SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Verslag van de Saunadrome Aufguss-marathon vrijdag 13 Juli

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Noorden
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Bigfoot
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za Jul 14, 2012 1:36 pm    Onderwerp: Verslag van de Saunadrome Aufguss-marathon vrijdag 13 Juli Reageer met quote

Twaalf opgietingen op een dag, elk uur 1, is dat gezond voor een mens? Zou ik dat volhouden? Op vrijdag de dertiende?

Toen ik de aankondiging van Saunadrome op hun website las, dat ze op vrijdag 13 juli een opgietmarathon zouden organiseren had ik niet gedacht dat het fysiek mogelijk zou zijn om alle 12 opgietingen bij te kunnen wonen. Ik dacht, ik doe er eentje per 2 uur zodat ik dan genoeg tijd heb om rust te nemen tussendoor. Maar eenmaal aangekomen leek het me wel een uitdaging om te proberen ze allemaal mee te maken.

Allereerst: complimenten voor de Saunadrome en het team van vrijwillers dat als aufgussmeisters optrad! Het was een unieke ervaring.

De marathon begon om 1 uur in de middag met een 'Chinese wapper' opgieting, en elk uur was er een nieuwe opgieting. Het was erg goed georganiseerd en bij zowat elke opgieting waren er extra's zoals fruit (heerlijke meloenen en aardbeien), een waterijsje, een shot ouzo na afloop, en nachos met guacacmole- en salsa dip.

Wel verschilden de opgietingen behoorlijk in lengte, enkele waren al binnen 10 min afgelopen waar andere opgietingen pas na een half uur klaar waren. Dan zat er wel een pauze in uiteraard. Bij zo'n lange opgieting had je wel erg weinig tijd om bij te komen en weer uitgerust aan de volgende ronde te beginnen. Maar ja, je kunt er natuurlijk ook gewoon eentje overslaan.

Alles 'aufgussen' hadden een eigen thema, ik heb ze niet allemaal onthouden maar de volgende wil ik nog even noemen:

- Chinese wapper opgieting: heerlijk om mee te beginnen, met mooie chinese waaiers en lekkere geurtjes. Na afloop kregen we een klein glaasje koude chinese thee, erg lekker

- fruit opgieting: met een heerlijke een feestelijk aangeklede schaal fruit als extraatje

- Banja opgieting: Russische stijl waarbij de aufgussmeisters alle deelnemers onze ruggen met in water geweekte bladertakken 'sloegen' (het was vrij zachtjes hoor)

- Fiesta Mexicana opgieting: de nacho's met saus na afloop bij de bar vergoedden veel maar hier ging het even mis doordat de aufgussmeisters wat te enthousiast water met gieters over de stenen gooiden. De sauna zat stampvol en de mensen opde bovenste rijen moesten er uitvluchten, dat was even stressen.

- Afsluitende opgieting om 12 uur: dit was de feestelijke afsluiting van de dag en er werd nog even alles uit de kast gehaald: honing, banja stijl (bladertakken) , traktatie met aardbeien , een extra hete ronde met gieters , en een heerlijke cocktail om het af te sluiten.

En ja, ik heb ze alle twaalf volgehouden, meestal op de 4e verdieping (van de 5) maar een paar keer wel iets lager gaan zitten. Wel was het lastig om het met avondeten zou te timen dat het net tussendoor kon, maar ging precies. Ook moet je er echt op let genoeg te eten (kleine hapjes) en te drinken tussendoor. Denk dat ik zeker wel 8 liter gedronken heb in totaal (water, cola light en alcoholvrij bier).

Enige domper op deze mooie dag was de bedrijfleider die terwijl iedereen nog buiten stond uit de dampen om 00.30 uur naar de aufgussmeister(een vrijwilliger notabene!) schreeuwde dat iedereen binnen 10 min het pand diende te verlaten omdat de beveiliging de boel 'zou komen afsluiten'. Als je zo'n dag organiseert waarbij vantevoren bekend is dat de laatste aufguss om middernacht plaats gaat vinden, zorg ervoor dat er dan ook nog even tijd is om bij te komen na afloop.

Maar ik heb genoten van deze unieke marathon en hoop dat het volgend jaar weer wordt georganiseerd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sauna_fan
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Za Jul 14, 2012 4:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Heel erg leuk dat zouden meer sauna's moeten organiseren ! Bedankt voor je leuke verslag.
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za Jul 14, 2012 8:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, zeker een mooi verhaal.
Knap dat je zoveel opgietingen hebt meegemaakt het is toch inspannend (en ontspannend!).
Bigfoot
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo Jul 15, 2012 8:37 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nou het is leuk voor een keer maar ik zou zo'n marathon niet elke week willen doen, dat zou te gek worden. Ik moest er nu wel een dag van bijkomen......
Naar boven
PoppeSchuitema
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Zo Jul 15, 2012 10:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet uit ervaring wat je moest doormaken, ik doe op zondag elke 2 uur een "opsmiet" en ben dan 's avonds helemaal gesloopt. Maar slapen dat ik dan 's nachts doe, ongekend
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
LŲyly-gek
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Zo Jul 15, 2012 11:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Op vrijdag 19 oktober gaat Thermen Holiday (weer) van start met de meest spectaculaire LŲyly's! De marathon vindt in zowel Schiedam als Zuidwolde plaats. Mis het niet en reserveer jouw saunabezoek vast via onze website. www.thermenholiday.nl

Je geniet op de volgende dagen ieder uur van een bijzondere opgieting:

Vrijdag 19 oktober
Zaterdag 20 oktober
Zondag 21 oktober
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Bigfoot
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma Jul 16, 2012 7:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

post dat ff in een apart topic.....
Naar boven
Bigfoot
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma Sep 03, 2012 9:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

Voor de liefhebbers:

Saunadrome Putten zal op vrijdag 28 september opnieuw een aufgussmarathon organiseren, met vanaf 12 uur elk uur een opgieting. Ik ben van plan er weer bij te zijn, al zal ik er nu wellicht wel af en toe een rondje overslaan.

http://www.saunadrome.nl/arrangementen/aktie-arrangementen/aufguss-marathon/
Naar boven
Bigfoot
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 06, 2013 10:43 am    Onderwerp: Reageer met quote

Deze vrijdag (8 maart) is er weer een aufguss-marathon bij de Saunadrome in Putten.

Meer info hier:

http://www.saunadrome.nl/Nieuws_Acties_Aanbiedingen/205/8_maart_is_er_weer_een_aufguss_marathon!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Noorden Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: