SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

Brand sauna Peize

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Noorden
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Za Okt 22, 2011 6:39 pm    Onderwerp: Brand sauna Peize Reageer met quote

13 oktober is er brand geweest in Sauna Peize.

Bron: RTV Drenthe en RTV Noord

PEIZE - Begin deze middag heeft er een grote brand gewoed in Beauty Sauna Peize. Korpsen van Roden, Assen en Leek bestreden het vuur. Twee houten buitensauna's van het saunacentrum moeten als verloren worden beschouwd. De sauna is ontruimd.

Op het moment van de brand waren er twee mensen in het pand. Er zijn er geen gewonden gevallen. De oorzaak is nog onbekend.

In juni 2005 werd het sauna-complex ook al door een brand verwoest. De sauna moest toen een jaar dicht.

Oorzaak brand sauna Peize niet achterhaald
20-10-2011

PEIZE - De politie heeft de oorzaak van de brand bij Beauty Sauna Peize niet kunnen achterhalen. Het onderzoek naar de oorzaak is afgerond.

Vorige week donderdag brak er brand uit in een van de buitensauna's. Vanwege de enorme rookontwikkeling werd het hele saunacomplex ontruimd. Een van de sauna's werd in de as gelegd, een tweede sauna liep rook- en waterschade op. Afgelopen weekend liet de directie van de sauna via een advertentie in de krant weten dat de brand zou zijn ontstaan door een ondoordachte handeling van een van de gasten.
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Zo Okt 23, 2011 5:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eigenaar Sauna Peize boos op politie
Geplaatst: vrijdag 21 oktober 2011 09:52
Gewijzigd: vrijdag 21 oktober 2011 09:52

PEIZE - De eigenaarvan Beauty Sauna Peize is boos op de politie. Die heeft verklaard dat er geen oorzaak aan te wijzen is voor de brand, vorige week.

De brand woedde in een buitensauna. Volgens eigenaar Paul de Haan is de brand veroorzaakt door onachtzaamheid van een van de gasten. Hij heeft dat ook bekendgemaakt in een krantenadvertentie.

Volgens De Haan is de politie daarvan op de hoogte en zou dat ook als officiŽle oorzaak bekendgemaakt moeten worden. Daarmee wordt de sauna, waar een paar jaar geleden ook brand is geweest, gezuiverd van alle blaam.

Maar volgens de politie is niet te bewijzen dat de onachtzaamheid van een klant de oorzaak is geweest.

Bron: RTVNoord.nl
Zie ook:
http://www.beautysaunapeize.nl/index.php/component/content/article/94.html?amp=
Tijdelijk dus 5 euro korting op de entreeprijs.

Ik vraag me nu wel af wat voor onachtzaamheid die saunagast gedaan heeft waardoor die brand is ontstaan. Wellicht de bekende (hand)doek die men te drogen hangt over het hekje direct bij de kachel? Confused
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jan W
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Okt 25, 2011 4:53 pm    Onderwerp: Brand Peize Reageer met quote

In de Noordelijke (sauna) wandelgangen gonst het over de reden van de brand in Peize:
Een bezoeker zou zelf een blok hout in de kachel gelegd hebben en toen bleek dat het deurtje van de kachel niet goed meer dicht kon heeft de bezoeker het smeulende blok weer op de stapel hout in de sauna teruggelegd en dat is (als het waar is) niet zo handig.
Volgens ons stond er bij de kachel dat er maar twee blokken op de kachel mochten en wij kunnen ons niet herinneren dat er bij stond dat de bezoekers er niet aan mochten komen.
De advertentie van Sauna Peize was zeer onvriendelijk als wij die bezoekers die aangesproken werden zagen ze ons daar niet weer, inderdaad was het geen handige zet van de bezoeker (nogmaals als het waar is) maar zo met je klanten omgaan getuigd niet van goed fatsoen.
Wij zijn nog niet weer in Peize geweest, kwamen daar ongeveer een keer per maand, en als het niet anders wordt (b.v. excuus via een advertentie) blijft dat ook zo.
Wij hopen dat het voor beide partijen goed afloopt.
PoppeSchuitema
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Di Nov 27, 2012 9:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Alweer brand in sauna peize
kijk hier

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
sabrina_stoep
Los entree

BerichtGeplaatst: Do Dec 06, 2012 12:05 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nou dat gaat lekker daar, ben er zelf nog nooit geweest en na deze berichten te lezen denk ik ook niet dat hij op mn lijstje komt.........
Naar boven
whulsbergen
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Do Dec 06, 2012 7:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

sabrina_stoep schreef:
Nou dat gaat lekker daar, ben er zelf nog nooit geweest en na deze berichten te lezen denk ik ook niet dat hij op mn lijstje komt.........

Twee keer brand in 400 dagen. Dan heb je nog altijd 398/400 kans dat er op jouw saunadag niks gebeurd.
Naar boven
sabrina_stoep
Los entree

BerichtGeplaatst: Do Dec 06, 2012 2:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Haha ja dat is waar, het schrikt gewoon een beetje af zo'n bericht.
Naar boven
PoppeSchuitema
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Do Dec 06, 2012 3:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@ Sabrina, ik vond jouw reactie ook al een beetje kort door de bocht, als je zo denkt moet je ook niet op straat gaan want daar gebeuren alle dagen ongelukken, niet naar de winkel want er worden er bijna dagelijks overvallen, ook niet weer naar huis gaan want er staan er dagelijks in brand en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik weet zeker dat al onze collega's iedereen een zo prettig mogelijk verblijf op een zo veilig mogelijke manier proberen te bieden.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Vr Dec 07, 2012 10:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

whulsbergen schreef:
sabrina_stoep schreef:

Twee keer brand in 400 dagen. Dan heb je nog altijd 398/400 kans dat er op jouw saunadag niks gebeurd.

En deze kansberekening gaat er dan ook nog vanuit dat een betreffende brand het gehele complex betreft, terwijl er hier slechts sprake is van ťťn enkele geheel separate buitensaunacabine (bamboesauna).
Je kunt dan ook gewoon nog genieten en gebruik maken van oa. Finse sauna, Kelo sauna, houtgestookte sauna, panorama sauna, thylarium, zoutsteensauna, infraroodsauna, kleurentherapie sauna, Turks stoombad, diverse baden, een klankschaal sessie, diverse rust/relaxruimten enz. Me dunkt dat dat nog meer dan genoeg faciliteiten zijn om een hele dag/middag/avond/aantal uren van te genieten.
Hier een mededeling van Beauty Sauna Peize zelf:
http://www.beautysaunapeize.nl/index.php/bamboesauna.html
Wink
Naar boven
whulsbergen
LŲylymeester

BerichtGeplaatst: Vr Dec 07, 2012 2:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

kevin8 schreef:
Hier een mededeling van Beauty Sauna Peize zelf:
http://www.beautysaunapeize.nl/index.php/bamboesauna.html
Wink
Wat natuurlijk wel interessant is, is de vraag waarom het juist bij sauna's zo vaak mis gaat qua brand.

Is er extra risico door een combinatie van veel stroom, hoge temperaturen en water? Zo ja, zijn er dan genoeg veiligheidsmaatregelen genomen?

Of wordt er veel door de sauna-eigenaren aangehobbied, waardoor de kwaliteit te wensen over laat?

Zijn er specifieke eisen voor het brandveilig bouwen en installeren van publieke sauna's? En zo ja, worden die gecontroleerd en opgevolgd?

Dit lijkt me een mooie voor de NSV om op te pakken.
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Vr Dec 07, 2012 2:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat lijkt mij inderdaad een zeer belangrijke schone taak voor de NSV.
Als ik bijvoorbeeld zoals bijv. een jaar of 1 1/2 toevallig in Sauna Thermen 5 Mei in Leiden ben en beneden bij het saunapleintje nog een noodverlichting zie hangen met een tekst "Nooduitgang" en dat terwijl het al jarenlang verplicht is om pictogrammen te gebruiken en vervolgens ook nog een blik in de ruimte daarachter kan werpen, doet mij het ergste vermoeden. En bij Sauna Thermen 5 Mei is het des te opmerkelijk aangezien ik opving dat de partner van een vrouw die daar vast werkt(e) werkt bij de brandweer en zeer regelmatig langskomt. Confused
Als ik Roel Kamps (volgens mij voorzitter NSV en eigenaar van mijn stamsauna) weer eens tegenkom wil ik het best eens ter sprake brengen en navragen in een gesprekje. Helaas is hij er juist vaak niet als ik in mijn stamsauna ben. Maar ach, anders voer ik het gesprekje maar met de zeer sympathieke zoon Loek die ik weer wel veel vaker tref.
Wink
Naar boven
PoppeSchuitema
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Vr Dec 07, 2012 3:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat ook vaak gebeurt is de onwetendheid van de gasten, voorbeeld: Wij hebben een droge kleurensauna, boven de kachel hangen verdampingschaaltjes, laatst vroeg een gast of er wat water op de kachel gegooid kon worden want het was er zo droog, als ik de beste man zijn gang had laten gaan had hij de schaaltjes op de kachel leeggegooid en was er kortsluiting ontstaan want die kachel is niet waterdicht. Dat zijn dus dingen waar je als saunaeigenaar niet altijd grip op hebt en zolang je gasten krijgt die denken dat ze zelf initiatieven moeten ontplooien zul je dit soort dingen dus houden.
Han
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr Dec 07, 2012 4:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

kevin8 schreef:
Als ik bijvoorbeeld zoals bijv. een jaar of 1 1/2 toevallig in Sauna Thermen 5 Mei in Leiden ben en beneden bij het saunapleintje nog een noodverlichting zie hangen met een tekst "Nooduitgang" en dat terwijl het al jarenlang verplicht is om pictogrammen te gebruiken en vervolgens ook nog een blik in de ruimte daarachter kan werpen, doet mij het ergste vermoeden. En bij Sauna Thermen 5 Mei is het des te opmerkelijk aangezien ik opving dat de partner van een vrouw die daar vast werkt(e) werkt bij de brandweer en zeer regelmatig langskomt. Confused
Als ik Roel Kamps (volgens mij voorzitter NSV en eigenaar van mijn stamsauna) weer eens tegenkom wil ik het best eens ter sprake brengen en navragen in een gesprekje. Helaas is hij er juist vaak niet als ik in mijn stamsauna ben. Maar ach, anders voer ik het gesprekje maar met de zeer sympathieke zoon Loek die ik weer wel veel vaker tref.
Wink

In de NSV heb ik weinig vertrouwen meer en hiervan verwacht ik dan ook geen duidelijk beleid omtrent (brand)veiligheid.
De NSV heeft zich immers ook nooit duidelijk uitgesproken TEGEN badkledingdagen/dragers terwijl het toch onomstotelijk vast staat dat het dragen van badkleding niet in de saunacultuur thuis hoort. De NSV zou juist de saunacultuur moeten promoten en zich niet alleen moeten richten op het welzijn van de ondernemers.
PoppeSchuitema
Jaarkaart

BerichtGeplaatst: Vr Dec 07, 2012 4:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Han schreef:
kevin8 schreef:
Wink

In de NSV heb ik weinig vertrouwen meer en hiervan verwacht ik dan ook geen duidelijk beleid omtrent (brand)veiligheid.
De NSV heeft zich immers ook nooit duidelijk uitgesproken TEGEN badkledingdagen/dragers terwijl het toch onomstotelijk vast staat dat het dragen van badkleding niet in de saunacultuur thuis hoort. De NSV zou juist de saunacultuur moeten promoten en zich niet alleen moeten richten op het welzijn van de ondernemers.
Dat is ook 1 van de redenen dat wij geen lid van de NSV zijn, In onze ogen is dat een instelling die er alleen maar zichzelf zit en voor niemand anders, zeker niet voor onze gasten maar ook niet voor de saunauitbaters.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Noorden Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: