SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Zwaluwhoeve (ervaringen/meningen/opmerkingen e.d.)
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 54, 55, 56  Volgende

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    SaunaGids forum index -> Tips, reactie's, opmerkingen etc.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Geef je mening over de Zwaluwhoeve
Prima sauna, ik ga er zeker nog een keer heen
22%
 22%  [ 22 ]
TE grote sauna, doe mij maar een kleinere sauna
9%
 9%  [ 9 ]
Veel te druk, het bezoekersaantal moet omlaag
40%
 40%  [ 40 ]
Ik trek me niets aan van de drukte en ga toch
8%
 8%  [ 8 ]
Ik erger me het meest aan het geklets in de sauna's
19%
 19%  [ 19 ]
Totaal aantal stemmen : 98

Auteur Bericht
Bigfoot
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za Apr 07, 2012 8:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik was gisteren ook in de ZH, alleen wat later, van 12 uur tot 11 uur. Heb alle zes opgietingen van die dag meegemaakt, was wel eens leuk om te doen.

De nieuwe sauna achterin de tuin is vrij klein (cap. ca. 20 personen) en zal naar verluid gebruikt gaan worden voor klankschaalsessies. Dus niet voor opgietingen zoals ik eerder zei. Het plan is ook om de opgietsauna op te knappen, wellicht dat de capaciteit ook wat groter zal worden. Tijdens de verbouwing zullen de opgieitingen in de grote sauna naast de wisselbaden op saunaplein 1 gedaan worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za Apr 07, 2012 8:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bigfoot schreef:
Ik was gisteren ook in de ZH, alleen wat later, van 12 uur tot 11 uur. Heb alle zes opgietingen van die dag meegemaakt, was wel eens leuk om te doen.

De nieuwe sauna achterin de tuin is vrij klein (cap. ca. 20 personen) en zal naar verluid gebruikt gaan worden voor klankschaalsessies. Dus niet voor opgietingen zoals ik eerder zei. Het plan is ook om de opgietsauna op te knappen, wellicht dat de capaciteit ook wat groter zal worden. Tijdens de verbouwing zullen de opgieitingen in de grote sauna naast de wisselbaden op saunaplein 1 gedaan worden.

6 opgietingen gedaan? Best veel!
Ik heb niet goed in kunnen schatten hoeveel mensen er in die nieuwe sauna passen.
Ik heb alleen maar even om de zwarte schotten heen gekeken er waren ook mensen aan het werk daar.

Je hebt het over klankschaalsessies. Dat is zo jaren 80.
Vrij zinloos om daar een sauna voor te gaan reserveren. Ik heb niets tegen klankschalen want een dergelijke sessie werkt echt wel ontspannend maar het heeft helemaal niets te maken met een saunagang.
Daar komt nog bij dat je als klankschalen expert wel kennis van zaken moet hebben. Zo maar wat op een klankschaal meppen slaat dus echt nergens op. De tijd die je nodig hebt voor zo'n sessie overschrijdt bovendien al gauw de tijd die je in een (hete) saunacabine doorbrengt.

De vurensauna op het saunaplein kan wel voor opgietingen gebruikt worden dat doet men wel eens vaker. Ik hoop wel dat men de houtgestookte sauna in takt laat bij de verbouwing. Die houtkachel hoort er gewoon bij.
Bigfoot
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za Apr 07, 2012 4:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In Bussloo hebben ze ook klankschaalsessies. Duurt ongeveer een half uur, en de sauna daar was niet echt heet, misschien 50 graden dus makkelijk vol te houden. Is wel populair, met name bij vrouwen.
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za Apr 07, 2012 7:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bigfoot schreef:
In Bussloo hebben ze ook klankschaalsessies. Duurt ongeveer een half uur, en de sauna daar was niet echt heet, misschien 50 graden dus makkelijk vol te houden. Is wel populair, met name bij vrouwen.

Tja, 50 graden mag je toch geen sauna meer noemen? Sad
Prima als je klankschalen sessies wilt houden maar dat kan ook in een ruimte zonder sauna of stoom?

Beetje zonde om een mooie Kelo-sauna te misbruiken voor dit doel.
Maar goed, even afwachten wat het gaat worden ik kom nu toch regelmatig bij de ZH en zie wel wat ze gaan doen.
P-A-N-G
Gast

BerichtGeplaatst: Za Apr 07, 2012 8:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wij hebben een Himalayasauna die is ook "maar" 55 graden maar daar zweet je toch echt wel in dus ook dat is een sauna, het hangt ook een beetje samen met de luchtvochtigheid.
Naar boven
Sauna_fan
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Zo Apr 08, 2012 6:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wat zonde dat het geen grote KELO sauna wordt net zoals bij Elysium...daar kunnen 70 mensen in en dan is er nog ruimte maar bij 70 stopt men.
Plaats genoeg achter in de tuin ..... ERG jammer !!!
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo Apr 08, 2012 12:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

P-A-N-G schreef:
Wij hebben een Himalayasauna die is ook "maar" 55 graden maar daar zweet je toch echt wel in dus ook dat is een sauna, het hangt ook een beetje samen met de luchtvochtigheid.

Ja dat klopt wel.
Zweten is een combinatie van temperatuur en luchtvochtigheid.
Toch lijkt het me niet aangenaam naar een klanschalenconcert te moeten luisteren als de temperatuur 55C is en de LV 70% of meer is.
We zullen het zien.
Misschien is de Kelo sauna toch groot genoeg voor opgietingen, er zijn ook vast meer gasten die het gebruik van de faciliteiten in de gaten houden.
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di Apr 10, 2012 6:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dit ivm de bereikbaarheid van de Zwaluwhoeve.
De Zwaluwhoeve ligt aan de Zuiderzeestraatweg bij de rotonde de Tippe.

11 april volledige afsluiting Zuiderzeestraatweg

04/04/2012

Volgende week woensdag 11 april van 19.00 tot 6.00 uur zijn delen van de Zuiderzeestaatweg in beide richtingen volledig afgesloten voor verkeer, met uitzondering van de hulpdiensten en direct omwonenden. Namelijk vanaf de rotonde Newtonweg tot de rotonde bij ‘De Tippe’ en vanaf de Kleine Varenweg tot voorbij de Essenburgweg. Dit in verband met het verwijderen van de oude asfaltdeklaag en het aanbrengen van een nieuwe asfaltdeklaag. Naast verkeershinder attenderen wij u op enig geluidsoverlast tijdens deze werkzaamheden. De volledige afsluiting van deze delen gebeurd nogmaals op dinsdag 24 en woensdag 25 april van 19.00 tot 06.00 uur.

Zie verder ook:
http://www.harderwijk.nl/Gemeente/WonenEnLeven/Projecten/Zuiderzeestraatweg.htm
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr Apr 13, 2012 2:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag weer even naar de ZH geweest.
Flinke verkeersoverlast ivm de werkzaamheden op de weg waar de ZH aan ligt.
Eénrichtingsverkeer zodat je op het laatste stuk vlak voor de ZH over het fietspad moet rijden. (ja, met de auto!)
Er staan op dat stuk verkeersregelaars die de zaak in de gaten houden.
Men is bezig met het asfalt van de weg te schrapen.

Terug via die weg kan dus niet, je moet dus omrijden als je richting Harderwijk/Amersfoort wilt. Goed om te weten dus.

Voor de rest was men nog met de bouw van de nieuwe saunacabine bezig.
Het schiet wel op maar het is nog niet klaar.
Het zitterras is ook nog niet klaar maar ziet er wel aardig compleet uit. (halve maan vorm, verdiept aangelegd).
Ik denk dat het over een weekje wel klaar zal zijn, ik zag de "baas" (Harald van Panhuis) ook nog een kijkje nemen in de nieuwe saunahut.
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr Apr 20, 2012 1:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag weer geweest.
Nog steeds verkeersoverlast maar dit staat goed aangegeven.
Men is nog steeds bezig met de asfaltlaag aan het verwijderen e.d.

De nieuwe Kelo sauna is bijna klaar zo te zien, er waren nog wel mensen aan het werk maar volgens mij alleen buiten de sauna.
De tuin wordt opnieuw ingericht rond deze nieuwe sauna waardoor het lijkt alsof dit gebouw er altijd al stond. Hier is de Zwaluwhoeve echt een meester in.
Saunabezoekers die even niet geweest zijn zal dit zeker opvallen.

De tuin wordt aan de linkerzijde bovendien nog verder verbreed. Vanaf Jenno's place tot aan het einde van het terrein komt er een flinke strook tuin bij.
Dit is al eerder aan de rechterzijde gebeurd maar nu dus ook aan deze kant.
De tuin is dus aan alle kanten uitgebreid wat de achterkant was al eerder gedaan.
Nog meer ruimte dus dan er al was.

Het nieuwe terras is ook bijna klaar, er waren mensen bezig nieuwe ligbedden uit te pakken. De tuinmannen liepen verder met grote bloempotten van wel 1 meter hoog.
Deze zullen wel ergens bij de nieuwe sauna en/of het terras neergezet gaan worden.

Voor de rest van het bijzonder rustig vanmorgen.
Geen lange wachtrijen, wel veel gepensioneerd publiek vandaag geen idee waarom maar dit waren er meer dan op een gemiddelde vrijdag.
AV
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Vr Apr 20, 2012 2:29 pm    Onderwerp: vandaag 70% korting Reageer met quote

Aleen vandaag: 70% korting bij ZH

http://www.actievandedag.nl/
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Vr Apr 20, 2012 2:59 pm    Onderwerp: Re: vandaag 70% korting Reageer met quote

AV schreef:

Let wel op het volgende:
ActievandeDag schreef:
Exclusief
•Reserveringskosten: € 6,50 per boeking
•Toeslag: op dinsdag en zaterdag betaalt u ter plaatse nog een toeslag van € 3,95 per persoon

Wink
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr Apr 20, 2012 5:59 pm    Onderwerp: Re: vandaag 70% korting Reageer met quote

kevin8 schreef:
AV schreef:

Let wel op het volgende:
ActievandeDag schreef:
Exclusief
•Reserveringskosten: € 6,50 per boeking
•Toeslag: op dinsdag en zaterdag betaalt u ter plaatse nog een toeslag van € 3,95 per persoon

Wink

Ja, dan wordt die 70% opeens een stuk minder!

Als je toch van plan bent regelmatig naar de ZH te gaan de komende maanden kun je veel beter een zomerabonnement nemen.
Je kunt dan zo vaak gaan als je wilt voor een vast bedrag. (€ 114,95 per 3 maanden of € 43,50 per maand).

Zie ook: http://zwaluwhoeve.nl/zomerabonnement.php
jort
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Vr Apr 20, 2012 6:35 pm    Onderwerp: Re: vandaag 70% korting Reageer met quote

[edit Bigfoot: drievoudig genestelde quotes verwijderd t.b.v. de leesbaarheid]

nu is wel weer even genoeg reclame gemaakt Han!
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za Apr 21, 2012 8:46 am    Onderwerp: Re: vandaag 70% korting Reageer met quote

[edit Bigfoot: drievoudig genestelde quotes verwijderd t.b.v. de leesbaarheid]

Quote:

nu is wel weer even genoeg reclame gemaakt Han!

Ik zou die "actievandedag" eerder een anti-reclame willen noemen! Razz
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    SaunaGids forum index -> Tips, reactie's, opmerkingen etc. Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 54, 55, 56  Volgende
Pagina 50 van 56

Ga naar: