SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

zachte huid na sauna
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
guy.cras
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Mrt 23, 2004 5:26 pm    Onderwerp: zachte huid na sauna Reageer met quote

wie kan mij verklaren waarom je (duurt soms zelfs tot na een week) een zachte huid krijgt van het sauna-baden.
Het lijkt me ongeloofwaardig dat dit komt door de doorbloeding of opwarming van de huid.
Ik zou denken dat dit een kortstondig effekt zou hebben.
Wie weet een wetenschappelijk gefundeerde verklaring ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Marc
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Mrt 23, 2004 7:08 pm    Onderwerp: zachte huid na sauna Reageer met quote

Quote:
wie kan mij verklaren waarom je (duurt soms zelfs tot na een week) een zachte huid krijgt van het sauna-baden.
Doe je misschien een lichaamsscrub ?!?
/Marc
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
guy.cras
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Mrt 23, 2004 7:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

niet altijd heeft er blijkbaar niks mee te maken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Julie
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Za Jun 12, 2004 10:17 am    Onderwerp: dit misschien.... Reageer met quote

Omdat je dodehuidcellen week worden en loslaten... en er een nieuw huidlaag op komt? Of omdat je porien kleiner worden doordat je veel dompeld na het saunaen? Dompelen = goed voor hartstelsel en de HUID! Ze zeggen dat je bestendiger wordt tegen ziektekiemen en dat je een wat strakkere huid krijgt... Razz

Kan het ook aan de 'ph' waardes liggen?

Mijn huid wordt ook altijd zacht... (al is het bij mij niet veel te merken)

Ja ik denk ook maar hardop hoor......

>>>Was ik nu maar te saunaŽn, instead of talking about...<<<
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Peter40
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Zo Jul 25, 2004 2:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij heeft het te maken met het feit dat je door intensief te gaan zweten, veel talg verwijdert en dat daardoor je huid minder vettig en daardoor zacht aanvoelt.

Belangrijk aspect is ook het lekker ruiken na de sauna.

bvb na een avondje stappen in een rokerig cafť is niets zo tof als een saunabeurt.
Gewoon wassen verwijdert die doordringende sigaretterook niet.

Enkel door een sauna ben ik die stank van nicotine kwijt.

En, helemaal persoonlijk, denk ik dat sauna ook helpt tegen een kater.
Wat dus na zo'n avondje ook mooi meegenomen is. Laughing

Peter
Naar boven
Marc
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Zo Jul 25, 2004 3:07 pm    Onderwerp: Sauna tegen kater? Reageer met quote

Peter40 schreef:
...denk ik dat sauna ook helpt tegen een kater...
Hoi Peter,

Het zou tť mooi zijn, maar ik kan me het niet voorstellen. Een kater heb je doordat alcohol vocht aan je lichaam heeft onttrokken. Als je daarna ůůk nog eens gaat saunaen, kan dat haast niet beter worden... Sad
Natuurlijk is het wťl zo dat je lekker ontspand en vaak veel drinkt. Dat doe ik in ieder geval wel.

/Marc
Naar boven
Peter40
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Zo Jul 25, 2004 3:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het idee alleen doet soms al wonderen.

Ofwel kan je terwijl je ligt te sterven in je eigen zweet, jezelf afvragen waarom je weer zo veel dronk en op je communiezieltje beloven van nooit niet meer ....

Ach, het leven kan toch hard zijn !

Peter
Naar boven
Marc
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Zo Jul 25, 2004 3:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Peter40 schreef:
Ofwel kan je terwijl je ligt te sterven in je eigen zweet, jezelf afvragen waarom je weer zo veel dronk en op je communiezieltje beloven van nooit niet meer ....
'n Keer een ťchte alcoholvergiftiging doet ook wonderen. Ik heb 3 dagen lang gedacht dat ik dood ging! Twisted Evil
/Marc
Naar boven
Julie
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Zo Jul 25, 2004 4:14 pm    Onderwerp: Zucht... Reageer met quote

Mannen begrijp ik soms niet..., altijd dat achteraf geŽvalueer... met DRANK (met name KATERS) met VOETBAL... . Zelfs een EZEL = slimmer Laughing
Nee.../Marc heeft gelijk... een kater en SAUNA gaat niet samen... beiden wordt je als het ware leeggezogen... en ik denk ook als je een kater hebt.. je echt niet staat te springen op een sauna... eerder een aspirine... . Ik heb geen ervaringen met katers... ik redeneer uit logica! Laughing

Oh.. ja.. dat is ook een typische mannenkwaal... als ze een kleine teentje stoten tegen tafelpoot of een kleine vergiftiging hebben.. dan gaan ze GELIJK DOOD... (haha) Mannen zijn grappige wezens..

Laatst aangepast door Julie op Zo Jul 25, 2004 4:53 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Marc
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Zo Jul 25, 2004 4:19 pm    Onderwerp: Re: Zucht... Reageer met quote

juliejuultje schreef:
Mannen begrijp ik soms niet..., altijd dat achteraf geŽvalueer... met DRANK (met name KATERS) met VOETBAL... . Zelfs een EZEL = slimmer Laughing
Nee.../Marc heeft gelijk... een kater en SAUNA gaat niet samen... beiden wordt je wls het ware leeggezogen... en ik denk ook als je een kater hebt.. je echt niet staat te springen op een sauna... eerder een aspirine... . Ik heb geen ervaringen met katers... ik redeneer uit logica! Laughing

Oh.. ja.. dat is ook een typische mannenkwaal... als ze een kleine teentje stoten tegen tafelpoot of een kleine vergiftiging hebben.. dan gaan ze GELIJK DOOD... (haha) Mannen zijn grappige wezens..
Jij maakt vrienden zeg!! Twisted Evil
Naar boven
Peter40
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Zo Jul 25, 2004 4:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ja ťcht, ons Juultjejulie wordt sympathieker met de dag !
Ipv eens medelijden te hebben wanneer een medemens stervende is ...

Peter
Naar boven
Julie
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Zo Jul 25, 2004 4:52 pm    Onderwerp: haha... Reageer met quote

Heb ZAT vrienden!!!
haha... Weet je wat ik nu mis... gewoon een babbelboxje voor de onliners op deze site... !! Ik lach me soms echt suf!
Je hebt doodgaan en doodgaan, sterven en sterven... en ik neem meestal een korreltje zout als een MAN dat zegt! Hihi... niet dan?

Naar boven
Frankie
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Ma Mei 18, 2009 6:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

zo, effe een topic omhooggeschopt....
het was het enige topic wat naar voren kwam als je op kater zoekt.
ondanks alle vermoedens die hier genoemd zijn, heeft de sauna mij gisteren weer herboren doen worden na een kater. gisterochtend de knallende koppijn eerst weggewerkt met 2 aspirines, daarna rond 11 uur op naar de thermen. het 1e rondje was nog twijfelachtig maar met het koude dompelbad knapte ik al een stuk op. na de 2e ronde echt helemaal herboren zeker na het scrubben (is net of je alle rotzooi van je lijf af schuurt in dit geval). normaliter hou ik er een week last van. vandaar dat ik ook bijna nooit een kater heb: ik stop wel eerder met de alcohol. maar goed, bij mij werkte het dus super!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Di Mei 19, 2009 12:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Na een avondje stappen vind ik een saunabezoek de dag erop ook altijd heel fijn.
Nu wordt ik dan wel nooit dronken als ik ben wezen stappen, want ik kan me voorstellen dat dat niet goed is, als je teveel (alcoholisch) gedronken hebt ťn vrij kort daarop naar de sauna gaat.
Een saunabezoek werkt wel altijd heel verfrissend, juist ook in de zomer.
Dit geeft (mij) dan ook weer een herboren gevoel nadat men zich brak voelt door het stappen. Wink
Naar boven
DarkX
50 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Wo Mei 20, 2009 11:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

Frankie schreef:
zo, effe een topic omhooggeschopt....
het was het enige topic wat naar voren kwam als je op kater zoekt.
ondanks alle vermoedens die hier genoemd zijn, heeft de sauna mij gisteren weer herboren doen worden na een kater. gisterochtend de knallende koppijn eerst weggewerkt met 2 aspirines, daarna rond 11 uur op naar de thermen. het 1e rondje was nog twijfelachtig maar met het koude dompelbad knapte ik al een stuk op. na de 2e ronde echt helemaal herboren zeker na het scrubben (is net of je alle rotzooi van je lijf af schuurt in dit geval). normaliter hou ik er een week last van. vandaar dat ik ook bijna nooit een kater heb: ik stop wel eerder met de alcohol. maar goed, bij mij werkte het dus super!

Ik weet ook zeker dat het helpt bij een kater, uit eigen ervaring. Wat hierboven beweert wordt, dat een kater veroorzaakt wordt door vochtgebrek, is niet de hele waarheid. Daar kun je wel hoofdpijn door krijgen, en het is uiteraard zaak dat je dit zelf aanvult. Maar het algemene gevoel van dufheid en brakheid ligt niet aan vochtgebrek, en dit gevoel gaat juist WEL weg in een sauna.

Waar het precies aan ligt (zweet je misschien afvalstoffen die ontstaan zijn bij de afbraak van alcohol eruit ofzo? of gewoon omdat je je een stuk frisser voelt) weet ik niet, maar heb bijv. ook op Lowlands gemerkt dat je het hele duffe gevoel kwijt bent na een keer goed zweten.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Vraag en Antwoord (Medisch) Tijden zijn in GMT
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: