SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Fort Resort Beemster

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Noorden
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
s2k
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Wo Jun 27, 2012 8:16 am    Onderwerp: Fort Resort Beemster Reageer met quote

Gisteren bij Fort Resort Beemster geweest. het complex is op dit moment aan het warmdraaien (letterlijk en figuurlijk). Het zal binnen 2 weken officieel geopend worden.

Het is een aangenaam complex gebouwd in een voormalig fort van de nieuwe Hollandse waterlinie. Aangezien het een monument is hebben ze bij de verbouwing rekening moeten houden dat de integriteit van het gebouw intact bleef. Dat is prima gelukt moet ik zeggen.

Parkeerruimte ziet er prima uit, alhoewel ik me wel afvraag of het genoeg is bij volle bezetting. Er zijn 250 lockers en ieder persoon krijgt een eigen locker en een eigen polsbandje. De polsbandjes werkten nog niet voor de horeca, dat komt nog wel voor de opening.

De omkleedruimte is in de kelder en is netjes verzorgt, enige minpuntje is dat er maar een paar krukjes stonden. Het was nu niet druk, dus geen probleem, maar als het drukker is sta je je toch gewoon op de grond om te kleden. In de kelder zitten ook de behandelruimtes.

Op begane grond kom je in het restaurant uit wat er zeer verzorgd uit ziet met lounge banken e.d via het restaurant kom je op een pleintje waar warme douches zijn, een voeten bad, een binnenzwembad (was nog wel fris), een whirlpool, een relaxruimte met bedden en een panorama sauna met uitzicht over het zwembad. Deze sauna was goed op temperatuur en lekker ruim met veel lig mogelijkheden.

Door een gangetje hebben we rechts een stoombad, die ook lekker van temperatuur was. Ernaast een infrarood sauna, niet in geweest, is niet mijn ding.

Voor een bruggetje aan de linkerkant een ruimte met een bad, ik vermoed dat dit een kruidenbad gaat worden, maar de kruiden zaten er volgens mij nog niet in.

Naast het bruggetje aan weerszijden een warm en koud dompelbad. Het koude bad was op zijn zachtst gezegd een lauw bad, maar daar wordt aan gewerkt.

Na het bruggetje aan linkerkant een sauna die ze denk ik de vleermuis sauna gaan noemen. Het is de heetste sauna van het complex, ik schat 95 graden. Er zit hier ook een automatische opgiet installatie bij.

Daarna een doucheruimte die nog niet af was, Ze noemen het zelf de douche experience, ik vermoed dat er met kleuren gewerkt gaat worden. In deze ruimte kan je ook scrubben.

Via het saunaplein kan je naar de buitenruimte. Daar vind je een terras, tuin met ligbedden, zwembad, whirpool. Naar rechts hebben we de grote kelosauna (naar zeggen ruimte voor 60 man bij een opgieting), een zoutsteensauna (die was helaas nog niet af, de bankjes moeten nog gemonteerd worden). Daarnaast is een zoutbad gepland, echter zat daar alleen water in en gebruikten we als koud dompelbad. Er komt daar ook een sneeuwgrot, echter moet daar nog wel wat verbouwd worden.

In de tuin staan ongeveer 20 ligbedden, als er 250 klanten zijn wordt dat dus vechten. Er zullen er wel meer worden bijgeplaatst vermoed ik, maar de tuin is niet zo heel ruim.

Door het hele complex hoor je zachte loungemuziek op de achtergrond, maar je kan ook makkelijk plekjes vinden waar het gewoon stil is.

Al met al een heerlijke dag gehad, alhoewel er nog wel redelijk wat gedaan moet worden. De horeca heeft nog wat opstartprobleempjes, maar daar zijn deze opstartdagen ook voor bedoeld.

Ik heb 2 opgietingen gehad, beide keren met 5 gasten, dus bijna een priveopgieting, die was prima verzorgd. Met zijn 6-en (Richard de saunameester ook) een grote schaal fruit leeggegeten.

Een aantal faciliteiten functioneerden nog niet: kruidenbad, douche experience, zoutsteensuana, zoutwaterbad, sneeuwgrot, maar dat gaat wel goedkomen.

Ik miste nog wel een aantal zaken: er zijn geen klokken, geen plattegrondje, geen aanwijzingen wat wat was, geen thermometers in de sauna's, geen zandlopers, geen prullebakken, geen aflegplankjes voor brillen.

Al met al een erg leuke dag gehad, ja het is allemaal nog niet af, maar wel erg leuk om zo'n opstart mee te maken. Het personeel is erg enthousiast. Als deze sauna over een paar weken af is en echt open gaat dan is het absoluut een aanwinst, hij is niet zo heel erg groot, maar voor mij hoeft dat ook niet, alle faciliteiten zijn voorhanden voor een lekker dagje relaxen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
PoppeSchuitema
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Wo Jun 27, 2012 9:43 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb aan de zoutsteensauna mogen meewerken, de lampjes in de stenen heb ik aangesloten en een groot deel van de zoutstenen heb ik er in gemaakt. Ik vond en vind het nog steeds een heel bijzonder complex. Toen ik er aan het werk was was het natuurlijk nog een rommeltje maar je kon toen al zien dat het een heel mooi complex werd.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
whulsbergen
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Wo Jun 27, 2012 9:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi en uitgebreid verslag! Heel benieuwd naar de eerste foto's
Naar boven
s2k
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Do Jun 28, 2012 8:16 am    Onderwerp: Reageer met quote

whulsbergen schreef:
Mooi en uitgebreid verslag! Heel benieuwd naar de eerste foto's

Graag gedaan. Ze waren die dag ook bezig om foto's te maken in het restaurant, maar kreeg het idee dat het met name ging om foto's van de gerechten. Er zijn ook nog teveel dingen niet af om al foto's te maken.

Ook 1 ding wat ik jammer vond was dat je vanuit de tuin niet direct van het uitzicht over de polder kon genieten. Er ligt (uiteraad voor privacyredenen) een dijk voor. Bij de whirlpool in de tuin kan je wel een blik de polder in werpen.
Naar boven
s2k
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Do Jun 28, 2012 8:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

PoppeSchuitema schreef:
Ik heb aan de zoutsteensauna mogen meewerken, de lampjes in de stenen heb ik aangesloten en een groot deel van de zoutstenen heb ik er in gemaakt. Ik vond en vind het nog steeds een heel bijzonder complex. Toen ik er aan het werk was was het natuurlijk nog een rommeltje maar je kon toen al zien dat het een heel mooi complex werd.

Ik heb even om de hoek van de deur kunnen kijken van de zoutsteensauna. Een aantal banken waren al geinstalleerd, maar was helaas niet af. Wel jammer, want een zoutsteensauna is toch wel mijn favoriet om een saunadag te starten. Komt er ook een waterpartij met stromend water in? Had ik eigenlijk niet op gelet toen ik er even in keek.
Naar boven
PoppeSchuitema
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Do Jun 28, 2012 6:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij wel, als je binnenkomt direct rechts om de hoek daar was een uitsparing voor een watervalletje ofzo. Recht tegenover de deur komt de kachel in een nis. De deuren zijn iets heel bijzonders dat zijn de originele deuren uit een kasteel in India loeizwaar en spijker hard ( ik heb helpen tillen)
Ik zou best eens willen kijken als het helemaal klaar is maar de afstand en de beschikbare tijd werken tegen omdat wij ook 6 dagen per week open zijn, ik naast de sauna nog een eigen bedrijf heb ( klussenbedrijf) en daarnaast ook nog een fulltime baan als (hef) truckchauffeur.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Do Jun 28, 2012 8:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

PoppeSchuitema schreef:
Volgens mij wel, als je binnenkomt direct rechts om de hoek daar was een uitsparing voor een watervalletje ofzo. Recht tegenover de deur komt de kachel in een nis. De deuren zijn iets heel bijzonders dat zijn de originele deuren uit een kasteel in India loeizwaar en spijker hard ( ik heb helpen tillen)
Ik zou best eens willen kijken als het helemaal klaar is maar de afstand en de beschikbare tijd werken tegen omdat wij ook 6 dagen per week open zijn, ik naast de sauna nog een eigen bedrijf heb ( klussenbedrijf) en daarnaast ook nog een fulltime baan als (hef) truckchauffeur.

En dan ook nog tijd vinden voor dit forum en voor klusjes zoals bij Fort Beemster.
Ik neem hier graag mijn petje even voor af.
Wink
Naar boven
Robbie1
Los entree

BerichtGeplaatst: Ma Jul 09, 2012 1:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag ook langs geweest bij Fort Resort Beemster. Inmiddels is alles in werking. Topdag gehad! Lekker eten, goede sauna's en vriendelijk personeel.

Op de facebookpagina staan een aantal foto's: www.facebook.com/fortresortbeemster
Naar boven
PoppeSchuitema
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Ma Jul 09, 2012 4:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jammer genoeg beginnen ze er ook al met badkledingdagen, op de foto's ziet het er prachtig uit
Sauna_fan
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Ma Jul 09, 2012 5:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

En wanneer zijn die "fantastische" badkleding dagen ? Zat er over te denken om het eens te proberen maar met deze berichten ..... laat maar .....
Naar boven
PoppeSchuitema
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Ma Jul 09, 2012 5:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dit las ik op de facebookpagina van het fort

Fort Resort Beemster
Gisteren
De eerste badkledingdag is in aantocht! Vanaf de maand augustus is iedere eerste dinsdag van de maand badkledingdag bij Fort Resort Beemster.

Noteert u dus alvast dinsdag 7 augustus in uw agenda als u Fort Resort Beemster met badkleding wilt beleven. Binnenkort volgt meer informatie over de exacte inhoud van de badkledingdagen.

Graag tot ziens bij Fort Resort Beemster!
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Ma Jul 09, 2012 7:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

En nu dacht ik juist in de toekomst, mocht het echt helemaal fout gaan met de badkledingdagen in Nederland, mij, als verstokte 'naakt'ganger tenminste nog terug te kunnen trekken in dit fort. Confused
Naar boven
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma Jul 09, 2012 8:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jammer, een nieuwe sauna die direct al de fout in gaat.
Onnodig maar goed misschien lezen de saunaondernemers niet wat er in saunaland leeft.

Misschien moeten we deze nieuwe sauna feliciteren maar meteen de kanttekening erbij vermelden dat de badkledingdagen rustig achterwege mogen blijven.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Noorden Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: