SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Spa Sereen
Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Za Aug 27, 2011 8:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is eigenlijk hetzelfde als in mijn stamsauna. Maar daar ben je Łberhaupt al eigenlijk gek als je met flesjes water gaat lopen zeulen. In beide 'hallen' zijn 2 uitstekende drinkwater voorzieningen (met goed koel water) en bij de bar kun je ook nog glaasjes water krijgen en er wordt geen euro minder omzet door gedraaid. Men is er gewoon zich enorm van bewust dat het zeer belangrijk is om het vochtverlies goed aan te vullen. Ze hebben daarnaast dan ook diverse varianten AA-drink en Aquarius Orange & Lemon in het assortiment.
Maar om terug te komen op Spasereen. Het zou heel goed kunnen dat in de toekomst die drinkfonteintjes wel veel beter functioneren, net als in de SaunadrŰme het geval was. Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Wo Sep 07, 2011 12:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vorige week donderdag op een vrije dag (andere activiteit was door omstandigheden weggevallen) eindelijk eens dagje naar Spa Sereen geweest.
Aangezien ik per ov reis had ik al voor vetrek van huis de regiotaxi gereserveerd.
Op de heenreis ging het werkelijk perfect. 5,55 euro voor de rit, keurig enkele minuten voordat de taxi arriveerde een telefoontje, vriendelijke chauffeur en reed mij als eerste daarnaartoe ondanks dat er nog een andere passagier was.
De terugweg was ťťn grote ramp. In een saunabedrijf mag je, en terecht, geen mobiele telefoons meenemen. Daar ik de regiotaxi besteld had om 23.20u. was ik omstreeks vijf of tien voor elf uur in de kleedkamer en rond 23.00u. bij de kassa om om 23.05u. af te rekenen. Bleek dus na heel lang wachten dat hij al tegen kwart voor elf geweest was. Evil or Very Mad
Uiteindelijk heb ik van Timo een lift gehad naar het station in Maarssen (dichterbij), waarvoor mijn hele grote dank. Very Happy
Dan de sauna en aanvullingen op mijn eerdere bezoek/recensie:

-Drinkfonteintjes: ben niet de enige die was opgevallen dat ze (nog) niet optimaal functioneren. Het schijnt ook aan de waterdruk te liggen van de aanvoerleiding van het water. Ik had trouwens zelf nu wel een flesje half bevroren water meegenomen.
-De vlonder die vanuit de hoek van de lounge cabine naar die nieuwe opgiet saunacabine (nog in aan/herbouw) loopt is helemaal vernieuwd.
-Wat ik heb gegeten was absoluut meer dan voortreffelijk. Had een Japanse stijl maaltijdsalade met reepjes rundvlees in terriyaki saus en erbij een bakje frietjes.
Het vlees was werkelijk perfect klaargemaakt en de salade smaakte mij heel goed. De frietjes, Franse frietjes in dit geval, waren ook precies goed, naar mijn idee. Niet te zacht en ook niet te hard gebakken. De hoeveelheid in het schaaltje leek wel genoeg voor 2 personen, maar aangezien ze erg lekker waren en ik trek had, heb ik schaaltje helemaal leeg gegeten. Dus met de portionering en de kwaliteit lijkt het met wat ik zelf gegeten heb en gezien heb wel heel goed te zitten. Erbij had ik overigens een Aquarius Lemon en later nog een pet flesje Chaudfontaine voor 2,80 euro, wat ik alleszins redelijk vind.
- De 2 opgietingen die ik meegemaakt heb waren helemaal top. Geen pauze tussendoor, maar een echte goede opgieting in ťťn sessie. Goede keuze van geuren, de juiste wappertechnieken, heerlijke stukjes fruit na afloop en goede info. Enig klein minpuntje: sommige mensen namen hun slippers mee naar binnen. Maar dit zal, naar ik aanneem, spoedig veranderen wanneer er een matje op de vloer komt te liggen. Ook de ruimte voor de saunameester is wat beperkt, maar de saunacabine waar nu de opgietingen gegeven worden is slechts een noodgedwongen tijdelijke oplossing totdat die buitensauna weer gereed is.
- Het publiek was erg prettig en het was zeker niet druk. Timo en Inge (eigenaren) kiezen er ook heel bewust voor om geen 'bonnetjes' sauna te worden. Zij zijn ook van het echte saunawerk, dus zeer beslist geen badpakkendagen in Spa Sereen!!! Very Happy (tenzij ooit niet anders kan om faillissement te voorkomen, maar ik verwacht niet met zo'n mooi complex, hun ervaring en de stad Utrecht onder handbereik, dat hier ooit sprake van zal zijn)
-Het ijs wat gebruikt wordt, zowel bij de opgietingen als in de bak in de afkoelhoek is afkomstig uit een ijsblokjes machine, wat niet helemaal ideaal is. Crushed ijs was eigenlijk beter geweest, maar misschien komt dat nog.
- verspreid over verschillende ruimtes zijn er wel zo'n 20 tot 30 geweldige ligstoelen volgens het ontwerp van de bekende architect/ontwerper Le Corbusier. Ik neem aan dat dit originelen zijn, gemaakt door de firma Cassina in ItaliŽ of anders in ieder geval uit West Europa afkomstige kwalitatief goede reproducties zijn en niet dat het slechte Chinese imitaties zijn. Deze ligstoelen liggen werkelijk geweldig. Je bent ook zo even vertrokken voor een uurtje. Hier een afbeelding:

Dus al met al een zeer geslaagd bezoek aan Spa Sereen, ondanks het regiotaxi incidentje. Smile Wink
Naar boven
JohnDoe
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Wo Sep 07, 2011 8:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@kevin8: de regiotaxi heeft een kwartier speling. 35 minuten arriveren voor het gevraagde tijdstip kan dus absoluut niet door de beugel. Ik zou je adviseren een klacht in te dienen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: