameesteres ook goed, duidelijk te merken dat ze ervoor was opgeleid! maar las bij "zoek en vind"wat negatiefs over de saunameester(es). Wil er nog wel eens heen , maar ga geen voltarief betalen dus is wachten op nieuwe acties!
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Do Sep 30, 2010 8:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vermoed dat ze nog niet genoeg goed opgeleide saunameesters/löylymeesters hebben. Verder heb je volgens saunameester.nl/saunaacademie opgietingen in 3 nivo's/graden. Waarbij opgietingen van de 2e en 3e graad extra oefening en opleiding vereisen.
Wink
Naar boven
jort
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Za Dec 18, 2010 8:31 am    Onderwerp: Reageer met quote

afgelopen week voor de 2e keer naar mill geweest, helaas ging de beaty afdeling met massages enzo de dag na ons bezoek pas open, dat was jammer.

Nog steeds aan het bouwen aan de voorkant, dus in het zwembad kijk je nog steeds tegen een zwartdoek aan.
Prijzen horeca zeer schappelijk, goede attente service, was dan ook wel erg rustig.
Jammer weinig kerstsfeer, hingen buiten wel lampjes in de buxus maar die waren niet aan.
Opgieting niet echt heet, en persoonlijk vind ik 4 geuren in 15 min wel veel, 2 zou voldoende zijn.
Naar boven
jort
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Zo Dec 04, 2011 10:16 am    Onderwerp: Reageer met quote

gisteren weer eens naar Mill geweest. Dus bijna een jaar gelden sinds laatste bezoek. Er zijn wat nieuwe faciliteiten bijgekomen sinds ons bezoek een jaar geleden, diverse extra rust ruimtes zowel binnen als buiten, een overdekt buitenzwembad , hottub en het beauty gedeelte was nu open. alle faciliteiten zijn top, schoon en netjes, temparaturen en gueren sauna's prima in orde, drukte viel mee, verspreid zich goed. Min puntje was de horeca vandaag, appelcaramel gebak besteld op aan raden serveerster, kreeg een hazelnootmuffin na lang wachten, koffie op, uiteindelijk na weer lang wachten appelgebakje gekregen. Wagyu burger was doorbakken en zat geen saus bij. De thee die ze serveren (first tea) is smakeloos, serveer dan gewoon lipton of pickwick....
Naar boven
Rob2
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Ma Dec 05, 2011 8:47 am    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren voor het eerst naar Mill geweest, inderdaad prachtige sauna, alles ziet er keurig uit. Aparte architectuur, maar wel allemaal even 'strak' tot in details.
Leuke sinterklaasopgieting, de pepernoten werden gebakken op de saunakachel Very Happy
door Rob (saunameester / voorheen Nijmegen............)
Hier wil ik vaker heen !
Gr.
Rob
Naar boven
Bigfoot
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma Aug 27, 2012 12:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen vrijdag ben ik naar de Wellnessboot in Mill geweest, hierbij een korte review.

Vantevoren had ik niet echt grote verwachtingen van deze wellnessboot, maar het is me in eigenlijk alle opzichten meegevallen. Het is een mooi opgezet en modern complex, met buiten de 'boot' ook nog een mooie ruime tuin waar je op bedjes kan liggen, met een buitenbar, en ook zowel een buiten als een overdekt zwembad. Er was ruim voldoende keuze in sauna's, veel rustruimtes, en een uitstekende keuken.

De prijzen liggen er behoorlijk lager dan bijv. de Zwaluwhoeve, een grote maaltijdsalade met gamba's en zalm kostte hier bijv 13 euro tegen een 17 euro bij de Zwaluwhoeve.

Op de dag dat wij er waren hadden ze drie opgietingen, om 14 uur , 18 uur en 20.30 uur. Dit waren opgietingen van telkens 1 sessie van ca. 15-20 min , zonder pauze. Zelf heb ik liever twee kortere sessies met een pauze ertussen, en dan wat pittiger, maar deze waren zeker niet onaardig. Al was het niet echt heet en met name niet vochtig genoeg om mij echt goed te laten zweten. Na afloop kreeg je 1 klein stukje sinaasappel. Er was ook geen honing tijdens de sessie om je mee in te smeren.

Al met al een sauna die de moeite waard is, het is zeker een aanrader, en ik zou er best nog eens terugkomen, zeker als er weer een aktie is (nu met Optimel 2 voor 1). Maar het is wel net een niveau lager dan bijv Veluwse Bron of Thermen Bussloo.

Van alle sauna's in Noord-Brabant die ik bezocht heb (Geldrop, Prinsejagt Eindhoven, Oss, Rosmalen) vond ik deze wel de beste, al is Geldrop ook prima.
Naar boven
francisca
Los entree

BerichtGeplaatst: Di Aug 28, 2012 7:22 am    Onderwerp: wellnessboot Reageer met quote

ik heb genoten. geen kritiek. top!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: