SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Thermen Holiday zaterdag
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Doet er niet toe
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Vr Jun 27, 2008 12:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Laat ik er maar vanuit gaan dat de waarheid ergens in het midden ligt, Blondy die dag geen dienst had, Oeroek goede suggesties geeft en funnyskate niet bijvoorbaat al meteen TH moet afschrijven.
Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DJ
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za Jun 28, 2008 8:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tja ik moet zeggen, ik ben echt wel eens kritisch geweest over TH maar op het gebied van de schoonmaak heb ik nog nooit klachten gehad. Er zijn uiteraard altijd puntjes van verbetering maar op het gebied van HygiŽne zijn de zaken goed geregeld als ik er ben.

Momentopnamen zijn er altijd en het is zonde als een momentopname je eigen maar ook zeker de meningen van anderen (te zwaar) negatief beÔnvloed. Wat kan de schoonmaak er bijvoorbeeld aan doen als net die ene viespeuk net voor jůu naar de wc is geweest...

Personeel voor de schoonmaak is zeker belangrijk maar belangrijker dan dat zijn de normale manieren van de mensen.

[email protected]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Za Jun 28, 2008 8:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zeer wijze woorden van DJ!!!!!
Very Happy Very Happy Very Happy
Naar boven
oeroek
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Za Jun 28, 2008 10:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
belangrijker dan dat zijn de normale manieren van de mensen.

Wat bedoel je hier te zeggen? Gaat dit over de reactie van funnyskate of over klanten die het complex vies maken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
DJ
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo Jun 29, 2008 9:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

oeroek schreef:
Quote:
belangrijker dan dat zijn de normale manieren van de mensen.

Wat bedoel je hier te zeggen? Gaat dit over de reactie van funnyskate of over klanten die het complex vies maken?

Over het laatste uiteraard. Als sommige mensen ergens op bezoek zijn maken ze er een stuk sneller een zooitje van dan dat ze dat in hun eigen huis zouden doen denk ik?

[email protected]
Naar boven
oeroek
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Ma Jun 30, 2008 7:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dat zou best wel eens kunnen. Buiten de deur veranderen van veel mensen de normen en waarden. En niet alleen op het gebied van properheid.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat een sauna uitbater daar rekening mee kan houden.
Naar boven
prinses43
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Ma Jun 30, 2008 9:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

Het zijn incidentele gevallen, ik wil niet zeggen dat funnyskate het verzint, het zal heus wel gebeurd zijn, maar zelf vind ik TH altijd een zeer schoon saunacomplex. Je kan zulke gevallen niet voor zijn, dan moet je na elk toiletbezoek naar binnen hollen om te kijken of er geen viezigheid is.
En...... nergens is het perfect, mensen hebben altijd wel iets te zeuren Wink
Naar boven
oeroek
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Ma Jun 30, 2008 9:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

Heel veel schoonmaken wordt snel duurder terwijl het effect steeds kleiner wordt. De wc elke 5 minuten schoonmaken voegt weinig toe aan elke 10 minuten de wc schoonmaken. Er is echter wel een groot verschil tussen 1 of 2 keer per dag.

En natuurlijk hebben mensen vaak iets te zeuren. Dat neemt niet weg dat de klanten zorgen dat de rekeningen betaald kunnen worden. Als klanten zeuren kun je daar naar luisteren en je afvragen of je dan kan verbeteren.

Een voorbeeld is het permanent iemand laten rondlopen tussen de gasten die met een trekker de boel aanveegt en de noodgevallen oplost. Deze persoon wordt door veel gasten gezien waardoor die denken dat er veel schoongemaakt wordt. Tegelijkertijd werkt het schoonmaakteam achter de schermen door.

Een efficient en goed schoonmaakteam zie je namelijk niet. Die poetsen en zijn weer verder. Dan krijg je iets geks. Er wordt keihard gewerkt en sommigen valt het niet op. De oplossing is zorgen dat het wel opvalt. Kost weinig, groot effect.

En niet vergeten, soms moet je "de klant ontslaan". Als een klant dusdanig zeikt en zeurt om pietluttigheden dat het personeel gedemotiveerd raakt dan moet je als eigenaar ook durven zeggen dat die klant dan maar ergens anders heen moet gaan.
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma Jun 30, 2008 4:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

oeroek schreef:
Heel veel schoonmaken wordt snel duurder terwijl het effect steeds kleiner wordt. De wc elke 5 minuten schoonmaken voegt weinig toe aan elke 10 minuten de wc schoonmaken. Er is echter wel een groot verschil tussen 1 of 2 keer per dag.

En natuurlijk hebben mensen vaak iets te zeuren. Dat neemt niet weg dat de klanten zorgen dat de rekeningen betaald kunnen worden. Als klanten zeuren kun je daar naar luisteren en je afvragen of je dan kan verbeteren.

Een voorbeeld is het permanent iemand laten rondlopen tussen de gasten die met een trekker de boel aanveegt en de noodgevallen oplost. Deze persoon wordt door veel gasten gezien waardoor die denken dat er veel schoongemaakt wordt. Tegelijkertijd werkt het schoonmaakteam achter de schermen door.

Een efficient en goed schoonmaakteam zie je namelijk niet. Die poetsen en zijn weer verder. Dan krijg je iets geks. Er wordt keihard gewerkt en sommigen valt het niet op. De oplossing is zorgen dat het wel opvalt. Kost weinig, groot effect.

En niet vergeten, soms moet je "de klant ontslaan". Als een klant dusdanig zeikt en zeurt om pietluttigheden dat het personeel gedemotiveerd raakt dan moet je als eigenaar ook durven zeggen dat die klant dan maar ergens anders heen moet gaan.

Mee eens Oeroek.
Iemand permanent rond laten lopen en schoonmaakwerkzaamheden uit laten voeren is DE oplossing. De werkzaamheden van deze persoon zijn misschien niet altijd zichtbaar (omdat het "gewoon" schoon is).
Het valt namelijk pas op als het NIET schoon is. Zo gaat dat nu eenmaal.
Het vele werk wat goed gaat ziet men vaak niet, het stukje wat blijft liggen wel.
Dat is niet zo zeer pietluttig als terecht. Je mag verwachten dat een saunacomplex schoon is. Hygiene en gastvrijheid moeten bovenaan staan.

Niet iedere klacht zal altijd terecht zijn, maar als er regelmatig klachten binnenkomen zou de directie maatregelen moeten nemen.
Incidenten komen overal voor en zijn niet altijd te vermijden, de klant tevreden houden is en blijft belangrijk.

Een gemiddelde saunabezoeker betaalt toch al gauw Ä 25 voor de entree, je mag verwachten dat hier een prestatie tegenover staat.
Een hele dag sauna loopt verder op met eten/drinken erbij, dus de ondernemer krijgt per persoon best wel een aardig bedrag binnen. De schoonmaakkosten zijn hieruit dus best te betalen.
Naar boven
Sauna-Rozenburg
Los entree

BerichtGeplaatst: Za Jul 26, 2008 9:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi allemaal,

Iemand een idee wat er is gebeurd met het zoutwaterbad bij de TH.
Enkele weken geleden was die dicht omdat deze zou worden omgebouwd naar een floating bad maar nu alweer een tijd dicht om technische redenen (verbouwing niet goed gedaan ??) Zagen zo naar het floating bad uit. Crying or Very sad
Naar boven
SaunaBar
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Za Jul 26, 2008 9:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben 1 keer naar TH geweest, was een heerlijke dag.
Ik vond het schoon, mooi en de opgieting was fantastisch.

Iets minder vond ik 't kleine buitenbad maar veel minder vond ik dat ik maarliefst 5 keer heb moeten bellen om te proberen mijn (collectors item) Idols badjas terug te krijgen. En we vertokken die dag als laatste om 23.30 uit 't pand en ik had 'm laten hangen in de kleedruimte. Ik zou terug gebeld worden met info, maar dat is niet 1 x gebeurd! Tja, ik heb na 5 keer bellen ook maar op gegeven. Sad

Desalniettemin kom ik vast nog een keer, hoor.
Wink
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 16, 2009 2:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat is het hier de laatste tijd stil van het vaste zaterdagclubje in Thermen Holiday.
Ik was wel benieuwd wat Blondy (Marion) en de anderen vinden van die nieuwe saunakussens. Confused
Naar boven
LŲyly-gek
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Mrt 17, 2009 12:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

kevin8 schreef:
Wat is het hier de laatste tijd stil van het vaste zaterdagclubje in Thermen Holiday.
Ik was wel benieuwd wat Blondy (Marion) en de anderen vinden van die nieuwe saunakussens. Confused

Hey Kevin,

Op het forum is het idd stil van het vaste zaterdagclubje. Dat komt omdat we zowat meer bij Thermen Holiday zitten dan thuis zijn Wink Op woens, donder en vrijdagavond en de zaterdag en zondag kan het gebeuren dat je ons tegen het lijf loopt!

Ik zag de nieuwe hoofdkussens zondagavond in de aqauruim sauna liggen en a.s. donderdagavond ga ik het uitproberen. Ik laat je mijn ervaring lezen.

En wanneer kom jij weer is naar Thermen Holiday Schiedam Question

Sauna groeten,
Iwan
LŲyly-gek
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 22, 2009 11:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Kevin,

Ik heb de nieuwe (andere) (sauna)hoofdkussens uitgeprobeerd. Ik vind ze niet naar liggen, maar ik heb toch liever de "oude" vertrouwde. Daarin tegen zijn er ook vaste TH gasten die de "nieuwe" (sauna) kussens beter vinden.

Dus je zal het toch zelf moeten komen uitproberen. Wink

Sauna groeten,
Iwan
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Doet er niet toe Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Pagina 13 van 13

Ga naar: