SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

sauna geurtjes slecht voor de gezondheid

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wl.t
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Vr Apr 29, 2016 10:41 am    Onderwerp: sauna geurtjes slecht voor de gezondheid Reageer met quote

ik vraag me af in deze tijd waarin alles wat schadelijk zou kunnen zijn , of er onderzoek gedaan is naar de schade aan de gezondheid voortkomend uit het gebruik in de sauna van geurtjes met name tijdens opgietingen.
ikzelf heb de dag na een sauna bezoek waarbij ik meestal wel 2 of 3 opgietingen bijwoon allemaal korstjes op mijn wenkbrauwen en als gevolg daarvan plakken m,n oogleden aan elkaar , dan vraag ik me dat adem je ook in zou dat niet net zo schadelijk zijn als bv roken .
thuis heb ik ook een sauna die ik regelmatig gebruik en daar gebruik ik ook opgietmiddelen en ik moet regelmatig de glazen deur en het raam schoonmaken , dit doe ik dan met een karcher vacuŁm cleaner en blijft dan een bruine olie achtige laag achter op het stof van de reiniger .
heeft iemand hier ook wel eens over nagedacht ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
PoppeSchuitema
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Vr Apr 29, 2016 8:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat ligt er helemaal aan wat voor opgietmiddel je gebruikt. Heb je een opgietmiddel met een niet natuurlijke drager dan heb je kans dat er roetdeeltjes verspreid worden omdat de olie niet goed in het water oplost, als je een drager op alcoholbasis hebt dan verdampt deze drager samen met de olie omdat dit mengsel volledig in het water opgelost is. je kunt waarnemen welke drager gebruikt werd, een chemische dragen ruik je na de opgieting als een niet aangename geur welke lang blijft hangen, bij een alcoholdrager ruik je naderhand alleen de geur welke als aangenaam ervaren wordt. Wij hebben opgietmiddelen op een alcoholdrager en wij hebben nooit aanslag op de deuren niet anders dan zweetresten welke door aanraking van de gasten op het glas achterblijft.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch) Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: