SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Noord-Brabant

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
SaunaGids
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Ma Dec 28, 2009 1:14 pm    Onderwerp: Noord-Brabant Reageer met quote

Deel hier je ervaring met de andere forumleden over de verschillende sauna complexen in de provincie Noord-Brabant!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
SaunaGids
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Dec 29, 2009 2:59 pm    Onderwerp: Thermen Geldrop Reageer met quote

Posted by Bigfoot

Gisteren ben ik voor de eerste keer naar de Thermen Geldrop geweest. Het was de zondag na Kerstmis dus zoals verwacht behoorlijk druk. Maar omdat ze niet met reserveringen werken kon ik om half twaalf 's ochtends gewoon naar binnen.

Het bleek een mooie sauna. Modern/ luxe qua stijl, middelgroot qua formaat, en mooi ingericht. Een ruim aanbod van sauna's, en twee zwembaden. Het zwembad buiten was behoorlijk koud dus meer geschikt om af te koelen, dan om lekker in te blijven hangen, daarvoor kon je prima terecht in het binnenbad.

Ook hadden ze opgietingen, 4 keer verspreid op de dag en ik heb ze allemaal meegemaakt. Ze waren behoorlijk pittig, duurde telkens 15 min. zonder pauze, dus na afloop kon ik wel wat frisse lucht gebruiken. Helaas deelden ze geen honing uit zoals ik dat in Putten gewend was, maar wel ijs (schaarse hoeveelheden, dat wel) en fruit.

Het publiek was grotendeels van middelbare leeftijd, wat minder jongeren als bij de grote sauna's centraal in het land. Verder hadden ze ook geen houtgestookte sauna's wat ik altijd heel erg lekker vind.

Het restaurant gedeelte was ruim en mooi opgezet, al waren er maar weinig ligbedden om uit te rusten.

Sauna aanbod was prima, een paar hete finse sauna's (95 graden) en enkele met lage temperaturen.

Kortom, een aanrader als je in de buurt woont/ verblijft. Maar de sauna's rond de Veluwe (Saunadrome, Thermen Bussloo, Veluwse Bron) hebben toch mijn voorkeur.
Naar boven
jort
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Do Dec 31, 2009 8:37 am    Onderwerp: Reageer met quote

gisteren bij Devarana geweest in Den Bosch. Volgens de receptie volgeboekt (we hadden gelukkig gereserveerd) maar daar was binnen weinig van te merken, heerlijk rustig was het. Faciliteiten zijn geweldig. ! ding behoeft nog aandacht naar mijn mening en dat is de horeca (werk zelf in de horeca). Je dient te reserveren voor je diner, wat niet echt prettig is aangezien ik niet van te voren weet wanneer ik trek heb om te eten. De menukaart en de dan met name de lunchkaart is erg beperkt in keuzes. Verder vind ik het erg jammer dat het 2e restaurant achter in de tuin nog niet open is, denk dat ik maar eens een sollicitatie brief ga sturen Wink
Naar boven
jort
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Vr Feb 12, 2010 7:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

Prinsejagt, Eindhoven

Na ruim 2 jaar weer eens hier gaan kijken (een van de weinigge sauna's in de buurt die aan optimel mee doen!) Voor zo'n klein oppervlak zijn er veel faciliteiten en sauna's. Het ziet er allemaal wat minder goed onderhouden uit (veel kapotte tegels, schimmel, etc)desondanks heeft het wel sfeer. Jammer dat er geen opgietingen zijn! Service in restaurant is minder, was 2 jaar geleden ook al, als er 4 personen achter de bar staan mag je wel verwachten dat ze binnen 20 min je drankje komen opnemen en niet meer zelf naar de bar hoeft te lopen.

Al met al goede voldoende, alleen zou ik ook hier nooit vol tarief willen betalen Wink
Naar boven
Velcro
Los entree

BerichtGeplaatst: Ma Feb 15, 2010 8:27 pm    Onderwerp: Eindhoven Prinsejagt Reageer met quote

jort schreef:
Prinsejagt, Eindhoven

Na ruim 2 jaar weer eens hier gaan kijken (een van de weinigge sauna's in de buurt die aan optimel mee doen!) Voor zo'n klein oppervlak zijn er veel faciliteiten en sauna's. Het ziet er allemaal wat minder goed onderhouden uit (veel kapotte tegels, schimmel, etc)desondanks heeft het wel sfeer. Jammer dat er geen opgietingen zijn! Service in restaurant is minder, was 2 jaar geleden ook al, als er 4 personen achter de bar staan mag je wel verwachten dat ze binnen 20 min je drankje komen opnemen en niet meer zelf naar de bar hoeft te lopen.

Al met al goede voldoende, alleen zou ik ook hier nooit vol tarief willen betalen Wink

Gisteren een dagje sauna in Eindhoven...
Misschien zijn we verwend, maar hier is zeker meer uit te halen...
Personeel richt zich enkel op het restaurantgedeelte... vriendelijke jongeren trouwens. Eten was echt slecht. Mooie varierende menukaart.
Spijtig dat het onderhoud van het mooie saunacomplex totaal te wensen overlaat !!!
We betalen graag ietje meer voor een piekfijne sauna... maar dit is echt niet te doen. Vuil, beetje uitgewoond, geen begeleiding van nieuwelingen, geen opgieten... Het zou een mooi complex kunnen zijn met enkele moeite om het proper en fris te houden.
We hebben uiteindelijk wel een leuke dag gehad, maar verkiezen voor de toekomst toch elders... bv Hezemeer (Laakdal België), Elysium...
Naar boven
jort
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Do Feb 25, 2010 6:47 pm    Onderwerp: thermen goirle Reageer met quote

na 2 mindere ervaringen ca 1 jaar geleden de gok weer eens gewaagd en thermen goirle bezocht. Na het zien van het masterplan vorig jaar waren de verwachtingen hooggespannen...maar helaas nog niets van dat plan is uitgevoerd.Wel een positieve verandering gespot!! De douchekoppen zijn vervangen!

Ontvangst door een zeer ongastvrije jongedame, Bediening traag, je word gewoon niet opgemerkt of genegeerd. (was grootste ergernis ook vorig jaar)Opgieting door zeer on-enthousiaste jongedame (zelfde dame als receptie en bediening. Volgend jaar maar weer eens kijken of er wat verbeterd is!!
Naar boven
chrisensandy
Los entree

BerichtGeplaatst: Zo Mei 09, 2010 4:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wij zijn nu in korte tijd 2x achter elkaar naar Devarana gegaan. Werkelijk een schitterende sauna. De eerste keer (een zaterdag) zouden er circa 380 gasten zijn. Hier merk je echter vrij weinig van omdat het complex ruim is opgezet.

Er zijn voldoende ligmogelijkheden en relaxruimtes (in diverse mooie sferen / inrichtingen). De bioscoop is volgens mij nog niet echt bekend evenals de mooie bar die op de eerste verdieping ligt (in de brasserie is een trap naar boven, staat echter niet goed aangegeven).

De tweede keer was op bevrijdingsdag. Wederom niet zo heel druk en mazzel met het weer. De kristalzout sauna is werkelijk schitterend. Diep onder de grond en erg mooi ingericht.

Wat ons beide keren zeer positief is bevallen zijn de opgietingen. We gaan al lange tijd naar diverse sauna's maar de opgietingen van Nico steken er toch met kop en schouders bovenuit. Hij neemt zich echt de tijd en maakt er een beleving van. Een aanrader is de opgieting van 20:30. Een zogenaamde cool-down opgieting met mentol kristal. Heerlijk.

Na de opgieting krijg je de mogelijkheid om voor een vierde gang terug te gaan. Een chill-out sessie waarbij Nico het geluid van de zee nabootst en je een zacht warm briesje over je heen gaat. In deze gang moet je gaan liggen en lekker je ogen dicht doen.

Ja, het klopt inderdaad dat je moet reserveren voor het eten. Als je echter rekening houdt met de opgietingen dan is het goed te doen. De bediening loopt misschien hier en daar nog wat stroef maar....je bent er die dag toch om lekker relaxed te doen??? Het eten is verder heerlijk en voor ieder wat wils (salades / vis / vlees).

Wij zijn in ieder geval fan geworden en zullen hier vaker terugkomen. Het Elysium heeft er wat ons betreft een serieuze concurrent bij gekregen.
Naar boven
robbie
Löylymeester

BerichtGeplaatst: Wo Nov 10, 2010 9:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Donderdag 28 oktober naar de sauna in Rosmalen geweest.
Met een forumvriendin (sinds 28 oktober) een optimel arrangement gedeeld en daarmee een goedkoop avondje uit.
Entree/lunch (kon tot 17 uur, da's sympatiek), massage en zonnebank. Dat allemaal voor iets van € 37,50 per persoon (tweede gratis dus). Ha, dat is alleen de massage al waard. Massage was super, olie naar keuze, de hele achterzijde van boven tot onder gedaan.
De sauna was op zich eenvoudig, zou ik alleen voor de voorzieningen niet voor omrijden. Beperkt aantal sauna's en alles ziet er vrij sober en bruin uit. (tja, als je Bussloo en de Veluwsebron je standaard zijn.......) Maar in combinatie met dit arrangementje voor zo weinig geld, zeker de moeite waard.
De opgieting werd goed uitgevoerd door Theo, hij beheerst de techniek goed en weet waar hij het over heeft.
MartijnBrabant
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Vr Nov 12, 2010 6:16 am    Onderwerp: Re: Thermen Geldrop Reageer met quote

SaunaGids schreef:
Posted by Bigfoot

Gisteren ben ik voor de eerste keer naar de Thermen Geldrop geweest. Het was de zondag na Kerstmis dus zoals verwacht behoorlijk druk. Maar omdat ze niet met reserveringen werken kon ik om half twaalf 's ochtends gewoon naar binnen.

Het bleek een mooie sauna. Modern/ luxe qua stijl, middelgroot qua formaat, en mooi ingericht. Een ruim aanbod van sauna's, en twee zwembaden. Het zwembad buiten was behoorlijk koud dus meer geschikt om af te koelen, dan om lekker in te blijven hangen, daarvoor kon je prima terecht in het binnenbad.

Ook hadden ze opgietingen, 4 keer verspreid op de dag en ik heb ze allemaal meegemaakt. Ze waren behoorlijk pittig, duurde telkens 15 min. zonder pauze, dus na afloop kon ik wel wat frisse lucht gebruiken. Helaas deelden ze geen honing uit zoals ik dat in Putten gewend was, maar wel ijs (schaarse hoeveelheden, dat wel) en fruit.

Het publiek was grotendeels van middelbare leeftijd, wat minder jongeren als bij de grote sauna's centraal in het land. Verder hadden ze ook geen houtgestookte sauna's wat ik altijd heel erg lekker vind.

Het restaurant gedeelte was ruim en mooi opgezet, al waren er maar weinig ligbedden om uit te rusten.

Sauna aanbod was prima, een paar hete finse sauna's (95 graden) en enkele met lage temperaturen.

Kortom, een aanrader als je in de buurt woont/ verblijft. Maar de sauna's rond de Veluwe (Saunadrome, Thermen Bussloo, Veluwse Bron) hebben toch mijn voorkeur.

Er komt een nieuwe grote sauna buiten (gereed begin 2011) speciaal voor opgietingen. Volgens mij noem je zoiets een ronde kelo sauna. Is wel logisch gezien de drukte in de relatief kleine sauna waar ze nu opgietingen doen. Hij komt uit rusland (kreeg foto te zien).
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: