SaunaGids forum index
Alles over de sauna

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer  ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
SaunaGids forum index Naar SaunaGids Website SaunaGids forum index

onze ervaring met de Thermen in Nijmegen

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sandeman
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Zo Mei 01, 2011 5:28 pm    Onderwerp: onze ervaring met de Thermen in Nijmegen Reageer met quote

Na onze eerste ervaring in de sauna (zie: http://forum.saunagids.nl/viewtopic.php?t=3145 was het tijd voor de tweede; de Thermen in Nijmegen.

Afgelopen vrijdag was het zover, om 11: 00 aangekomen in Nijmegen. Ook hier (natuurlijk) het gebruikelijke praatje bij aankomst. Die zal ik jullie besparen Wink
Ons omgekleed en naar de bar gelopen waar we een welkomstdrankje kregen aangeboden. Ten minste dat was het plan maar we konden gelijk bij een rondleiding aanhaken. Drankje kwam nog wel.

Mieke gaf ons een uitgebreide uitleg van alle mogelijkheden die er zijn mbt opgietingen, sauna's, rustruimte's etc.

Wat onmiddellijk opvalt is de huiselijke sfeer die er heerst, geen in hoogglans wit-gelakte ruimtes maar zoals gezegd, lekker huiselijk. We hadden het weer mee dus het was lekker vertoeven in het zonnetje op het dakterras of in de "rozenruin"
Het was heerlijk rustig, dat zal met de vrijdag te maken hebben en het feit dat er veel mensen met de mei-vakantie vertrekken.

Kort na de middag was het tijd voor een lunch-hapje. Wat stond vermeld als een klein gerecht was bijna te veel om op te eten, dat niet alleen, het was ook nog eens heerlijk (niet onbelangrijk) en voor een eerlijke, nette prijs!
Sauna-variatie genoeg, 2 zwembadgedeeltes, bubbelbad, dompelbaden, mint-stoomcabine (erg lekker!) enz.

Ook hebben we een opgieting gedaan, die werd gedaan door Saunameester Pascal die het erg leuk deed. Na de opgieting (met honing) een uitgebreide uitleg hoe het beste te koelen na een opgieting. Water is overigens vrij te verkrijgen aan de bar en wordt desgewenst door het hele complex bezorgd.

plus:
- personeel is erg aardig. Op dat ene meisje na maar die zal haar dag wel niet hebben gehad. Je mag best lachen of klanten beantwoorden Marielle Wink
neem anders een voorbeeld aan de stagaire.
- veel variatie in sauna, en voldoende opgietingen
- Prijzen zijn ťrg schappelijk.
- heerlijk scrubzout Very Happy
- lekker kleinschalig en overzichtelijk

Min;
- onderhoud zal moeten worden uitgevoerd (rottende kozijnen) om problemen met hygiene te voorkomen.
- na 17:00 mochten de natte gedeeltes een beetje beter bijgehouden worden, lag wel veel "modder"
- kan de eigenaar niet veel aan doen; vaste gasten met een jaarkaart vormde een ťchte (luidruchtige) kliek, kan voor de gasten storend zijn.

Een heerlijke Thermen, wij gaan hier zeker terug!

(verslavend hoor Very Happy )[/url]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Zo Mei 01, 2011 7:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@Sandeman: Erg leuk om te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben gehad in mijn stamsauna. Wat betreft de vaste gasten, jaarkaarthouders, die wat te luidruchtig zouden zijn geweest, mocht dat daadwerkelijk zo zijn, dan spreek ik ze de volgende keer wel aan. Laughing Want als het op vrijdag was, dan ken ik ze denk ik wel.
Verder hebben jullie maar geboft met opgietingen van Pascal, die zeker een van de betere is en ook nog een aardig stuk moet reizen van en naar Nijmegen.
Wat het onderhoud betreft, daarvoor zijn ze altijd een ruime week gesloten tijdens de Vierdaagse in juli en ik hoop dat dan ook die kozijnen worden meegenomen.
Dat het schoonmaakrooster op een paar plekjes soms wat beter mag worden opgevolgd ben ik mee eens.
En over MariŽlle gesproken, die was tot voor kort nog maar zelf stagiaire en moet soms zelf even los komen maar is dan ook heel erg aardig. Soms is ze volgens mij nog wel eens wat onzeker en te serieus als het druk is en een slag in de rondte werkt.
Rond de feestdagen in december was er bijvoorbeeld een dag dat ze begon met het geven van een opgietsessie om daarna te assisteren bij de hamam en beauty afdeling om de werkdag te eindigen met het assisteren bij de bar. Voor zo iemand neem ik graag mijn petje af.
Het is dat ik afgelopen vrijdag vanwege het wk snooker dat ik volg verstek heb laten gaan, want anders had je mij ook nog tegen kunnen komen. De vrijdag is toch zo'n beetje een van mijn meest vaste dagen.
Wink
Naar boven
sandeman
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Za Mei 14, 2011 7:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

kevin8 schreef:
@Sandeman: Erg leuk om te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben gehad in mijn stamsauna. Wat betreft de vaste gasten, jaarkaarthouders, die wat te luidruchtig zouden zijn geweest, mocht dat daadwerkelijk zo zijn, dan spreek ik ze de volgende keer wel aan. Laughing Want als het op vrijdag was, dan ken ik ze denk ik wel.
Verder hebben jullie maar geboft met opgietingen van Pascal, die zeker een van de betere is en ook nog een aardig stuk moet reizen van en naar Nijmegen.
Wat het onderhoud betreft, daarvoor zijn ze altijd een ruime week gesloten tijdens de Vierdaagse in juli en ik hoop dat dan ook die kozijnen worden meegenomen.
Dat het schoonmaakrooster op een paar plekjes soms wat beter mag worden opgevolgd ben ik mee eens.
En over MariŽlle gesproken, die was tot voor kort nog maar zelf stagiaire en moet soms zelf even los komen maar is dan ook heel erg aardig. Soms is ze volgens mij nog wel eens wat onzeker en te serieus als het druk is en een slag in de rondte werkt.
Rond de feestdagen in december was er bijvoorbeeld een dag dat ze begon met het geven van een opgietsessie om daarna te assisteren bij de hamam en beauty afdeling om de werkdag te eindigen met het assisteren bij de bar. Voor zo iemand neem ik graag mijn petje af.
Het is dat ik afgelopen vrijdag vanwege het wk snooker dat ik volg verstek heb laten gaan, want anders had je mij ook nog tegen kunnen komen. De vrijdag is toch zo'n beetje een van mijn meest vaste dagen.
Wink

ach wat is luidruchtig, zag dat andere gasten er meer last van hadden dan wijzelf. Pascal deed het leuk, denk ik Wink we zijn nog geen die-hards.

Marielle zal haar dag wel niet gehad hebben, we vroegen om water en zonder iets te zeggen of ons aan te kijken werden die behoorlijk hardhandig op de bar gezet. Kwam niet vriendelijk over, ben van mening dat je een klant moet pamperen ook als je je dag niet hebt.

Misschien komen we je nog eens tegen, we gaan zeker nog eens terug. gaan eerst ons verlanglijstje nog maar eens afwerken.
Naar boven
sandeman
10 Badenkaart

BerichtGeplaatst: Di Mei 17, 2011 9:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kevin,

Aan jou als vaste bezoeker meteen een vraag, op die vrijdag was het lekker rustig. Is dat altijd zo of lag dat inderdaad aan meivakantie / Koninginnedag??
Naar boven
kevin8
Master of Sauna

BerichtGeplaatst: Wo Mei 18, 2011 9:57 am    Onderwerp: Reageer met quote

sandeman schreef:
Kevin,

Aan jou als vaste bezoeker meteen een vraag, op die vrijdag was het lekker rustig. Is dat altijd zo of lag dat inderdaad aan meivakantie / Koninginnedag??

Dat zal voor een deel gelegen hebben aan het feit dat het koninginnedag/meivakantie was. Normaal is wel wat drukker, al vind ik het naar mijn gevoel wel wat rustiger dan vorig jaar om deze tijd. Globaal genomen is het als volgt:
rustigste periode: half april tot ver in mei (vooral bij mooi weer) en begin juli tot (ver) in augustus.
Wat drukker: van in mei tot begin juli en van in augustus t/m 2e, 3e of 4e week september en eerste 1-2 weken in januari na de feestdagen.
Drukste periode: rondom kerstvakantie/feestdagen, tussen oud en nieuw etc.
De overige periodes is het gemmideld druk.
Wat de dagen van de week betreft is de dinsdag, zoals bij veel saunabedrijven, de rustigste dag en de zaterdag de drukste dag. Op zondag kan het overdag nog best druk zijn, maar wordt het 's avonds heel snel een stuk rustiger.
In de wintermaanden is de drukte redelijk gespreid over de dag en eerder 's avonds drukker, bij mooie zomerse dagen in de zomermaanden is het eerder overdag drukker. Dit met name door mensen die overdag ook in de tuin of op het dakterras willen liggen.
Houd er ook rekening mee dat de Thermen ieder jaar met de vierdaagseweek en vaak ook de weekenden voor en na die week gesloten is voor het grote onderhoud wat dan gepleegd wordt. Ik hoop binnenkort te kunnen vermelden wat dit jaar staat te gebeuren.
Wink
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    SaunaGids forum index -> Sauna's in het Zuiden Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

Ga naar: