SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Sauna's regio Oostende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in BelgiŽ
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Oostduinkerke en Oostende houden hebben een verschillend standpunt betreft naakt en geklede sauna. Hoe sta jij er tegenover?
Naakt naar de sauna. Ieder is gelijk en hygiŽne stel ik voorop
100%
 100%  [ 5 ]
Ik verkies dat het toegelaten is om met badkledij te gaan maar ik loop naakt.
0%
 0%  [ 0 ]
Ik verkies dat het toegelaten is en ga hiervan gebruik maken.
0%
 0%  [ 0 ]
Sauna met verplichte kledij is een must.
0%
 0%  [ 0 ]
Ik ga altijd naar een privť sauna. Ik loop er naakt.
0%
 0%  [ 0 ]
Ik ga altijd naar een privť sauna en loop in badkledij.
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 5

Auteur Bericht
franky.casselman
Los entree

BerichtGeplaatst: Wo Sep 04, 2013 9:58 am    Onderwerp: Sauna's regio Oostende Reageer met quote

Villa Aqua (Pensjagersstraat 28 8400 Oostende)
Mijn vrouw is er voor de eerste keer geweest in juni en het bleek zeer goed te zijn.
Na de vakantie in KroatiŽ zijn we zaterdag ter gelegenheid van haar verjaardag met zijn tweetjes er gaan genieten. Oorspronkelijk gingen we met zijn vieren zijn maar daar was iets tussen gekomen. Het bedrijf laat wie verjaart toe met vier personen te komen in deze maand tegen de prijs van deze zijn leeftijd. Reserveren bleek voordien niet noodzakelijk te zijn. We hadden gekozen voor een summerdeal (30 euro per koppel)
Bij aankomst krijgt ieder een digitaal armbandje. Alles wat je verbruikt wordt er mee geregistreerd? Handig is ook een digitaal locker systeem. De ruimte bleek hier en daar slordig over te komen maar wel netjes. Vervolgens is een scrub voorzien en moet iedereen douchen alvorens er de sauna te betreden. Controle is er echter niet. Ook wordt gevraagd nogmaals de voeten onder te dompelen in een speciaal voetbad.
Er is een Bio sauna (65gr) heel aangename opwarmer. Ernaast was een koude ruimte met voor iedere zitplaats drie IR stralers. Deze gaan automatisch aan en weer uit na de toegelaten tijd. Wel een kleine waarschuwing: Wie brede schouders heeft is het raadzaam iets meer naar voren te zitten. Na een tijdje voelde ik mijn schouders pijnlijk en ongezond gloeien. Er was in de zelfde buurt een bubbelbad met een temperatuur van zo'n 36g graden. en bijhorend drie warme douches. Aan de overzijde enkele koude douches en een klein koud bad. Koud douchen doet eigenlijk meer goed na een sauna dan de warme. In het midden van de ruimte is een groot zwembad (95cm diep) met lauw water. Rond het grote bad bevindt zich een bistro een Finse sauna van 75gr als ik me goed herinner, een droge sauna van 90gr met uitzicht op de buiten ruimte. Naast de bistro bevindt zich een stoombad. Heel aangenaam 45gr. Wel viel het me op dat de steam toevoer net zo veilig was als wat ik in Duitsland ervaar. Je kan er beslist verbranden aan de voeten, zeker voor brildragers. Trouwens de brilhoudende legplankjes bevinden zich soms te ver van de ingang,waardoor ik mijn vrouw echt moest begeleiden. Vanuit de Bistro of vanuit de sauna kan je naar buiten. Een groot bad met een aangename temperatuur ligt tegen de binnenruimten. Er omheen zijn er heel veel zetels voorhanden. Ik miste ze ook wel in de binnenruimte. Daar moet je via een trap naar een verdieping boven de bistro. Leuke zit zakken waar je verplicht met badjas moet in plaats nemen, maar voor mij ook onhandig waren om er uit te komen. Terug naar buiten. Er is een grote met hout gestookte sauna in een blokhut. Er worden een paar keer op een dag opgiet ogenblikken gehouden. De heer bracht het in het Nederlands en het Frans. Het was goed uitgevoerd. Hij benadrukte ook de ernst om eerst een douche te nemen alvorens in het zwambad te gaan. Iets wat heel vaak door velen niet gevolgd werd. Heel fijn was om met 48 mensen hier gelijktijdig van genoten te hebben. Ook in een kelder ernaast gebeurt een gelijkaardig ritueel. Over de volledige lijn was het er altijd rustig en stil. Aangename natuurgeluiden in de sauna's. De bistro moet zowel buiten als binnen betreden worden met kamerjas. In Duitsland heb ik andere ervaringen. We zijn nog steeds te bang om naakt te lopen. Ook telkens je uit de sauna's komt zie je iedereen zich wikkelen in een handdoek. Ik ben een hele goede 'zweter' en ik verkies naakt lopen en regelmatig een ijskoude douche. De bistro is zeer verzorgd en bied een uitstekend aanbod, zowel van gezonde als minder gezonde dranken en spijzen. Van 11u tot 21u kan je er eten en de bistro sluit om 22u. De prijzen zijn betaalbaar. Een fles water van 1L bekom je aan 1,5 euro. Tot slot mijn gelukwensen met de netheid. Overal liggen tegels (ook buiten), je ziet er niemand dweilen, maar het is een kraaknet. Het personeel is gekleed en andere crew leden dragen een badjas met het opschrift 'CREW'. Er is geen douchegel voorzien. Maar ik gebruik ook liefst mijn eigen product voor mijn haar. Spijtig dat ik tijdens de laatste ogenblikken nog twee minpunten moet vermelden. De laatste ogenblikken is er een van mijn handdoeken door iemand anders ontvreemd. Maar dit kan gebeuren. Maar tijdens de afrekening kreeg ik een bedrag te betalen die hoger lag dan wat ik verwachte. We betaalden 50 euro voor de inkom in plaats van 30 euro. Als je het 's morgens hiervan een melding maakt dan moet er niet nadien een smoes verzonnen worden dat je voordien hiervoor moest een online aanvraag indienen. Terwijl het voor het verjaardagsaanbod niet moet. Niet dat 50 euro te veel is, maar het is een principe die me niet zint. Villa Aqua heeft ook een gelijkaardig ressort in Oostduinkerke. Het blijkt eveneens zo goed te zijn. Echter twee of drie dagen in de week moet je er in badpak lopen. Persoonlijk is dit niet echt wat ik ervan verwacht. Het verlaagt de drempel, maar alle vuil zweet blijft hangen tussen delen van de zwembroek, badpak of bikini. Ik hoop dat met in Oostende dit niet zal overnemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Sauna_fan
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Wo Sep 04, 2013 1:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb gestemd maar hier is al meer dan genoeg over geschreven op het forum
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in BelgiŽ Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: